Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

ÅÅ hvor fant du den løven, SFX? Pappa ønsker seg noe slikt :D

Hjemme hos mamma og pappa trekker man i en lærsnor, også ringer det en stor bjelle som henger i gangen.

eBay. Søkte på antique door bell, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går og griner. :hmm:

Nei, men drikker hun?

Hvis ja, så ville jeg bare ikke gitt henne noe annet enn vann ihvertfall i dag, og evt flere, bittesmå porsjoner med kokt ris/kokt kylling/biola/etellerannet, i morgen.

Jeg HAR faktisk grini. I dag er dagen jeg mistenker meg selv for å være gravid, i håp om å ha noen hormoner å skylde på.

Hun drikker, men kaster opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ler jeg. Vet dere? Det har kommet inn en klage til NKK på at jeg har registrert Keno som "Kick Ass" :P Klageinnsender mener navnet er "støtende på enkelte" Så NKK lurer på om jeg kunne tenke meg å endre navnet. *Fnis*
. Noen som har andre navn i "gråsonen" som jeg kan fortelle NKK om når jeg svarer at jeg synes Kick Ass er et fint navn?
*Ler så jeg rister*

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryseeeer.. hadde gjort seg med et kvarter i dusjen! Men får vel gjøre det når jeg kommer hjem. Nå skal vi bane inn til byen! :)

Banen går bare til stortinget btw :P feil på majorstua, og feil på oslo s :P Stakkars T er nå på busen etter toget ikke fungerte og tbanen ikke fungerte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ler jeg. Vet dere? Det har kommet inn en klage til NKK på at jeg har registrert Keno som "Kick Ass" :P Klageinnsender mener navnet er "støtende på enkelte" Så NKK lurer på om jeg kunne tenke meg å endre navnet. *Fnis*

. Noen som har andre navn i "gråsonen" som jeg kan fortelle NKK om når jeg svarer at jeg synes Kick Ass er et fint navn?

*Ler så jeg rister*

:lol: Alt folk orker gjøre.

...lurer jeg på om jeg kan lage sukkerbrød uten bakepulver? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg rister*

Seriøøst? Folk har for lite å gjøre! :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg rister*

Å herremin.... kanskje du kan endre til Kick Someone's Ass i stedet? :D

Edit: Komme seg ut og gjøre kveldens fysiske utskeielse: lempe og stable ved... innimellom får vel guttungen få litt lp-trening :D.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snakker om å gå ned i vekt, alle skal trene, spise sunt osv osv. Jeg anbefaler en real omgang med omgangssyken.. Det gjør underverker på bare noen få dager! Gjett om jeg skal bli bikinifin nå a! :D

Vil du komme på besøk hit? Jeg inviterer på kaffe og kaker mot en skikkelig smittende klem :lol:

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Hallooo, jeg hadde også stjålet paier i fleng hvis jeg var verdensmester på ordentlig :aww:

Nei, nå skal vi løpe på fjellet. Det blir grusomt! Skal ikke være mulig å bruke hele dagen på småting som man kan gjøre på kvelden bare fordi det er varmt i stuen liksom :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh jeg har ett forslag:

kick gluteus maximus :P

:lol: :lol:

I dag tidlig fant en viss drittunge ut at hun skulle spise på iphonen min. Seriøst? Hvor godt er det liksom? Greit nok at jeg hadde lagt den i senga, men virkelig, man trenger ikke ødelegge min nye og svært høyt elskede mobil.. Godt den har en idiotforsikring som også dekker klimakatastrofer.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig fant en viss drittunge ut at hun skulle spise på iphonen min. Seriøst? Hvor godt er det liksom? Greit nok at jeg hadde lagt den i senga, men virkelig, man trenger ikke ødelegge min nye og svært høyt elskede mobil.. Godt den har en idiotforsikring som også dekker klimakatastrofer.

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

I dag skal jeg visst på spinning igjen. :| Jeg som hater spinning over alt på jord.

Nå må jeg vaske opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, det skulle finnes fond eller forsikring som hjalp en økonomisk gjennom slikt.

