Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg aner ikke hva en berlinerbolle er engang, jeg. :lama::D

Men jeg elsker sørlandsboller! Digre hveteboller sprøyta fulle av vaniljekrem med et tjukt lag av stiv sjokolade på toppen. Det går bare an å spise ca 3/4 før du blir kvalm, men det er det verdt. :drool:

Apropos kvalmt: Sitter ved siden av ei gammel dame som leser bridgeresultater på små lapper mens hun er iført sølvrevhatt og kåpe med pelskanter over det hele. Håper jeg får et kort og brutalt anfall av spysjuka sånn at jeg lar det stå til utover styggedommen. :innocent:

Det er sånne boller søstern lager det. Digre, saftige, namnam!

Og sånn til majones og remulade det er pyton! Kan til nød ha på en skvett majones på rekesmørbrød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Nå sitter jeg å venter på broren og søsteren min. Vi skal ha et lite "møte" om hva vi skal gjøre i forhold til vår gamle mor. Hun er ikke såååå gammel, 77 i mars, men hun er ganske skrøpelig og har blitt litt rørete i det siste. Her om dagen kom min bror inn til henne og da satt hun og sov med tre plater på komfyren på full guffe :no: Hun tar mye medisiner som gjør henne litt fjern, og hun har en flere ganger kjørt bil etter hun har tatt disse medisinene. Hunkjører stort set bare frem og tilbake til butikken, og er vel aldri over 40 km/t, men veien hun ferdes på brukes også av masse små skolebarn. Dette blir vanskelig :(

Klem... Det var ganske vanskelig i starten da mommon min måtte på hjem, men etterhvert så gikk det seg til.

10. februar i år, morsdag er andre søndag i februar :)

Det håper jeg å rekke, hadde vært ganske perfekt. :) Ikke noe mer over hvertfall! :P

2) Marie: Fordet om jeg er invitert, er det slett ikke sikkert at det blir noe av, altså. :)

Men hvis, så vil jeg se bilder av fine pyntede mennesker og slott! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive om majones og remulade...

Det er såååå godt.. Irriterende nok :( Jeg likte det jo ikke før jo!! OGså plutselig joda det skal vi like.. Møkk altså :P

Men majo under egg, reker og ymse pålegg, Mmmmmmm!

Remulade til sprøstekt fisk og under roastbiff med masse sprøstekt løk på.. Mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg så sulten på berlinerbolle, så samboer måtte dra på butikken å kjøpe til meg. Så snart skal jeg kose meg med berlinerbolle med syltetøy! :D

Fikk rimlig lyst på det selv jeg! *sikle*

Jeg er blevet syk...

Æsj, kjedelig.. God bedring! Pajko får passe godt på mamsen nå. Holde henne varm og kose litt ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg en artikkel på nrk nordland om hunden "sambo" som har forsvunnet, noe som fikk meg til å tenke på denne tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/60959-hvorfor-heter-alle-hunder-sambo-og-alle-mennesker-her-inne-ts/ - og hvordan en på hundesonen ofte overbruker ordet sambo / samboern / samboer :P OG derfra kom jeg til å tenke på hvordan jeg kaller min sambo' (samboern) for SNUSKEN - noe som igjen fikk meg til å tenke på at det føles litt rart iom at Snusken-brukern her inne er mann. De små rare assosiasjonene man kan få i livet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rimlig lyst på det selv jeg! *sikle*

Æsj, kjedelig.. God bedring! Pajko får passe godt på mamsen nå. Holde henne varm og kose litt ekstra ;)

Rigtig kjedelig... jeg må nemlig gå på jobb i morgen... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg handle berlinerbolle på vei til skolen altså. Bare så det er sagt. Stå opp ti minutter før tiden så jeg rekker det og greier. Nam, gleder meg! Men, tenk skuffelsen om jeg ikke finner berlinerbolle noe sted da? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen karer i egypt, kanskje i begynnelsen av 20-årene, som har skjært hodet av en katt med kniv og tatt bilde av seg selv mens de holder opp hodet til kameraet og holder resten av kroppen til katten med kniven så du ser hvor hodet har vært. Og så publisert på face.

