Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

*klipp*

Yep! Første gangen lukisen her gjorde det - så ble han helt paff og måtte se seg om og sjekke at ingen så på han, for det var i grunnen litt tøffere enn det han egentlig var. :lol:

*klipp*

Denna dama blir ikke paff.. Hun blir derimot snurt når ikke frøkna vil være me på brytelek med henne :aww:

Nå har jeg en sånn liksommynde som er like mye terrier, da. Men jepp, helt normalt. :P

:lol: Godt å vite :P

Ikke undervurder bisken din :lol: Mynder er jo jakthunder! De "små søte" mine knurra ikke under lek før jeg dro fram et rådyrskinn :aww:

Min lille bisk tror hun er rottweiler, så det er ikke for å undervurdere, men hvor ødelagt hun har blitt :aww:

Ja, Hermes gjøre det mye, Calle gjør det litt. Hermes knurrer generelt mye under lek, ikke bare jaktlek.

Pinnen knurrer også mye sånn egentlig.. Men siden frøkna ble så overrasket over at pinnen knurra, så måtte jeg nesten bare spørre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Du, om du ikke får kontakt, så send meg en mail, så kan jeg se om jeg kan adressere rette personen for deg. :) sandra.janzso@iln.uio.no

Om du hadde kunnet hjelpe med UiT så :P

Pust med munnen - da kjenner du ikke lukta :).

... det er min strategi når jeg går på do rett etter at noen andre har vært der - jeg brekker meg seriøst av do-lukt fra andre...

:lol: Just like me! Men det føles litt ekkelt å bare slippe all den ekle lufta rett ned i lungene "ufiltrert" :lol: Akk de mange rare vurderingene man gjør i livet :P

Tror du noe på dette, forresten? http://www.nrk.no/kanal/nrk_sapmi/1.10874423 Har jo vært så mye fram og tilbake, tro hvilken forskning det nå er gjort.... Interessant okke som, jeg har ofte tenkt på at det jo er rart om det ikke har noen negative effekter å vokse opp i tussmørke.

Nei, lunch var det kanskje! Og sole seg litt :P Sola skinner på Lillestrøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I knoooow :P

Har jeg sett en bil smelle inn i autovernet på Minnesundbrua... Det skjer stadig noe på den brua, altså!

Guttungen ringte meg i dag tidlig.... du mamma, du vet hvordan Minnesundbroa ser ut, sant??

Han skulle levere en bil og hente en lånebil på Statoilstasjonen der og hadde aldri vært der før. Siden jeg så og si aldri har kjørt forbi der så måtte jeg henvise han videre til tanten. Hun har tross alt stått flere timer i kø der i fjor, så hun husker nok hvor det er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med munnen - da kjenner du ikke lukta :).

... det er min strategi når jeg går på do rett etter at noen andre har vært der - jeg brekker meg seriøst av do-lukt fra andre...

Kjenner det likevel. Skikkelig dårlig på å puste med munnen. :lol:

Nej, plukke inn hester var det. Behagelige 13 minus ute i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnen knurrer også mye sånn egentlig.. Men siden frøkna ble så overrasket over at pinnen knurra, så måtte jeg nesten bare spørre :P

Calle blir overrasket hvis Hermes knurrer på han også, og kan bryte leken litt da, for normalt er det Calle som "viser seg" litt for Hermes mens Hermes veldig ofte demper mellom de to :) Når Hermes viser sin egentlige side, er det nesten som Calle blir litt paff, og plutselig blir den som er litt forsiktig og demper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte smøreutstyr med smørejern fra XXL. Bestilte egentlig det billigste smørejernet, som koster under 200 kr. Nå fikk jeg mail om at de var utsolgt for dette, men at jeg skulle få et annet i stedet, for samme pris - dette smørejernet koster egentlig tre ganger så mye. Kjekt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg synes det er vanskelig å lese Anikken's mamma. Det er ikke mange årene til vi er der med vår egen mor, og hun er sta! Så da stapper jeg det i fornektelsesskuffen, da blir det borte vekk :sleep:

Men det er jo ikke sikkert det blir så gale med din mor :)

Også tror jeg det er en fordel og ta tak i "problemene" med en gang de dukker opp. Ikke vente til alt har tårna seg opp, slik som vi har gjort.

Pust med munnen - da kjenner du ikke lukta :).

... det er min strategi når jeg går på do rett etter at noen andre har vært der - jeg brekker meg seriøst av do-lukt fra andre...

Lukta er nå en ting, men kroppsvarme doseter får jeg helt noia av :x Da får jeg ikke gjort noen ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel - straks hente inn hester og tørke dem opp på beina *meg ikke helt forstå men man gjør som hovslager vil* så får de pusset lange puselanker. *grue seg litt* De er fryktelig lange *sukk* Men nå får jeg forhåpentligvis en god hovslager som kan komme innimellom og silje kan komme og hjelpe meg å pusse litt om det blir lenge mellom hver gang.

Mange hovslagere ønsker at hestene er vasket(bare spylt med rent vann) og tørket før de kommer. Rett og slett fordi det ikke er mye kjekt å stå å jobbe med en hest med møkkete ben. :)

Rakk jeg akkurat å lese meg opp før jeg må springe ut døren for å trene hunder sammen med ei god veninne. Frokosten er spist og jeg har gjort klar til å bake sørlandsboller etter trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time hos Øre, nese og hals på Drammen sykehus i februar. Blir veldig rart. Jeg bodde der mer eller mindre frem til jeg var 7 år. Mamma pleier å si armt jeg er oppvokst på sykehus :lol:

Nå er det bare halsen da , men tør vedde mye på at de bare MÅ kikke inn i ørene mine. Hver gang jeg var hos legen når jeg var liten måtte legen se inn i ørene mine uansett hva det gjaldt. Nå står det heldigvis ikke i journalen min lengre , men de har det vel på sykehuset. Jeg var jo intet mindre enn en medisinsk sensasjon for 30 år siden. Rart å tenke på.

