Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Guest Belgerpia

Jeg er kjempefornøyd med tekstilpennen min :aww:

Jeg flirer meg ihjel - du er innmari morsom ha ha ha ha ha - ikke har jeg barn, og ikke kommer jeg til å få barn - men jeg må inn hit innimellom for underholdningens del.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempe koselig :ahappy: Tuva er så herlig :wub: Så smilende og glad! Hun stupte til og med til meg :wub:

Håper vi kan møtes igjen snart :ahappy:

Plutselig! :ahappy: Ser deg kanskje i kveld, men det blir uten baby :)

:lol:

God morgen fra Balrog og Johanne. :)

1184760_10151846416136399_82722757_n.jpg

Og beviset på at hun ER en trollunge. :ahappy:

1234957_10151846416221399_519233085_n.jp

Hun er så nydelig, Marie! :heart:

Jeg er kjempefornøyd med tekstilpennen min :aww:

Men det er ikke barnehagen din :lol: Så derfor tenkte jeg du kunne få et alternativ som var praktisk uten at du ga etter for navnelapper.no-maset til barnehagen :lol:

Med det sagt har Tuva arvet endel klær fra søskenbarnet sitt med sånne lapper i. Med både navn, telefonnummer og mail. :lol: De sitter som støpt og jeg får de søren ikke av. Jaja, de får bare ringe svigesøster om klærne blir funnet, da :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det sagt har Tuva arvet endel klær fra søskenbarnet sitt med sånne lapper i. Med både navn, telefonnummer og mail. :lol: De sitter som støpt og jeg får de søren ikke av. Jaja, de får bare ringe svigesøster om klærne blir funnet, da :lol:

Fest en ny en oppå. :)

Noen av klærne vi har arvet har typ 4 lag med lapper.

Marie, hun er vakker! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker underholdningen, erfaringene og alle de søte bildene dere poster her :ahappy: Gleder meg fryktelig til å bli tante om ikke lenge! Det kan skje når som helst nå. Hun har termin 8 september. Jeg har gjettet at han kommer 1 september :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flirer meg ihjel - du er innmari morsom ha ha ha ha ha - ikke har jeg barn, og ikke kommer jeg til å få barn - men jeg må inn hit innimellom for underholdningens del...

Nå har jeg "kjent" deg i mange år, og trodd at du hadde en ganske voksen sønn hele tiden. :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Jeg skal spørre :aww: Jeg synes navnlapper er noe herk nemlig. Jeg har tusjen i gangen, så hver gang vi går ut merker jeg henne bare sø på klærnene hun har på seg om de ikke er merket. (Ikke snakk om at jeg setter av tid til å gjøre det på alle klærnene hennes en kveld :aww: )

Jeg har arkene med lapper i gangen, og hver gang vi går ut/jeg legger noen nye klær i sekken til barnehagen, slenger jeg på lapper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå har jeg "kjent" deg i mange år, og trodd at du hadde en ganske voksen sønn hele tiden. :icon_redface:

Hmmm...... nei gitt........ Ble aldri sånn, og av og til er det greit, av og til er det leit og mest lar jeg være å prate om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... nei gitt.... Ble aldri sånn, og av og til er det greit, av og til er det leit og mest lar jeg være å prate om det.

Da er det kanskje en nevø eller noe sånt jeg har sett deg på bilde sammen av og til? Men du trenger ikke snakke mer om det om du ikke vil altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da er det kanskje en nevø eller noe sånt jeg har sett deg på bilde sammen av og til? Men du trenger ikke snakke mer om det om du ikke vil altså. :)

Det kan nok være at det er en av mine fantastiske nevøer - tantes "små" elsklinger <3 - som ikke er så små lenger *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arkene med lapper i gangen, og hver gang vi går ut/jeg legger noen nye klær i sekken til barnehagen, slenger jeg på lapper :P

Her i huset hadde det bare vært enda en ting som hadde blitt strødd utover alt :D

Ja, Sophia er morsom innimellom. Jeg har nå begynt å skrive alt ned... Nå om dagen er jeg glad i har barnehage :lol: Hun har forøvrig morsomt oppsett på rommet sitt, med alle små plastikkdyrene og my little pony og alt det der. Hun har en stall men der er det bare fire bokser... Så hver kveld er det nøye seleksjon om hvem som skal få sove i stallen, hvem som må stå utenfor og hvem som skal bli med i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde det bare vært enda en ting som hadde blitt strødd utover alt :D

