Mirai Skrevet 13. Juni 2014 Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 Tips til noen stilige grytekluter? Leter på Ravelry, men tar gjerne imot noen tips også! Har tre forskjellige grønnfarger jeg skal bruke, bomull. Siter
Symra&Pippin Skrevet 13. Juni 2014 Rapporter Skrevet 13. Juni 2014 @Ia helt enkel genser på store pinner går raskt og er morsomt å strikke. Du finner gratis mønster på nett. (Dessuten tror jeg du blir fin i en sånn). 1 Siter
Kaja Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Skrevet 14. Juni 2014 Den var fin @Pippin&Symra! Her vokser det ^^ 3 Siter
Kaja Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Skrevet 14. Juni 2014 @Bustebarten og andre, hva betyr det når det står sett et merke rundt første og siste maske=merkem. Er det da to masker de mener? Siter
MayB Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Skrevet 14. Juni 2014 @Bustebarten og andre, hva betyr det når det står sett et merke rundt første og siste maske=merkem. Er det da to masker de mener? Ja, det må det være. Kan ikke huske at jeg har sett det i noen oppskrift før. Siter
Teserere Skrevet 14. Juni 2014 Rapporter Skrevet 14. Juni 2014 Sånn ble det til slutt, hater det litt, men mottaker ble veldig fornøyd! Med fôr 4 Siter
Zitka Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Skrevet 15. Juni 2014 Tips til noen stilige grytekluter? Leter på Ravelry, men tar gjerne imot noen tips også! Har tre forskjellige grønnfarger jeg skal bruke, bomull. Denne kanskje? http://www.tovefevang.no/?p=2880 Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Mirai Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Skrevet 15. Juni 2014 Denne kanskje?http://www.tovefevang.no/?p=2880 Sent from my iPhone using Tapatalk Endte med dette mønsteret, så får jeg prøvd noe HELT nytt . Stakkars damen på Husfliden foreslo et rundt og rundt mønster med fastmasker til meg.. 1 Siter
plutte Skrevet 15. Juni 2014 Rapporter Skrevet 15. Juni 2014 Eg heklar vognteppe no, i ein alpakkablanding. Det loer litt, og det snik seg inn eit og anna hundehår. Eg har bestemt at ungen ikkje skal bli allergisk, men sidan eg aldri har blokka noko i heile mitt liv, vil det sjå betre ut etterpå? Siter
Mirai Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Skrevet 17. Juni 2014 Når du lager gryteklut og trodde du var ferdig med bunnen på èn...og finner ut at den skal være dobbel #denfølelsen 1 Siter
Mirai Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Skrevet 18. Juni 2014 Oooohh... har funnet neste utfordring til meg selv! https://www.google.no/search?q=beaded+crochet&client=firefox-a&hs=3Qy&rls=org.mozilla:nb-NO:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=nKmhU8XkEKjhywOmgoLYBw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=763 Siter
Snoffe Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Skrevet 18. Juni 2014 Det var kjempe stilig @IW Holder fremdeles på med skappel genseren min. Når var det jeg begynte da... Lurer på om det var i desember/januar en gang. Kjenner jeg er litt lei av den, er så innmari kjedelig å strikke frem og tilbake hele tiden. Gleder meg til den blir ferdig da, tror den kommer til å bli veldig deilig å bruke Har begynt å tenke på å strikke en kofte Litt usikker på hvilken, men tror jeg vil ha vossa kofta https://www.google.no/search?q=vossa+kofte&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MK2hU-OgL6H8ywPY9wI&ved=0CC0QsAQ&biw=1366&bih=643 Kanskje litt vel mye arbeid for en som omtrent ikke har strikket mønster før Siter
Artemis Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Jeg fant denne siden i dag. Selbu spinneri selger garn som de har spunnet fra norske saueraser. Kanskje interessant for noen her inne? http://selbuspinneri.com/ 1 Siter
