Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Det er en liten del av meg som plutselig har lyst på valp. :shocked: Jeg har jo valp! Eg ganske umulig en også.. Nei, jo, tja i forhold til hva jeg er vandt med så har hun her vært VALP men så er jeg vandt med utrolig snille valper. :angel:

Nei jeg skal hun ha 2 hunder i hus tror jeg. I hvert fall bare 2 hunder som skal konkurreres med om gangen, og siden Ivo ikke blir pensjonist med det første så kan jeg vell bare droppe tanken på valp neste år. Kanskje i 2014? Eller 2015, nei det må vell bli 2016 for då krysser jeg fingrene for en egenprodusert valp etter Lea. :D Har alt for lyst på valp jeg. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

  • 2 weeks later...

Åååh for en koselig tråd! :D

Hei alle sammen... Er ikke så veldig aktiv her inne, men denne tråden hadde jeg likt å delta i :D Selvom det er en god stund til noe skjer på valpefronten for min del da. Tispen skal parres ved neste løpetid, som de regner med kommer på våren en gang. Så det blir valp til sommeren eller høsten.

Rasen jeg har sett meg ut er field spaniel.

Gleder meg sykt! Jeg har jo aldri hatt valp før, så jeg er ganske nervøs og redd for å gjøre ting feil. Så en tråd som dette blir fin og ha når den tid kommer. Kommer sikkert til å ha tusen spørsmål. Er så redd jeg blir for nervøs og stresset at jeg bare tuller til alt. Er livredd for å få en problemhund da jeg har det fra før.

Her er de jeg forhåpentligvis får valp fra! Hannhunden er den sorte, han heter Flashie og går LP kl2 og spor, han er bare såå herlig. Molly er og nydelig, driver med spor.

Jeg har mest lyst på svart valp, menmen, oppdretter skal velge for meg, så jeg får den som passer meg best. :D

4uuvd1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Du har jo snakket om disse fieldene i årevis :D håper virkelig det blir valp på deg nå altså. Og du - dropp å være så stressa da. Det ganger hverken deg eller hunden. Du får det til, bare ikke tenk for mye på hva som kan gå galt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasen jeg har sett meg ut er field spaniel.

Gleder meg sykt! Jeg har jo aldri hatt valp før, så jeg er ganske nervøs og redd for å gjøre ting feil. Så en tråd som dette blir fin og ha når den tid kommer. Kommer sikkert til å ha tusen spørsmål. Er så redd jeg blir for nervøs og stresset at jeg bare tuller til alt. Er livredd for å få en problemhund da jeg har det fra før.

Field spaniel er spennende.. :D Måtte egentlig bare kommentere for å gi en :console:. For et år siden hadde jeg det på akkurat samme måte og i dag sitter jeg her med verdens deiligste, tryggeste hund som jeg stoler blindt på. Det ordner seg! :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Du har jo snakket om disse fieldene i årevis :D håper virkelig det blir valp på deg nå altså. Og du - dropp å være så stressa da. Det ganger hverken deg eller hunden. Du får det til, bare ikke tenk for mye på hva som kan gå galt.

Hehe årevis er jo å ta litt i :P Begynte å interessere meg for rasen for halvannet år siden, husker noen av de første jeg traff var på NKK Stavanger 2011, og jeg ble veldig interessert i dem! Tja halvannet år er jo ganske lenge da, tiden flyr! Jeg tror nok det blir valp nå ja :D Kribler i magen når jeg tenker på det! Nesten så jeg gleder meg til å dra hjem fra Australia for å få valp :P

Ja jeg veeet, jeg er så teit, jeg er redd for at det at jeg er stressa gjør ting verre, at jeg på en eller annen måte smitter nervøsiteten min over på hunden! Regner med å ha gode støttespillere med meg som kan hjelpe meg hehe :P Det er liksom så mange ting som bare MÅ gå bra med den neste hunden.

Field spaniel er spennende.. :D Måtte egentlig bare kommentere for å gi en :console:. For et år siden hadde jeg det på akkurat samme måte og i dag sitter jeg her med verdens deiligste, tryggeste hund som jeg stoler blindt på. Det ordner seg! :-)

Kjenner du til dem? :) Kjenner ikke så veldig mange selv, men de jeg har truffet har vært herlige hunder! Hehe takk :D Roet du deg da valpen var i hus eller?

Ting som sosialisering, miljøtrening og alenetrening er de tingene jeg er mest opptatt av, håper så sykt det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg veeet, jeg er så teit, jeg er redd for at det at jeg er stressa gjør ting verre, at jeg på en eller annen måte smitter nervøsiteten min over på hunden! Regner med å ha gode støttespillere med meg som kan hjelpe meg hehe :P Det er liksom så mange ting som bare MÅ gå bra med den neste hunden.

En normalt stødig valp takler helt fint at eiern er litt stressa, og de aller fleste ting går helt bra med normale hunder :) Bare gled deg - du kommer til å bli helt overrumplet over hvor enkel og deilig en godt sammenskrudd valp er - det ble i alle fall jeg :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe årevis er jo å ta litt i :P/> Begynte å interessere meg for rasen for halvannet år siden, husker noen av de første jeg traff var på NKK Stavanger 2011, og jeg ble veldig interessert i dem! Tja halvannet år er jo ganske lenge da, tiden flyr! Jeg tror nok det blir valp nå ja :D/> Kribler i magen når jeg tenker på det! Nesten så jeg gleder meg til å dra hjem fra Australia for å få valp :P/>

Ja jeg veeet, jeg er så teit, jeg er redd for at det at jeg er stressa gjør ting verre, at jeg på en eller annen måte smitter nervøsiteten min over på hunden! Regner med å ha gode støttespillere med meg som kan hjelpe meg hehe :P/> Det er liksom så mange ting som bare MÅ gå bra med den neste hunden.

