Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Det høres jammen koselig ut med kanin altså :wub:

Sliter litt med å ikke ta med meg en hjem hver gang vi får nye bebiser på jobb!

De er dødskule! Hadde helt glemt bort hvor kule de var etter å ha møtt så mange frustrerte stakkarer.

Sambo og jeg pratet akkurat om det, når man ser hvor aktiv og nysgjerrig Mono er blir det ekstra tragisk å tenke på de som lever hele livet i et trangt bur. Ikke rart de blir sure!

Han hadde tidenes raptus over sofaer og bord plutselig. Hopp og sprett. Vi ble lett sjokkerte et lite øyeblikk, jeg trodde først han hadde vært bort på en ledning :lol: Så hoppet han opp i sofaen og la seg til å skjære tenner i mens jeg koste han. Til slutt sloknet han på kjøkkengulvet. Morsom krabat, gleder meg til han får en kompis å herje med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kos å høre om kaninene i fri dressur. Vi hadde vist det for mange år siden når sønn var liten hihi. Ble kjøpt på butikk mend alt for lite bur. Men enten tok sønnen kaninen ut eller så fikk kaninen åpnet buret så den var ikke mye i buret og godt var det. hadde den også løs med hunden det gikk fint intil raptussene kom og den begynte å løpe da fikk den en labb over ryggen. Det beste hunden og kaninen viste var å ligge på hver sin skulder mens jeg satt i sofaen da sov dem godt hihi Det ble ikke så mye øsgang sammen da mest kooos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjære tenner? Gjør han det mye? Kun hørt om det i forbindelse med sterk sterk smerte jeg. Men høres jo absolutt ikke ut som han har vondt.

Kaniner skjærer tenner på to måter, egentlig. Høylydt skjæring med tenner tyder på smerte, men lavmælt gnissing er mer "nå kooooser jeg meg" :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjære tenner? Gjør han det mye? Kun hørt om det i forbindelse med sterk sterk smerte jeg. Men høres jo absolutt ikke ut som han har vondt.

Ganske sikker på det er koselyder altså :) Ikke at man hører det så godt, merker mest at det "knaker" litt i hodet hans.

Han synes kjøkken og gang er altfor lite plass ! Henger på kompostgrinda når vi står opp, ut! NÅ!

Edit: jeg fikk tatt et bilde hvor han faktisk ikke ser ut som en sort kladd !

2013-10-06080926.png

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har et lite tiggeproblem. Mono skal ha alt guttungen spiser og skyr ingen midler. De er gode venner altså, men hver gang kidden spiser frukt eller brød blir det krangel. Synet av en 1 kilos kanin som jager en 3 åring frem og tilbake i stua for å få tak i en pære har sine humoristiske elementer, men det er litt slitsomt i lengden. A er rimelig kontant og klarer fint å stoppe langt større hunder uten problemer, men langøre er rimelig intens for å si det mildt. Noen tips? Må vi sperre han inne hver gang guttungen spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Det var meningen rexen skal hit. :D Eier kjører han hit i morra :D

Vokst litt siden det første bildet da, så nå ser han sånn ut:

530616_10151224103735823_1519553239_n.jp

Nydelig!

Hadde to rexkaniner en gang i tiden. Hollendertegnet blå og sort dalmatinertegnet. Lekre dyr med en fantastisk pels. Savner det å ha kanin altså. Hadde også en femkilos blå beveren. Skulle fungere som stammor til kjøttkaninkull, meeeen endte opp som kosekanin. En fryktløs dame som eide hagen vår med ganger under buskene. Beitet plenen og den har aldri vært så fin før eller siden. Gammel ble hun også. Men rasen jeg ønsker meg igjen er fransk vedder, kaninverdens svar på sankt bernhardshund :P Hatt fire slike, digre koseklomper og har fryktelig lyst på noen slike igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kjøpe oxbow høy i dag siden dyrebutikken var tom for forrige type vi kjøpte.

Jeg tror jeg pent må fortsette å kjøpe oxbow. For første gang har Mono kastet seg over noe så kjedelig som høy...

