Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips tråden!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger tips til julegave til lillebror på 17 år. Alt han gjør er å sitte foran TVen og spille spill, så jeg vil ikke gi han noe sånt. Han ønsker seg absolutt ingen ting, og i tillegg til å spille jobber han endel på gården hjemme.

HJELP :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holder fortsatt en knapp på at du pakker deg selv inn i kun en rød sløyfe og setter deg på trappa.

Har kjøpt denne til noen venninner - teknikkene som får han til å miste pusten Gleder meg til de åpner den på julaften foran foreldrene sine *ond på selveste julaften*

Altså, finnes denne i motsatt versjon? Jeg har et par stykker som kunne trengt den...

Guest Dratini

Tenkte jeg skulle lage karameller og gi i julegave til familie og venner, hvor får jeg kjøpt kondensert melk? Jeg tenkte jeg skulle pakke de inn i sånn gjennomsiktig plast tom jeg knyter igjen, tips til hvor jeg kan kjøpe det?

Vet ikke om du har fått svar men her kommer mitt:

Cellofan du tenker på? Det får man kjøpt flere plasser, vet at bl.a. Plantasjen har de ;)

---

Perfekt gave til den distré som alltid legger nøklene på feil plass og som ikke husker hvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange å gi gave til, men det er jo helt greit.

Ikke er jeg helt ferdig, men nesten...

Mamma og pappa: ikke kjøpt, men tenkte å gi et par tøffler til dem hver :P De ønsket seg det til å ha på hytta.

Bror 1: lydbok + et lite brukt kamera som han allerede har fått.

Bror 2 + samboer: spleiset på gavekort med bror1.

Tantebarn, jente snart 1år: noe klær ser jeg for meg at jeg skal kjøpe.

Tantebarn nr to, gutt på 3år: klær og en leke. Vet bare ikke helt hva slags leke ennå.

Kjæresten: en bok han lette etter i butikkene for ett år siden, hodelykt og kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har fått svar men her kommer mitt:

Cellofan du tenker på? Det får man kjøpt flere plasser, vet at bl.a. Plantasjen har de ;)

Jeg har enda ikke funnet cellofan som er "sprøtt" nok til å holde seg lukket rundt karameller. Det bare snurrer seg opp igjen og faller av, spesielt det som er beregnet på blomster er helt umulig :P Jeg ender opp med bakepapir hvert eneste år jeg, så i år vurderer jeg å gå rett på bakepapiret når jeg skal pakke inn isedet for omveien om alle cellofantypene som ikke fungerer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke funnet cellofan som er "sprøtt" nok til å holde seg lukket rundt karameller. Det bare snurrer seg opp igjen og faller av, spesielt det som er beregnet på blomster er helt umulig :P Jeg ender opp med bakepapir hvert eneste år jeg, så i år vurderer jeg å gå rett på bakepapiret når jeg skal pakke inn isedet for omveien om alle cellofantypene som ikke fungerer :lol:

Hos Søstrene Grene så jeg de hadde smale, avlange cellofanposer i perfekt konfektstørrelse, om du har den butikken i nærheten. Knytt med en sløyfe på toppen, så er det i boks. Eller pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: Kinobilletter + ??

Pappa: Hellstrømbøker

Bror1: Kløv

Bror2: Ponduskalender + ??

Bror 3: Playstationspill

Kjæresten: Speilrefleks + joggebukse fra hundene

Kjæresten til mamma: Noen bilder han ønsker seg fra Bohus?

Svigermor: Vin

Jeg trenger fortsatt en ekstra gave til bror2 på 23 år, og til min mor. Min mor har akkurat passert 50 (og benekter det :P ), og jeg tenkte at kanskje et abonnement fra Bladkongen hadde vært aktuelt? Hun har alltid vært veldig glad i å lese blad. Men hva skal jeg gi henne? Tror hun tidligere har kjøpt mye Allers og Hjemmet, men hva med Henne eller "Vakre hjem og interiør"? Hun er veldig opptatt av interiør, men jeg vet ikke hva hun hadde likt best å lese om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger julegavetips til min bror. Han er egentlig litt i mot julegaver og kjøpepresset rundt jul, så han har egentlig ikke ville sagt hva han ønsker seg. Gaver jeg har fått av han er litt sånn halvveis hjemmelaget. Men jeg vet ikke om jeg er like flink til å gjøre noe slikt for han. Til bursdagen får han en genser av meg, da han alltid trenger nye klær, men det hadde vært litt gøy å gi noe annet til jul da :)

Noen forslag til en bror i 23 årene som ikke liker julegavepresset?

