Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

I dag fra tidlig i morges og utover dagen ble det født 5 hannhunder, 2 brune wavy og 3 svarte, en krøllete, en mellom og en wavy og ei svart, mellom tispe.

Kan se ut til at det blir hann på meg denne gangen gitt. Men er litt usikker ennå. Skal ta en skikkelig kikk på dem litt senere i dag. Er ei som veldig gjerne vil ha tispe som må få beskjed ganske fort om hun får eller ei. Hannhund?! To av hannene ser skikkelig bra ut sammenliknet med kullet. Iiik! Tispa er og fin, men hun er det vanskeligere å se "sikkert". Jeg har førstevalget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fra tidlig i morges og utover dagen ble det født 5 hannhunder, 2 brune wavy og 3 svarte, en krøllete, en mellom og en wavy og ei svart, mellom tispe.

Kan se ut til at det blir hann på meg denne gangen gitt. Men er litt usikker ennå. Skal ta en skikkelig kikk på dem litt senere i dag. Er ei som veldig gjerne vil ha tispe som må få beskjed ganske fort om hun får eller ei. Hannhund?! To av hannene ser skikkelig bra ut sammenliknet med kullet. Iiik! Tispa er og fin, men hun er det vanskeligere å se "sikkert". Jeg har førstevalget...

Jeg har alltid sett på meg selv som tispemenneske, men da jeg skulle ha valp denne gangen begynte jeg å innse at hannhund hadde da egentlig gått an det også. Nå har jeg verdens beste hannhund som jeg aldri ville vært foruten. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på meg selv som tispemenneske, men da jeg skulle ha valp denne gangen begynte jeg å innse at hannhund hadde da egentlig gått an det også. Nå har jeg verdens beste hannhund som jeg aldri ville vært foruten. ;)

Ser helt klart det positive i hannhund og. Men hjertet mitt sier tispe altså. Og hun er fin hun her! Skal kikke skikkelig på dem i kveld og vurdere litt. Om magefølelsen ikke stemmer for noen av dem så venter jeg bare. Men måtte ha fødselen og sånt litt på avstand først kjente jeg.

Blir det ikke tispe er det 2-3 hanner det kan stå mellom. Men som sagt ser tispa bra ut allerede.

Spennende kveld!

EDIT!

Jeg går for tispa. HVIS hun blir sånn vi håper. Det er med forbehold om at hun ikke utvikler noen klare feil og at pelsen ikke blir krøllete, da hun kjøpes som potensiell fremtidig avlshund. Hun skal være på fôr/deleie hos meg. En hund med krøllete pels begrenser utvalget ift avl, da man ikke skal doble krølle-genet. Derfor hadde vi bestemt på forhånd at vi ikke ønsker krøllete valp. Så om en uke må jeg/vi bestemme oss for om vi satser på henne eller lar neste på lista få henne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for tispa. HVIS hun blir sånn vi håper. Det er med forbehold om at hun ikke utvikler noen klare feil og at pelsen ikke blir krøllete, da hun kjøpes som potensiell fremtidig avlshund. Hun skal være på fôr/deleie hos meg. En hund med krøllete pels begrenser utvalget ift avl, da man ikke skal doble krølle-genet. Derfor hadde vi bestemt på forhånd at vi ikke ønsker krøllete valp. Så om en uke må jeg/vi bestemme oss for om vi satser på henne eller lar neste på lista få henne.

Gratulerer :D

Nå ble jeg nysgjerrig. Er det tre pelstyper, eller er mellom de valpene man ikke ser med sikkerhet? Kan du vise bilder av de forskjellige pelstypene? Hvorfor kan man ikke doble på krøllete pels?

Vi henter vår valp på fredag. Hun er født i 2012, men får henne jo i 2013. Er hun med i denne kategorien da? hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :D

Nå ble jeg nysgjerrig. Er det tre pelstyper, eller er mellom de valpene man ikke ser med sikkerhet? Kan du vise bilder av de forskjellige pelstypene? Hvorfor kan man ikke doble på krøllete pels?

