Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Margrete: beklager at jeg har lurt deg til å kjøpe Kela bur. :lol:

Og nå har jeg lært at jeg har rett. :aww: nektet å betale for en time på sykehuset 14.1 som jeg fikk vite at jeg skulle vært på den 23.1. Mannen som ringte på onsdag var meget uhøflig, kom med uriktige påstander og oppførte seg rett og slett barnslig. Leverte faktura idag og en kommentar om at det ikke er nødvendig å oppføre seg slik, og fikk en beklagelse og slettet faktura tilbake. :-P

Partysvensken er forøvrig hjemme alene nå. Med Vida. Så spent på hvor mye party de har hatt....

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Litt detektivarbeid fastslår at både kaldt og varmt vann fungerer i kjeller og i hovedetasjen, mens i andreetasjen fungerer kun varmtvannet.

Ikke at jeg er rørlegger, men det er da ingen logikk i det der?

På badet har jeg for øvrig hatt på panelovn mens jeg var borte, på 20 grader. Så ja...

Men hunderommet er vasket og gjestesenga skiftet på - jeg får jo neppe badet hund i dag, så da kan en jo gjøre det klart for Line. Det er så jeg får lyst til å bli hjemme i helga - dels for å holde huset varmt, og dels fordi jeg ikke liker å stille ustelt hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet akkurat hva du mener!! Puster dypt og kler på meg et smil av og til av enkelte måter å formulere seg på, for mannen vet jo ikke hvordan han oppfattes. Han mangler rett og slett den hjernecellen som forteller det. :lol: stakkars fyr.

Det er det jeg har konkludert med i dette tilfellet også... :lol:. Det kom ikke som noe stort sjokk da han fortalte at han var skilt - for tredje gang :lol:

Glad det er helg og jeg kjenner at jeg skal svelge godt unna på vinsmakingen i kveld. :lol:

Mmmmmmm... vin var det ja :D.

Blåtimen på Svalbard! *sukkhh* :)

Ser for meg hvor vakkert det kan være... Vi har forøvrig en helt egen liten avdeling fra naturmiljøgruppa vår oppe på Svalbard for tida. En av mine kolleger har jobbet derfra i to år snart :)

På badet har jeg for øvrig hatt på panelovn mens jeg var borte, på 20 grader. Så ja...

20 grader på panelovn hjelper ikke stort på varmen innendørs når det er 20 minus utenfor og lite varme ellers... det er iallefall min erfaring :aww:... Varmen går jo ikke nedover liksom - bare opp i taket...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt detektivarbeid fastslår at både kaldt og varmt vann fungerer i kjeller og i hovedetasjen, mens i andreetasjen fungerer kun varmtvannet.

Ikke at jeg er rørlegger, men det er da ingen logikk i det der?

På badet har jeg for øvrig hatt på panelovn mens jeg var borte, på 20 grader. Så ja...

Men hunderommet er vasket og gjestesenga skiftet på - jeg får jo neppe badet hund i dag, så da kan en jo gjøre det klart for Line. Det er så jeg får lyst til å bli hjemme i helga - dels for å holde huset varmt, og dels fordi jeg ikke liker å stille ustelt hund.

Hmm... tror jeg hadde ringt en rørlegger og spurt for ordens skyld. Har hørt om tilfeller hvor rørene fryser akkurat i overgangen mellom etasjer.. tvi tvi!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er samboer så støttende som han klarer, altså en er ikke overbegeistret etter sin erfaring med Yaris, men han spørr veldig nøytralt om hvorfor jeg ønsker hund osv.

Liker han egentlig ikke hunder?

Ups. dobbeltpost. Men kan det ikke endres slik vi kan kopiere inn nye quoter? Det går jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 grader på panelovn hjelper ikke stort på varmen innendørs når det er 20 minus utenfor og lite varme ellers... det er iallefall min erfaring :aww:... Varmen går jo ikke nedover liksom - bare opp i taket...

Men badet er jo øverst :icon_confused:

Hmm... tror jeg hadde ringt en rørlegger og spurt for ordens skyld. Har hørt om tilfeller hvor rørene fryser akkurat i overgangen mellom etasjer.. tvi tvi!

Ja, jeg har tenkt på at jeg burde hatt noen til å se på det - men det kan vel ikke være så hast at jeg ikke kan se an til over helga når jeg har fått opp husvarmen? For å tilkalle rørlegger i helga er svinedyrt, men jeg har jo vann eller i huset.

Det tar tid å få det varmt her når jeg har vært borte fire dager, men jeg har i hvert fall godt over 15 grader i stua nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men badet er jo øverst :icon_confused:

Ja, jeg har tenkt på at jeg burde hatt noen til å se på det - men det kan vel ikke være så hast at jeg ikke kan se an til over helga når jeg har fått opp husvarmen? For å tilkalle rørlegger i helga er svinedyrt, men jeg har jo vann eller i huset.

Det tar tid å få det varmt her når jeg har vært borte fire dager, men jeg har i hvert fall godt over 15 grader i stua nå.

Uhm.. mener ikke å være spoilsport drittsekk her men.. hvis rørene har frosset og sprukket, så vil det begynne å fosse vann når de tiner.. Jeg ville holdt øye med det og vært klar til ekspress-utrykning til stoppekran/slått av vannet hvis jeg skulle forlate huset mer enn 5 min.. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men badet er jo øverst :icon_confused:

Men om det ikke er god varme i resten av huset, så vil jo ikke badet nyte godt av det heller.... men det er jo mulig jeg tenker feil her :D.

Moralen er vel uansett at du ikke bør reise hjemmefra når det er sprengkaldt uten å ha godt med varme påslått i huset (evt tømme alle rør og stenge hovedvannkrana :D). :). Hos meg frøys jo dassavløpet forrige helg - sånn bare over natta liksom... Det var fint å finne ut lørdags morgen *not*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal stole på magefølelsen - for tenk. Skulle ut og hente ved. Og noe i meg sa at jeg ikke skulle slippe kasko rett ut. Selv om jeg så at tass ikke var i kjetting. Så hekta på han bånd og slapp de to andre, og ganske riktig, idet jeg går ut på trappa så kommer tass og sviger far ut andre døra. Lukisen har en hel del han skulle fortalte den schtøgge hvite jævlen - men han er såpass myk at "LUUU!! KUTT UT!" holder så går han unna og banner for seg selv istede. :lol: Og siden jeg hadde bånd på grevlingen så var det bare å lempe han inn igjen til jeg var sikker på at det var trygt. :aww: Så hundene er like hele og ingen nye traumer - og jeg har ved.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det at du har vært borte: Blei det noe på'a? Og er det du eller Hilde som skal ha dette kullet? :)

Det blei noe på'a - en parring bare, men det holder jo for alle tjuvparringene, så :)

Og det er Gro som skal ha kullet, oppdretteren hennes.

Uhm.. mener ikke å være spoilsport drittsekk her men.. hvis rørene har frosset og sprukket, så vil det begynne å fosse vann når de tiner.. Jeg ville holdt øye med det og vært klar til ekspress-utrykning til stoppekran/slått av vannet hvis jeg skulle forlate huset mer enn 5 min.. :(

Neinei, du er ikke partypooper - jeg kan ingenting om dette, jeg. Men hvor skal jeg følge med? Rørene som er på badet eller rørene som er i kjelleren? Andre steder har jeg ikke synlige rør.

Og hvordan identifiserer jeg en stoppekran?

Men om det ikke er god varme i resten av huset, så vil jo ikke badet nyte godt av det heller.... men det er jo mulig jeg tenker feil her :D.

Moralen er vel uansett at du ikke bør reise hjemmefra når det er sprengkaldt uten å ha godt med varme påslått i huset (evt tømme alle rør og stenge hovedvannkrana :D). :). Hos meg frøys jo dassavløpet forrige helg - sånn bare over natta liksom... Det var fint å finne ut lørdags morgen *not*.

Jeg kjente jo at det var varmt på badet. Jeg dro mandag ettermiddag, og da hadde jeg på den panelovnen på badet, og en oljeovn på soverommet mitt - og begge rommene hadde dørene åpne for å spre varmen bedre. Onsdag ettermiddag satte JeanetteH på en vifteovn på stua, og jeg kom hjem i går ettermiddag. Det var åtte grader i stua da - men rundt det har det vært de fleste morgener jeg har våknet her i det siste, så det er ikke urovekkende, bare kaldt.

Til sammenligning - når jeg er hjemme - har jeg kun på panelovnen på badet og vedfyring (og ender som regel med en 17 grader i stua det meste av dagen) for resten av huset, og oljeovnen på soverommet skrus på en time eller to før jeg skal legge meg fordi jeg hater å legge meg i kalde sengeklær.

