Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Gjør det for jeg slår hode mitt i veggen for å IKKE ha dårlig samvittghet over noe så absurd!! :lol:

Nå spise en kjapp middag på Måken så skal jentene til sin årlige fysio sjekk. (og siden jeg spanderer det på jentene så kan jeg dra på Måken å spise junk :P )

Trur de egentlig alltid ser på oss som barna. :lol: Jeg må sende SMS om at jeg er framme om jeg skal langt selv. :P Om ikke vet jeg at hun ringer og lurer på om jeg har krasha eller ikke. :lol:

Realist heter det :P

Back to you :fish:

Gi meg et skikkelig drap, med påfølgende mysterier, intriger og spenning som kan ha noe med virkeligheten å gjøre, så er jeg med. Sånne med lange tenner, spisse ører og overnaturlige evner kan dere ha for dere sjøl :aww:

:P

Bare å lese nyhetene, så er det nok av drap og intriger i det minste. :lol:

Nå kan Ullevål gå og ta seg en bolle. Akkurat snakket med en meget frekk ansatt der, som satt og løy også. Jeg har ikke akkurat lyst å betale over 300 kroner for en time jeg skulle vært på den 14, som jeg fikk brev om idag. Men han mener jeg skal det, og satt og påstod at jeg hadde takket ja til den nye timen per telefon da jeg ringte å snakket med de. Hvorfor folk gidder å lyve ser jeg ikke helt poenget med, da jeg sendte mail til de om det.... Man burde vært mer voksen enn han når man jobber med kundekontakt på et sykehus faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart tur med tøfflus i kalde, fine været.

Superdupertur i to timer i 16 blå, litt bortover, litt oppover og litt nedover og to stk brune skrangleverk som fikk frest av seg litt overskuddsenergi, herlig :D Indiana syntes det er høyst unødvendig å gå lengre enn at hun får gjort det hun skal så hun snur hver gang vi stopper, helt til vi er rett over halvveis, da begynner hun å dra. Merkelig at den hunden vet hvor halvveis er, hun har aldri gått der før, men sånt sitter i henne, hun tar aldri feil heller, rare greier.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ja jeg har forresten begynt på ørene til Ellie og lever enda, såvidt. :aww:)

Jeg så det :o og jeg ble litt :fish: Fine Ellie med frynseørene :wub:

Doffen har et sterkt ønske om å jobbe i opppakking, pakking, shipping og ødelegge ting :P

270864_10152421131820464_1884026290_n.jp

184696_10152421130625464_628174746_n.jpg

59503_10152421129510464_1716475916_n.jpg

550051_10152421126690464_1369567316_n.jp

Vel å merke så samlet jeg opp bitene med hans hjelp, knøyt posen, ga han posen og så gikk vi ut i gangen og la den ved døra og gikk inn igjen ;) Så litt flink har han vært ;)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdupertur i to timer i 16 blå, litt bortover, litt oppover og litt nedover og to stk brune skrangleverk som fikk frest av seg litt overskuddsenergi, herlig :D Indiana syntes det er høyst unødvendig å gå lengre enn at hun får gjort det hun skal så hun snur hver gang vi stopper, helt til vi er rett over halvveis, da begynner hun å dra. Merkelig at den hunden vet hvor halvveis er, hun har aldri gått der før, men sånt sitter i henne, hun tar aldri feil heller, rare greier.

Det gjorde hun jo faktisk i går å! Nesten nøyaktig halvveis begynte hun å trekke. Rare dyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det universet kommer jeg ikke inn i. Mulig jeg mangler et eller annet fantasigen, men jeg har aldri klart å sette meg inn i slike historier. Jeg syns det blir både dumt og kjedelig. Jeg har sett en halv ringenes herre-film, ikke et sekund med Harry Potter, (heller ikke lest noen av bøkene) og vet vel egentlig ikke hva dette Games of Thornes er for noe, men med det sammendraget du ga, frister det ikke særlig å finne mer ut av det heller.

Jeg husker i min ungdom ( :P ) at jeg begynte på sagaen om isfolket, for alle leste jo det, så da måtte jo jeg også. Etter nesten fire bøker ga jeg opp. Da ble det for mye "tusser og troll" og overnaturlige hendelser, at jeg rett og slett ikke orket mer :lol:

Høres ut som meg, det der :lol:. Ok - jeg så HELE første filmen av Ringens Herre (og hadde lest bøkene på engelsk i min ungdom), men ellers er det der helt far out for meg altså! Jeg har ikke engang forsøkt å lese Sagaen om Isfolket :lol:.

Jeg sitter i styret i beardisklubben, det betyr at jeg får en epost fra alle hundeklubber om alle de hundeklubbene som har glemt å svare alle hundeklubber om tillatelse til å ta med rasen på alle hundeklubbers utstillinger. Dette får jeg selv om vår rase har orden i sysakene. For et utrolig tungvint system! Hvorfor kan det ikke finnes en webside hos NKK der alle raseklubber kan gi generell tillatelse med unntak for de datoene de skal ha spesialer (+ eventuelle andre unntak) så kan alle hundeklubber gå inn der og hente info?

Hvorfor må jeg tenke ut alle glupe løsninger? :P

*Der kjente jeg at jeg er veldig glad jeg ikke sitter i noe styre lenger :lol:*

OMFG!!

Tidenes samtale med min mor. Hun var dypt skuffet over at jeg ikke hadde gidd beskjed om at jeg kjørte til Sandefjors i helgen. Hun mente faktisk at jeg burde rapportere til henne hvergang jeg var ute på "lengre" turer og gi beskjed om t jeg var vel framme. Jeg ble litt NEI så mye som jeg er på farten så er ikke det aktuelt. Nå, 15 år etter at jeg flyttet hjemmefra og 15 år siden vi bodde i samme kommune (og nesten fylke) skal jeg begynne rapportere til mamma. Det sa jeg ikke var aktuelt så da måtte hun spille på ALLE dårlig samvittighet knappene hun fant. :gaah:

Det er faktisk urettferdig å bruke sykdom til slike ting!!

Edit: faktisk et det 17 år sidn jeg flyttet.

*Ler*. Jeg slutta å si fra når jeg reiste noe sted jeg også - ikke fordi det kosta så mye å si fra, men det var den innigamperæva lange formaningen og alle gode råd og advarsler om ALT som kunn gå galt jeg bare ikke orka. Hun fikk vite om turen ETTER at jeg kom hjem som regel, hun :D (jepp - jeg var vel både til København og Stockholm uten å si fra).

Nå spise en kjapp middag på Måken så skal jentene til sin årlige fysio sjekk. (og siden jeg spanderer det på jentene så kan jeg dra på Måken å spise junk :P )

MÅÅÅÅKEEEEEN!!! *savne litt*

Neh, Ingen avgjørelse enda. Det skulle kaaaanskje komme med andre bud (det var signaler om at noen kanskje kunne komme til å legge inn bud, men ingen faktiske bud) så da ville selger vente. Synd for selger :P Budet vårt får stå til i morgen da. Er de som må ha to hus imens liksom :lol:

Er litt happy med at jeg motsto presset til å by over meg selv til tross for mas fra megler, selv om jeg er fersk på det her :ahappy:

Bare ikke gi etter :D. Slike etternølende budgivere er sikkert bare en trussel for å presse dere til å legge inn et høyere bud :).

Gi meg et skikkelig drap, med påfølgende mysterier, intriger og spenning som kan ha noe med virkeligheten å gjøre, så er jeg med. Sånne med lange tenner, spisse ører og overnaturlige evner kan dere ha for dere sjøl :aww:

Helt enig :).

