Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med dagen Borderen/Maren.

På onsdag skjedde det som ikke skulle skje, Amigo og Dirk røyk i tottene på hverandre. Jeg var på tur i skogen alene med alle tre. Fikk skilt de, men så barket de sammen igjen, jeg ble bitt og måtte bare la de sloss.

Ikke noe morsomt. De gav seg heldigvis når jeg begynte å gå.

Turte ikke gå med begge to til bilen, så bandt den ene til et tre og tok de en og en til bilen. Til dyrlegen med begge to. Ingen alvorlige skader, en måtte sy 3 sting i øret og den andre en haug med småskader.

Legevakta og stivkrampe på meg. Ikke så dypt bitt og en flenge i ene fingeren.

Nå er gutta adskilt og ikke spesielt glad i hverandre. Lurer på hvordan dette skal gå.

Uff og uff.

Huff, så fælt! :hug: Det verste må nesten ha vært at du bare måtte la dem gjøre seg ferdige. Håper gemyttene roer seg, og ikke ta sorgene på forskudd! Forhåpentligvis gjør dette bare at du må være ekstra påpasselig med at ingenting får utvikle seg mellom dem når dere er på tur eller hjemme.

Jeg er så trøtt i dag at jeg nesten dauer. Er så glad denne helga er helt tom, sånn at jeg kan bruke tida på å kose meg hjemme og gå lange turer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Huff, så fælt! :hug: Det verste må nesten ha vært at du bare måtte la dem gjøre seg ferdige. Håper gemyttene roer seg, og ikke ta sorgene på forskudd! Forhåpentligvis gjør dette bare at du må være ekstra påpasselig med at ingenting får utvikle seg mellom dem når dere er på tur eller hjemme.

Det var helt pyton. Følte meg så himla maktesløs, redd og fortvila. Og etterpå sitter man og tenker på alt man burde gjort, som at jeg burde gått før, gjort sånn eller sånn.

Æsj, sikkelig teit.

Så jeg krysser fingrene for de fikk funnet ut av det og at vi slipper mer sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt pyton. Følte meg så himla maktesløs, redd og fortvila. Og etterpå sitter man og tenker på alt man burde gjort, som at jeg burde gått før, gjort sånn eller sånn.

Æsj, sikkelig teit.

Så jeg krysser fingrene for de fikk funnet ut av det og at vi slipper mer sånt

Tar den siste quoten jeg, siden det var lettest på tlf.

Veldig kjipt dette altså, håper som andre sier at dette var en engangshendelse. At det går seg til.

Krysser potene for det!

Jeg er veldig glad det er helg altså. Det skal bli godt å kose seg og ta det med ro hele helgen :) Som for meg betyr en blanding av tobent-trening og firbent-trening, turer i skogen, lese bok, pc jobbing og kanskje en film :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo slike ganske billige "hyttetruger" å få kjøpt - men de er neppe så godt å gå langt med, men fungerer sikkert fint til sånn do-gåing :lol:.

Ellers var det en artig opplevelse på gå med truger, altså :). De var mye lettere enn jeg fryktet, men det er jo tyngre enn å gå på brøyta vei liksom, og man synker jo litt nedi når snøen er løs, men ikke så ille som man gjør UTEN truger liksom :D. Man går relativt normalt på slike truger med gode bindinger, litt bredere mellom beina, men det merker man ikke så godt når man går i terrenget. Jeg brukte skistaver i tillegg for å holde balansen bedre, men man trenger jo strengt tatt ikke det da :). Artig opplevelse, helt klart :).!

Tror ikke jeg skal ha noe avanserte greier til å gå på do med, nei. Googla litt i går og fikk litt sjokk over prisen. Jeg kan måke mye snø for de kronene altså. Men nå fant jeg jo bare sånne fancy tur-truger. Må leite litt mer og se om jeg finner noen do-truger :)

Takk for rapport :)

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?
Tror det er veldig individuelt hvor mye man tåler av bjeffing. Naboen sin berner har mye å snakke om, og syns den bør fortelle de som går forbi at han er sjefen her. Jeg bryr meg lite, men jeg vet at det er andre som irriterer seg veldig over den, og da spesiellt når den begynner klokka syv om morgenen.