Vi henter vår valp på fredag. Hun er født i 2012, men får henne jo i 2013. Er hun med i denne kategorien da? hmm.

Først og fremst - det blir ikke valp fra dette kullet. Tispa blir nok ennå mer krøllete enn sin mor, og det vil vi ikke ha akkurat nå :) Det er dessuten vanskeligere å selge de krøllete, da de ikke er like "pene" som de bølgete.

Hovedforskjellen på krøllete og bølgete ligger i pelsens glans. En krøllete har matt pels mens en bølgete har glansfull pels. Og midt i mellom dette finner en hunder som det er vanskelig å definere hva er, så de kan være litt midt i mellom. Noen krøllete kan ha bølger på brystet og motsatt, f.eks. Min Chessea heller mot krøll, men er ikke "ordentlig" krøll heller. Det skal ikke være lett :P

Krøller skal ikke dobles da det forårsaker en helt forferdelig merkelig, dårlig pels som hverken er funksjonell, pen eller noen ting. Det blir rett og slett skikkelig lite heldig.

MEN. Tross alt, det kan hende det blir valp i 2013. Har to kull på lur. Ene tispa venter løpetid i februar, så kanskje, kanskje jeg har valp i juni?! Passer perfekt for meg i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat valp, men har hentet hjem en ny hund i år også :teehe: en ny hund de tre siste årene, jeg tror kanskje det må bli slutt på den trenden nå :lol:
Hehe... ja jeg fikk første hund for snart 4 år siden som er 7 år nå, har ei på to år nå og henter ny valp på lørdag... men det blir nok ikke fler nå, for jeg er veldig fornøyd med å bare ha to også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ja jeg fikk første hund for snart 4 år siden som er 7 år nå, har ei på to år nå og henter ny valp på lørdag... men det blir nok ikke fler nå, for jeg er veldig fornøyd med å bare ha to også :)

Jeg har ei på 26 mnd, 15 mnd og 6 mnd nå :-P Hehe

De gale har det godt :P

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rase ender du opp med?

Forhåpentligvis en munstertispe, dersom det kommer en som passer meg. Den blir i hovedsak å bo hos meg, selvom det blir litt deleie med foreldrene mine.

Skulle ikke du ha toller?

Her er forøvrig kontrabeskjeden endelig, jeg får ikke kjøpe fra det kullet jeg så sabla gjerne ville ha. Hadde derfor et lite såkalt "sammenbrudd", og vurderte sterkt å bare bytte rase, men etter flere lange samtaler med oppdretteren til Malle fikk hun meg til å tenke litt fornuftig. Derfor er planen nå at vi kjøper ei tispe sammen i et kull som er ventet om.. Tja.. 3 Uker ca.

Moren er av linjer jeg liker godt, og tispa selv, samt bestemoren er supervakre dyr, av skikkelig "min" type. Faren er Malles onkel, og bakover der er det også mye "min" type. Dette, i kombinasjon med at både mor og får har et vesen jeg liker godt, gjør at jeg har veldig trua på disse hundene, både mentalt og fysisk. Dersom det kommer hund til oss i det kullet, tispe, så blir hun boende her. Dette er noe vi har pratet om lenge, men jeg har vært litt usikker, da jeg ikke var helt sikker på om jeg ønsket å importere en hun som har akkurat de samme linjene som Malle (og de er det en del av her i landet..), men siden det ser ut til at jeg vil slite med å kjøpe hund fra Nederland i en god stund fremover, så ble det altså det "nest beste" som ble resultatet for min del. Men, det er absolutt en spennende kombinasjon, og jeg gleder meg til å se hva som kommer ut av det. Forhåpentligvis får jeg lov til å være med på fødselen, også, hvilket jeg i såfall gleder meg stort til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...