Ei venninne av meg bor der, og hun raser. De sprer bildet som ild i tørt gress der borte i håp om at de skal bli tatt for det. Men vet ikke helt om politiet bryr seg om sånt. Kommer helt an på.

Men altså, hvem får seg til å gjøre en så grotesk handling.. jeg begriper ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på rommet mitt på Vertshuset på Røros. Veldig koselig plass, men kanskje bittelitt upraktisk for meg akkurat nå. Jeg bor i andre etasje på et tømmerhus som ligger i bakgården til hovedbygningen, utvendig trapp som var en utfordring med tung sekk og skrale knær. Utrolig trivelig da, og rommet er heldigvis varmt og fint. Det er piskadausen -35 grader ute! Trodde jeg skulle daue på veien opp fra stasjonen. Nå skal jeg snart kle på meg alle klærne jeg har med meg og pile over bakgården for å spise middag inne i hovedbygningen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg ikke inn i nettbanken via pc'en og det irriterer meg! Får beskjed om å laste ned nyeste versjon av java og har gjort det sikkert ti ganger, men jeg får bare samme beskjed om og om igjen. Greit nok når jeg har mobilen, men nå har jeg lånemobil uten mobilbank-app. Argh!

Nå skal jeg snart avreagere med en luftetur før jeg må dra på jobb.

Du må få oppdatert til versjon 7.11 og så finne et vindu som skal poppe opp om at du tillater den å kjøre. Styra en hel haug med det i går jeg og. Er windows som har stengt for java 7.10. nemlig.

Nå skal jeg komme og si at jeg liker hverken berlinerbolle eller napoleonskake, uansett hva det er i dem, og majones funker kun i aioli.

Tro hva oddsen er for at Bonden orker å hente ved før han går i fjøset? Jeg fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var snill og kjøpte 2 berlinerboller til meg, har spist 1, og vurderer å spise den siste også.. Men da har jeg jo ikke fler.. Hmm.. Vente litt kanskje.. Hmm... Veldig vanskelig valg :lol:

Stapp innpå og bli ferdig med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg for første gang prøve å lage eplemos, så jeg kan få tilslørte bondepiker til dessert (bare noen timer etter middagen :P ), siden jeg har hatt lyst på det i sånn to uker nå. Håper bare det er så lett å lage eplemos som det høres ut som. Også må jeg få til kavring også, da. Hvis det blir helt mislykket har jeg faktisk strøkavring liggende fra da jeg panerte torsk, men jeg tror det vil bli enda bedre om jeg får til ordentlig selv, altså.

I stad kjøpte jeg forresten tulipaner, og kassadamen (som tilfeldigvis er ei venninne av meg, hehe) spurte hvem det var jeg skulle kjøpe blomster til. Da jeg svarte "meg selv" lo hun bare. :P Men virkelig, tulipaner er så pent og gjør leiligheten så mye triveligere. Jeg syns januar er en måned man skal få lov til å hygge seg litt i, siden den er så mørk og kald.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste bollene, som slår både berlinerboller og nepoleonskake ned i støvlene, er de store, ferske hvetebollene med en flodbølge av gul vaniljekrem inni og et tjukt lag med mørk sjokolade oppå. Å hildrande du for et bakverk!

Men nå merker jeg at jeg er sulten her, middag, here I come!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og salget på Berlinerboller fikk en brå og uforklarlig økning rund hele landet 15 januar 2013 :lol:

Nå begynner gutten å bli veldig syk. Feber på rundt 40 nå. Pille før jeg legger meg tenker jeg ..

Liker øverste setningen angående berlinerbollesalg, og ikke setningen om syk gutt.

