Raksha Skrevet 5. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2012 Åååh er så misunnelig på dere som får til å hekle. Jeg får ikke til! *furt* Men strikker forskjellige lapper da, som skal bli et lappeteppe til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 5. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2012 Jeg synes det er mye enklere å hekle enn å strikke Går litt fortere også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 6. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2012 Er ferdig med halsen! Må bare finne ut av hvordan jeg skal feste tråden nå, hehe... men er fortsatt i Spania så får ikke kjøpt noe nål eller fikset det før vi er tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2012 Du trenger ikke nål til det. Du bruker bare heklenåla! Bryt garnet, trekk garnet gjennom masken du har på nåla og dra godt til. Så tar du å drar tråden videre gjennom noen masker, gjerne litt på kryss og tvers, slik at du fester den ordentlig og ikke kommer løs. Presto! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 6. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2012 Siden jeg alltid er så kald på hendene, så bestemte jeg meg for å lage meg korte "pulsvarmere" (blir vel mer knokevarmere) til bruk inne. Strikket i merino baby ull. Kjempe deilig for vonde fingre mens man strikker/hekler eller taster på Pc'n 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Jeg kunne tenkt meg og begynne og strikke, men kunnskapen min stopper etter strikkepinner og garn.. Hvor begynner man? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 (endret) Garnstudio.com har en enkel guide http://www.garnstudi...ns_knitting.php de har også videoer http://www.garnstudi...s=&categoryid=1 og på youtube er det flust av videoer Det er enkelt å begynne med feks skjerf eller hals på litt store pinner Edit: kanskje vi kunne lagt litt linker i første innlegg? Mod? www.garnstudio.com www.ravelry.com Endret 7. Oktober 2012 av Teserere 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Åh, fikk så plutselig lyst til å hekle et digert pledd eller noe lignende. Hmm.. Kjøpe garn og heklenål da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Apropos hekling og strikking og sånt.. Veit noen om en grei nettside for å få tak i heklenåler og strikkepinner? Nå har jeg også forelsket med i bambuspinner, så gjerne sider hvor man kan få tak i dette? Ebay vet jeg allerede om. Det trenger heller ikke være norske sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Google... http://shop.pickles.no/no/produkter/utstyr/heklenaler/ http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=178 http://www.strikkenett.no/butikk/pinner/heklenaler-med-mykt-skaft http://www.nostenett.no/categories/heklenaler http://www.sandnesgarn.no/heklenaaler/bamus-heklenaal-98015 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Skriv gjerne inn forslag til linker (gjerne med kort beskrivelse bak linken f. eks "garnstudio.com - oppskrifter og guider til hekling og strikking") så kan vi redigere dem inn i førsteposten . Gleder meg til å komme hjem så jeg kan kjøpe et par pinner til og mer garn....hihi!! Mari: fikk festet tråden sånn du foreslo . Det ble et par feil på halsen, men jeg beholder den selv, om jeg tar den dobbelt rundt halsen ble den faktisk ganske fin! Utrolig nok! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Akkurat nå sitter jeg å freser.. Antall masker er riktig, nåla er riktig, garn er riktig, str er 15 cm feil. Forstå det den som kan. Hekler ferdig lua men gidder ikke å lage fler av den, kjedelig å bruke penger på noe som åpenbart ikke stemmer Har sendt henne mail å spurt om hva jeg eventuelt gjør galt. Men tror faktisk jeg gjør det helt riktig. :( :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Jeg kom endelig i gang med stipekjolen, men det stoppet litt opp på andre omgangen.... løft en maske løst over med tråden foran arbeidet.... skal da tråden også løftes over eller skal den bare ligge foran nede på masken?? Hjelp?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Du flytter masken over til høyre pinne uten å strikke den, tråden skal bare ligge foran masken, på den siden av arbeidet som er bak/innsiden. Hvis du skjønner Sånn at den ikke blir synlig når kjolen er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Feilpost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Akkurat nå sitter jeg å freser.. Antall masker er riktig, nåla er riktig, garn er riktig, str er 15 cm feil. Forstå det den som kan. Hekler ferdig lua men gidder ikke å lage fler av den, kjedelig å bruke penger på noe som åpenbart ikke stemmer Har sendt henne mail å spurt om hva jeg eventuelt gjør galt. Men tror faktisk jeg gjør det helt riktig. :( :( Er det denne lua? http://misemorshop.blogspot.no/2012/08/uglelueoppskrift-1-3-mnd.html Jeg har heklet flere av denne og kan ikke se at det er noe feil med oppskriften. Jeg har ikke heklet alle størrelsene da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Kaja må lære seg å bruke metermål.... Lært å hekle vrangbord:) Ikke helt jevn da, tok litt tid før jeg forsto 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Noe tips til noe som ikke er så hardt mot dårlige hender og armer? dvs strikking ol har jeg prøvd men får vondt, men jeg kjøpte meg sånne sett hvor jeg lagde nisser og slitk som jeg har drevet med da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Oh! Uglelue. Lagde denne i fjor. WOW den var kjempekul! Har du oppskrift? Til lua altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Jeg lurer på noe her altså! Er det noen av de flinke sonisene som vet hvordan man håndvever bånd med fingrene? Noen som skjønner hva jeg mener? Da vi var fjortiser laget vi fantastisk fine armbånd med å flette eller veve, eller hva vi nå gjorde, med fingrene og tråder i fine farger. Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det, og finner ingenting på nett. Har søkt både på engelsk og norsk på nett. Jeg VIL lage slike bånd igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Sånn eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Jeg lurer på noe her altså! Er det noen av de flinke sonisene som vet hvordan man håndvever bånd med fingrene? Noen som skjønner hva jeg mener? Da vi var fjortiser laget vi fantastisk fine armbånd med å flette eller veve, eller hva vi nå gjorde, med fingrene og tråder i fine farger. Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det, og finner ingenting på nett. Har søkt både på engelsk og norsk på nett. Jeg VIL lage slike bånd igjen! Vennskapsbånd? Slå en knut på flere tynne bomullstråder i de fargene du vil ha, fest knuten fast til låret ditt (buksa ja...) med sikkerhetsnål. Ta tråden lengst til venstre og knyt en vanlig knut rundt naboen, så neste til høyre, og neste, helt til du har knyttet på alle trådene som var til høyre. Begynn så med den som ligger lengst til venstre igjen- og repeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 WOW den var kjempekul! Har du oppskrift? Til lua altså http://www.ravelry.com/patterns/library/owl-earflap-hat Veldig enkel og morsom å hekle den der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 7. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2012 Sånn eller? Nei, det var ikke helt sånn. Vennskapsbånd? Slå en knut på flere tynne bomullstråder i de fargene du vil ha, fest knuten fast til låret ditt (buksa ja...) med sikkerhetsnål. Ta tråden lengst til venstre og knyt en vanlig knut rundt naboen, så neste til høyre, og neste, helt til du har knyttet på alle trådene som var til høyre. Begynn så med den som ligger lengst til venstre igjen- og repeter. Ja, jeg tror kanskje det der hørtes rett ut!? Men jeg husker ikke at vi lagde knuter? Synes vi bare la tråden over på noe vis.. Hmm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts