Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

Da min samboer satt her og ble fristet av en eiendom med stall, begynte hun å snakke om at vi kunne bruke stallen til kaniner. Hun har tidligere sagt at det er uaktuelt å bruke kaniner til hundefor, så dette var nye takter, absolutt lovende! :)

Just say the word (og kom og hent) så kan dere få noen billige kaniner herfra hvis dere vil ha :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Godt å høre! Da lar jeg dem bare drive på. Han er jo vant med unger på alle kanter av buret sitt, og kunne nok tatt dem gjennom buret om han ville, men virker heldigvis som han bare koser seg med selskap. :wub: Bare fikk litt angst da jeg så den lille ungen sammen med den store hannen.

Jeg har også bare gode erfaringer med hanner og unger. Hunner derimot stoler jeg ikke like mye på.

942238_504768096245012_749240201_n.jpg

Ariana på luftetur :ahappy:

Hun er en 12 uker gammel hermelinjente og veier 250 gram. Hun spiser godt, spretter rundt og er i fin form, men hun er bitte, bitte liten. Hun er like stor som kaninungene i stallen som er tre uker... Kullsøskenene er normalstore, men hun er helt utrolig liten.

Nå bor hun inne i stua på 4.uka med fri tilgang til pellets og høy, eter som en gamp og trives godt, tror jeg :ahappy: (det gjør i allefall jeg, som har fått kanin i hus :wub: )

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går katter og kaniner overens, tro? Blir kaniner byttedyr for katter?

Da jeg bodde i Bergen hadde en av naboene en kanin som gikk mye løs. Den "hang" ofte sammen med kattene i nabolaget, de virket å gå fint overens :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går katter og kaniner overens, tro? Blir kaniner byttedyr for katter

Der jeg bodde før (for noen få mnd siden) var det 2 kaniner som gikk løs i nabolaget, og kattene var ingen trussel mot de.

Jeg tror kaniner er litt for store til at katter ser på de som byttedyr.

Og katten min Morgana liker faktisk kaniner og marsvin, hun ser ikke på de som byttedyr.

Morgana.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i Bergen hadde en av naboene en kanin som gikk mye løs. Den "hang" ofte sammen med kattene i nabolaget, de virket å gå fint overens :P

Der jeg bodde før (for noen få mnd siden) var det 2 kaniner som gikk løs i nabolaget, og kattene var ingen trussel mot de.

Jeg tror kaniner er litt for store til at katter ser på de som byttedyr.

Og katten min Morgana liker faktisk kaniner og marsvin, hun ser ikke på de som byttedyr.

Morgana.jpg

Så koselig det siste bildet var!

Det spørs vel hva min gamle katt vil si til å få en kanin i hus, han ville jo ikke godta en annen katt, så det aner meg at han kommer til å være dritsur mot en kanin også. Jaja, må uansett vente til vi bor på et større sted og vi har bedre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det siste bildet var!

Det spørs vel hva min gamle katt vil si til å få en kanin i hus, han ville jo ikke godta en annen katt, så det aner meg at han kommer til å være dritsur mot en kanin også. Jaja, må uansett vente til vi bor på et større sted og vi har bedre plass.

Takk :ahappy: Morgana er virkelig en spesiell og rar katt. Hun foretrekker å sove inne hos kaninene (og selvsagt marsvinene). :P

Søsteren min har en voksen sær katt, som virkelig hater andre katter, hun bryr seg ikke om kaniner.

Hun er likegyldig til de, så jeg tror ikke en sær katt vil reagere negativt mot en kanin, på samme måte som mot en annen katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt og kanin både og. Vi har hatt to angrep på kaninene våre av katt. Det har endt galt begge gangene. Ene gangen tok en katt en kaninunge i kjeften og løp. Andre gangen kom en svær villkatt seg inn i buret og drepte 5 kaninunger, alle, utenom en unge og mammaen. Den katten lever ikke lengre for å si det slik..

Men vi har hatt en løs kanin og den var venner med nabokatten. En annen nabo hadde til og med sett vennen til kaninen gå i en annen katt som holdt på å ta kaninen. Naboen kjente godt til at de var venner, og ble veldig overraska når han fikk se hva katten gjorde "for" kaninen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns litt synd på gamlehunden her :lol: Jeg har gjerda inn huset til Marco med strømtråd for å holde dyr på avstand - og stakkars lille Tass har kommet borti det, var inne hos kaninene i det andre rommet endag og hører HYYYYYL utenfra, løper ut og ser tass i full fart mot trappa. Konstaterte at han var hel og lot han bare være - svigerfar kom og tok han inn. Så her på tirsdag var jeg på vei opp til fjøset og hører HYYYYYYYYYYYYL igjen fra gården - og da jeg kom ned igjen så lå han godt gjemt under trappa. Stakkars :cry: I dag tidlig da vi kom hjem med bil så var tass ute, SÅÅÅ blid - helt til vi gikk mot buret til Marco - vips var tass borte, da lå han under trappa. :lol: Strømtråd er FARLIG for tenk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! :wub:

Kjenner jeg er litt ambivalent til å selge levende unger, det hadde jeg virkelig ikke trodd. Så driver litt propaganda på de som kontakter meg for det, med tanke på kastrering og plass. Nå skal to til en sonis og der kjenner jeg at jeg vet de får det helt supert, så der bekymrer det meg ikke, men fremmede? Stakkars kaninpusene :o:lol: To skal til løten og, nå fikk jeg mail på noen til som eventuelt skal til tynset - men man får ikke kjøpe kaniner fra meg uten heftige formaninger både om plass, kjønn og kastrering. :lol: Litt avhengig av hva de skal brukes til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmann er bare snill han. :wub: Sett det siden de småtassene flytta inn til han, han brøyter seg ikke frem til maten, han dytter dem ikke unna, går rundt heller og lar dem søke til seg. Eeeeendelig fikk jeg tatt bilde! Her syns minien at jeg er litt ekkel, så da støtter man seg til Blåmann!

600805_10152878716305171_910600373_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to søte små er fra FOD. Vet ikke helt hvor gamle de er, mellom 2 og 4 år gamle.

Hunnkaninen, Thelma:

post-12227-0-75245100-1369591113_thumb.j

Hannkaninen, Robin Kjærnes:

post-12227-0-69213200-1369591125_thumb.j

Thelma hadde vært hos FOD ganske lenge da jeg hentet henne, og hun elsker kos! Robin hadde derimot ikke vært der så lenge, så han var litt skeptisk i starten. Etter mye jobb, er han blitt mer kosete, kjælen og kontaktsøkende :) De kommer fra samme fosterhjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med kanintråd! :D

Vi har to innekaniner, Lenin (f. 27.08.2010, kastrert) og Symra (02.03.2011).

Det hele startet med Lenin, men fordi han var noe tilbakeholden og skeptisk valgte vi å finne en partner til han. Da var det viktig å finne en kanin som var rake motsetningen, som kunne luske han ut av sitt lille skall. Og det ble jo selvsagt Symra. Det skal sies at hun har gjort en strålende jobb! Mer utadvendt, sosial og sprudlene kanin enn Symra skal man lete lenge etter. Symra var ikke store nøstet da vi fikk henne. Vi ble fortalt at hun var en hann, noe vi fant fort ut av at ikke stemte. Lenin ble derfor kastrert lenge før bondingen.

Hunden er klart veldig nysgjerrig på kaninene. Han har aldri vist noen tegn til å angripe eller skade de, han vil i grunn bare leke. Tar gjerne imot tips om hvordan jeg kan få roet han ned rundt de. Kaniner er jo innstilt som byttedyr, og til tross for det synes jeg de er overraskende rolige rundt han (nå da, de har hatt noen uker med tilvenning!). :P

427465_10151982978625585_1349029812_n-co
Symra og Lenin i fjor sommer<3

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle vise frem et par av nøstene jeg har hjemme for tiden :wub:

Viltgrå rødforsterket gutt 6 uker:

734338_507188359336319_1897497365_n.jpg

Ute på tur

01_2095286826.jpg

Svart otter gutt, 6 uker:

01_1397350283.jpg

01_2106696016.jpg

Inya synes det er kjempeflott at jeg har gjerdet inn bakhagen. Nå har hun fri tilgang til uteplassen, og at det er to kanininnhegninger der er helt fabelaktig. Underholdning på høyt nivå :lol: Hun er ute hele dagen om hun får lov, og storkoser seg :ahappy:

954885_508785335843288_1416402994_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle vise frem et par av nøstene jeg har hjemme for tiden :wub:

Svart otter gutt, 6 uker:

01_1397350283.jpg

01_2106696016.jpg

Helle dussan for en fin farge :D vil ha vil ha!!! Håper jeg får muligheten til å ha så flotte kaniner en gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle dussan for en fin farge :D vil ha vil ha!! Håper jeg får muligheten til å ha så flotte kaniner en gang :wub:

Han og en eldre søster er til salgs, så det er bare å komme til Namsos og kjøpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...