God bedring til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg for første gang prøve å lage eplemos, så jeg kan få tilslørte bondepiker til dessert (bare noen timer etter middagen :P ), siden jeg har hatt lyst på det i sånn to uker nå. Håper bare det er så lett å lage eplemos som det høres ut som. Også må jeg få til kavring også, da. Hvis det blir helt mislykket har jeg faktisk strøkavring liggende fra da jeg panerte torsk, men jeg tror det vil bli enda bedre om jeg får til ordentlig selv, altså.

I stad kjøpte jeg forresten tulipaner, og kassadamen (som tilfeldigvis er ei venninne av meg, hehe) spurte hvem det var jeg skulle kjøpe blomster til. Da jeg svarte "meg selv" lo hun bare. :P Men virkelig, tulipaner er så pent og gjør leiligheten så mye triveligere. Jeg syns januar er en måned man skal få lov til å hygge seg litt i, siden den er så mørk og kald.

Jeg lagde eplemos selv en gang og den ble knall god (i oppskriften skulle det være fersk ingefær, det var godt, men jeg tok i for mye). tilsørte bondepiker er godt!

Nå står det kanelboller i ovnen. jeg har vært flink til å la de heve (nesten 1,5 time på både for og etterheving!) Håper de blir gode! Så skal jeg ha kakao med krem til :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller med fyll er ekkelt. Men alt dette bollesnakket gjorde at jeg fikk lyst til å bake boller (helt vanlige boller). Det er jeg ikke noe god til, men får kanskje øve litt?

Veldig viktig å øve! Jeg lagde boller på lørdag, men jeg hadde så lite mel igjen at det ble bare seks boller ut av det. I alle fall, jeg var litt fyllesjuk og lat, så jeg gadd ikke å elte hverken deigen (utenom å blande den godt selvfølgelig) eller bollene, lot det bare heve en god stund. Og det ble seriøst de beste og mest luftige bollene jeg noen gang har lagd! Nam nam.

Jeg lagde eplemos selv en gang og den ble knall god (i oppskriften skulle det være fersk ingefær, det var godt, men jeg tok i for mye). tilsørte bondepiker er godt!

Det ser lovende ut i alle fall. Tok bare litt vann og litt sukker oppi jeg, da. Men eplemos er jo så fantastisk godt at om dette blir vellykket skal jeg begynne å koke eplemos på first price-epler og ha det på brødskiva, for det er noe av det beste pålegget jeg vet av. Og til høsten kan jeg hamstre gratis UMB-epler og koke eplemos på dem. Men først må jeg altså se om dette ble noe særlig å skryte av. :P

Æsj, nå klarte jeg å brenne brødsmulene. Jaja, vi får se om de ikke funker allikevel. Nå skal liksom mosen og smulene kjøle seg ned, så da får jeg vel se en episode av Girls i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det koster å bli voksen. Aldri før har jeg brukt så mye penger på kosmetikk; dagkrem, nattkrem, øyekrem og no anna rensemidler = 1400 kr O____O Glad jeg har peng på konto, nå er jeg iallefall rustet for å ikke få så mye rynker før jeg blir.. gammel :lol:

[Det være sagt, jeg har kun hatt en helt enkel rensekrem i alle mine 20++++ år til nå, ikke brukt ei krone på engang sminke, så jeg har lov å bruke litt :lol: ]

Er glad jeg ikke bruker sminke hver gang jeg ser sånne summer! Yikes! Det er så dyrt! Får helt sjokk hver gang jeg kommer over pris på kosmetikk. Enkelte ganger er det kjekt å ha skrøpelig hud :)

Og salget på Berlinerboller fikk en brå og uforklarlig økning rund hele landet 15 januar 2013 :lol:

Nå begynner gutten å bli veldig syk. Feber på rundt 40 nå. Pille før jeg legger meg tenker jeg ..

Ville også bare si at jeg likte på grunn av øverste setningen. God bedring til A!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...