Gratulerer med dagen, Borderen :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre så har jeg fått sånne fantastiske Yaktrakzz eller hva de heter - hvorfor skrytes det sånn av dem? De sitter godt på foten - ja, detter ikke så lett av - ja - men de duger jo ikke på stålis med vann på! Og litt snø tetter jo igjen de fjærene. Nei, jeg er tilbake på mine gode gamle brodder jeg.. de er vonde å gå på, detter lett av, går man i litt snø - men man er laaangt tryggere. Det er en i gata som har kjøpt seg piggsko, de virker veldig suverene men man vet jo ikke hvor gode de er å gå med.. men gubben skal kjøpe seg det nå (siden han nekter å bruke brodder) så får man se. Gubben er i det hele tatt om seg han. Siri har kjøpt seg fine truger og det syntes jeg hørtes ut som en glimrende greie, gubben fyr og flamme med en gang. Han sier at når han har testet ut piggsko, om det er for noe for meg, så skal han teste ut truger og se om det er noen vits at jeg får sånne.. oppofrende sjelen han er :lol:

Snille, snille, omtenktsomme mannen :D.

På plantasjen har de brodder som er ganske kraftige og som fungerer bra på glatt is :).

Og jeg er sikker på at truger er genialt på slikt føre som du beskriver i skogen altså :D.

Jeg har forresten joggesko med pigg, men de må man faktisk JOGGE MED ( :shocked: ) for at piggene skal få skikkelig feste :lol:.

Enig med deg. Vil tro at det er individ avhengig.

Ikke noe morsomt ihvertfall. Skulle gjerne likt å vist hva det var som utløste ting, men de er dyr når alt kommer til alt. Ikke så lett å forstå.

Nei, det er ikke veldig moro. Det jeg ser for meg er at dere kanskje skal gå inn og styre dem mye strengere mht hva de får lov til og ikke seg i mellom? Litt slitsomt, men kanskje smart om man ser i lengre perspektiv. Frata dem egeninitiativet liksom?

Nå skal jeg hjem fra sykehuset :-D men ikke frykt, er ikke skrevet ut. Får dra på perm til imorgen kl 8, jeg klynket når de sa kl 8..det er helt grusomt når jeg ikke er på sykehuset å må opp så tidlig i en helg. Haha!

Tilbake og måle crp osv imorgen. Oppfølgingen er alt mye bedre her på diakon hjemmet enn riksen altså.

Så bra at du nå endelig blir fulgt opp skikkelig :).

Tror ikke jeg skal ha noe avanserte greier til å gå på do med, nei. Googla litt i går og fikk litt sjokk over prisen. Jeg kan måke mye snø for de kronene altså. Men nå fant jeg jo bare sånne fancy tur-truger. Må leite litt mer og se om jeg finner noen do-truger :)

Takk for rapport

De kan fort komme opp i litt pris ja, disse avanserte trugene. Men hva med disse?

http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/vinterprodukter/truger/eagle-products-truge-hytte-rod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://web2.nkk.no/forside/nye-godkjente-raser/

Nye godkjente raser! Bolonka og Chodsky Pes er to raser jeg virkelig har sansen for!

Åh, da har jeg ei venninne som blir glad, hun har siklet på bolonka i sikkert ti år.

Gratulerer med dagen!

MonicaT, innmari kjipt at de barket ihop! Håper det var et engangstilfelle. Sånn sett er jo ofte hannhunder mer fair - ferdig er ferdig, mens tisper aldri tilgir og glemmer, men gnager på det til evig tid. Vi måtte skille ei tispe ut av flokken fordi hun barket sammen med en annen, og vi kunne ikke stole på de sammen lenger. Fordi det var snakk om en gammel hund var ikke omplassering aktuelt, men det var tungt - særlig det å huske på om dørene er låst osv.

Nuh er Foenix badet, fønet og småklippet. Resten tas i morgen når pelsen har klappet litt mer sammen. Men hun ser så fiiiin ut nå. Hun har virkelig begynt å få kroppsdybde og bredde, mer bein, og selv om hun er i dårlig pelskvantitet er den sort, blank og lengre enn før. Hun er så fiiiin :wub: Jeg skulle bare ønske hun var eldst i junior i stedet for yngst i unghund. Men, men, det går som det går. Det gjør det som regel.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt pyton. Følte meg så himla maktesløs, redd og fortvila. Og etterpå sitter man og tenker på alt man burde gjort, som at jeg burde gått før, gjort sånn eller sånn.

Æsj, sikkelig teit.

Så jeg krysser fingrene for de fikk funnet ut av det og at vi slipper mer sånt

Huff, føler så inderlig med deg :( Håper det går seg til! I helga var min hannhund i sin første opphetede diskusjon (var jo bare lyd, men skremmende nok for uerfarne meg), og jeg ble så sjokkert at jeg ikke visste opp og ned på noe. Bare gråt og gråt og gråt etterpå. Det er så fælt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?

For meg kvalifiserer det ikke til sinnabrev, for jeg får alltid sove igjen om det bare et par bjeff. Så vet du det :)

Gratulerer med dagen Borderen/Maren.

På onsdag skjedde det som ikke skulle skje, Amigo og Dirk røyk i tottene på hverandre. Jeg var på tur i skogen alene med alle tre. Fikk skilt de, men så barket de sammen igjen, jeg ble bitt og måtte bare la de sloss.

Ikke noe morsomt. De gav seg heldigvis når jeg begynte å gå.

Turte ikke gå med begge to til bilen, så bandt den ene til et tre og tok de en og en til bilen. Til dyrlegen med begge to. Ingen alvorlige skader, en måtte sy 3 sting i øret og den andre en haug med småskader.

Legevakta og stivkrampe på meg. Ikke så dypt bitt og en flenge i ene fingeren.

Nå er gutta adskilt og ikke spesielt glad i hverandre. Lurer på hvordan dette skal gå.

Uff og uff.

Det er nok mer individbetinget ja, begge mamma sine går jo kjempefint sammen, det gjør tante sine også. Og å ha alle fire hannhundene på hytta er aldri noe stort problem, heller ikke når Yaris var med i gjengen. Eneste var vel at Iver og Mike syntes det var gøy å knøvle Yaris ned i bakken, men sistnevnte så jo på dette som en lek.

Du får høre litt med noen som har erfaring om dette på hvordan du bør gjøre det videre fremover. Så får vi håpe at det kan gå tilbake til en nøytral sak! Ellers sender jeg en stor klem, for det kan overhodet ikke har vært noe gøy med en slik opplevelse...

Også grattis med dagen til Borderen! :) Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte, snille soniser.

Vi får krysse fingrer, tær og labber for at dette var en engangs sak.

Nei, det er ikke veldig moro. Det jeg ser for meg er at dere kanskje skal gå inn og styre dem mye strengere mht hva de får lov til og ikke seg i mellom? Litt slitsomt, men kanskje smart om man ser i lengre perspektiv. Frata dem egeninitiativet liksom?

Det er nok stor sannsynlighet for at vi må gjøre noe sånt. Må holde litt styr på dem. Spesielt når man tenker lengre frem og det om 2,5 mnd kommer en ny valp i huset. Blir en voksen hannhund etterhvert han også. Så det blir nok nazi regi og mer system på ting fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på en hund. Og jeg finner den ikke. Den løp sin vei, og jeg har sett etter den lenge nå. Politiet er varslet, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. :cry:

Uff, så ekkelt! :console: Vi krysser fingrene for at det bare var lyd og at bisken kom seg hjem i god behold.

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?

:gaah: quote-driten funker ikke, jeg får ikke skrevet under Siri sitt innlegg. Men jeg skulle si at jeg er enig med henne. Hver eneste dag, sånn i kvart over syv-tida? Det holder med et par bjeff for at det skal være irriterende, dersom man skal sove. Det hjelper jo veldig at du tar henne inn, men likevel, om jeg ble vekket av det hver eneste morgen hadde jeg ikke satt pris på det.

Tja, sier nå jeg.... Det kommer kanskje litt an på naboene da, har de nattevakt? Skal de sove på morgen/formiddag? JEG vet at jeg sliter veldig dersom det kommer bare ett-to-tre bjeff rett etter at jeg har sovnet - da sliter jeg med å få sovne igjen - og natta/søvnen er ødelagt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man med naboer så får man klare seg med litt bjeffing altså! Men på nattestid er det greit å ta ekstra hensyn, samt at man ikke lar bikkja stå ute å gneldre. Det er ren høflighet å unngå noen form for bråk på nattestid (må si jeg haaatet katter i nabolaget da jeg bodde i Lillestrøm :P De går jo ute å skriker om natta).

Nå tror jeg at jeg skal føre over noen filer mens jeg hopper i dusjen.

Edit:
Gratulerer med dagen Borderen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke veldig moro. Det jeg ser for meg er at dere kanskje skal gå inn og styre dem mye strengere mht hva de får lov til og ikke seg i mellom? Litt slitsomt, men kanskje smart om man ser i lengre perspektiv. Frata dem egeninitiativet liksom?

Det var dette jeg måtte gjøre med Aiko da hormonene raste og hun bedrev terror over lillesøster. Det roa seg betraktelig da, men var to uhyre slitsomme måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stor sannsynlighet for at vi må gjøre noe sånt. Må holde litt styr på dem. Spesielt når man tenker lengre frem og det om 2,5 mnd kommer en ny valp i huset. Blir en voksen hannhund etterhvert han også. Så det blir nok nazi regi og mer system på ting fremover.

Det er vel ingen hunder som har tatt skade av litt struktur og kontroll, så det går nok fint så lenge dere orker å passe på og TA kontrollen :). Håper jeg... hahahhahhaha. Det krever vel sin kvinne da, men - jeg er ikke sikker på om jeg hadde fikset det, egentlig - jeg er ikke så himla konsekvent og utholdende *ler*.

