Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Det håper jeg å rekke, hadde vært ganske perfekt. :) Ikke noe mer over hvertfall! :P

Ja, jeg håper også det, for din del :) Ei venninne av meg gjetta at jeg skulle gå 9 dager over termin, jeg ble faktisk litt snurt på henne for det :lol: Da var jeg ganske høygravid da. Jeg gikk jo 6 dager over (eller, 5 dager + ei natt, hadde termin en søndag og H kom 0820 lørdagen etter), og selv om jeg var i grei form var det en diger slap in the face å gå over tida altså.. Men vi kan prate mer om det i babytråden om du vil, det er visst det vi har den til :aww:

Edit; når jeg tenker meg om er det mye mulig jeg har jabba masse om de dagene jeg gikk over terminen allerede, gitt.. :icon_redface:

... er samboern og biskene ute og springer på glatta. Samboeren har piggsko, bikjene spinner til alle kanter sånn innimellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg ca så her forbanna:

meme-angry_00283374.jpg

på føkkings universitetet, på veilederen min, på hele ***** driten! At man kan møte så mye motgang ved å være aktiv student som er interessert i å komme i gang, det skal røskmæibaillan ikke vær mulig. Sitte her på en stol og ikke ha så mye som en artikkel å lese på tross av ca 15 mailer, banke på dører, møter og være tatt opp på et offisielt studie. Makan til talentløst piss. :gaah:

Da har jeg sendt mail nr 104235 til person 8138 i rekka, og inni hestrævva om de ikke hjelper meg nå snart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørte jeg en lyd som minnet om en katt som hoppet ned fra et bord. Jeg gruet meg til Symra skulle bykse etter katta og Pippin skulle sette på plass Symra for at hun plaget katta.

Jeg tror mor trengte en liten pause fra dyrehagen sin nå! :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal det bakes sørlandsboller, ja de bollene med vaniljekrem og et lag med sjokolade. Hvis jeg blir feit så er det deres feil altså! Må slutte å snakke om usunne ting her. :|

Sånn ellers så har jeg kost meg masse i dag. Endelig kom beste treningsveninnen hjem igjen og vi har snakket om hund og masse annet i øver 4 timer i dag. Så har jeg fått ut litt sinne da en bekjent begynte å snakke om tvangsapportering... ja enn kan si at han vet veldig godt hva jeg synes og jeg tror han fikk tenkt litt... Enda forbanna jeg! Avreagering er for bikkjer det.. :sleep: MEEEEN det var veldig godt å få ut litt også :D hahaha. Jeg tror ikke jeg har fått ut sinne og frustrasjon på evigheten. :D

Nei komme seg på butikken for å handle vaniljekrem og sjokolade. Så skal hundene få trekke kjetting. Ja hundene faktisk for i dag skal Lea på få seg sele men bare 1kilo(og max 10min på flat grusbane) for å se hvordan hun tar det.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke å bake boller, så da tror jeg at jeg like godt kan legge meg snart. Kiter har ihvertfall tatt kvelden

481351_10151379631856999_649061189_n.jpg

Vil se på greys, men har ikke fått tak i forrige sesong og skjønner ikke hvordan jeg streamer!

Tenk om han faller ned! :shocked: Joshi datt ned av sofaen i går.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt i meg når jeg får vite at en rimelig useriøst oppdretter av finsk lapphund i norge har synket til nye dybder, og avler nå på albuedysplasi, svak grad, men lell. Flotters :( FL er ikke en rase med albueproblemer, så man trenger ikke potensielt skape det bare fordi man er en idiot. Hunden har alt fått tre kull, liksom :/ Liker ikke at fine-rasen misbrukes sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere er rare.. Majones, Remulade, Rømme, Creme Fraice, dressing og annet møkk burde vært forbudt.. det er så skremmende ekkelt at jeg får helt noia! :aww:

Nei,nei rømme og creme fraice er namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir liksom noe helt annet når det er ens egne foreldre, altså :).