2013-10-21171058.png

Så bra han likte det høyet! :) Er han renslig? :)

Hvordan gikk besøket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kaninen var mye kulere enn kaniner flest , og det stemmer jo :D

Hehe, eller at mange kaniner ville vært kule, om de fikk vise hvordan de er og ikke sture i et kjedelig bur! :D Det er så kjekt at dere har fått dere frittgående kanin, og kan vise hvor kjekt det er :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eller at mange kaniner ville vært kule, om de fikk vise hvordan de er og ikke sture i et kjedelig bur! :D Det er så kjekt at dere har fått dere frittgående kanin, og kan vise hvor kjekt det er :wub:

Sambo fikk akkurat sms av en kompis som lurte på hva vi gjorde for å forhindre piss og drit overalt :lol: Ehm.. ingenting? Jeg ba han skrive at de må sterilisere. De vil helst bytte kanin med oss. Nope! Skjer ikke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo fikk akkurat sms av en kompis som lurte på hva vi gjorde for å forhindre piss og drit overalt :lol: Ehm.. ingenting? Jeg ba han skrive at de må sterilisere. De vil helst bytte kanin med oss. Nope! Skjer ikke!

Det er så kjekt å høre at folk liker kaninen deres så godt og vil ha det slik selv! :D Be de kjøpe kaninboken :) Står alt om renslighet osv. der om de trenger mye tips og triks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt å høre at folk liker kaninen deres så godt og vil ha det slik selv! :D Be de kjøpe kaninboken :) Står alt om renslighet osv. der om de trenger mye tips og triks!

De fikk visst kanin før oss, men de har hørt rykter om den burløse kaninen som møter folk i døra :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trenger litt råd.

Mono må jo kastreres. Problemet er at den dyrlegen som er best på kaniner i distriktet ( tror jeg) ligger på senteret rett ved jobb. De åpner kl 10, jeg begynner kl 08. Jeg kan ha han i reiseburet på kontoret i noen timer, men vil ikke det stresse han veldig? Hva ville dere gjort? Ikke si ta seg fri fra jobb, verden fungerer ikke sånn... Avspasering brukes på juleferie for guttungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd.

Mono må jo kastreres. Problemet er at den dyrlegen som er best på kaniner i distriktet ( tror jeg) ligger på senteret rett ved jobb. De åpner kl 10, jeg begynner kl 08. Jeg kan ha han i reiseburet på kontoret i noen timer, men vil ikke det stresse han veldig? Hva ville dere gjort? Ikke si ta seg fri fra jobb, verden fungerer ikke sånn... Avspasering brukes på juleferie for guttungen.

Tja.. Har du bil buret kan stå i? Om han synes det er ok å være i buret, så synes ikke jeg det er noe problem ihvertfall. Er det mye stress og kav og folk på kontoret? Vil tro det går fint, men du kjenner jo din kanin best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Har du bil buret kan stå i? Om han synes det er ok å være i buret, så synes ikke jeg det er noe problem ihvertfall. Er det mye stress og kav og folk på kontoret? Vil tro det går fint, men du kjenner jo din kanin best :)

Nei, ikke mye stress, vi er 2-3 stk som deler kontor og vi jobber når vi er der. Må gå igjennom butikken da, og vm..Der er det mye bråk. Han er veldig lite lydvar, det er det å være i reiseburet så lenge jeg er redd han synes er kjipt. Han synes det er for kjipt å bare ha tilgang til kjøkken , gang og bad liksom, så det har vi gitt opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd.

Mono må jo kastreres. Problemet er at den dyrlegen som er best på kaniner i distriktet ( tror jeg) ligger på senteret rett ved jobb. De åpner kl 10, jeg begynner kl 08. Jeg kan ha han i reiseburet på kontoret i noen timer, men vil ikke det stresse han veldig? Hva ville dere gjort? Ikke si ta seg fri fra jobb, verden fungerer ikke sånn... Avspasering brukes på juleferie for guttungen.

Jeg ville hatt ham i buret, tror ikke det vil være noe problem for ham. Og med mindre det er veldig hektisk på kontoret ditt så tror jeg det vil gå helt fint å ha ham der i et par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke mye stress, vi er 2-3 stk som deler kontor og vi jobber når vi er der. Må gå igjennom butikken da, og vm..Der er det mye bråk. Han er veldig lite lydvar, det er det å være i reiseburet så lenge jeg er redd han synes er kjipt. Han synes det er for kjipt å bare ha tilgang til kjøkken , gang og bad liksom, så det har vi gitt opp :P

Sjekk hva han synes om å være i det hjemme? Det går sikkert helt fint. Kjøp en urtebusk til han som han kan kose seg med der inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hva han synes om å være i det hjemme? Det går sikkert helt fint. Kjøp en urtebusk til han som han kan kose seg med der inni :)

Han kommer garantert til å hate det. Han liker frihet han. Jeg har ikke lyst til å stresse han unødig her inne. Hadde han vist noe interresse for å ligge inni ting kunne han brukt buret som hule, men han bruker sofa og gulv som seng. Huler o.l er helt unødvendig iflg han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...