Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Teserere skrev:

Det vet jeg dessverre ikke, har ikke tørketrommel. Bare lest at mange er mer fornøyd med det, fordi man kan følge med underveis. Fritidsgarnet tover ikke like fort/mye som nepal ihvertfall :) Har du kortprogram på vaskemaskinen (30 min) så ville jeg kanskje prøvd det?

Jepp, har 20 min :) Vanlig ullvaskemiddel? Herregud, jeg har tovet en del, men har glemt alt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

17 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Hva slags program velger man på tørketrommelen da? Jeg bruker forøvrig Sandes sitt Fritidsgarn :)

JEg kjører på med ekstra skaptørt eller hva det nå heter, Eller.. er bilde av ett skap og står "ekstra" over symbolet. Sjekker vottene hvert 8-10 minutt.

 

Holdt med to runder her :)  Perfekt tovede :) Jeg holder på å strikke mitt niende par nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Synnikken skrev:

Jeg bruker kun trommel, vasker vottene lett for hånd og tilsetter pittelitt vanlig vaskemiddel for god lukt og kjører de i trommel :)

Ja, men jeg stoler ikke på tørketrommelen min, den er så ustabil, ellers ville jeg gått bare for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket en lue av noe ullgarn som lukter så innmari sau. Litt for mye og ikke på den gode, koselige måten liksom. Har skylt lua med Milo uten at det ble noe særlig bedre. Andre forslag? Funker edikk kanskje?

Soak vaskemiddel. Beste midlet til strikketøy. Jeg er frelst. Billigere enn ,MILO er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER vrangbord. Finnes det alternativer?

På hvilket type plagg? Rullekant, innbretta kant (strikk ett par cm med mindre pinne, en omg vrangbord, brett inn og sy ned). Perleribb er fint og ikke like kjedelig som vanlig ribb (3 rett, 1 vrang, så en omg bare rett. Repeter). Fletteribb er også fint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tekopp skrev:

På hvilket type plagg? Rullekant, innbretta kant (strikk ett par cm med mindre pinne, en omg vrangbord, brett inn og sy ned). Perleribb er fint og ikke like kjedelig som vanlig ribb (3 rett, 1 vrang, så en omg bare rett. Repeter). Fletteribb er også fint.

Jakke til mann, strikket på pinne 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. desember 2015 12:44:23, laikamor skrev:

Tenkte egentlig å vente til etter jul, sånn i tilfelle noen snoker her. Men tror egentlig ikke de gjør det... Ferdig med ugleputa og sauen, og jeg er ganske kry, og veldig fornøyd! :D

 

20151221_200753.jpg

20151221_200813.jpg

20151222_230407.jpg

Sinnssykt søt sau! 

9 timer siden, busann skrev:


Bilder av noen nye kort (pluss noen av de som jeg la ut før men som nå er helt ferdig).

Flotte kort :D

 

Jeg laget 4 par votter som jeg gav bort til jul :) lilla, hvite, beige og grå. Spørs om ikke det blir et par til meg selv også! 

 

20151221_150501.jpg

20151222_022208.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Teserere skrev:

:|

Kontakt Hilde og hør om hun fikser den!

Det tror jeg at jeg skal gjøre! Jeg ser ikke for meg at jeg klarer det pent. Har fiksa på en sele før og det ble ikke bra! 

 

Hun har alltid hatt den på i bilen før uten problemer, men i dag sto makulatoren på. :argue:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hekle genser til typen, men er usikker på hvilket garn jeg bør bruke. Noen tips til gjerne et billig garn, som passer greit med oppskriften? Jeg vil ikke måtte regne noe selv på oppskriften, og må nok hekle etter største størrelse, så har ikke så mye å gå på den veien. Tror dere Silja fra sparkjøp funker, eller er det veldig sammenheng mellom prisen og kvaliteten? Må jo ha hvertfall 20 nøster, så vil gjerne ha de så billig som mulig. Satser på noe salg på nyåret, så drops f.eks er veldig aktuelt.

 

Screenshot_2015-12-29-20-51-04.png

Telegraph_Sweater_small2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Skal hekle genser til typen, men er usikker på hvilket garn jeg bør bruke. Noen tips til gjerne et billig garn, som passer greit med oppskriften? Jeg vil ikke måtte regne noe selv på oppskriften, og må nok hekle etter største størrelse, så har ikke så mye å gå på den veien. Tror dere Silja fra sparkjøp funker, eller er det veldig sammenheng mellom prisen og kvaliteten? Må jo ha hvertfall 20 nøster, så vil gjerne ha de så billig som mulig. Satser på noe salg på nyåret, så drops f.eks er veldig aktuelt.

Både Drops og Sparkjøp pleier å ha januarsalg, så ville ha ventet litt med innkjøp. Har du forresten sett på Viking sine garn? Vil tro de har noe som passer som gjerne er mykere enn Silja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ingidano skrev:

Både Drops og Sparkjøp pleier å ha januarsalg, så ville ha ventet litt med innkjøp. Har du forresten sett på Viking sine garn? Vil tro de har noe som passer som gjerne er mykere enn Silja. 

Venter med innkjøp til januar ja, tenkte bare kanskje noen hadde noen konkrete tips :) Viking går kanskje, men er usikker på om de har det der jeg pleier å kjøpe garn. Men mulig jeg bestiller på nett, så alt er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Venter med innkjøp til januar ja, tenkte bare kanskje noen hadde noen konkrete tips :) Viking går kanskje, men er usikker på om de har det der jeg pleier å kjøpe garn. Men mulig jeg bestiller på nett, så alt er av interesse.

Viking har de (hatt?) i sybutikken på nedsiden av veien i Knarvik, samt at Spar i Isdalstø har :) Verdt å kikke på i vert fall, noen av typene de har ligger mellom 12 og 20 kr pr bunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ingidano skrev:

Viking har de (hatt?) i sybutikken på nedsiden av veien i Knarvik, samt at Spar i Isdalstø har :) Verdt å kikke på i vert fall, noen av typene de har ligger mellom 12 og 20 kr pr bunt. 

Åh, skal sjekke ut den i Knarvik da! Har bare handlet på den ved senteret før, tror ikke de har viking der. Men husker jo jeg har sett en sånn sybutikk ved dyreklinikken der... Takk! :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...