Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Ligger her fortsatt. Venter svar fra riksen.

Nu spørger jeg fordi jeg er ny og ikke kender alles forhistorie, men har du tidligere ligget på hospitalet med noget lignede? Det er okay, hvis du ikke ønsker at svare..

Jeg har chiari malformasjon og en vp shunt pga hydrochepalus. Så jeg tilbrakte en mnd på sykehus i sommer pga komplikasjoner osv.

Aldri hatt vondt i magen sånn som dette da. Men sonisene er nok litt for vant til at jeg blir innlagt i hytt og pine :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Og jeg må dobbeltposte litt. Sjekk lille halvsøstra til Thorvald, a :wub:

*klipp*

Kanskje den samme, kanskje en av de andre ( :P )

*klipp*

Jeg liker best mørke lapphunder, men er tilbøyelig til å like de lyse også. Særlig når de har mørk pigmentering og blir sånne isbjørnunder som disse :wub:

Herlighet, noe så nydelig! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har chiari malformasjon og en vp shunt pga hydrochepalus. Så jeg tilbrakte en mnd på sykehus i sommer pga komplikasjoner osv.

Aldri hatt vondt i magen sånn som dette da. Men sonisene er nok litt for vant til at jeg blir innlagt i hytt og pine :-P

Det ved jeg simpelthen ikke hvad er... google er nok en ven... håber du bliver rask hurtigt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Man får raskere blodsukkerøkning (og fall ) av det men alt i alt forbrennes det ikke fortere.

Karbohydrater fordøyes raskere fordi karbohydratkjedene er raskere å brytes enn aminokjedene i fett.. I alle fall det jeg har lært. Det er nettopp derfor man får den raske økningen (og fallet)..

Er visst et eller annet gæli med kroppen? Jeg renner på do hele tiden, sammen med skikkelig aua nederst i magen og nederst i ryggen, og nei det er ikke magasjau (eller farangen som vi i denne landsdelen kaller det) :getlost:

Blærebetennelse?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sukk. Er ikke særlig forelska i de. Og det er ikke særlig trist at oppdretter bor i gangavstand.. :P Heldigvis/dessverre ser det ut til at alle er solgt da.

Så heldig du er da, som kan kosemose med de der! ;)

Og som om jeg ikke er valpesyk nok fra før av liksom. Så poster du de bildene der.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er da, som kan kosemose med de der! ;)

Og som om jeg ikke er valpesyk nok fra før av liksom. Så poster du de bildene der.... :lol:

Har flere :D .P lhttp://hakasitas.com ligger noen her og, men de er et par uker eldre. Men det er masse bilder fra kullet til Thorvald der da :D Thorvald er hanne 2 i A-kullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Line!!!!

Og malinck, si ifra om du finner en god jakke a ;)

Du trenger visst ikke det likevel? :) Men på XXL var det lite å finne gitt..

I dag har vært en bra dag :)

- har ringt og snakket med min fremtidige sjef og fortalt at jeg takker ja til jobbtilbudet, han jublet nærmest. Hyggelig å føle seg ønsket :ahappy:

- har fått fikset iphonen min, og fikk komme og gjøre det selv om jeg egentlig var for seint ute til dropin. Snille iPhonerep som nå har reddet meg to ganger de siste 6 månedene :icon_redface:

- jeg misset akkurat bussen min i byen, men slo ihjel litt tid på gsport - og der, der fant jeg ytterjakka som jeg har ønsket meg lenge uten å ha råd, til HALV PRIS. I min størrelse! Ikke i fargen jeg heeelst ønsket meg, men det er innafor. Veldig innafor :)

Æsj at jeg ikke har gavekort på gsport da..

Gratulerer med dagen Line :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger visst ikke det likevel? :) Men på XXL var det lite å finne gitt..

Æsj at jeg ikke har gavekort på gsport da..

Skuff med XXL, men happy med gsport! Men det var relativt billig på gsport altså, helt overraska jeg, masse jakker på 50%, og endel fantes i mange størrelser også, ikke bare supergiga eller pitteliten :) Gsport i munkegata this is, men gjelder nok andre også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg litt lyst å kvele Klima når vi var på tur. Bittelitt lyst. Noen har visst kommet i den alderen der man må begynne å bjeffe på alle nye lukter som dukker opp. Ny sti der det kanskje har gått noen andre -> meget skeptisk bjeffing. Dyrespor -> mer bjeffing. Hører bjeffing fra områdets trekkhunder -> enda mer bjeffing. Og vi var midt i skogen helt alene. Går det an å være så teit? Jaja, på tide at hun fant på litt artigheter nå kanskje.

Også er den ganske tydelig på at hun liker å ha det komfortabelt. Nå som vi har vært på ferie har hun vært litt vandrete og pipete, og ikke vært like flink til å sove til jeg sier vi skal gjøre annet som hun pleier. Men med en eneste gang hun får tilgang til en seng, sofa eller liknende, så slokner hun momentant. Og der blir hun til verdens ende. Snakk om å være manipulerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbohydrater fordøyes raskere fordi karbohydratkjedene er raskere å brytes enn aminokjedene i fett.. I alle fall det jeg har lært. Det er nettopp derfor man får den raske økningen (og fallet)..

Mhm, sukker/de ukomplekse karbohydratene fordøyes fortere i mage/tarm, men det betyr ikke at de forbrennes fortere.

Fordøyelse er omdanning til energi, forbrenning er bruk av energien. Og karbo/fett forbrennes forholdsvis likt (små variasjoner etter blodtype, kondisjon og generelt kosthold). Den kjappe økninga/senkinga kommer ikke av forbrenning eller fordøying, men som du sier at kjedene er korte, de blir raskere oppbrukt enn en lang kjede (kort vs lang lunte). Men begge kjedene/luntene brenner med samme fart, den ene er bare kortere enn den andre. Så den korte lunta må man tenne på oftere enn den lange, men alle luntene er ferdigbrent samtidig (antall kalorier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Karbohydrater fordøyes raskere fordi karbohydratkjedene er raskere å brytes enn aminokjedene i fett.. I alle fall det jeg har lært. Det er nettopp derfor man får den raske økningen (og fallet)..

Blærebetennelse?

Er det det samme som blærekatarr? Har ikke spesielt smertefullt å late vannet (er vel kanskje relativt pga min smerteterskel?). Får vel kanskje ringe lege i morgen tidlig om jeg ikke blir bedre? Føler meg som en dust for å spørre inne her om slikt da, når jeg vet at andre inne her har det mye værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Line :flowers:

Tror du har sagt det tidligere i dag, men jeg takker igjen jeg :D

..Nå har jeg grisedårlig samvittighet overfor hundene som ikke har fått skikkelig tur hverken i går eller i dag :( Ser ikke ut som de lider så veldig der de ligger og slapper av altså, men hver gang jeg reiser meg så spretter de opp og ser på meg med forhåpningsfulle øyne.. Joda, jeg vet de ikke har vondt av det - det er det samvittigheten min som har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har sagt det tidligere i dag, men jeg takker igjen jeg :D

Å, det kan godt hende. Jeg er ekstremt surrete for tida, nesten litt farlig for meg selv om dagen. Men dette var jo bare en fin ting å være surrete med :)

... skal jeg spise polabrød til kveldsmat og pusle videre med strikkinga mi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er den ganske tydelig på at hun liker å ha det komfortabelt. Nå som vi har vært på ferie har hun vært litt vandrete og pipete, og ikke vært like flink til å sove til jeg sier vi skal gjøre annet som hun pleier. Men med en eneste gang hun får tilgang til en seng, sofa eller liknende, så slokner hun momentant. Og der blir hun til verdens ende. Snakk om å være manipulerende!

Hehehe, sånn e luna og! Hååååååååpløst sta, skal hun i soffa så kan hun vandre en hel dag før hun ENDELIG får ligge og tjohoo! Da sover a :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre end at være trist... :)

Det er det! :)

Kent Follett, Den uendelig verden... Barsk, men god!

Den har jeg ikke lest. Hva handler den om, sånn uten å røpe for mye tilfelle jeg skal lese den en dag?

Og tips; det er egentlig ikke lov å dobbeltposte, så da bare skriver du alt i en melding. Kommer du på noe etter at du har postet, så trykker du bare rediger, og legger til. Så krysser du av for at du har redigert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i dag møtte jeg en hund på rømmen. Livredd og kjempesliten, den pistret og skalv. Jeg ringte Falck, men da de kom hadde den løpt videre (på grunn av rakettoppskyting like ved) Får så vondt av å tenke på at den kanskje fortsatt løper rundt og er redd :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...