Røyte? M i s t e r de pelsen, ass? Så pelsen ligger igjen på gulvet og sånn? :shocked: Seriøst, gjør deres hunder det? :|

Ertabertasukkererta. :P:lol:

*Fniser og humrer*

Har startet prosjekt "Tømmer fryser'n" før man handler inn mer middagsmat, så i dag ble det medisterkaker med stekt egg og potetbåter stekt i ovnen med nykvernet pepper, maldoonsalt, litt rosmarin og en dæsj viltkrydder. Mmmmmmm :D.

Nå skal vi straks ut og gå oss en lang tur, Willy og jeg.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde hun jo faktisk i går å! Nesten nøyaktig halvveis begynte hun å trekke. Rare dyret

Ja ikke sant, og der har hun jo heller aldri gått før. Smart den der :D Og egentlig veldig greit for meg om vi går et sted jeg ikke er kjent. Om jeg er sliten og lurer på hvor langt det er igjen kan jeg jo bare stoppe og se om hun snur eller trekker videre, da vet jeg :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg vil ha mat, men mannen har vært hos tannlegen, så han vil ikke ha mat. Jeg har spist to knekkebrød med hjemmelaget marmelade, den var veldig god. En brødskive med ørret også. Kanskje jeg må dra en tur i butikken også, jeg skulle hatt litt varer til smoothie og mer knekkebrød. Tydeligvis er jeg fortsatt sulten, siden jeg bare rabler om mat. Men jeg har eksamen på mandag og jeg er ekspert på å bruke mat som trøst og motivasjon i leseperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra skolen. Vi fikk gjort ferdig og levert gruppeoppgaven vår, hurra! Så nå trenger jeg bare å konsentrere meg om å lese til eksamenen jeg har på mandag. Det kommer jeg sikkert til å begynne med på søndag. Nå skal jeg først spise middag (venter på at potetene skal koke) og så ha litt innetrening med Geo. Han har allerede fått brukt seg litt fysisk i dag, men jeg tror han vil sette pris på å bli litt sliten i hodet også. Og etter det vet jeg jammen meg ikke hva jeg skal bruke resten av kvelden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår folkens!!!!! :D

Eller har jeg tatt feil av datoen. Det senes opp raketter nemlig. :aww:

Ikke at jeg liker at man sender opp raketter, men det var jo en humoristisk måte å se det på.

Her omkring har det vært raketter omtrent hver eneste dag siden nyttår og det er ikke spesiellt morsomt når man har en skuddredd hund. Skulle vært interessant å vite hvor mange som har fått bøter for å sende opp ulovlig. Det tror jeg nemlig er et fåtall, for det er jo umulig å "ta" de som gjør det, så den forskriften er bare å tørke seg i rævva med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke gi etter :D. Slike etternølende budgivere er sikkert bare en trussel for å presse dere til å legge inn et høyere bud :).

Tror jeg og :P Det er jo ikke sånn at vi ikke vil gi mer bare fordi vi er vrange, men fordi vi også har et tak på finansieringa vår, så de kan mase så mye de vil, det er praktisk umulig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg, det der :lol:. Ok - jeg så HELE første filmen av Ringens Herre (og hadde lest bøkene på engelsk i min ungdom), men ellers er det der helt far out for meg altså! Jeg har ikke engang forsøkt å lese Sagaen om Isfolket :lol:.

Hehe.. Jeg har nettopp lest ut Sagaen om isfolket for andre gang nå jeg, det inkluderer i tilegg heksemesteren og sagnet om lysetsrike.. :-)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil, så kan vi godt snakke litt om pelsstell, altså. Antall bad i løpet av et år, antall timer brukt på klipping/napping og børsting :lol: :lol:

Så ertabertasukkererta :P

Meg ikke forstå - man snauklipper bikkja et par tre ganger i året. Dusje? Næh - klipper med kumaskin så er ikke det så farlig. :lol: Så en gang eller to i året om hun har rulla i noe illeluktende :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur de egentlig alltid ser på oss som barna. :lol: Jeg må sende SMS om at jeg er framme om jeg skal langt selv. :P Om ikke vet jeg at hun ringer og lurer på om jeg har krasha eller ikke. :lol:

