Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg anbefaler ikke Stokke sin bæresæle iallefall! Den er vanskelig å få ungen inn og ut av :( Ønsker meg babybjørn eller ergo.

Babybjørn er vel ganske omstridt? Eller var det bare med tidligere modeller? De tok i alle fall ikke nok hensyn til babyens sittestilling i forhold til belastninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg som satt å vurderte Stokke sin, men tror det blir ergo. Irriterer meg grønn over at de ikke har vintervarianten i annet enn kritthvit. Nekter å kjøpe noe som helst som er kritthvitt :lol:

Og er jammen ikke bare i hundeting man blir fortalt vanvittig forskjellige ting. Så da spør jeg her:

Hvor lenge koker dere flasker? Altså i uker. Når kan vi gå over til å bare vaske i vaskemaskin? Lest alt fra 4 uker til 6 mnd (!)

Hvor lenge holder morsmelk seg i kjøleskap? Lest alt fra 12 timer til 5 døgn( !)

Og hva med fryseboks, type dypfrys - her også spriker det fra 3 mnd til 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg som satt å vurderte Stokke sin, men tror det blir ergo. Irriterer meg grønn over at de ikke har vintervarianten i annet enn kritthvit. Nekter å kjøpe noe som helst som er kritthvitt :lol:

Og er jammen ikke bare i hundeting man blir fortalt vanvittig forskjellige ting. Så da spør jeg her:

Hvor lenge koker dere flasker? Altså i uker. Når kan vi gå over til å bare vaske i vaskemaskin? Lest alt fra 4 uker til 6 mnd (!)

Hvor lenge holder morsmelk seg i kjøleskap? Lest alt fra 12 timer til 5 døgn( !)

Og hva med fryseboks, type dypfrys - her også spriker det fra 3 mnd til 6 mnd.

Kan svare på hva vi har gjort. Ved 4 mnd sluttet vi å sterilisere etter hvert bruk, da steriliserte vi en gang om dagen og bare vasket ellers. Ved 6 mnd begynte vi å bruke kaldtvann fra springen (kokte varmtvann) og sluttet å sterilisere flaskene (gjør det en sjelden gang). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare på hva vi har gjort. Ved 4 mnd sluttet vi å sterilisere etter hvert bruk, da steriliserte vi en gang om dagen og bare vasket ellers. Ved 6 mnd begynte vi å bruke kaldtvann fra springen (kokte varmtvann) og sluttet å sterilisere flaskene (gjør det en sjelden gang). :)

Oki. Vi fikk beskjed på sykehuset om at så lenge flaskene ble spylt først med kaldt og så med varmt vann så trengte vi ikke sterilisere hver gang. De sa også at det ikke var problem å lage nan og la det stå i kjøleskapet og bare varme opp igjen. Så leser jeg i "hvordan amme sitt barn" eller hva den heter, at de fleste barn tåler fint at flaksene kun kjøres i oppvaskmaskin fra 4-6 uker (!) syns det var vel tidlig.

Tenker vi fortsetter å koke, og koker etterhvert måltid, en stund til, ja.

Jeg prøver å fortelle Bonden på en fin måte at det er veldig veldig dumt at svigermor kommer ramlende inn her alene. Jeg kan ikke slippe ungen og løpe for å hjelpe å ta unna hunder og åpne grind, og ramler hun så har ikke jeg sjans i havet til å få henne på beina igjen. Hun kommer ikke opp av sofaen her uten hjelp liksom. (Den er riktignok dyp og myk :lol: Så enhver kan slite litt innimellom). I stad hoppet lupin på henne, og for det første så holdt hun på å falle og for det andre så var nok ikke det spesielt behagelig siden han planta labben i venekateteret hun har i brystet liksom. *grøsse* Så tror jeg skal prøve å pushe på at han/vi tar med Ida inn til dem litt mer heller, og så kan jeg late som at jeg ikke får automatisk fnatt av folk som ikke spør om det passer (hun spør kanskje han, og han sier vel ja, dusten, men hun spør jo ikke meg) og bare kommer durende inn, og setter seg ned og sitter der en stund før hun går igjen. Hun sliter med hørsel og dialekta mi, så vi klarer liksom ikke ha noen gode samtaler heller, så jeg syns det bare blir kleint og ubehagelig. :gaah:

Samtidig så er hun så utrolig betatt av lille knøtt, og SÅÅÅ stolt av å ha blitt bestemor, så har liksom ikke hjerte til å si så veldig mye heller, er jo ikke det at jeg ikke vil hun skal få se ungen heller. Hun er fryktelig søt med Ida. :ahappy: Var så stolt på fredag når Ida lå i armene hennes lenge uten å begynne å gråte. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi satser på ergo! Litt usikker på om vi skal ha én eller to. Haddde kanskje vært greit å ha en til oss hver.