Kjenner du til dem? :)/> Kjenner ikke så veldig mange selv, men de jeg har truffet har vært herlige hunder! Hehe takk :D/> Roet du deg da valpen var i hus eller?

Ting som sosialisering, miljøtrening og alenetrening er de tingene jeg er mest opptatt av, håper så sykt det går bra.

Flytt til Ås! Her er vi masse gamle NKKUere som du kan "støtte" deg på :)

Krysser fingrene for at alt går din vei nå :)

Jeg venter på ultralyd! Wæh. 10. desember blir det. Flybilletter er bestilt så jeg kan være med på fødselen, så det MÅ bli valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Ås! Her er vi masse gamle NKKUere som du kan "støtte" deg på :)

Krysser fingrene for at alt går din vei nå :)

Jeg venter på ultralyd! Wæh. 10. desember blir det. Flybilletter er bestilt så jeg kan være med på fødselen, så det MÅ bli valper.

Jeg skal til Ås :D :D Men bare ikke helt enda, tror jeg tar meg et friår først, kanskje jeg flytter vinteren 2013-2014. Jeg vil ha tid hjemme med Dixie først og, da hun begynner å bli noen år, og jeg tror ikke jeg kan ta henne med meg :( Pga aleneproblemer og at søsteren min ikke ville like det. Jeg SKAL starte med henne i LP1 !! Så tenker jeg det vil være greit å ha oppdretterne i nærheten den første tiden, og ha god kontakt med de, de bor i Sandnes, hadde vært kjekt å treffes jevnlig. Men tar masteren på Ås! Gleder meg kjempemasse til å treffe masse koselige hundefolk!

Oi, og det blir portis?? :D Bor Chessea hjemme hos familien din nå? Blir den nye portisen din med deg dit du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du til dem? :) Kjenner ikke så veldig mange selv, men de jeg har truffet har vært herlige hunder! Hehe takk :D Roet du deg da valpen var i hus eller?

Ting som sosialisering, miljøtrening og alenetrening er de tingene jeg er mest opptatt av, håper så sykt det går bra.

Har et par venninner som begge har snust litt på spanielene i forskjellige versjoner, så har fått endel "påtvunget" om de. Men aldri møtt noen selv av fielden, dessverre. :)

Jeg var fullstendig nervevrak, jeg. Livredd for å måtte gå gjennom samme kjøret igjen, for det var virkelig utmattende, tungt og skremmende. Og jeg var helt nazi på ting som hadde med mat å gjøre, hilsing (mataggresjon og at det plutselig bare "smalt" og hunden stod der med tennene flekket var noen av problemene), etc. Og det er jeg den dag i dag. Jeg blåser i om han ikke bryr seg om at folk tar maten fra han, feks, vi gjør det ikke for det. Jeg er bare nødt til å ha det sånn. Samtidig slapper vi selvsagt mer av også, og det er helt fantastisk å ha en hund der man kan senke skuldrene og nyte det firbeinte dyret i stede for at det er en konstant jobb og tar opp tankene dine døgnet rundt. :) Så vi slapper av og koser oss med hundeholder, men enkelte prinsipper (spesielt hva mat angår) kommer vi nok aldri til å vike ifra, såpass redd er vi fremdeles for at noe sånt skal skje igjen. :)

Jeg fikk gjentatte ganger beskjed på hundesonen før valpen kom i hus at jeg måtte senke skuldrene og slappe av. Jeg var ikke helt enig der og da, men ser definitivt greia nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her, har planer om å skaffe meg valp i 2013 :D Dette blir da min første hund! Gleder meg masse! :D Jeg har enda ikke bestemt meg for hunderase, men ser litt på muligheten for en Australsk terrier, er det noen som har erfaring med denne rasen/ vet om oppdrettere som skal få valp i 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par venninner som begge har snust litt på spanielene i forskjellige versjoner, så har fått endel "påtvunget" om de. Men aldri møtt noen selv av fielden, dessverre. :)

Jeg var fullstendig nervevrak, jeg. Livredd for å måtte gå gjennom samme kjøret igjen, for det var virkelig utmattende, tungt og skremmende. Og jeg var helt nazi på ting som hadde med mat å gjøre, hilsing (mataggresjon og at det plutselig bare "smalt" og hunden stod der med tennene flekket var noen av problemene), etc. Og det er jeg den dag i dag. Jeg blåser i om han ikke bryr seg om at folk tar maten fra han, feks, vi gjør det ikke for det. Jeg er bare nødt til å ha det sånn. Samtidig slapper vi selvsagt mer av også, og det er helt fantastisk å ha en hund der man kan senke skuldrene og nyte det firbeinte dyret i stede for at det er en konstant jobb og tar opp tankene dine døgnet rundt. :) Så vi slapper av og koser oss med hundeholder, men enkelte prinsipper (spesielt hva mat angår) kommer vi nok aldri til å vike ifra, såpass redd er vi fremdeles for at noe sånt skal skje igjen. :)

Jeg fikk gjentatte ganger beskjed på hundesonen før valpen kom i hus at jeg måtte senke skuldrene og slappe av. Jeg var ikke helt enig der og da, men ser definitivt greia nå ;)

Ah hehe :) Føler spaniel er veldig meg, selvom jeg stortsett bare liker cockeren, welshen, irsk vannspaniel og fielden. :) Så søte <3 Satser på jeg må senke skudrene når den tid kommer og hehe :D Gleder meg! Å få valp blir helt uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...