Det var nok helt klart verst for mamma ja. Men kommentaren min er basert på litt vanskelige situasjoner der jeg gråtende måtte være vitne til full krig mellom dem med lugging og munnhuggeri, og se på at de måtte fysisk bære henne inn i bilen og kjøre henne tilbake til hjemmet etter koselige besøk hos oss, så det var ikke helt lett for meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dro hjem, spiste middag og stakk igjen?

Hm.. sambis er bortte jaffal...

Jeg dro hjem, lufta hunder, skreik til varmepumpa og dro til byen for å spise middag. :) På vei hjem nå.

Nja, er nå faktisk ikke så sikker. Har tatt en runde eller fler på det, og det spørs om det kommer til å skje.
:flowers: Nemlig! :D

Da var fjortisene ferdige med middag og har gått hvert til sitt. Håper han koser seg glugg i Athen. :) Her hjemme skal jeg prøve å ikke daue av kuldesmerter og få gjort alt jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette barnet kommer i veien for alt jo! Hadde ingen problemer med å holde meg oppdatert før *fnys*

Mammaen min (og alle andre ) hadde gitt opp meg også. Duverden så fort ting kan snu. Litt lemfeldig omgang med prevensjon og vips så klarer du ikke holde deg oppdatert på sonen lengre :lol:

Hvis det hjelper så hadde ikke jeg fått det med meg heller, og jeg hadde da en veldig aktiv sonenperiode i månedene før jul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøver en stakkars å tenke på sunne ting, og så skrives det om boller, kaker og annet snacks side opp og side ned. Nesten så det dryppet litt sikkel ned på tastaturet her ... Akk som jeg gleder meg til jeg skal skeie ut neste gang. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg kommet hjem fra styremøte i lokalavdelingen, og vi har bestemt oss for å prøve å arrangere figurantkurs igjen. Siden vi måtte avlyse pga få påmeldte i fjor, så oppfordrer jeg alle dere som syter og klager over at det er vanskelig å komme med, å melde dere på og gjøre en innsats, sånn at det blir enklere å få gått MH med kjøterdyra deres :aww:

Sånn utover det, så er jeg enig med Synnøve, remulade, majones, rømme, creme fraiche og annen tjukk melk (det inkluderer milkshake for min del :P ) er ekkelt. Ekkelt ekkelt ekkelt :x Berlinerboller skal være med bringebærsyltetøy, det er knapt så det kan spises da, og Napoleonskake trenger man bare et halvt stykke av før man har fått mer enn nok..

Men jeg skulle gjerne smakt sørlandsbolle en gang da, det hørtes godt ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og testet Oslo Hundeskole sin arena på sinsen. Lungene mine sier det var støvette men helt greit å trene der :)

Issi derimot var i himmelen fordi vi trente litt agility, jeg burde egentlig virkelig trene det mer med hun, hun hoppet og spratt og løp og bare wiii :banana: Også gikk vi rally :P så da har vi gjort noe med kvelden vår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff sånnt er ikke lett! Er ikke i den situasjonen enda, men kan bare tenke meg.. Plutselig må barna trå til å "bestemme" over foreldrene. Men man vil jo bare dems beste.. Etterhvert vil de kanskje skjønne det. Men ikke noe gøy.. Lykke til!

Anniken :hug: vanskelig, vanskelig..

Lykke til håper det går bedre enn forventet.

Klem... Det var ganske vanskelig i starten da mommon min måtte på hjem, men etterhvert så gikk det seg til.

Takk for klemmer og gode tanker :)

Å, det der er så vanskelig! Vi er der med pappa'n min også. Han har blitt veldig glemsk bare de siste 5-6 mnd - og heldigvis har min eldste bror stilt opp som hjelpeverge for ham slik at han nå iallefall styrer økonomien hans. Det skumle er jo at også han her kjører bil, men han kjører jo bare på kjente veier, men jeg er litt bekymra ja. Det er jammen ikke lett dette...

