Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Du skal være bra overvektig for at det skal være "sunt" å telle kalorier. Som legen min sa til meg (sol prøver å gå opp i vekt): en hver form for telling er et tegn på sykelighet. Sunnhet er ikke definert i tall.

Nå har keg kommet inn etter en ekstremt trivelig tur på byen og romkameraten min snorker noe ******. Får jeg sove, tro? Mehhhhhhh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr.. E.. GUD, jeg er trøtt.

Jeg må stadig minne meg selv på hvorfor jeg presser meg opp så helvetes tidlig når vi skal på utstilling, men akkurat nå finner jeg ikke en eneste god grunn. Bare la kroppen min sove! Snork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå venter jeg på at smertestillende skal kicke inn, så jeg kan trø på beinet. Det ville vel ikke vært for mye forlangt?

Ironisk nok kjenner jeg nesten ingenting i kneet som tok støyten i går, men ankelen på det andre beinet krangler nå. Feil- og overbelastning, antar jeg.

Det er så spenstig med smerter som stråler oppover i beinet til det sitrer under armene for hvert steg en tar.

I dag skulle jeg ønske at jeg hadde pekingeser. De går jo ikke så fort. Eller langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon fra en felles god vennine av oss? For nå svarer hun ikke lenger på sms. :whistle:

Jepp. :lol: Våknet opp til tre uleste meldinger for en times tid siden, nå syns jeg hun kan svare på min pronto, selv om jeg tviler litt på at det skjer. :aww:

Tipper hun er veldig begeistret for at vi sladrer her! :lol:

Nå spiser jeg frokost og må sitte på datamaskinen ettersom jeg ikke har fått avisen min i dag. Jeg har så mye jeg har lyst til å gjøre i dag! Men ettersom jeg har eksamen i morgen må jeg vel bare komme meg på lesesalen. Hvis jeg sitter der noen timer nå fra morgenen av, kan jeg jo gjøre hva jeg vil av tur og trening i hele kveld. Lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr.. E.. GUD, jeg er trøtt.

Jeg må stadig minne meg selv på hvorfor jeg presser meg opp så helvetes tidlig når vi skal på utstilling, men akkurat nå finner jeg ikke en eneste god grunn. Bare la kroppen min sove! Snork.

:lol: Vi la oss forholdsvis tidlig, og trenger ikke å dra før om ca 40-45 min :D Gud så deilig med sen oppmøte tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på fergen hjem fra Austevoll, ferger er jammen kjedelig når man er aleine.. Og i allefall når man ikke har med bilen sin og kan sitte i den, men må gå opp for å sitte..

Men heldigvis framme om ca ti min ...

Hatt en kjekk dag i det minste, tullet med lulu (datteren til venninnen min på 8mnd, hun heter Christina men blir kalt lulu :) )

Nå er det å komme seg på jobb :)

Eller først må jeg gå fra kaien og opp til bilen, like kjipt hver gang :P men sparer penger på å ikke ta den med.. Hehe...

Jeg var alltid fascinert over en jeg gikk på kurs med engang. Han bodde på Austevoll. Tok fergen over hver dag, og bussen til sentrum. Og gjentar når han skal tilbake. Gikk en del timer av dagen hans til kollektiv, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de orker å bo på en øy, med bare ferge som går litt nå og da. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppe tidlig til å være meg en søndagsmorgen. og kaloritelling eller ei, funker det for noen så er jo bare det helt flott så lenge det ikke går utover helsa o.l. Jeg har satt meg mål om å gå 1,5 mil idag til fots, men noe sier meg at jeg må gå litt opp og ned og frem og tilbake for å greie det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger faktisk ikke være kalori teller freak om man er overvektig heller. Spise normal sunn mat lite og ofte, ikke skeie ut, drikke vann, spise frukt. Fungerer det også liksom.

.. Er jeg lei av at kroppens indre klokke sier halv ni er greit :-P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger faktisk ikke være kalori teller freak om man er overvektig heller. Spise normal sunn mat lite og ofte, ikke skeie ut, drikke vann, spise frukt. Fungerer det også liksom.

.. Er jeg lei av at kroppens indre klokke sier halv ni er greit :-P

Jeg er egentlig veldig enig, men i mitt hode så var alt det jeg trodde var veldig sunt ikke så sunt allikevel :P Jeg var rett og slett bittelitt kunnskapsløs =) Men når jeg er ferdig med vektklubben for denne gang så har jeg kommet inn i ett godt mønster, og med litt mer aktivititet så funker det ganske greit også. Men det skal legges til at jeg har greid å gå ned 5 kg kun ved å være litt obs på hva jeg putter i meg altså

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på lesesalen. Helt alene. Føler meg alltid som en superflink student hvis jeg er alene på lesesalen! (At jeg foreløpig ikke har gjort noe annet enn å henge på Facebook og Sonen og oppdatere den ene spillelista mi i Spotify trenger vi ikke snakke så høyt om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeenge siden jeg har skrevet her! Men jeg har snoka litt da :ahappy:

Også har jeg klipt ned Sym!! :P Hun ser skamklipt og supersøt ut på en og samme tid :lol: Jeg er ikke ferdig enda da, så skal bruke dagen på å rette opp skamkliptlooken. Hoho!