Jeg har bl.annet ergo og elsker den. Bruker den ofte enda. Bruker heller den enn vogn på shopping. :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er småbarnsmor når du jubler over hver bæsjebleie (og håper ungen kan få litt fred - hun har "jobbet" med den i halvannet døgn, stakkar... Ikke hard, men fryktelig mye luft som skal ut først, gitt).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er småbarnsmor når du jubler over hver bæsjebleie (og håper ungen kan få litt fred - hun har "jobbet" med den i halvannet døgn, stakkar... Ikke hard, men fryktelig mye luft som skal ut først, gitt).

Kjenner til det der ja. Maya slet mye med det de første månedene. Håper dere slipper å plages med det så lenge.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg!

Sjø og vann i går og klatrepark i dag. :)

9594100316_36cbc80775_c.jpg

9591304081_cc854e2415_c.jpg

9591309159_816e213830_c.jpg

9594106620_cea14d8ee0_c.jpg

Stressballen var selvsagt også med. :)

9594106088_329e3c096c_c.jpg

Heljar plukket ut den nye favorittleken hennes. Jolly Ball! Hun holdt seg selv underholdt i flere timer. Veldig artig!

9594103276_7b67472f7d_c.jpg

:heart:

9594111708_27cfb95c81_c.jpg

Slitne alle mann nå. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heljar er så KLASSISK :) Det er sjeldent i dag synes jeg. Han kunne vært plukket ut fra gammeldagene, liksom, og det er ekstremt kompliment fra meg for jeg mener alt var bedre før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på bading i går sammen med Marthe og den nydelige, lille frøkna hun er tante til. Jentene koste seg i vannet, kikka litt sånn "er jeg ikke alene om å være baby her i verden?" på hverandre og Tuva hadde ikke glemt stupeegenskapene sine fra før sommeren :D I dag begynner studeringen for alvor og jeg har vært våken lenge før Tuva så jeg rekker lese en stund før hun våkner. *Gjesp*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heljar er supersøt! <3

Nå har A plukket ut farge til rommet sitt, og fått lov til å blande maling selv. Det er noen fordeler med en mor som jobber i byggevare :lol:

Jeg lar han lære seg pc nå som han er liten, så han har faktisk blandt annet bestilt 240 toalett i dag. Jeg bestemte antall, han sendte den avgårde. Han har en imponerende arbeidsmoral og har ryddet i hyller og tørket støv som en helt . Jeg digger planleggingsdag i barnehagen :lol:

Men så ble han "veldig kjempetrøtt" så da dro vi hjem. Etter 5 timer var det helt greit. Han har faktisk jobbet, ikke bare gått i veien, så han skal faktisk få en 200 lapp i lønn. Underbetalt som fy, men barnearbeid er desverre ikke lov :P

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fiine Heljar!! :wub:

Jeg :heart: Ergo !

Og jeg blir helt nostalgisk når du snakker om Sophia og Arya, Lill. Jeg vokste opp midt inni skogen uten lekekamerater og barnehage de første årene av mitt liv, og min første venn var dreveren Arja. Mannevond og sur gammel tispe, men min første og aller beste venn :wub:

Så fint det går bedre med sovingen hos dere, Marie. Jeg tror ikke helt det der er noe for oss jeg, det blir skrikekur av alt annet enn byssing/amming her. Så da gjør vi det vi :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har vi malt første strøket med det som blir grunnfargen på rommet. Dette hadde tatt såååå mye lenger tid med en unge som foretrakk vanlig lek :lol: Han pisker meg i gang og holder koken minst like lenge.

Han synes fargen han valgte ble for mørk når den kom på veggen, men vi ble enige om at det ordner seg når vi får på skyene.

Vi er fortsatt enige om gressfarge på gulv og himmel på vegger, men nå vil han ha noe rosa et sted *sukk*

Får male en rosa drage eller noe.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...