Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

*klippe garnprat*

Håndarbeidsbutikken har garnsalg pga flytting, jeg gikk forbi der igår og da tenkte jeg på deg ;) Gikk ikke innom da, H var litt grinete og sulten. Hvor foretrekker du å handle garn, egentlig?

Jeg har forøvrig kikket og kikket og kikket på den stripekjolen. Det skal handles mønster og garn når jeg blir ferdig med kopptua jeg strikker nå :aww: Den er jo ikke rare arbeidet, men nå har jeg bestemt meg for å ikke starte masse prosjekter uten å gjøre dem ferdig, så da blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndarbeidsbutikken har garnsalg pga flytting, jeg gikk forbi der igår og da tenkte jeg på deg ;) Gikk ikke innom da, H var litt grinete og sulten. Hvor foretrekker du å handle garn, egentlig?

Jeg har forøvrig kikket og kikket og kikket på den stripekjolen. Det skal handles mønster og garn når jeg blir ferdig med kopptua jeg strikker nå :aww: Den er jo ikke rare arbeidet, men nå har jeg bestemt meg for å ikke starte masse prosjekter uten å gjøre dem ferdig, så da blir det sånn.

Hvor er håndarbeidsbutikken?? (:lol:)

Smart å gjøre ferdig litt før du starter på noe nytt ja. Jeg har en grense på max 3 prosjekter samtidig. Et og et blir fort litt kjedelig synes jeg, det er godt å ha noe å bytte på.

Jeg har kjøpt mye garn på Pickles og yarn.com. Endel kjøper jeg direkte fra garnfargere i USA, er med på en co-op nå som skal bestille fra Yarnloft. Når man kjøper garn sånn så blir det fort dyrt da, så jeg vil ikke anbefale å ta det skrittet, da er det liksom ingen vei tilbake...

Dette kom forresten i posten i dag.

7999430315_f162715370.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malinka, da bør det komme i dag eller i morgen vil jeg tro. :)

Håper det kommer i dag, for jeg trenger noe til i morgen formiddag. Har meldt meg som forsøkskanin på et medisinsk forsøk på fiskeproteiner, og første avtaletime er i morgen. Den varer i 3 timer med masse venting(Blodprøve hver halvtime i over 2 timer) og vi er anbefalt å ta med lesestoff. Strikketøy må jo være enda bedre. :D Har en bok i reserve, men jeg ville gjerne hatt strikketøyet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er håndarbeidsbutikken?? ( :lol:)

Smart å gjøre ferdig litt før du starter på noe nytt ja. Jeg har en grense på max 3 prosjekter samtidig. Et og et blir fort litt kjedelig synes jeg, det er godt å ha noe å bytte på.

Jeg har kjøpt mye garn på Pickles og yarn.com. Endel kjøper jeg direkte fra garnfargere i USA, er med på en co-op nå som skal bestille fra Yarnloft. Når man kjøper garn sånn så blir det fort dyrt da, så jeg vil ikke anbefale å ta det skrittet, da er det liksom ingen vei tilbake...

Dette kom forresten i posten i dag.

7999430315_f162715370.jpg

:teehe:

Det skulle jo stå håndarbeidsbutikken på solsiden :)

Ja godt poeng at det kan bli kjedelig med bare ett. Kanskje jeg kan ha to ting samtidig da? Siden Mari sier det? :aww: Da skal jeg begynne på denne tror jeg;

hals-med-flette1.jpg&w=377&h=377&zc=1

Edit; æsj, får ikke lagra bilde med link på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil lære meg å hekle! Forslag til ting som er enkle å få til for en amatør? Jeg kan å hekle luftmasker etter hverandre i en lang remse, men that's it. :lol: Men syns hekleskolen + videoene på Drops så hjelpsomme nok ut til at jeg kan klare meg en stund på egenhånd. Blir det for vanskelig får jeg spørre mormor, hun kan alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe:

Det skulle jo stå håndarbeidsbutikken på solsiden :)

Ja godt poeng at det kan bli kjedelig med bare ett. Kanskje jeg kan ha to ting samtidig da? Siden Mari sier det? :aww: Da skal jeg begynne på denne tror jeg;

Edit; æsj, får ikke lagra bilde med link på?

Her er bilde av kjempefin hals!

MH1017-hals-med-flette1.jpg

Kom på at jeg har to, nei tre, nei fire pakker med garn på vei over atlanteren i disse tider, så Solsiden må vente tror jeg. Hvor flytter de forresten? Nei fem faktisk. Herregud, det er dæven døtta meg seks.... :o

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå har jeg visst handlet garn til sånn rullehals som 2ne linket til. :whistle: Gikk for morgenhimmel og naturlig lys brun. Pickles er søren meg farlig, jeg vil lage halser i alle de fargene jeg! HALS. :heart: Alle mine kvinnelige bekjentskaper får nok hals til jul i år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aida er prvekanin.

http://instagram.com/p/PvEZunGZ39/

Det resulterte i at jeg m崴e rakne opp hele kveldens strikking, fordi jeg hadde satt av for f堭asker til stykket mellom bena. S宮 g岠det n岠man bruker feil garn, og hverken gidder 堳trikke prvelapper eller 堲egne! -_-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i dag få opplæring i stavmasker, og etter det hadde jeg tenkt til å begynne på en enkel oppskrift selv. Er denne halsen et relativt greit nybegynnerprosjekt? Synes ikke oppskriften ser så altfor vanskelig ut egentlig, men kanskje jeg lurer meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i dag få opplæring i stavmasker, og etter det hadde jeg tenkt til å begynne på en enkel oppskrift selv. Er denne halsen et relativt greit nybegynnerprosjekt? Synes ikke oppskriften ser så altfor vanskelig ut egentlig, men kanskje jeg lurer meg selv :P

Veldig veldig enkel og bra nybegynner prosjekt ja. :)

Stav er en enkel maske som du neppe trenger opplæring i å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg smittet og inspirert av tråden. Har prøvd å la det gå siden jeg ikke har så mye ekstra penger å bruke på "morro" :P . Men en heklenål og et nøste koster vel ikke all verdens ..

Hva slags størrelse på nål er enkelt å begynne med? Vil ikke ha for stor for da ser det veldig slapt ut (ohh frekt)? En spesiell type garn som er ok, og hva bør jeg holde meg unna?

Kjeder meg litt om kveldene nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg smittet og inspirert av tråden. Har prøvd å la det gå siden jeg ikke har så mye ekstra penger å bruke på "morro" :P . Men en heklenål og et nøste koster vel ikke all verdens ..

Hva slags størrelse på nål er enkelt å begynne med? Vil ikke ha for stor for da ser det veldig slapt ut (ohh frekt)? En spesiell type garn som er ok, og hva bør jeg holde meg unna?

Kjeder meg litt om kveldene nemlig..

Slapt går på garntykkelse, ikke bare tykkelsen på nåla. Du kan hekle med diger nål og få tett arbeid om du hekler med tykt garn. :)

Jeg ville ikke begynt med for tynn nål da det tar evig lang tid å hekle. I begynnelsen vil du gjerne se resultater fort ellers er det vanskelig å holde motivasjonen oppe. Jeg ville gått til en garnbutikk og kjøpt ei 5mm heklenål og bedt om "double knitting weight yarn" (evt "worsted weight yarn"). Så lenge du ikke kjøper dyrt garn så får du dette til godt under femtilappen. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig veldig enkel og bra nybegynner prosjekt ja. :)

Stav er en enkel maske som du neppe trenger opplæring i å lage.

Takk! Herlig! Jeg er litt tilbakestående på sånt som dette, men synes jo at det er så gøøøy, så skal nok få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av kjempefin hals!

MH1017-hals-med-flette1.jpg

Kom på at jeg har to, nei tre, nei fire pakker med garn på vei over atlanteren i disse tider, så Solsiden må vente tror jeg. Hvor flytter de forresten? Nei fem faktisk. Herregud, det er dæven døtta meg seks.... :o

Jeg synes den halsen er nesten kliss lik millwater på ravelry, så jeg synes det blir litt feil å strikke den varianten til Marte jeg. :shocked: Men det er nå bare meg. :angel:

Hvilket garn kjøper du fra over there da? Jeg eøsker madelinetosh, malabrigo og Wollmeise jeg. Så går mest i disse merkene. Og som du soer blir man raskt hekta Mari. :afro: Fikk med meg 2,5kg med garn i kofferten når jeg var i new York og chicago i høst... Flaks jeg klarte å beherske meg så jeg slapp unna overvekt.

Garnbutikken på solsiden flytter til Sirkus Shopping. Håper de får bedre utvalg da for på solsiden sleit jeg å finne mine farger. :purple:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den halsen er nesten kliss lik millwater på ravelry, så jeg synes det blir litt feil å strikke den varianten til Marte jeg. :shocked: Men det er nå bare meg. :angel:

Har ikke peiling, ville bare poste bildet til malinck siden det ikke kom med i innlegget hennes. Om Millwater kom først og denne er en kopi er jeg enig med deg.

Hvilket garn kjøper du fra over there da? Jeg eøsker madelinetosh, malabrigo og Wollmeise jeg. Så går mest i disse merkene. Og som du soer blir man raskt hekta Mari. :afro:

Jeg har kjøpt littMosaic Moon, og mye fra KimR som ofte farger trim til MM. Den siste har jeg bestilt en custom av som jeg håper er ferdig farget snart. Garnet jeg fikk i går er fra Yarnoodles. Madtosh har absolutt mye fint og jeg har også heklet med Malabrigo. Til salgs delen på Rav er genial synes jeg, samme med Hyenacart.

Nå er jeg med på coop fra Yarnloft og har bestilt følgende colorways:

7516443370_9c0caeebd2.jpg

og

7516633596_572245096f.jpg

Den øverste i BFL aran med brun trim og den andre på worsted superwash for jeg tror en superwashbase vil få fram fargene best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling, ville bare poste bildet til malinck siden det ikke kom med i innlegget hennes. Om Millwater kom først og denne er en kopi er jeg enig med deg.

Jeg har kjøpt littMosaic Moon, og mye fra KimR som ofte farger trim til MM. Den siste har jeg bestilt en custom av som jeg håper er ferdig farget snart. Garnet jeg fikk i går er fra Yarnoodles. Madtosh har absolutt mye fint og jeg har også heklet med Malabrigo. Til salgs delen på Rav er genial synes jeg, samme med Hyenacart.

Nå er jeg med på coop fra Yarnloft og har bestilt følgende colorways:

7516443370_9c0caeebd2.jpg

og

7516633596_572245096f.jpg

Den øverste i BFL aran med brun trim og den andre på worsted superwash for jeg tror en superwashbase vil få fram fargene best.

Nydelige farger du har bestilt deg, spesielt den siste falt meg midt i hjertet...

Ja, den var veldig lik millwater...

Ikke meningen å tråkke på innlegget ditt, men synes den er litt iriirterende lik Millwater..

Kan noen gi meg mot til å rekke opp endel strikek arbeid alt er nemlig blitt i feil størrelse

Vær så god, en masse mot og guts til å rekke opp. (og min fulle sympati!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...