Og det med å telle kalorier, jeg har alltid syntes det har vært for ekstreme mennesker, men sånn som ting er nå så har jeg egentlig ikke hatt noe annet valg enn å ha litt oversikt. Jeg har kjempet meg ned i vekt og er livredd for å gå opp igjen, så da blir jeg kontrollfreak iallefall for en periode nå. Jeg må finne ut sånn ca hvor mange kalorier jeg kan spise på en dag uten å gå opp eller ned, og det er ikke så veldig lett. Men jeg skal nok finne ut av det :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeenge siden jeg har skrevet her! Men jeg har snoka litt da :ahappy:

Også har jeg klipt ned Sym!! :P Hun ser skamklipt og supersøt ut på en og samme tid :lol: Jeg er ikke ferdig enda da, så skal bruke dagen på å rette opp skamkliptlooken. Hoho!

Bilde?

:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen :)

Våkna med hodepine i dag, men satser på at den ikke blir så ille, for jeg skal jo hente masse sånn rar VogH-mat i dag.

700 kg. :| Det er mye, det! Også må jeg rydde ut av den gamle bilen min, i tilfelle jeg blir kvitt den til uka.

Akkurat nå ser jeg på TV, det er det ikke så ofte jeg gjør. Mest når jeg snakker med Monica og vi ser Dr. Phil og sånn sammen. :lol:

Uansett, nå fant jeg et program som heter "Project Accessory". Da har man mye å finne på, når det er en "Project Runway-versjon" av tilbehør. Hm.

Ordna meg et hittil skikkelig kult spill på pcen da, så jeg må se på teite ting på TV istedetfor å begynne å spille det, for jeg vil jo holde hodepinen under kontroll, og faktisk klare å komme igang med ting her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det langtur igjen med familien ulv! Idag skal vi møte den ene søstra til mammaen og tanta til Mana. Det blir gøy! ^^ Gleder meg! Synd det er så grått ute.. Håper det er bedre på Brekke :P

Spist frokost, nå skal jeg fikse godbiter til Mana og pakke sekken^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være bra overvektig for at det skal være "sunt" å telle kalorier. Som legen min sa til meg (sol prøver å gå opp i vekt): en hver form for telling er et tegn på sykelighet. Sunnhet er ikke definert i tall.

Nå har keg kommet inn etter en ekstremt trivelig tur på byen og romkameraten min snorker noe ******. Får jeg sove, tro? Mehhhhhhh :P

Jeg har gått ned 10 kg jeg, etter å ha lært meg hva slags kalorier går inn i kroppen og hva går ut igjen. Det har også lært meg at om jeg skal ha fremgang i styrketreninga så må jeg ha i meg flere kalorier enn da jeg skulle ned i vekt og kun gikk turer.

Men dem som ønsker å kalle Grete Roede sykelig må gjerne gjøre det, men er haugevis av nordmenn som har fått masse helsegevinster ut av det programmet. Som etter min mening går ut på å bevisstgjøring av hva man får i seg. Det er vel heller ingen tvil om tall ofte er lettere å forstå for mennesket, alle vet vel at 1500-2000 = -500, som betyr vektnedgang mens 2500-2000 = +500 som er vektøkning.

Jeg er dog veldig syk tror jeg, for jeg teller kalorier, jeg teller minutter til jeg er ferdig på jobb. For ikke å snakke om telle dager til valpefødsel! (Og om noen skulle misforstå, så ja jeg er ironisk her altså) :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidvis virker det som om det er mer akseptabelt å drite i helse og kosthold, enn å være opptatt av den biten, sky ferdigmat, junkfood og følge på hva man får i seg...

Det er vel ikke det det handler om, men om at man kanskje synes det er litt rart at man må telle kalorier for å i det heletatt finne ut hvor mye man kan spise for å ikke gå opp i vekt? Jeg har aldri telt en kalori i hele mitt liv, men det vil da ikke si at jeg ikke tenker over hva og hvor mye jeg spiser? Jeg har hatt en rimelig stabil vekt alltid (joda - man går jo litt pluss og litt minus), men det er jo fordi jeg vet sånn ca hvor mye jeg kan ha i meg av frokost, lunch, middag og evt godis - i mengde - uten at jeg legger på meg av det (og ikke minst vet jeg jo hva som er sunt og usunt liksom). Det blir som når jeg fôrer hundene det - jeg ser da aldri på fôrsekken med tanke på hvor mye jeg skal gi hunden, det prøver jeg meg fram til liksom, og kjenner jo godt at hunden går opp eller ned i vekt.

Nei, nå skal guttungen og jeg ta oss en skitur igjen, tenker jeg - sånn at jeg får forbrent litt kalorier etter gårsdagens inntak :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oook :lol:

C7D67AB7-B244-4891-819D-DADA2B003927-190

Sååå søøøt! :wub:

Jeg synes at beardiser er fine nedklippet jeg, tihi. Det bildet Marie la ut av nedklippet beardis var også søtt, for det minnet meg nesten litt om en bustete irsk ulvehund. :heart:

Symra skal være glad for at det ikke er jeg som har fått oppgaven, for jeg hadde garantert gått løs med barbermaskin. Mohaha! :devil:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at mamma skal på kurs med deg i Februar :P Det blir spennende! Du kan gjerne få viske til meg om hvordan hun har vært som kursdeltager, jeg skal ikke fortelle videre :whistle:

Så spennende da! Det går nok helt fint, tenker jeg :)

Oook :lol:

Førbilde:

583E987E-A7EE-4347-A1B4-08A04434D34B-190

Etterbilde: (men husk at jeg ikke er ferdig da)

C7D67AB7-B244-4891-819D-DADA2B003927-190

61C05313-AE1E-4893-A4C1-3BF5E25284F9-190

Oh shit, nå kommer mamma til å angre seg her! :lol:

Hun ble kjempefin! :)

Mikkel: Å få det ferskt hørtes veldig greit ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...