Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Hjelp.. forslag til hvordan få sove med VONDT bekkenløsning?

Yay.. Dette skal bli moro når det er så vondt allerede nå..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

En sånn langpute til å legge mellom knær/føtter og hvile armen over. Jeg brukte en sammenrullet dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

I kveld har jeg så vondt i det ene brystet. Er livredd for å få brystbetennelse nå, det passer skikkelig dårlig. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg skulle få det heller, det drikkes like mye som før og ingen endring i noe som helst. Pumpet meg på det brystet for å få tømt det og fikk ut 70ml. Jeg som aldri har fått ut en dråpe på kvelden. Nå er den vonde kulen i brystet borte, så håper det bare var antydning til tett melkegang og at det ikke kommer tilbake. Fikk så akutt vondt at jeg ikke gadd å sterilisere flaska først for regnet ikke med at det kom så mye! Angrer nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg så vondt i det ene brystet. Er livredd for å få brystbetennelse nå, det passer skikkelig dårlig. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg skulle få det heller, det drikkes like mye som før og ingen endring i noe som helst. Pumpet meg på det brystet for å få tømt det og fikk ut 70ml. Jeg som aldri har fått ut en dråpe på kvelden. Nå er den vonde kulen i brystet borte, så håper det bare var antydning til tett melkegang og at det ikke kommer tilbake. Fikk så akutt vondt at jeg ikke gadd å sterilisere flaska først for regnet ikke med at det kom så mye! Angrer nå :P

70ml?! *misunnelig*

Håper du fikk tatt det! Her er det fremdeles ømot oh hardt et par plasser, men mye bedre enn det var i natt og dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Go´negl kan jo prøves :) Ellers håper vi at han slutter litt av seg selv også.

Rak: Hang in there! Jeg starter også i det små i min melkeproduskjon, men gikk vel forholdsvis fort opp, i grad med at matmengdebehovet hos de små økte. Men de hang mye i puppen en stund ja. På det meste hadde jeg vel omtrent en dl. ved hver pumping/ måltid og apetitt som en hest.
Bakdelen her var den fordømrades lekkingen. Ammeputer til tross, jeg lakk alltid melk! Flekker overalt :P
Og de få gangene jeg var uten ungene, o grøss! Husker jeg var på utstilling i leto engang, og mini ble passet av Farmor.
(Han var vel 6-7 mnd). Jeg stod opp, gikk i dusjen, og spruten STOD! Jeg mener, værre enn ei melkeku med mjølkespreng. Så måtte jeg stå der og "håndpumpe" litt før jeg kunne sette meg med den vanlige pumpa.
Også stod jeg opp med melkeklekker rundt overalt. Måtte skifte laken ofte je. Det der er ikke akkuratt noe jeg savner.
Mine ville ikke ha noe erstattning i det hele tatt, og var sære på overgangen til fast føde, så Sindre fullammet omtrent til 6-7 mnd og fortsatte til over året, Magnus fullammet til rundt 8 mnd. Han var vanskelig å få over på noe annet! Det hjelp da jeg gikk over i full jobb og pappa ble hjemme, da hadde han ikke noe valg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Go´negl kan jo prøves :) Ellers håper vi at han slutter litt av seg selv også.

Jeg sutta på tommel til over barneskolealder! :) Og mamma og pappa lyktes aldri med noe "knep". De prøvde Go negl. Ellers vet jeg ikke noen gode tips! Ville ikke stresset med det. Det skader jo han ikke? En gang vil han nok slutte av seg selv :) Min tremenning sutta på tommel til han var 16, selvfølgelig i det skjulte. Hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tannstillinga ta skade av tommelsutting? Det har jeg alltid trodd. Sånn forøvrig har jeg dessverre ingen tips..

Så ei dame som var rimelig psykisk i ubalanse som hadde suttet tommel hele livet (hun var nån og 30) - og ja. Gjett om hun hadde grusom tannstilling (sikkert bare å google så finner man bilder/video).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fetter suttet på tommelen til han var 12-13, den dag idag er tommelen mindre og mer "rund" i formen enn den andre. Og han måtte gå med regulering i 6 år for å få rettet opp tennene, hver 3 mnd måtte han inn og "stramme" noen skruer for å få "fortgang" i sakene. Så absolutt, sutting kan ødelegge tannstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått konstantert mastitt og skal gå på en kraftig antibiotikakur. Håper ikke Isabel blir veldig plaget :(

Oi! Så fort det gikk! :hug: Håper det går fint med dere begge!

Hvordan var forløpet på det egentlig? Fikk du feber og sånt?

Da har vi bekreftet igjen at jeg har ikke nok melk. Stakkas lille unge, fikk 60 ml på flaske halv ett ca, da hadde vi ammet til og fra siden kl 5 i natt :lol: - så dro vi til tynset og teite meg tenkte at vi blir da ikke mer enn et par tre timer, da går det bra uten å ha med tillegg. Men neida, hun hang på puppen min (man kan visst handle mat med ungen hengende i puppen - takke gudene for praktik ammetopp så det ikke viser noe særlig :lol: ) med gjevne mellomrom fra kl 15, og når klokka nærmet seg 18 30 så var ungen veeeldig tydelig på at de puppene var virkelig ikke noe tess. :aww: kom oss hjem, hun var stille i bilen, men våken, til vi var 500 meter unna, DA hadde hun fått nok da. Inn og gjøre klar mat og hekta henne på en pupp bare for å få henne til å roe seg litt, så hun spiste det hun fikk ut der, og så 20 ml tillegg før hun gikk ned for telling. Nå er det bare mitt fang som teller, sliten liten Ida. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er et triks alle kan, men til dere som har babyer med trege mager og som gir svisker: Vi lager hjemmelaget, en pose koster ca 15 kr, så fryser vi i isbitbrett. I dag har vi svisker for en hel måned til bare 15 kroner, mot 10 kr glasset (varer i tre dager) ellers. Vanvittig enkelt er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så fort det gikk! :hug: Håper det går fint med dere begge!

Hvordan var forløpet på det egentlig? Fikk du feber og sånt?

Da har vi bekreftet igjen at jeg har ikke nok melk. Stakkas lille unge, fikk 60 ml på flaske halv ett ca, da hadde vi ammet til og fra siden kl 5 i natt :lol: - så dro vi til tynset og teite meg tenkte at vi blir da ikke mer enn et par tre timer, da går det bra uten å ha med tillegg. Men neida, hun hang på puppen min (man kan visst handle mat med ungen hengende i puppen - takke gudene for praktik ammetopp så det ikke viser noe særlig :lol: ) med gjevne mellomrom fra kl 15, og når klokka nærmet seg 18 30 så var ungen veeeldig tydelig på at de puppene var virkelig ikke noe tess. :aww: kom oss hjem, hun var stille i bilen, men våken, til vi var 500 meter unna, DA hadde hun fått nok da. Inn og gjøre klar mat og hekta henne på en pupp bare for å få henne til å roe seg litt, så hun spiste det hun fikk ut der, og så 20 ml tillegg før hun gikk ned for telling. Nå er det bare mitt fang som teller, sliten liten Ida. :wub:

Kjente en vond kul i brystet i går, kjentes annerledes ut enn melkespreng. Begynte å få feber og influensasymptomer. Sov lite i natt og brystet ble varmt og litt vondere. Siden jeg straks skal på ferie så kunne jeg ikke vente med å dra til lege.

Spurte om han kunne måle blodprosenten også siden renselseprosessen enda ikke er over. Den var forventet veldig lav og må gå på enda sterkere jerntabletter enn hva jeg gikk på. Så nå får nok magen min det moro med hestekur med antibiotika og jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag er guttene 4 uker allerede. Tida går fort. Keisersnittsåret er nesten borte vekk. Lenge siden jeg merka noe i det hele tatt. Trodde det skulle være vondt lenge jeg. Men jeg har ikke tatt noe smertestillende siden jeg var på sykehuset.

Tror vi begynner å få litt kontroll på situasjonen her nå. Fortsatt dønn umulig å ha begge to alene, og vi har fortsatt minimalt med søvn, men det går seg sikkert til det og.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de to første månedene var litt sånn unntakstilstand i heimen, jeg. Man skal bli kjent med dette nye mennesket (disse nye menneskene) som har invadert tilværelsen så helt og aldeles og finne ut av både dette og hint. Etter to måneder begynner både rutiner og trygghet å komme på plass og nurket har "bodd seg til". Så klart det er overveldende å få livet så til de grader snudd på hodet for både de menneskene som bodde der fra før og det nye familiemedlemmet som skal finne ut av hva det faktisk vil si å leve og ikke minst å overleve :) Sånn var det med begge mine, iallfall. Uansett om den ene var en skrikerunge (det visste jeg ikke da, men trodde alle babyer skrek mye og spøy mye) eller bare sover og spiser (det gikk et lys opp for meg da jeg fikk nummer to :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt definitivt unntakstilstand ja :lol: Gleder meg til å få mer orden...

Vi lurer på å skaffe bæreseler. Funker Ergo greit? Borrelåsunger... De vil være nær. Noe som bare er koselig det, men hadde vært då greit å ha mulighet til å henge opp tøy og ta oppvaska en gang iblant og :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby funket helt supert her, ivertfall til hun begynte å ville herje mer oppi der;) nå bruker vi mest bæremeis, men da hun var så liten at hun uansett bare var rolig eller sov når vi var ute å gikk/inne å gikk så var den veldig fin:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt definitivt unntakstilstand ja :lol: Gleder meg til å få mer orden...

Vi lurer på å skaffe bæreseler. Funker Ergo greit? Borrelåsunger... De vil være nær. Noe som bare er koselig det, men hadde vært då greit å ha mulighet til å henge opp tøy og ta oppvaska en gang iblant og :aww:

Jeg synes Ergoen er fantastisk nå som hun er litt større. men syntes ikke den fungerte glimrende når hun var mindre. Men jeg ser for meg at det er lettere for deg som har en helt annen kropp enn meg. Sjal syntes jeg var best når hun var så liten (men det er veldig varmt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en vond kul i brystet i går, kjentes annerledes ut enn melkespreng. Begynte å få feber og influensasymptomer. Sov lite i natt og brystet ble varmt og litt vondere. Siden jeg straks skal på ferie så kunne jeg ikke vente med å dra til lege.

Spurte om han kunne måle blodprosenten også siden renselseprosessen enda ikke er over. Den var forventet veldig lav og må gå på enda sterkere jerntabletter enn hva jeg gikk på. Så nå får nok magen min det moro med hestekur med antibiotika og jern.

Æw! Og fydda, håper ferien blir bra likevel. Få tak i noe probiotika til deg?

Helt definitivt unntakstilstand ja :lol: Gleder meg til å få mer orden...

Vi lurer på å skaffe bæreseler. Funker Ergo greit? Borrelåsunger... De vil være nær. Noe som bare er koselig det, men hadde vært då greit å ha mulighet til å henge opp tøy og ta oppvaska en gang iblant og :aww:

Untakstilstand her og, og her er det bare en.... Merkelig hvor lite søvn man kommer unna med egentlig. I natt sov jeg to timer hvor jeg virkelig var fullstendig i koma, våkna av at hun begynte å sutre, og sov og ammet litt om hverandre fra fem til 11, sånn søvn man egentlig ikke blir uthvilt av, bare trøttere - men har ikke vært noe særlig trøtt i dag likevel. Jeg har funnet ut at å stå opp tidlig bare for å stå opp bare er tull, her ligger vi til hun mener puppene er tomme, eller jeg har lyst til å stå opp.

Og Ergo var det ja, jeg vurderer også noe sånt, så jeg kan begynne å gjøre litt mer de dagene hun bare skal henge på meg. Når har ordentlig mageknip så er det kun å ligge inntil brystet som hjelper - og da blir man littebitt låst når Bonden er på jobb, hadde vært greit å kunne gått ut med hundene uten å måtte dra med seg barnevogn liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos på utstilling :) herregud, han må være verdens enkleste barn, så behagelig å ha med seg. Og bare kos å ha med rundt, elsker alle mennesker, blid og fornøyd hele tiden, sovner hvor som helst når han behøver og ikke minst liker å kjøre bil..

Elsker ergoen min.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...