HVA er egentlig galt med ørene dine? :P

Jeg og Tesh har vært på ski vi, jeg datt bare rundt en ti ganger på 2 km, DET er sensasjon det.

481058_10152423736895311_2068784634_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandre vandre vandre. Vandre litt til, prøve ut nytt underlag. Der borte ser det bedre ut, ja. Breiere og breiere gange. På vei til å huke seg ned. "Næ, se det, du! Den isklumpen var jammen fin!" Strekker bort nesa. Reiser seg opp igjen, snurper igjen stumpen. Momentumet er over. :frantics:

Åååh, sånn var shibasaken jeg passet i jula også, trodde jeg skulle bli helsprø! Bæsj da for svarte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

426235_10151261041990991_69520312_n.jpg

Blir ikke så vanskelig å passe sibber i en ukestid tror jeg.. Hils på Mira! Hun er 6 mnd. gammel nå, og jeg er helt forelsket i det vakre ansiktet :wub: Har sagt til dem at det er mulig hun forsvinner etter mine besøk!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndefolk: er det normalt at små søte mynder knurrer under "jaktlek" når de blir gira? :P

Sent from my GT-I9100

Veldig normalt. Her høres det ut som det er drap på gang, både i egenlek med tingåtang og når de leker sammen, fy for et bråk. Men egentlig greit når vi er ute på tur for da hører skogens dyr oss og blir advart at her kommer vi liksom :lol: Men "vanlige" folk tror jo det foregår en kamp på liv og død, hihi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, sånn var shibasaken jeg passet i jula også, trodde jeg skulle bli helsprø! Bæsj da for svarte!

Imouto er en velsignelse sånn. Så lenge hun er langt nok hjemmefra (kan ikke grise til hagen sin, selvsagt) og det er snø eller gress eller vanlig skogsbunn, så går hun på do om hun må. Aiko er ikke så ille egentlig, det er bare det at disse dagene så er det så skrekkelig mange deilige dufter og sånn, og frøken "lukte på blommorna" mister litt tråden da. Heldigvis er hun aldri sånn som klager (bare litt stønning akkurat i natt, hehe). Kjenner godt til sånne særingshibaer som enten må slippes løs eller som ALDRI finner det rette stedet, sånn at eier etter en time bare må ta med seg bikkja og gå igjen, og der sutrer hunden fordi den egentlig må ut. :devil:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om hva en liker og ikke. Noen andre her som liker rakfisk? :D

Nei, dere er rare.. Majones, Remulade, Rømme, Creme Fraice, dressing og annet møkk burde vært forbudt.. det er så skremmende ekkelt at jeg får helt noia! :aww:

Majones funker under fårepølse, og med makrell! Remulade er must med roastbiff, og digg til fiskepinner! Rømme og creme fraiche kunne jeg spist som snop! Dressing? Spørs hvilken, men nja :P

Namnamnam :D

Er det noen av dere som har vært på langedrag om vinteren? :) var det evt. koselig? :)

Jeg har bare vært der på sommeren, men det er vel koselig der om vinteren! Dra dit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er egentlig galt med ørene dine? :P

Jeg og Tesh har vært på ski vi, jeg datt bare rundt en img]

Bare det ene. Indre og mellomøret er rekonstruert med kirurgi. Alt er falskt der inne (inkl trommehinnen) men jeg hører nesten som normalt, klarer gå rett og har smakskjertlene i orden. Men jeg hører ikke gresshopper og kan aldri dykke.

Det ser så idyllisk ut å snørekjøre!

Ser på Game of Thrones på nett- tv siden ungen griner bare jeg tenker på å flytte meg fra sofaen. Burde heller lest bøkene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calle blir overrasket hvis Hermes knurrer på han også, og kan bryte leken litt da, for normalt er det Calle som "viser seg" litt for Hermes mens Hermes veldig ofte demper mellom de to :) Når Hermes viser sin egentlige side, er det nesten som Calle blir litt paff, og plutselig blir den som er litt forsiktig og demper :)

Her i huset er det ingen som demper :lol:

Veldig normalt. Her høres det ut som det er drap på gang, både i egenlek med tingåtang og når de leker sammen, fy for et bråk. Men egentlig greit når vi er ute på tur for da hører skogens dyr oss og blir advart at her kommer vi liksom :lol: Men "vanlige" folk tror jo det foregår en kamp på liv og død, hihi.

Godt å høre.. JEG bryr meg jo ikke, for jeg er vant me rottiser.. Men begynte å lure på om jeg virkelig hadde fått en whippweiler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hovslagere ønsker at hestene er vasket(bare spylt med rent vann) og tørket før de kommer. Rett og slett fordi det ikke er mye kjekt å stå å jobbe med en hest med møkkete ben. :)

Ja skjønner den i vårløsning/sølete sommer og høst - men midtvinters så er ikke det aktuelt når man har hest på utegang og ikke oppvarmet stall. Men er sikkert lettere å drive med høver som har stått en time eller to på flis istede for ute i snøen når han kommer. :=)

Nå står de inne, til deres store frustrasjon - er jo sol ute! Dårlig gjort :aww: Så får vi se om hovslager vil stå inne i halvdårlig lys eller ute når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...