Edit: Denne kunne jo vært fin, takk for tipset! Men hvor lenge holder de mon tro? Altså, når bør jeg begynne å bake de?

Cookies on a jar:

http://www.bakerella.../mix-things-up/

Flere varianter:

http://www.mixesinaj.../mixes/cookies/

Billig og personlig gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger julegavetips til min bror. Han er egentlig litt i mot julegaver og kjøpepresset rundt jul, så han har egentlig ikke ville sagt hva han ønsker seg. Gaver jeg har fått av han er litt sånn halvveis hjemmelaget. Men jeg vet ikke om jeg er like flink til å gjøre noe slikt for han. Til bursdagen får han en genser av meg, da han alltid trenger nye klær, men det hadde vært litt gøy å gi noe annet til jul da :)

Noen forslag til en bror i 23 årene som ikke liker julegavepresset?

Edit: Denne kunne jo vært fin, takk for tipset! Men hvor lenge holder de mon tro? Altså, når bør jeg begynne å bake de?

Du baker de ikke, bare legger ingrediensene lagvis og leverer med bakeinstruks ala: tilsett 1 egg og 1dl olje, rull ut og stekes.... et eller annet. Så da kan du lage de klar nå og de kan bake når de vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig :D

Mamma: 2 Hurtta dekken til Tjalfe & Hunken + Ecco sko. Egentlig pleier vi IKKE legge lista så høyt - men hun er verdens beste å jeg har kjøpt sko på salg :lol: Dekkenet er fra mine hunder til hennes, men går under "gave til mamma".

Willy: En eske med skikkelig lukseriøs Belgisk sjokolade (dæven sjokolade kan være dyrt..) - fordi han ellers i året er sånn på slanken og fordi mamma sa det var greit :P

Brødre/søstre:

Yngste broren min får kombinert jule og bursdags gave - Sennenheiser hodetelefoner.

De andre får hver sin "pose med godis", snop fra sverige rett å slett.

Mormor får en eske med allslags. Snop, vin, ost, kjeks osv.

Helene får linse til kameraet.

Naboene får blomster og konfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt begynt, og begynner å bli litt stressa. :P Mamma var som vanlig den jeg ble først ferdig med gave til, men hun mangler alt og vi er en hel haug som har gått sammen og kjøpt endel møbler til stua hennes (fordel å være fem søsken hvor tre har samboere, pluss kjæresten hennes). :ahappy: Jeg gleder meg vilt til hun får se de!

Ellers har jeg bestilt bøker til nevø (se og si, ordboka mi), søster (Marius strikkebok) og farmoren til TJ (en dag på jorden). Bror og kone ønsker seg laken og håndklær, så det skal de få. Nest yngste bror på 18 ønsker seg parfyme (one million, i likhet med nesten samtlige tenåringer i Norge) eller gavekort på Skeidar. Har ikke bestemt meg hva han skal få av de to ønskene, gavekort er jo litt kjedelig syns jeg. Søskenbarnet mitt skal få "Den fordømte nordlending" på DVD. Onkel 1 skal få Cantina rødvin, og tanten til TJ skal få Rieslings Schmetterlinge hvitvin (rågod!). Tanten min og farmoren min skal få lokalproduserte stearinlys + noe attåt kanskje. Må se hva de har inne. Jeg vurderer det samme til Pappa og kone. De lager utrolig fine lys her på Inderøya altså, og ikke er det så fryktelig dyrt heller. :)

Foreldrene til TJ og broren til TJ aner vi ikke enda, sistnevnte mangler det meste men ønsker seg bare unødvendige ting. Spørs om vi overkjører ønsker der og gir han noe han faktisk trenger, selv om han ikke mener det selv. *ler* Svigerforeldrene pleier ikke å være så vanskelige å finne gave til egentlig, så noe kommer vi nok på. Synd jeg ikke så Hellstrøm-tilbudet før det var for sent, for det tror jeg hadde vært midt i blinken til svigerfar. De har kjøpt seg campingvogn nå da, så kanskje det hadde vært en ide med noe stæsj til den - men hva ønsker campingvogneiere seg da?