Nei, dette er søren meg noe av det vanskligste jeg har opplevd. Jeg føler meg som en skikkelig drittsekk. Mamma har vært min beste venninne og støttespiller gjennom hele livet, men nå er det jeg som er den voksne og må ta avgjørelser på vegne av henne. Heldigvis er vi tre søsken som alle bor nærme hverandre, og ikke minst, vi er alle enige om at noe må gjøres.

Nå er det ikke snakk om at hun skal på noe hjem, hun bor i en leilighet i samme hus som broren min, men det må noen hjelpetiltak til i hjemmet. Og, vi mener at hun ikke er skikket til å kjøre bil lenger, og det blir et stort tilbakesteg for henne - om det blir sånn da.

Nå sitter jeg og venter på en melding fra broren min, for han har tatt på seg oppgaven og snakke med henne om tingenes tilstand og hva vi er bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg kommet hjem fra styremøte i lokalavdelingen, og vi har bestemt oss for å prøve å arrangere figurantkurs igjen. Siden vi måtte avlyse pga få påmeldte i fjor, så oppfordrer jeg alle dere som syter og klager over at det er vanskelig å komme med, å melde dere på og gjøre en innsats, sånn at det blir enklere å få gått MH med kjøterdyra deres :aww:

Sånn utover det, så er jeg enig med Synnøve, remulade, majones, rømme, creme fraiche og annen tjukk melk (det inkluderer milkshake for min del :P ) er ekkelt. Ekkelt ekkelt ekkelt :x Berlinerboller skal være med bringebærsyltetøy, det er knapt så det kan spises da, og Napoleonskake trenger man bare et halvt stykke av før man har fått mer enn nok..

Men jeg skulle gjerne smakt sørlandsbolle en gang da, det hørtes godt ut :ahappy:

Meld dere på meld dere på fig kurs.. :-)

Jeg liker både rømme i mat, cream fraiche i mat, kesam til dessert og frokost, og har konkludert med at cottage cheese (ell hvordan det staves) er spislig med syltetøy eller bær.

Belinerboller er nam, aller mest med syltetøy og litt vaniljekrem. Napolionskake er himmelsk. Hadde en baker på Koppang tidliger som laget verdens beste fyll i de, men han flyttet og ingen smaker i nærheten så himmelsk som de han laget, selv om mange andre også er gode.. Har klart å spise 2 stk helt alene jeg. vill og gærn...

Også smiler jeg at jeg hadde fått med meg Jeanettes vestlandsgutt før noen av de største sonen folkene.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å gå fig kurs, men så har det seg sånn at jeg jobber annenhver helg så jeg hadde sikkert ikke vært til så stor nytte som figurant :(

Prøver å legge meg til vettug tid idag, denne døgnrytmen er jo fullstendig feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn fordi det ble så masse matsnakk her og jeg har begynt på lavkarbodiett i dag og ikke kunne skeie ut med berlinerboller eller napoleonskake (skulle nemlig begynt dietten for lenge siden men måtte bare skeie ut hver dag..... nå er det nok) så har jeg spist en skive lavkarbobrød med smør, hvitost, løk!!! og majones til kveldsmat. Jeg spiste sakte og med små tygger og riktig koste meg.

I morgen tror jeg at jeg skal ta en telefon til Argus, fordi synet mitt har endret seg de siste dagene, jeg ser bra på tv og lengre avstander, klarer å lese teksten på tv, men pc og mobilavstand er ganske utydelig. Omtrent som en dårlig innstilt 3D brille. Så etter en arbeidsdag der jeg ikke klarer å gjøre arbeidsoppgaver som krever konsentrasjon så er hodet mitt ganske skutt og jeg ser mer og mer dobbelt. Men jeg fungerer greit altså, jeg er bare ikke vant til å spise hodepinetabletter til daglig og kjenne at jeg egentlig har lyst på flere......

Sånn ellers så må jeg bare si lykke til med operasjon, god bedring, lykke til på eksamen og lesing til eksamen og fordele det utover til de det måtte passe. Vesle sjarmerende Ask må nesten få egen god bedring hilsen, og så syns jeg han var veldig snill med mamman sin når han gikk lei kaptein sabeltann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...