Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

W00p woop! Vi vant filmquizen på stift ^^ :D Eller... jeg visste sånn ca 4 spørsmål (og jeg som trodde jeg visste mye om film :P ), men det viktigste er jo å være på vinnerlaget!

HALLO - sist jeg var der klarte ikke halvparten kjenne igjen introen til askepott under filmmusikk! :P

Og en full kompis skrek ut "DEN MUSIKKEN ER FRA EDWARD SAKSEHÅND" hi hi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO - sist jeg var der klarte ikke halvparten kjenne igjen introen til askepott under filmmusikk! :P

Og en full kompis skrek ut "DEN MUSIKKEN ER FRA EDWARD SAKSEHÅND" hi hi :lol:

Tror ikke jeg hadde klart den heller faktisk :lol: men det er skikkelig nerdy spørsmål mange av dem da... og det er jo filmskolefolk som vinner :P Har en venninne i styret til filmklubben som sa jeg måtte bli med, og det er jo et dritkoselig sted, har ikke vært der før jeg :D

Vi må gå en tur en dag forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn vond følelse i magen jeg :( Sånn når man føler at folk ikke verdsetter det man gjør følelse...

Æsj... Gikk tur med ei venninne og hennes hormonell golden idag. Kiter gikk løs og alt så fint ut. Når hun etterhvert slapp sin hund (vi var enige om at det så ut til å kunne gå helt fint - Kiter var totalt uinteressert) så fløy golden rett på Kiter. Kiter takker ikke nei til en kamp heller, men etter mye bråk fikk vi løsnet dem. Nå har Kiter hull i leppa ved munnviken (tvers gjennom) og et dypt hakk i tannkjøttet på innsiden, hull i det andre kinnet og er veldig halt på bakbeinet. Jeg finner ingen sår eller smertepunkter på beinet eller ryggen, men han tar korte steg og sleper det litt/går litt sidelengs. DRITT! Ikke no treningen på Kiter denne helgen som jeg skal på treningssamling...

Det dummeste av alt er all treningen jeg nå har lagt ned for at han skal oppføre seg pent rundt andre hannhunder...

Men, men... Det var ikke så lett å forutse atferdsmessig og umulig å hindre når det først var på vei til å skje. Nå får jeg bare holde øye med foten og begynne passeringstreningen på nytt. Joy.

Så leit at det skjedde :( Masse god bedring til gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Gikk tur med ei venninne og hennes hormonell golden idag. Kiter gikk løs og alt så fint ut. Når hun etterhvert slapp sin hund (vi var enige om at det så ut til å kunne gå helt fint - Kiter var totalt uinteressert) så fløy golden rett på Kiter. Kiter takker ikke nei til en kamp heller, men etter mye bråk fikk vi løsnet dem. Nå har Kiter hull i leppa ved munnviken (tvers gjennom) og et dypt hakk i tannkjøttet på innsiden, hull i det andre kinnet og er veldig halt på bakbeinet. Jeg finner ingen sår eller smertepunkter på beinet eller ryggen, men han tar korte steg og sleper det litt/går litt sidelengs. DRITT! Ikke no treningen på Kiter denne helgen som jeg skal på treningssamling...

Det dummeste av alt er all treningen jeg nå har lagt ned for at han skal oppføre seg pent rundt andre hannhunder...

Men, men... Det var ikke så lett å forutse atferdsmessig og umulig å hindre når det først var på vei til å skje. Nå får jeg bare holde øye med foten og begynne passeringstreningen på nytt. Joy.

Æsj! Slikt er utrolig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg en smule svimmel etter å ha prøvd å koordinere et kurs jeg og noen flere skal få i gang. Det er jaggu et skikkelig puslespill å få satt sammen datoer som passer og bli enig med instruktører og i det hele tatt. Og samtidig med det så har jeg styrt hvem som skal ha med hva til lunsjen på lørdagstreningen, og forsøkt å føre et par samtaler i tillegg. Multitasking jah! Jeg er glad det ikke er min tur neste gang, da skal jeg bare si datoer som passer meg og så møte opp. :aww::P

Ikke klar for sengen helt enda, jeg vil forsøke å bli ferdig med hælen på ullsokken jeg strikker. Det er min første hæl, så den blir ikke helt reglementær tror jeg. *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Lakenskrekk.

Da er vi to..

Også er jeg litt sur, for datteren til mannen (som er periodevis veldig bortskjemt) ga beskjed om at hun var blakk og forventet å få penger, faren hadde ikke noen penger pga en giga tannlegeregning på 35.000kr så jeg satte inn 2000kr. Har ikke fått en takk engang.. Det er siste gangen altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lille mongo! Med alle våre 6 hunder i hus så trur jeg ikke jeg hadde blitt så engstelig. Trur jeg. Du har innedo, sant? :D Utedoer, Isfolket og påskekrim er sånne angsframkallende greier for meg. :D

Det kommer annpå når mama kommer ut:) når vi setter i gang oppussingen blir doen i kjellern ( kald ekkel kjeller med inngang ned sånn trapp) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du brått VELDIG god plass her i rønna, for da flykter Sirkus Samurai og jeg til Hellas!!! :lol::D

Og du, seriøst. Ingen flere Mama-kommentarer sånn rett før jeg skrur av lyset, okei? :frantics::D

Hehe, jojo men når du kan tenke på en hund nr tre (aussie, avle på I osv), kan jeg det også ;)

(Selv om dette selvsagt bare var fleip fordi man dør på seg av disse ekornbebisene:D Det holder i massevis med de jeg har akkurat nå)

Noe more Mama-skremsel, promise :P

Edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. akai, har ikke hørt om dem jeg :icon_redface: Gi dem til cafe aasen du. Ellers tusen takk! :)

Jeg skjønner faktisk hvordan du har det, bare at for min del har det ikke dreid seg om hund men andre ting. Og jeg fant ut at når det har kommet til et punkt der de rundt deg får deg til å tvile på og droppe valg som du vet er riktig for deg, men som gjør at du velger å droppe det, eller tvile på om du kan gjøre det pga tilbakemeldingene du får/presset fra de rundt deg eller til slutt sitter igjen og føler deg som en håpløs tufs selv om du egentlig var superhappy for at du har funnet en vei du har lyst til å gå, da har jeg droppet å involvere de rundt meg om tankene mine og planene mine også jeg. Så har jeg kjørt på det som er riktig for meg, og når de andre oppdager det, så er det gjort. Ikke noe å få dårlige vibber fra andre om under veis.

Og vet du, det funker helt utmerket. Jeg har til dags dato aldri angret på valg jeg har tatt ut i fra hva jeg visste var riktig for meg, mens jeg alltid har angret når andre har fått meg fra valg jeg egentlig ville gjøre/ fått meg til å ta andre veier som de mente var mer fornuftige. Så det har jeg sluttet med. Jeg hører alltid på "magefølelsen" min, og vil jeg ha tips så spør jeg utvalgte om det. Og selv om jeg kan få gode tips, kan det godt være jeg lar være å følge dem. :)

Poenget er at du må slutte å la andre gjøre så du tviler på deg selv hvis du i utgangspunktet var sikker. Ta valget og stå for det uansett hva andre mener om det. Selv om en person har sagt at du ikke egner deg til å ha hund, så har vel ikke den personen nødvendigvis rett? Det skal du bare heve deg over.

Det er ingen som forteller deg hvor stygt navn du valgte til barnet ditt når du har gått ut med hvilket navn det faktisk allerede har fått. Men hvis man på forhånd invoverer andre i navnvalg-tankene dine, da får du høre det om du er i ferd med å velge et navn noen har noe negativt å relatere det til.

:)

Tusen takk Marianne! Der fikk du frem mye gode tanker hos meg :) og ikke minst råd fremover. Pleier å være litt bedre på sånne ting, men når man gleder seg skikkelig til noe så sprekker ofte tankene ute til hvem som helst :P Heldigvis er samboer så støttende som han klarer, altså en er ikke overbegeistret etter sin erfaring med Yaris, men han spørr veldig nøytralt om hvorfor jeg ønsker hund osv.

Men fy fader så slemt si av andre som vet hvor glad du er i dyr.

Skjønner at man blir lei seg av å høre sånt, men prøv å heve deg over det.

Gøy å høre at du skal få ny valpis :)

Det er det ja, jeg lever for dyr og hund er desidert livet. Nå har jeg tilogmed testet et halvt år uten, og for de som har fulgt med har jeg passet hunder en stooor den av den perioden. Men nå er valget tatt, så får vi bare håpe det er ei lita ei der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har pga kjærestens snoozing så er jeg pissesur... Gad! Jeg hater,hater,hater snoozing! Våknet godt og vel to og en halv time før "planen" fordi den fyren snoozet.. Han får GREI beskjed om å sove hjemme neste uke, hvis ikke ender han opp med ett ribbensbrudd fordi jeg måker albuen inn i siden på han... *knurr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har pga kjærestens snoozing så er jeg pissesur... Gad! Jeg hater,hater,hater snoozing! Våknet godt og vel to og en halv time før "planen" fordi den fyren snoozet.. Han får GREI beskjed om å sove hjemme neste uke, hvis ikke ender han opp med ett ribbensbrudd fordi jeg måker albuen inn i siden på han... *knurr*

morgenfugl :lol:

...jeg er på jobb, spist cookie og iskaffe til frokost :| ehm jaja..

Nå skal jeg gjøre ingenting fornuftig på jobb i dag og så tar jeg helg,

eller, i morgen skal jeg til Moss for at noen skal få hilse på valpen,

og så søndag får jeg hvertfall en klippekunde, de andre har sagt de må se om det passer, får mase på svar, for jeg vil gjerne vite om jeg har tid til å klippe egen hund eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...