Og flere ovner som fungerer enn det der har jeg ikke montert. Men mulig jeg burde gjøre noe med det, det har bare ikke vært et problem før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg håper togene på Østfoldbanen har planer om å gå som normalt i morgen, hvis ikke sliter jeg meg litt med å komme til Hellerudsletta til riktig tid...

Forøvrig sitter jeg på skolen. Har fått lest så utrolig lite i dag. :lol: Men har fått drevet litt med slektsforskning og har pratet masse. Koselig i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente jo at det var varmt på badet. Jeg dro mandag ettermiddag, og da hadde jeg på den panelovnen på badet, og en oljeovn på soverommet mitt - og begge rommene hadde dørene åpne for å spre varmen bedre. Onsdag ettermiddag satte JeanetteH på en vifteovn på stua, og jeg kom hjem i går ettermiddag. Det var åtte grader i stua da - men rundt det har det vært de fleste morgener jeg har våknet her i det siste, så det er ikke urovekkende, bare kaldt.

Jeg kan ikke stort om dette, jeg heller, men om røret går ned et sted der det ikke er særlig isolert (evt lufteluke som står åpen et sted?) og det ikke kommer varme til fra de rommene som har varme på, så hjelper det jo uansett lite. Det svært kalde været har jo vart ganske lenge nå, så at ting fryser er ikke så uvanlig altså (rørleggerne har gode tider i disse dager *ler*). Som sagt - dassen her frøys over natta, selv om jeg var hjemme og hadde brukt alt som vanlig og hadde god varme på over alt. Tiltak: helle varmvann ned i do jevnlig nå mens kulda står på for evt å fjerne tilløp til gjenising før det har fått skikkelig feste :D. Jeg måtte ha spylebil med spesialutstyr for å få opp isproppen - de kom heldigvis kjapt og greit - og regninga ble bare halvparten av det jeg ble forespeilet (godt det kan gå den veien også noen ganger :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei noe på'a - en parring bare, men det holder jo for alle tjuvparringene, så :)

Og det er Gro som skal ha kullet, oppdretteren hennes.

Neinei, du er ikke partypooper - jeg kan ingenting om dette, jeg. Men hvor skal jeg følge med? Rørene som er på badet eller rørene som er i kjelleren? Andre steder har jeg ikke synlige rør.

Og hvordan identifiserer jeg en stoppekran?

Jeg kjente jo at det var varmt på badet. Jeg dro mandag ettermiddag, og da hadde jeg på den panelovnen på badet, og en oljeovn på soverommet mitt - og begge rommene hadde dørene åpne for å spre varmen bedre. Onsdag ettermiddag satte JeanetteH på en vifteovn på stua, og jeg kom hjem i går ettermiddag. Det var åtte grader i stua da - men rundt det har det vært de fleste morgener jeg har våknet her i det siste, så det er ikke urovekkende, bare kaldt.

Til sammenligning - når jeg er hjemme - har jeg kun på panelovnen på badet og vedfyring (og ender som regel med en 17 grader i stua det meste av dagen) for resten av huset, og oljeovnen på soverommet skrus på en time eller to før jeg skal legge meg fordi jeg hater å legge meg i kalde sengeklær.

Og flere ovner som fungerer enn det der har jeg ikke montert. Men mulig jeg burde gjøre noe med det, det har bare ikke vært et problem før nå.

Har du synlig røropplegg? I såfall så kan du lokalisere kaldtvannsrøret i den etasjen det er stopp og følge med der. Er det skjulte rør så er det verre. Forøvrig så funker hårføner finfint til å tine frosne rør, men det krever jo at de er uten masse isolering og at man vet sånn ca hvor proppen sitter.

Stoppekran er somregel et rødt håndtak eller ring man skrur på. Befinner seg somregel i nærheten av vanninntaket. Så kjellern pleier å være et bra sted å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mama" har norgespremiere 5. april. Jeg bare nevner det. :frantics:

Om 2.5 time sitter jeg Bristol og drikker kakao, og halvannen time etter det igjen treffer jeg fine mannen for første gang på nesten 2 uker. :lama:

Så lenge til???? Men jeg har fri den fredagen faktisk! :D

Hjemme. Ingen har holdt alene hjemmefest. :aww: Så skal jeg tilbake på glutenholdig kosthold nå. Oh the joy liksom, men jeg må det for å kunne søke grunnstønad. Ja ja. Håper det er verdt det, og at jeg får det godkjent. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stort om dette, jeg heller, men om røret går ned et sted der det ikke er særlig isolert (evt lufteluke som står åpen et sted?) og det ikke kommer varme til fra de rommene som har varme på, så hjelper det jo uansett lite. Det svært kalde været har jo vart ganske lenge nå, så at ting fryser er ikke så uvanlig altså (rørleggerne har gode tider i disse dager *ler*). Som sagt - dassen her frøys over natta, selv om jeg var hjemme og hadde brukt alt som vanlig og hadde god varme på over alt. Tiltak: helle varmvann ned i do jevnlig nå mens kulda står på for evt å fjerne tilløp til gjenising før det har fått skikkelig feste :D. Jeg måtte ha spylebil med spesialutstyr for å få opp isproppen - de kom heldigvis kjapt og greit - og regninga ble bare halvparten av det jeg ble forespeilet (godt det kan gå den veien også noen ganger :)).

Hvis jeg klarer å tenke riktig, så må rørene gå ned langs kortenden av huset - det vil si mellom meg og naboen, det er jo rekkehus. Så jeg trodde de var relativt godt sikret i og med at jeg får varme fra begge naboene inn til meg. Men jeg vet da fåglarna.

Jeg antar det ikke hjelper noe om jeg lar varmtvannet springe på badet? Det er jo ikke avløpet som er problemet her. Eller kan varmtvannsrøret avgi varme til kaldtvannsrøret?

Har du synlig røropplegg? I såfall så kan du lokalisere kaldtvannsrøret i den etasjen det er stopp og følge med der. Er det skjulte rør så er det verre. Forøvrig så funker hårføner finfint til å tine frosne rør, men det krever jo at de er uten masse isolering og at man vet sånn ca hvor proppen sitter.

Stoppekran er somregel et rødt håndtak eller ring man skrur på. Befinner seg somregel i nærheten av vanninntaket. Så kjellern pleier å være et bra sted å lete.

Ja, det er synlig på badet og i kjelleren. Jeg har kjent på alt av rør på badet, og det er ingen av dem som jeg klarer å kjenne at er spesielt kalde - jeg kjenner forskjell på varmtvannsrøret når varmevannet springer i vasken og andre rør, men ikke noe som kjennes som is. Men jeg skal hive ut alt som kan fjernes fra badet og forsøke mer.

Og rødt håndtak har jeg observert, da vet jeg hvor stoppekranen er.

Og i morges var min største bekymring hvordan jeg skulle få betalt parkeringsboten jeg dro på meg sist uke. Dette kjennes dyrere. Føkk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å følge med i disse Akkurat nå-trådene?

Tror jeg skreiv noe her ifjor en gang, men neste gang jeg var pålogget var jo tråden allerede maange sider lengre, og jeg ga opp å lete opp der jeg stoppet :icon_confused:

Klarer ikke følge med på samtaler her når jeg er inne og kikker heller, men har inntrykk av at det er "her det skjer" på en måte :P

Jeg leser IKKE alle innlegg i denne tråden. :P

Jeg bare hopper inn på de siste par sidene og evt. svarer hvis det er noe interessant som diskuteres. Men det er altfor mye som skrives her til å gidde og følge med på alt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan varmtvannsrøret avgi varme til kaldtvannsrøret?

Det kommer vel an på hvor rørene går i forhold til hverandre :D. Hvor står varmtvannsbeholderen din da? Og ser du de andre rørene liksom? Går de sammen så kan du jo iallefall prøve å se om det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor rørene går i forhold til hverandre :D. Hvor står varmtvannsbeholderen din da? Og ser du de andre rørene liksom? Går de sammen så kan du jo iallefall prøve å se om det hjelper?

På badet går de to rørene relativt parallelt, med en to-tre centimeters avstand. Og varmtvannsbeholderen er i kjelleren.

Jeg har tømt badet for alle løsører, og satte meg på gulvet for å føne kaldtvannsrøret - med litt godvilje synes jeg det var noe kaldere på enkelte områder. Men så begynte det å dryppe sakte fra varmtvannsrøret! Så nå har jeg slått av hovedkranen mens jeg spekulerer på hva jeg skal gjøre videre.

Og jeg tror egentlig første post på programmet er å spørre Jeanette om å få låne doen hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...