Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Mneeei, sånn jeg forstår det, så er det noe nytt, som de har tatt inn fra Tyskland (?).

Grunnen til at jeg spør, er fordi mamma tilfeldigvis har ordnet så jeg og henne får en pall med det her, når det kommer, og det kommer antakeligvis i løpet av helga. Så jeg får jo uansett vite mer da. :P Bare lurte på om folk hadde hørt noe om det. Aner ikke om det er VogH, eller om det er noe annet (våtfôr) som de skal selge ved siden av.

Jeg skal høre litt jeg. Siden "vi" er en såpass stor dyrebutikk så har vi ofte god kontroll på hva som skjer med forhandlerne våre, så om det er noe nytt tipper jeg sjefen har hørt om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Mneeei, sånn jeg forstår det, så er det noe nytt, som de har tatt inn fra Tyskland (?).

Grunnen til at jeg spør, er fordi mamma tilfeldigvis har ordnet så jeg og henne får en pall med det her, når det kommer, og det kommer antakeligvis i løpet av helga. Så jeg får jo uansett vite mer da. :P Bare lurte på om folk hadde hørt noe om det. Aner ikke om det er VogH, eller om det er noe annet (våtfôr) som de skal selge ved siden av.

Da ringer bare Soppen til Vom&Hundemat i Trøgstad og spør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre litt jeg. Siden "vi" er en såpass stor dyrebutikk så har vi ofte god kontroll på hva som skjer med forhandlerne våre, så om det er noe nytt tipper jeg sjefen har hørt om det! :)

Awesome :)

Da ringer bare Soppen til Vom&Hundemat i Trøgstad og spør. :)

Nei, Soppen orker ikke telefon, så da venter jeg heller bare og ser når jeg får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg har fått brev om MR.. Der står det "Jeg har kommet frem til at jeg vil rekvirere MR av hofter og bekkenledd blablbal"

Rekvirere? Får jeg da time i posten? Er ikke opplyst noe nr jeg kan ringe ellernoe, så da spør jeg o store sonenorakel :aww:

Det er legen din som rekvirerer en time på vegne av deg. Du får da innkalling i posten. :) Å rekvirere betyr å skaffe.

Jeg regner med at Valpis tar stand på fugler hun ser?

Det er ganske vanlig og mange hunder gjør dette, men det er stor forskjell på det og en fuglehunds sin stand. Bare for å ha sagt det

Aiko tar stand da hun jakter, uansett om hun ser fugl (men hun kan fungere som treskjeller eller markør og reiser fugl (men ryker rett etter, selvsagt)), skygger, rådyr eller hva enn. :P

Ekorn:

utf-8bRm90bzAxNjcuanBn.jpg

Skygger:

DSC_6763.jpg(Sant hun er akkurat som en ballerina? :teehe: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rørene her har fryst.

Jeg får varmt vann, men ikke kaldt. Tips til hva jeg kan gjøre, utover å få opp temperaturen i kjelleren der rørene er, og få opp temperaturen i huset for øvrig?

Jeg aner ikke hvor kaldt det har vært her mens jeg var borte, men det var åtte grader i stua da jeg kom hjem i går - med vifteovn på full guffe.

****.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med prosjektet! :D trodde egentlig at det er greit å begynne medstudentrespons med noe positivt, og holde seg innenfor problemstillingen vår, men så feil kan man ta! Læreren var imponert over oss i hvert fall da, og det er det viktigste :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å følge med i disse Akkurat nå-trådene?

Tror jeg skreiv noe her ifjor en gang, men neste gang jeg var pålogget var jo tråden allerede maange sider lengre, og jeg ga opp å lete opp der jeg stoppet :icon_confused:

Klarer ikke følge med på samtaler her når jeg er inne og kikker heller, men har inntrykk av at det er "her det skjer" på en måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpevann funker bedre :aww:

Neei, ikke til ren sårrens. Grønnsåpe er greit når det er helt sikkert betendelse - men håper i det lengste å unngå det. Orker ikke lege :lol:

Sånn, da har tanna mi fått nytt hjørne. Og tannlegen finner stadig mer å gjøre - jeg er ikke overrasket, det ER mye å gjøre inni der - så skal tilbake om 2 uker for en full sjekk og minst ta ett hull. *sukk* Men fyllinga som hadde ramlet ut var veldig lite dramatisk, men pinglete som jeg er så måtte jeg ha bedøvelse siden han måtte borre litt for å få feste til ny fylling. Så sitter her med lam leppe. :lol: Heldigvis er han hyggelig, og jeg spurte om det går an å få ting på avbetaling om det blir dyre ting etterhvert - og det var ikke noe problem så lenge jeg sa fra FØR han begynte behandlingen. Da pleide de å være veldig greie med sånt. Og må jo sies å si fra i god tid når man sier fra før man har funnet store ting? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å følge med i disse Akkurat nå-trådene?

Tror jeg skreiv noe her ifjor en gang, men neste gang jeg var pålogget var jo tråden allerede maange sider lengre, og jeg ga opp å lete opp der jeg stoppet :icon_confused:

Klarer ikke følge med på samtaler her når jeg er inne og kikker heller, men har inntrykk av at det er "her det skjer" på en måte :P

Til venstre for emnetittelen er det en prikk på emner du ikke har svart på, og ei stjerne på emner du har svart på. Klikker du på prikken/stjerna kommer du til første uleste innlegg i tråden :)

... H våkna idet jeg posta forrige innlegg. Men vi har da fått i oss litt lunsj og moppa gulvene. Nå skal jeg rydde kjøkkenet mens H er på oppdagelsesferd :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...