Ja, Sophia er morsom innimellom. Jeg har nå begynt å skrive alt ned... Nå om dagen er jeg glad i har barnehage :lol: Hun har forøvrig morsomt oppsett på rommet sitt, med alle små plastikkdyrene og my little pony og alt det der. Hun har en stall men der er det bare fire bokser... Så hver kveld er det nøye seleksjon om hvem som skal få sove i stallen, hvem som må stå utenfor og hvem som skal bli med i sengen.

Send henne hit! :wub: eller... E og Soph sammen alene er vel ikke det lureste, ser for meg at de to er flinke til å lære hverandre bøllestreker! :lol: De må leke sammen snart. Fiiiiine Soph :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldreperm er vel helt greit når man kan legge barnet i vogna for en lur, ta med bikkje og babycall i andre enden av hagen for å plukke plommer! Jeg elsker å ha mitt (*host* vårt...) eget lille gamle trehus med eldgammelt plomme- og epletre! Da får det heller være at vi bor i en slagmark av oppussing. Etter å ha bodd i forsvarsleilighet i gud vet hvor lenge, med 2 kvm hage og midt i rånesvingen i lita bygd. I love it!

Tuva sovnet av seg selv på morgenkvisten i dag, forresten! Helt til klokken 7 sov vi! :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal er ikke så komplisert altså. Tok meg 1 minutt å knyte på, og jeg syns sjal er definitivt er bedre på så liten baby. Dessuten får du jo ikke babyen i froskestilling i ergo. Jeg har ergo og bærer i det med bekkenløsning, og det går fint det. Maya er 9-10 kg. :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Ah! Da må det bli sjal tror jeg, for jeg vil ha henne i froskestilling. Da kan ergoen vente litt. :D

Jeg har sjal, mei tai og ergo og jeg klarte aldri å bli venn med knytingen. Jeg har ti tommeltotter når det gjelder sånt og var sikker på og livredd at ungen kom til å falle ut fordi jeg hadde gjort noe feil :lol: Ergo er min beste venn :lol:

Heeeerlighet så godt det er å få Sophia på eget rom etter å ha delt rom med henne når vi var i vestfold. Hun er ei lita troll og gjør så mye rart! Våkner midt på natten og med vilje vekker Jaran for å så gå og legge seg igjen! Våkner av at hun tegner på meg og ber meg om å ligge stille så hun får bli ferdig! Hjemme igjen og alle sover bedre netter for å si det sånn...

Forøvrig. Barnehagen maser på at jeg må få meg sånne klesmerkninger fra navnlapper.no. Jeg er latskapen selv så det er helt uaktuelt og har kjøpt tekstiltusj som jeg merker SØ i alle klærnene hennes isteden. Nå igjen lå det sånn lapp med navnlappen.no på hylla hennes igjen... Atte nei. Det må da holde det så lenge det står navn inni?!

Jeg bare elsker historiene om Sophia :lol::wub: Håper kanskje Ida blir hakket mindre gæern, men... :lol:

Jeg synes definitivt sjal er best når de er så små. Knytingen synes jeg ikke var et problem etter et par ganger. Du får Ida nærme og hun blir omsluttet på alle kanter -akkurat slik som småtroll liker det slik helt i begynnelsen. Ergo brukte jeg også fra veldig tidlig, men jeg føler ikke at det blir samme greia. Ergo er fint ut på tur etc, sjal er fint for nærhet og kroppskontakt (og magevondter).

Jeg har et sjal her, Tuva er så tung nå at jeg nesten bare bruker Ergo, om du er intr så kan jeg tenke meg litt om om jeg vil kvitte meg med det helt enda? (Om den setningen gav noen mening :P ).

Da prøver vi sjal, og ja du kan jo tenke litt på om du vil kvitte deg med det nå snart. :lol: (Gav mening)

Og bildene da :wub: Johanne :wub: Dæven ser deg i henne altså! Men også øyvind. Og maya er nydelig! Og Tuva også. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...