Den største utfordringen er å finne noe til yngstebror på 16. Det er umulig å få noe seriøst ønske ut av han, og han elsker å gjøre søsteren sin frustrert så jeg tror han skal få kull. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Extra hadde denne boken: http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=210956 til 99 kroner (!), det blir min julegave til mormor og morfar, og kan kanskje være et brukbart julegavetips til dere andre som også har besteforeldre det er vanskelig å kjøpe til. Mine besteforeldre er i alle fall interessert i både kongefamilien og historie. Mye av det handler jo om ting som skjedde da de var tenåringer og i starten av tjue-årene, som de kanskje husker litt av selv, og som det uansett kan være interessant å se tilbake på. Og pluss for meg at den var så rimelig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du baker de ikke, bare legger ingrediensene lagvis og leverer med bakeinstruks ala: tilsett 1 egg og 1dl olje, rull ut og stekes.... et eller annet. Så da kan du lage de klar nå og de kan bake når de vil. :)

Men jeg ville gjøre litt om på ideen og bake de selv. Ikke nødvendigvis akkurat de cookiene, men bake coockies og gi i gave :) Og hvor lenge før jul kan jeg bake de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville gjøre litt om på ideen og bake de selv. Ikke nødvendigvis akkurat de cookiene, men bake coockies og gi i gave :) Og hvor lenge før jul kan jeg bake de da?

Det aner jeg ikke... *ringe søster og spørre* I tett boks så holder de seg i 2 uker, men de blir jo seigere etter lengre de ligger, hun ville bakt de nærmest mulig jul. (Gjett hvem som har fått matlaging/bakegenet i vår familie :D )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke... *ringe søster og spørre* I tett boks så holder de seg i 2 uker, men de blir jo seigere etter lengre de ligger, hun ville bakt de nærmest mulig jul. (Gjett hvem som har fått matlaging/bakegenet i vår familie :D )

Takk! Da skal jeg bare kjøpe et søtt glass, også må han få noe utenom også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger tips til julegave til lillebror på 17 år. Alt han gjør er å sitte foran TVen og spille spill, så jeg vil ikke gi han noe sånt. Han ønsker seg absolutt ingen ting, og i tillegg til å spille jobber han endel på gården hjemme.

HJELP :santa:

Abonnement på f.eks ViMenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: kinobilletter + abonnement på Tara

Pappa: Hellstrømbøker

Bror1: Kløv

Bror2: Ponduskalender + in-ear hodetelefoner

Bror 3: Playstationspill

Kjæresten: Speilrefleks + joggebukse fra hundene

Kjæresten til mamma: Noen bilder han ønsker seg fra Bohus

Svigermor: Vin

Og da har jeg funnet ut hva jeg skal gi til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger tips til julegave til lillebror på 17 år. Alt han gjør er å sitte foran TVen og spille spill, så jeg vil ikke gi han noe sånt. Han ønsker seg absolutt ingen ting, og i tillegg til å spille jobber han endel på gården hjemme.

HJELP :santa:

Gavekort på noe som kan få han ut av huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper man til en tante som har alt, og blir sur om hun får "feil ting"? :P

Sånne gir jeg "gavekort" på veldedige ting. Blir de sure pga julegaver, nei da får pengene gå til veldedig organisasjon i stede. :lol: De blir sjeldent så sure av å få penger. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg trenger litt hjelp til kjæresteemnet..

Han går ingeniørstudier, liker datating, er veldig handy.

Det eneste han ønsker seg, er sånne kjedelige ting som han trenger. Det kan foreldrene hans få lov til å gi.

Jeg vil gi han noe han blir glad for, noe han ikke visste at han ville ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gir jeg "gavekort" på veldedige ting. Blir de sure pga julegaver, nei da får pengene gå til veldedig organisasjon i stede. :P

Burde jo gjort det :P Hun blir ikke direkte sur, mer "hvordan kunne du tenke at noe slikt passet meg?". I fjor kjøpte jeg et gavekort på match, og det var krise, helt til hun rasket med seg 4 plagg på salg for det gavekortet ;)

Må tenke litt alternativt, og opptrening av minehund er siste alternativ, men hadde håpet å finne på noe annet i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo gjort det :P Hun blir ikke direkte sur, mer "hvordan kunne du tenke at noe slikt passet meg?". I fjor kjøpte jeg et gavekort på match, og det var krise, helt til hun rasket med seg 4 plagg på salg for det gavekortet ;)

Må tenke litt alternativt, og opptrening av minehund er siste alternativ, men hadde håpet å finne på noe annet i utgangspunktet :)

Jeg gjorde det med en fetter. Han takker aldri for gaver, ingenting er bra nok så sant det ikke er av de fineste og dyreste merkene og det er overhode ikke tanken som teller. Så han fikk kort fra Flyktninghjelpen. Han takket aldri for den gaven heller, men Flyktninghjelpen satte pris på pengene. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...