Det var dette jeg måtte gjøre med Aiko da hormonene raste og hun bedrev terror over lillesøster. Det roa seg betraktelig da, men var to uhyre slitsomme måneder.

Ja, jeg ser for meg at det kan være ganske slitsomt i perioden det står på som verst (jeg feiga jo bare ut og overlot den ene hunden til andre liksom :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en i gata som har kjøpt seg piggsko, de virker veldig suverene men man vet jo ikke hvor gode de er å gå med.. men gubben skal kjøpe seg det nå (siden han nekter å bruke brodder) så får man se. Gubben er i det hele tatt om seg han. Siri har kjøpt seg fine truger og det syntes jeg hørtes ut som en glimrende greie, gubben fyr og flamme med en gang. Han sier at når han har testet ut piggsko, om det er for noe for meg, så skal han teste ut truger og se om det er noen vits at jeg får sånne.. oppofrende sjelen han er :lol:

Sånne piggsko har venninen min også,men det er slike som piggene er på hele tiden(ikke de du kan slå ut) og hun forguder dem å vil aldri bytte de ut for alt i verden..Så jeg vuderer faktisk og kjøpe sånne selv skal dette dritt været forsette altså..

Våken og venter på at fødslen til Kessie skal bli ferdig så jeg får vite hvor mange det blei,farge,kjønn osv og slapp av jeg skal ikke ha,men morro og følge med alikevel..Også trur jeg de 2 små skal få en tur på skauen alene i dag uten boompi bjørnen :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser for meg at det kan være ganske slitsomt i perioden det står på som verst (jeg feiga jo bare ut og overlot den ene hunden til andre liksom :)).

Det som bekymra meg mest var livskvaliteten til knertis. Hun fikk rett og slett aldri lov til å være glad før dragen var der for å knøvle og true henne til passivitet, og knertis er glad hele tiden, henne, så det var helt håpløst. Gudskjelov blei det aldri slåsskamp, rett og slett fordi Imouto er såpass streetsmart at hun bare la seg ned og venta på at jeg skulle redde henne, noe jeg gjorde hver gang. Aiko blei rimelig god på dekk etterhvert, for hun fikk rett og slett ikke lov til å forstyrre hyggelig stemning med panterknurring og ondskap.

Erfaringa har gjort at jeg i dag er ekstremt oppmerksom på det minste lille skifte i nakkekrumming, blikk og stemning rundt Aiko, noe som jo gjør at det sjelden/aldri skjer noe dramatisk med hennes forhold til andre hunder.

Og forholdet til lillesøster er kun prega av kjærlighet og tillit, sånn bortsett fra utendørs, der er det lett å henfalle til knøvling og brutalis-takter under lek. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete: ett par bjeff hverdag kl. 7 for en som meg hadde vært døden. Om om dette var en fast greie så hadde jeg irritert meg. Klokken 7 er fortsatt "natt" kl 9-10 er noe helt annet.

Og ett og annet uhell kl 7 er noe annet enn rutine kl 7.

Nirm: huff håper noen har funnet hunden og at den er ok. Fæl opplevelse.

Ellers er det ett merkelig vær. - 6 i går og gradvis utover natten ble det + igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig morgen! Skvatt sånn av at jeg drømte (mest sannsynlig hvertfall :P ) at noen banket på vinduet i 9-tiden at jeg presterte å kaste meg selv baklengs ut av sengen og ned på gulvet :gaah: Tidenes kink i nakken og en digg samling av blåmerker er fasiten. Lovely!

...og ja, det er helt lov å le, og ja - det skulle så til de grader vært filmet, for det må ha sett helt hysterisk morsomt ut :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fort komme opp i litt pris ja, disse avanserte trugene. Men hva med disse?

http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/vinterprodukter/truger/eagle-products-truge-hytte-rod.html

Ser der ja. Det så ut som do-truger og hytte-til-hytte-truger :)

Vi pleier nemlig å skryte at vi går fra hytte til hytte, når vi er der oppe sammen med bror og svigerinne til gubben. At hyttene ligger 30 meter fra hverandre snakker vi ikke om :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt nå har jeg kjøpt meg en geit!
735075_321234061319060_1564165612_n.jpg

Søt ikke sant? Søsteren min driver hotell på Zanzibar, og ble så glad i en liten jente på 4-5 år som slang seg rundt halsen hennes og nektet å slippe henne sist hun var der. På dette besøket klarte hun å spore opp jenta, og tilbød hennes familie å sørge for at hun fikk god skolegang, og vil betale for denne.
Jeg ville også gjerne bidra, og søster kjøpte derfor denne geite til familien fra meg :) Søsteren min er en engel, vet dere det?

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...