Betty Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Jeg holder på å strikke pickles sin "tømmerhoggergenser jr", men sliter litt med raglansøkningen (den strikkes fra halsen og ned), men jeg ble veldig usikker på hvor mange jeg faktisk skal øke annenhver omgang. I oppskriften står det som følger: på annenhver runde økes det før og etter alle maskemarkører (= 8 nye masker) slik: *strikk 1 maske, øk 1 maske til høyre, strikk til 1 maske gjenstår før neste MM, øk 1 maske til venstre, strikk 1 maske*. Gjenta fra * til * ut runden. Men, jeg får det bare til å bli 6 masker økt slik de forklarer det. Er det bare jeg som leser det helt feil, og at jeg egentlig skal øke til høyre før MM 1 og til venstre rett etter MM 1, så høyre før og venstre etter MM 2? Da stemmer det i så fall med 8 nye masker, men ikke med forklaringen deres mellom * og *. Siter
Gjest Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 @Kaja Hvordan går det med genseren? Snart i mål? Snart klar for tusen spørsmål? Siter
Betty Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Er det forresten noen som har opplevd at garn fra pickles farger av på hendene? Jeg er blå på fingrene nå etter å ha strikka på tømmerhoggergenseren ... Strikker i tjukk abuelita merino. Siter
Kaja Skrevet 21. Juni 2014 Rapporter Skrevet 21. Juni 2014 @Kaja Hvordan går det med genseren? Snart i mål? Snart klar for tusen spørsmål? Har igjen halv arm før jeg kan begynne på resten har ikke fått strikket så mye de siste dagene. Bare å spørre! Lett genser, jeg trodde rundfelling var supervanskelig, men det er mye lettere enn montering Siter
Gro Skrevet 21. Juni 2014 Rapporter Skrevet 21. Juni 2014 Men stemmer ikke dette da @Betty? I mitt hode blir det i hvertfall 8 masker økt, det eneste er at jeg hadde syntes det hadde vært mer logisk om økning høyre/økning venstre hadde vært motsatt...Nå er du sikkert langt nedover raglanøkninga, men øker de en m før og etter hver mm, med en maske rett før og etter mm blir det nok rett Siter
Kaja Skrevet 21. Juni 2014 Rapporter Skrevet 21. Juni 2014 Ferdig med arm 2 ! Nå lage middag og sette den sammen og strikke mer Siter
Mirai Skrevet 23. Juni 2014 Rapporter Skrevet 23. Juni 2014 Ferdig med gryteklutene! Ble litt paff over at det var dobbelt så mye jobb som jeg trodde, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Har klusset til syingen noen steder, men det får bare være. Ganske tykke siden de er doble. 4 Siter
Artemis Skrevet 23. Juni 2014 Rapporter Skrevet 23. Juni 2014 Ferdig med gryteklutene! Ble litt paff over at det var dobbelt så mye jobb som jeg trodde, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Har klusset til syingen noen steder, men det får bare være. Ganske tykke siden de er doble. De var skikkelig kule, IW! Likte godt fargene! Er oppskriften tilgjengelig noe sted? Har ikke blitt noe håndarbeid her på lenge. Har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har hatt overskudd eller ro på meg til å putle med slike ting. Men nå har jeg lyst til å komme i gang igjen. Har lagt igjen prosjekt pledd i Norge dessverre, men det er ikke så mye igjen på det før jeg skal bruke symaskin(som er i Norge), så derfor ville jeg ikke ta det med meg tilbake. Neste prosjektet mitt er et heklet babyteppe. Er ikke sååå mange måneder til småtten kommer, så her er det bare å sette i gang! Leter litt etter andre potensielle babyprosjekter til en liten gutt. Han må vel få en heklet flodhest tenker jeg. 2 Siter
Zitka Skrevet 23. Juni 2014 Rapporter Skrevet 23. Juni 2014 De var skikkelig kule, IW! Likte godt fargene! Er oppskriften tilgjengelig noe sted? Har ikke blitt noe håndarbeid her på lenge. Har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har hatt overskudd eller ro på meg til å putle med slike ting. Men nå har jeg lyst til å komme i gang igjen. Har lagt igjen prosjekt pledd i Norge dessverre, men det er ikke så mye igjen på det før jeg skal bruke symaskin(som er i Norge), så derfor ville jeg ikke ta det med meg tilbake. Neste prosjektet mitt er et heklet babyteppe. Er ikke sååå mange måneder til småtten kommer, så her er det bare å sette i gang! Leter litt etter andre potensielle babyprosjekter til en liten gutt. Han må vel få en heklet flodhest tenker jeg. Gratulere? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Artemis Skrevet 23. Juni 2014 Rapporter Skrevet 23. Juni 2014 Gratulere? Hahaha, det hadde i så fall vært et mirakel. Det er et vennepar av meg som venter barn, så jeg tenkte å lage noe til dem. 1 Siter
Recommended Posts