Kaja Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Etter inspirasjon fra min søster har jeg bestemt meg for å hekle bestemorsruter som til slutt skal bli et lappeteppe i ulike nyanser av grønt, lilla og turkis. Jeg har i grunnen aldri heklet noe før, så jeg fikk søsteren min til å vise meg litt i helga, men jeg har tydeligvis glemt alt allerede. Problem nr 1: Det er visst fysisk umulig for meg å la være å holde heklepinnen som en strikkepinne, så jeg knoter litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Her er det ene bakbeinet på flodhesten. Den blir vel større enn i oppskriften, siden jeg bruker nål som er en størrelse større . Den brune er finere i virkeligheten, mer sånn mørk sjokoladefarget. Lager du hele flodhesten med de fargene? Likte skikkelig godt fargekombinasjonen. Hva slags garn bruker du? Ull, bomull, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Hvordan bytte tråd på strikketøy på penest mulig måte? Skal over på de neste nøstene i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Lager du hele flodhesten med de fargene? Likte skikkelig godt fargekombinasjonen. Hva slags garn bruker du? Ull, bomull, eller? Ja, hele blir med samme rekkefølge på fargene på alle rutene/blomstene . Skal se om jeg får tatt et bedre bilde etterpå, har jo kommet halvveis på kroppen nå . Bruker bomull, vet ikke hva som er anbefalt men det var prismessig greit for meg + den trenger jo ikke være varm. Er kanskje litt lite stretch i bomull da, sikkert greit å lage et sånt prosjekt i akryl også vil jeg tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Noen som kan gi meg litt inspirasjon til en genser jeg kan strikke? Har tråla ravelry opp og ned, og har mange jeg liker, men ingen som sier; "Strikk meg nå med en gang!". Og jeg vil ha ny genser på pinnene! Også er jeg akkurat ferdig med en cardigan på pinne 3,5, så jeg vil gjerne ha noe i litt større pinnestørrelse... Gjerne 5/6. Noen som har gode forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Francis Revisited! Kjapp, enkel og fin! Jeg hadde strikket med lange ermer uten utsving da, om den var til meg. Strikket en til svigermor og hun ble happy. Sånn ble den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Hvor mye ville dere hatt betalt for å strikke en Marius genser til voksen kvinne, inkl garn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Hvor mye ville dere hatt betalt for å strikke en Marius genser til voksen kvinne, inkl garn? Har sett flere som tar 1500,- for jobben, garnet utenom. Kommer jo litt an på størrelsen også. En small vil gå fortere å strikke enn en XL. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 30. September 2013 Rapporter Share Skrevet 30. September 2013 Francis Revisited! Kjapp, enkel og fin! Jeg hadde strikket med lange ermer uten utsving da, om den var til meg. Strikket en til svigermor og hun ble happy. Sånn ble den. Tusen takk for tips! Jeg er enig i at den er veldig fin, for den ligger allerede i favorittene mine Skal vurdere den på nytt, men tar gjerne også imot flere tips! Evt. noe annet gøy som man bare MÅ strikke. Hadde jeg vært bedre på å hekle hadde jeg hekla Helge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2013 Flodhestprogresjon, får ikke frem fargene helt, men . Tror den blir awesome når den blir fylt, men jeg er borte og får ikke tak i fyllet mitt før torsdag ca. Iiiiiik! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2013 Ser lovende ut! Jeg tror den blir knallstilig! Skal se om jeg ikke kan starte på et lignende hekleprosjekt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2013 Ja, det går jo raskt fremover nå som jeg kun trenger å se i oppskriften hvilken rute jeg skal lage og hvor den festes. Tok jo lang tid i starten da jeg måtte sjekke for hver runde jeg skulle bytte garn eller hvordan jeg festet ruter sammen! Jeg er lat da, jeg har ikke sydd inn trådene her siden de er på innsiden... . Har bare heklet dem fast. Tenker ikke å gi bort denne som noe leketøy som skal dras i uansett. *lat* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Oktober 2013 Bestilt meg garn fra 123knit.com, til å strikke babyteppe. Halve prisen av nøstebarna, og det fikk god kritikk så tenkte jeg skulle prøve meg. Er en racer på rillestrikk (faktisk omtrent det eneste jeg kan strikke), så satser på at jeg klarer å strikke teppe. Bestilte følgende: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Jeg holder på med et lappeteppe som skal være julepresang. Det er i ull, så jeg lurer på om jeg skal tove det. Ikke noe flink å strikke, så det er ensfargede rettstrikkede lapper i mange forskjellige farger. Men, hvordan bør jeg feste lappene sammen, og hva må jeg tenke på om jeg skal tove det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Ettersom jeg har litt dårlig impulskontroll klarte jeg ikke å vente på garnet fra Danmark. Jeg har verdens snilleste samboer, som kjørte meg 40 minutter hver vei for å kjøpe garn i går kveld. Så nå er jeg godt i gang med Skappel-genser i blått. Har aldri strikket noe særlig annet enn skjerf eller lapper, men får litt veiledning fra Martine her inne så skal det nok gå bra. I første omgang blir det voksengenser til meg selv, og går det bra skal jeg strikke i knall rosa til niesen til samboer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg tenker å strikke disse vottene: http://www.ravelry.com/patterns/library/snapdragon-flip-tops Og denne lua: http://www.ravelry.com/patterns/library/snapdragon-tam Og vil gjerne ha noe fint garn, gjerne i samme farge som her, noen tips? Maaaariii? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Jeg ville gått for akkurat det garnet som er forslaget jeg. MadTosh DK. Det er veldig deilig skal jeg si deg! Jeg har 13 hesper liggende hjemme her... Her! http://eatsleepknit.com/cshop/product/Madelinetosh-Tosh-DK-Yarn/1897/ Colorwayen heter Citrus og de har 6 hesper in stock. Jeg har bestilt herfra før og er fornøyd. Du trenger to hesper og om du bestiller et og et hespe så slipper du unna momsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Yay! Thanks, Mari, you're a knupp! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Hvordan bytte tråd på strikketøy på penest mulig måte? Skal over på de neste nøstene i kveld. ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 ingen? Jeg bytter bare farge, knyter endene og syr de inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 ingen? http://www.wikihow.com/Change-Yarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Hvordan er strikkeoppskriftene til drops design? Er de litt småkjipe å følge, sånn som hekleoppskriftene, eller er det et greit sted å begynne for en uerfaren strikker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Hvordan er strikkeoppskriftene til drops design? Er de litt småkjipe å følge, sånn som hekleoppskriftene, eller er det et greit sted å begynne for en uerfaren strikker? Jeg har ikke klart å begynne på noe sånt enda, som innebærer diagrammer hvertfall, for jeg forstår de ikke! Men jeg har strikket en kjørepose til baby fra drops. Det gikk greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 3. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2013 Hvordan er strikkeoppskriftene til drops design? Er de litt småkjipe å følge, sånn som hekleoppskriftene, eller er det et greit sted å begynne for en uerfaren strikker? Jeg syns de er vanskeligere enn mange andre. Men jeg spør om hjelp av snille sonen så går det bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts