Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Da skal det være en ergosele på vei. Bestilte bare én i første omgang, så får vi testa.

hvor bestille du fra? Går meg bort i alle nettbutikkene.

Ida er 3 uker i dag, og vekta stopper på 3220. Hs var veldig fornøyd, både med vekta og at jeg så mer levende ut enn sist. Så vi fortsetter med å amme mest mulig og tilby flaske om hun virker mer sulten :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

hvor bestille du fra? Går meg bort i alle nettbutikkene.

Ida er 3 uker i dag, og vekta stopper på 3220. Hs var veldig fornøyd, både med vekta og at jeg så mer levende ut enn sist. Så vi fortsetter med å amme mest mulig og tilby flaske om hun virker mer sulten :)

http://lekmer.no/barn-og-baby/balansefort-og-sitte/baresele/ergobaby-b%C3%A6resele-spedbarnsinnlegg-original-galaxy-grey?&utm_source=tradedoubler&utm_medium=CPO&utm_campaign=tradedoubler

kanskje?

edit: eller enda billigere: http://lekmer.no/barn-og-baby/balansefort-og-sitte/baresele/ergobaby-b%C3%A6resele-spedbarnsinnlegg-original-svart-camel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bestille du fra? Går meg bort i alle nettbutikkene.

Ida er 3 uker i dag, og vekta stopper på 3220. Hs var veldig fornøyd, både med vekta og at jeg så mer levende ut enn sist. Så vi fortsetter med å amme mest mulig og tilby flaske om hun virker mer sulten :)

Bestilte fra jollyroom.no :) Og det var fri frakt på den modellen vi ville ha.

Ida er nesten like stor som guttene var ved 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsmat laget og fryst til Tuva. Søtpotet og gulrot - en skikkelig favoritt. Kostet 33 kroner - mot nærmere 200 kr for samme mengde om vi kjøper på ferdigglass. Kjempepraktisk, nå tar vi opp en hver dag + en isbitterning med svisker. :)

1234937_10151775119177225_2053474862_n.j

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet et eneste sekund i hele natt. Nesten ikke forrige natt heller. Skjønner ikke åssen vi skal komme oss gjennom dette.

:hug:

Min mann er tvilling, og han hadde kolikk i tillegg. Hele det første leveåret sov foreldrene på skift, moren hadde "vakt" fra 24-04, og faren fra 04-08. De hadde ingen hjelp, bodde veldig langt fra familie så skulle det bli noen søvn i det hele tatt måtte det bli slik. Nå hadde de heldigvis et veldig stort hus, så den som hadde "fri" gikk og la seg i andre enden av huset med "sov i ro".

Min manns onkel har også tvillinger (han er faktisk tvilling selv.. mange tvillinger i den familien her.....), de har nettopp hatt konfirmasjon hvor han holdt tale til de. Å ha tvillinger må være så beinhardt! Han sa i talen at han stoppet alltid folk som gikk med tvillingvogn for å fortelle de at det blir bedre, så utrolig masse bedre. At de måtte få all den avlastning de kunne få, og hente krefter når de kunne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet et eneste sekund i hele natt. Nesten ikke forrige natt heller. Skjønner ikke åssen vi skal komme oss gjennom dette.

:hug:

Kommer ikke moren din snart? Eller har hun vært hos deg alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet et eneste sekund i hele natt. Nesten ikke forrige natt heller. Skjønner ikke åssen vi skal komme oss gjennom dette.

Uff stakkars... Håper moren din kommer snart! Har ikke helsestasjonen noen ordning for dere med tvillinger? Type litt avlastning, husmorhjelp eller noe slikt, så du får sovet litt. Kan det hjelpe at dere sover på skift, slik ElZorro skriver? Hvordan sover de på dagen?

Så skal jeg si det jeg hater at folk sier, for det høres så halvveis ut, men jeg mener det av hele mitt hjerte. Hadde du bodd i nærheten hadde jeg kommet og stjålet noen babyer så du og mannen fikk sovet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, Wednesday, jeg kan bare tenke meg hvor tøft dere har det nå. Men det blir bedre, så mye mye bedre!

Har dere tatt kontakt med Home Start? Jeg tror dere er midt i målgruppen og kan få avlastning. Skjønner godt at det virker veldig pes å få fremmede inn når man er så skrapa og tynnslitt, men ta en telefon og kjenn litt på magefølelsen?

Stor klem! Vi heier på dere! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet et eneste sekund i hele natt. Nesten ikke forrige natt heller. Skjønner ikke åssen vi skal komme oss gjennom dette.

Si fra til helsesøster at dette går ikke uten avlastning. Der finnes ordninger, men du må BE om hjelp siden det ikke er automatikk i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElZorro: Hele det første leveåret? Lovende...

2ne: De har vært her og det var 3 fine netter. Den søvnen vi fikk da er forlengst brukt opp. Får avlastning nå og da, og en nabo har tilbudt seg å ta med den ene hjem til seg en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete: Vet ikke hva helsestasjonen har å tilby, vi har allerede vært der og klaget og grint :aww: Men de sa ingenting om noe avlastning. Så da skal jeg spørre mer konkret, som Amenity sier. Vi har planer om å sove på skift når de blir litt større, men akkurat nå klarer vi ikke å mate begge alene. Da er vi nødt til å ha fire armer. Blir lettere når vi kan slenge dem i hver sin vippestol og vi kan sitte mellom med en flaske i hver unge. Innbiller jeg meg.

Og takk :hug:

Mari: Jeg har glemt hele Home Start, så bra du minte meg på det. Skal sjekke det ut i dag! Og takk til deg og :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke våkennetter hele det første leveåret altså :) De fant vel en metode som funket for de, og fortsatte med den.

Vi har endelig flyttet fra knøttliten leilighet til hus, og mannen bruker ofte gjesterommet på natten. Ikke fordi det er masse grining, for det er det ikke lenger. Men hun våkner jo 2-3-4 ganger, og da våkner jo han og, og han har veldig vanskelig for å sovne igjen.

Edit: jeg hadde Tuva i vippestolen fra veldig tidlig, bare korte økter som ved middag etc. Blir det bare hylgrining, eller er det noen annen grunn til at dere ikke bruker det enda?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dem litt i vippestol, men synes det ser ut som de sitter i en krøll. Ser ikke godt ut. Men det er mer det at de må opp for å rape et par ganger under hvert måltid, og det tar jo en evighet for hver av dem. Og plutselig er det en som gulper osv... Blir stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dem litt i vippestol, men synes det ser ut som de sitter i en krøll. Ser ikke godt ut. Men det er mer det at de må opp for å rape et par ganger under hvert måltid, og det tar jo en evighet for hver av dem. Og plutselig er det en som gulper osv... Blir stress.

Jeg skjønner :) Noen ganger ser man ikke skogen for bare trær, derfor jeg spurte.

Jeg håper virkelig dere får litt avlastning, som Mari skrev, Home start er nok en bra plass og høre, i tillegg til helsestasjonen (HS burde jo for tusan tilbudt hjelp til grinende tvillingforeldre!).

Som Margrethe skrev, det er så halvveis å skrive det, og jeg blir alltid litt irritert når folk slenger rundt seg med "jeg skulle hjulpet deg jeg, men jeg har ikke tid/kan ikke/sett inn det som passer". Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne slengt Tuva på magen i bæresele, tatt med bikkjene i bilen og gått tur med tvillingene deres så dere får dusjet og sovet litt, virkelig. Eller bare stukket innom med høstsuppe på boks til fryseren. Eller vært oppe med dere noen netter så iallefall en av dere får sove. Søvn er så viktig, og det skal ikke så masse til heller før hverdagen med ett virker litt lysere og man klarer se ned på barnet sitt med litt regnbuer og hjerter i blikket, og ikke bare ser et rødt ansikt med et stort sort skrikende hull på midten. Jeg håper så inderlig at dere får hjelp og avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Samme nabo som har tilbudt seg å ta den ene en natt, var på trilletur i går. Da fikk vi spist frokost (klokka fem :lol: ). Så vi er ikke HELT overlatt til oss selv. Jeg vet om ei som fikk tvillinger helt mutters alene. Fatter ikke at det går an. Jeg har ihvertfall mannen her. Farmor var nok også ganske alene med sine tvillinger (min pappa og onkel) og hun hadde i tillegg en liten datter fra før. Grøss. Stakkars.

Må nesten si at vi koser oss også :) Det er ikke bare slitsomt og kjipt. Vi ler og ler av de merkelige ansiktsuttrykkene de setter opp :aww:

Forresten, visste dere at legningen de ender opp med avhenger av hva slags leker vi kjøper til dem? :lol: Jepp... :aww: Håper han som sa det bare spøkte. Men jeg har aldri hørt han spøke før, så jeg vet ikke... Får kjøpe barbie til den ene og biler til den andre, så ser vi om han med barbien blir homo...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, visste dere at legningen de ender opp med avhenger av hva slags leker vi kjøper til dem? :lol: Jepp... :aww: Håper han som sa det bare spøkte. Men jeg har aldri hørt han spøke før, så jeg vet ikke... Får kjøpe barbie til den ene og biler til den andre, så ser vi om han med barbien blir homo...

Hahahaha, genialt! Godt noen andre som gjør hva man sitter og tenker innimellom :D Skulle jeg kjøpt rosa og da eller ville det vært overkill? Eller kanskje baybblå, babyblått er jo litt homofarge i voksen alder så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, genialt! Godt noen andre som gjør hva man sitter og tenker innimellom :D Skulle jeg kjøpt rosa og da eller ville det vært overkill? Eller kanskje baybblå, babyblått er jo litt homofarge i voksen alder så!

Det som er moro med enegga tvillinger, er jo at man kan eksperimentere! Altså gjøre ting på forskjellig måte med dem, og kjøpe forskjellige leker og farger. Så ser vi hvordan det går... Neida.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet et eneste sekund i hele natt. Nesten ikke forrige natt heller. Skjønner ikke åssen vi skal komme oss gjennom dette.

:hug:

Igår hadde ikke jeg heller sovet på tre netter, fotvilelsen er helt forferdelig. Føler veldig med dere.

Det er utrolig hva man klarer, men håper virkelig dere får hjelp. Og at det kommer en bedre natt snart!

Vi skal til legen imorgen, jeg håper så inderlig hun kan hjelpe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tenker litt.

Det å ha tvillinger er jo såpass mye mer praktisk krevende at det må jo finnes et sted man kan få tips? På lure løsninger mtp mating osv? Det var så mye lurt jeg ikke tenkte på når jeg sto midt oppi det med bare én baby at jeg tenker at noen må da vite noe som kan gjøre det rent praktiske gjennomførbart med en person, slik at den andre får sove ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...