Nå fikk jeg jo igjen det som gikk over frikortet, men her går jo ikke transport innunder. Det verste var egentlig all irritasjon og det å være avhengig av andre HELE tiden. Det er slitsomt i to måneder :aww: DET burde det vært et fond som kompenserte for :P

Edit: Komme seg ut og gjøre kveldens fysiske utskeielse: lempe og stable ved... innimellom får vel guttungen få litt lp-trening :D.
Kan han ikke hjelpe til å bære ved da :D

Nå har jeg fått bekrftet at Supra virkelig er en vakthund. Jeg har jo pleid og le av henne når hun er skummel, men det bor virkelig noe i henne.

Ei venninne av meg skulle låne noen bøker av meg, og siden hun var i Tønsberg i jobbøyemed i dag, ringte hun og lurte på om hun kunne stikke innom. Men jeg var ikke hjemme, men foreslo at hun bare kunne låse seg inn å hente bøkene. Hun har jo hilst på Supra et par ganger, så det burde ikke være noe problem trodde jeg. Men der tok jeg feil. Irene låste seg inn, men ingen lyd innefra. Da hun åpner døra fra vindfanget, står Supra der og legger ørene bakover og skikkelig brumming. Irene prøvde å smiske med henne, men det var ikke Supra interessert i. Da var det bare å trekke seg stille tilbake og låse døra igjen. Da vet jeg hvertfall at hun passer på huset når ingen er hjemme.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha byttet batteri i ringeklokka og i signalmottageren to ganger, fra to ulike batteripakninger, konkluderer jeg med at det er ringeklokka som er ødelagt. Spørsmålet er om jeg trenger en ny. Hittil har vel bare Jehovas vitner og Dolly Dimples brukt den. Om noen banker, har jeg 90-100 kilo ringeklokke ruslende her.

For å si det sånn så fjerna vi ringeklokken her, og det funker fin fint. Utrolig nok så kan folk fortsatt banke på når de ikke finner dørklokke, og Peppes har alltid klart å lever (at de sliter med å finne huset er en annen ting :P )

Grattis med hus Ane! Satt å leste om budrunden på jobben idag og hadde helt sommerfugler i magen, og så ble jeg lei meg på deres vegne at dere ikke fikk huset, og så kjempeglad for at du har en tulle samboer!

Nå sitter jeg å prøver å drepe litt tid før jeg skal på utstillingsmøte, har sikkert noen burder, men etter tortur av kroppen idag så er sofaen veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

Feil. Om Geo tygger på mobilen din knuser den (han har da sterke kjever), og dermed må du uansett kjøpe en ny. Men kjøper du deg en iPhone kjøper du også idiotforsikring, og dermed er det ikke noe stress. (Håper jeg. Jeg har tross alt ikke testen den prosessen ferdig. :P ) men det går sikkert fint..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, istedenfor bassengtrening da vesla ser ut til å ha fått omgangsyken litt plutselig. Trenger ikke å smitte alle andre :P Tror ikke jeg skal på hundetrening ikveld eller, får trene litt hjemme isteden og bade en hund eller to så de blir kvitt løpetidslukten litt så gullebarnet ikke har det så fælt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Grattis med hus, Ane!!

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Jeg har en sånn bc her også. Hun er snart ti år, har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, men nå i alderdommen stjeler hun som en ravn. Altså hun kunne stjele mat tidligere også, men da var det mer sånn" Oi, var det din mat som sto på bordet her?! Jeg trodde du var ferdig med den siden du hadde gått, jeg". I dag stjal hun kattemat rett foran trynet mitt, etter at hun hadde vært alene i fire minutter og kverka en pakke med tortilla lefser (uåpnet) og spist en halv pose puffet ris. Hun er helt ram etter mat. Tynn over ribbeina og hengebuk.. Hmmm kanskje hun skulle hatt en markkur.

Jeg sitter hjemme og venter på tlf så jeg kan levere en hund, men siden jeg ikke får hverken tlf eller melding, så antar jeg nesten at det utgår i dag da.. veldig irriterende at folk ikke bare kan gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...