Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Ikke meningen å tråkke på innlegget ditt, men synes den er litt iriirterende lik Millwater..

Nei for all del :) Jeg har aldri kikket på Ravelry, så likheten kan jeg ikke uttale meg om gitt. Men jeg vet at Marte skriver sine egne mønster selv, så da vil jeg gjerne støtte hennes bittelille butikk jeg, selv om det fins liknende produkter andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

*MOT* :D

Har akkurat raknet opp masse selv :P

Godt for en arme sjel å høre deet. :) Jeg har prosjekter som har ligget fra jeg vr tykekre jeg da og det ble jo noen størrelser så fikk jeg lyst til å strikke igjen men huff alle de store halvferdige plaggene ingen passet så var det å mote seg opp til å rekke opp alt for å begynne på nytt. Jaja er jo blakk så da får jeg jo noe å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huston we have a problem!

Ok, jeg snublet over heklenålene, så på litt opplæring på drops og konkluderte med at jeg skulle prøve meg på noe skitenkelt - sååååå fant en gryteklutoppskrift som tilogmed jeg burde klare. Bare bommet på en ting... Etter at hempen er heklet så - eh - hæ? :lol: En søt snill sjel som kan forklare meg hvor jeg går viderere? Altså hempen og to luftmasker er heklet... men så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne for å hele meg utover.

Oppskriften er som følger:

Hempe: Hekle 12 luftm på nål 4. Lag en ring ved å hekle 1 kjedem i den første luftm, deretter 1 luftm. Hekle 13 fastm rundt ringen, hekle 1 kjedem i den første fastm, deretter 2 luftm. Hit kom jeg...

1.rad: Hekle 2 fastm i første m, 2 lm (= midtbue), 2 fastm i neste m, 2 luftm, snu arb.

2.rad: Hekle 2 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 2 fastm, 2 luftm, snu arb.

3.rad: Hekle 3 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 3 fastm, 2 luftm, snu arb.

4.rad: Hekle 4 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 4 fastm, 2 luftm, snu arb.

5.rad: Hekle 5 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 5 fastm, 2 luftm, snu arb.

Fortsett slik med økning rundt midtbuen til grytekluten måler ca 16 x 16 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huston we have a problem!

Ok, jeg snublet over heklenålene, så på litt opplæring på drops og konkluderte med at jeg skulle prøve meg på noe skitenkelt - sååååå fant en gryteklutoppskrift som tilogmed jeg burde klare. Bare bommet på en ting... Etter at hempen er heklet så - eh - hæ? :lol: En søt snill sjel som kan forklare meg hvor jeg går viderere? Altså hempen og to luftmasker er heklet... men så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne for å hele meg utover.

Oppskriften er som følger:

Hempe: Hekle 12 luftm på nål 4. Lag en ring ved å hekle 1 kjedem i den første luftm, deretter 1 luftm. Hekle 13 fastm rundt ringen, hekle 1 kjedem i den første fastm, deretter 2 luftm. Hit kom jeg...

1.rad: Hekle 2 fastm i første m, 2 lm (= midtbue), 2 fastm i neste m, 2 luftm, snu arb.

2.rad: Hekle 2 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 2 fastm, 2 luftm, snu arb.

3.rad: Hekle 3 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 3 fastm, 2 luftm, snu arb.

4.rad: Hekle 4 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 4 fastm, 2 luftm, snu arb.

5.rad: Hekle 5 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 5 fastm, 2 luftm, snu arb.

Fortsett slik med økning rundt midtbuen til grytekluten måler ca 16 x 16 cm.

Du har en lukket ring laget av luftmasker, så har du heklet 13 fastmasker i ringen og så har du to luftmasker stikkende ut derfra?

Da skal du hekle to fastmasker den neste masken (du øker altså her), så to luftmasker igjen. Dette gjentar du gjennom hele ringen. Du skal altså hekle to fastmasker i samme maske totalt 13 ganger, og du skal ha to luftmasker mellom hver gang du hekler disse to fastmaskene.

Var det uklart? Jeg kan ta litt bilder i morgen om det var uforståelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en lukket ring laget av luftmasker, så har du heklet 13 fastmasker i ringen og så har du to luftmasker stikkende ut derfra?

Da skal du hekle to fastmasker den neste masken (du øker altså her), så to luftmasker igjen. Dette gjentar du gjennom hele ringen. Du skal altså hekle to fastmasker i samme maske totalt 13 ganger, og du skal ha to luftmasker mellom hver gang du hekler disse to fastmaskene.

Var det uklart? Jeg kan ta litt bilder i morgen om det var uforståelig. :)

Eeeh :lol: Fant meg et helt enkelt pannebånd å hekle heller - rett frem ogtilbake - klarer jeg det, så skal jeg prøve meg på det der igjen. Men ja, var der jeg kom. Men skal jeg fortsette å hekle rundt hele ringen altså?

http://www.garnstudi...d_id=33&lang=no denne her jeg skulle prøve meg på.

Edit: Slemme bonden bare flirer av meg! :o Makan! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal hekle rundt i ringen. Du skal ikke snu arbeidet når du er ferdig med en runde, men fortsette.

Jeg heklet opp de første rundene nå helt kjapt:

13 fastmasker i ringen:

8004155358_226960394c.jpg

2 løsmasker ut fra ringen:

8004156597_394de77b31.jpg

2 fastmasker i neste maske:

8004159121_0c51a09906.jpg

2 løsmasker:

8004163186_e1406c268e.jpg

2 fastmasker i neste maske. Her ser du hulrommet de to forrige løsmaskene lager

8004164313_e35fc7760a.jpg

Fortsett sånn hele veien rundt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Da skal jeg prøve igjen en dag. Jeg må bare øve litt mer på å faktisk hekle i riktige tråder - det blir ikke gjevnt, om du skjønner?

La bort heklenåla for i dag og strikker heller "hals" til lupin som han skal ha når han spiser - myyye enklere - rundt og rundt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg smittet og inspirert av tråden. Har prøvd å la det gå siden jeg ikke har så mye ekstra penger å bruke på "morro" :P . Men en heklenål og et nøste koster vel ikke all verdens ..

Hva slags størrelse på nål er enkelt å begynne med? Vil ikke ha for stor for da ser det veldig slapt ut (ohh frekt)? En spesiell type garn som er ok, og hva bør jeg holde meg unna?

Kjeder meg litt om kveldene nemlig..

Det du kan gjøre er å enten finne et garn du syns er fint, på det vil det stå hvilken størrelse pinne som er anbefalt til garnet. Evt så bestemmer du deg for pinne 5 og spør hvilke garn du kan bruke til det :) Ofte kan du velge mellom 2-3 størrelser til ett garn, jo større pinne du bruker da, jo løsere vil det bli. Garn med "klumper", garn som varierer i tykkelsen, ekstremt hårete, og tynne garn er ofte litt mer knotete enn "vanlig garn". De nøstene Mari har lagt ut bilder av er det jeg kaller vanlig garn :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har så lyst på denne:

Tema%2015_Nr11_medium.jpg

(Bilde hentet herfra)

...men jeg har virkelig ikke tålmodighet til et slikt prosjekt... Så da ringte jeg farmor. Og jeg har den snilleste farmoren i hele verden, for hun ville gjerne strikke den for meg :)

Så nå må jeg på garnbutikken og kjøpe garn. Jeg tror jeg har lyst på den i to forskjellige grønnfarger i stedet for de tradisjonelle "Marius-fargene". Hva tror dere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...