Greit når jeg kjører 18 timer til Finland o.l. Men mamma mener da at en 2 timers kjøretur er langt, og skjønnte ikke helt at det kunne være en normal treningstur for meg eller utstilling. Syns det er litt forsjell på det jeg :P

*Ler*. Jeg slutta å si fra når jeg reiste noe sted jeg også - ikke fordi det kosta så mye å si fra, men det var den innigamperæva lange formaningen og alle gode råd og advarsler om ALT som kunn gå galt jeg bare ikke orka. Hun fikk vite om turen ETTER at jeg kom hjem som regel, hun :D (jepp - jeg var vel både til København og Stockholm uten å si fra).

:lol: Det er vel det jeg pleier gjøre også de gangene jeg har vært til DK, eller konkurrert i Sverige e.l. Men det falt vist ikke helt i god jord.

MÅÅÅÅKEEEEEN!!! *savne litt*

*erte* MMmmmmm

...får jeg vel blogge litt om kiroprator timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regnet med at det var noe slikt. Lite å gjøre med det nå, annet enn å smøre inn med A-creme og beskytte så godt jeg kan.

Husk at det er lettere å forfryse ting man har forfrøset før, så nå vil du kunne forfryse nesen fortere, og bør passe bedre på den :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Ikkeno. :)

Åssen gjør man det? :D

Tror jeg og :P Det er jo ikke sånn at vi ikke vil gi mer bare fordi vi er vrange, men fordi vi også har et tak på finansieringa vår, så de kan mase så mye de vil, det er praktisk umulig :lol:

Ja, man HAR jo oftest et tak på sånt liksom.... Jeg var litt i tvil fordi jeg tenkte litt sånn: hva OM det er noen andre som også vil by? Hvor lavt kan jeg gå om noen andre vil by over, og så må jeg by over der igjen liksom :lol:. Hvor skulle jeg starte? :D

Hehe.. Jeg har nettopp lest ut Sagaen om isfolket for andre gang nå jeg, det inkluderer i tilegg heksemesteren og sagnet om lysetsrike.. :-)

:shocked: Gæern du :lol:

Greit når jeg kjører 18 timer til Finland o.l. Men mamma mener da at en 2 timers kjøretur er langt, og skjønnte ikke helt at det kunne være en normal treningstur for meg eller utstilling. Syns det er litt forsjell på det jeg :P

Bitteligg forskjell kanskje :lol:

:lol: Det er vel det jeg pleier gjøre også de gangene jeg har vært til DK, eller konkurrert i Sverige e.l. Men det falt vist ikke helt i god jord.

Det falt aldri i god jord her heller - men som jeg sa: det gikk jo bra denne gangen også? :lol:.

*erte* MMmmmmm

Husk at det er lettere å forfryse ting man har forfrøset før, så nå vil du kunne forfryse nesen fortere, og bør passe bedre på den :)

Margrete må få seg nesevarmer :lol:

Willy og jeg har vært på deilig tur i kulda. Gudbedre så mye elgspor det er rundt omkring nå, men så jeg elg? Neeeeida... Men det var masse blod på vegen, og på veg tilbake så jeg bloddrøpp meter for meger langs vegen, og det gikk videre langs traktorspor innover i skogen... Enten var det noe ettersøk etter skadet elg som foregikk i går (da var det masse biler i skogen da jeg kom hjem fra jobb) ellers drev de med blodsportrening eller noe sånt :).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man HAR jo oftest et tak på sånt liksom.... Jeg var litt i tvil fordi jeg tenkte litt sånn: hva OM det er noen andre som også vil by? Hvor lavt kan jeg gå om noen andre vil by over, og så må jeg by over der igjen liksom :lol:. Hvor skulle jeg starte? :D

Haha, ja, akkurat det syns jeg og er vanskelig. Misunnelig på de på Boligjakten, som fikk ha megler med når de skulle by også!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...