Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Rak: Det er helt lov å gi opp fullamming, men jeg skjønner det er kjempekjipt. På en annen side, nå får du mulighet til litt mer avlastning (selv om det høres utrolig ut ;) ). Her har ikke flaske vært populært (hun får iallefall ikke i seg nok med den), og jeg klarer ikke pumpe. Så jeg har vært rimelig stuck, for å kalle det det.

Hihi benytta meg faktisk av det i dag, avlastning altså - dumpet ungen og flaske med melk i armene på Bonden, og gikk å la meg. Så han fikk sjonglere unge og matlaging (til seg selv) samtidig - det stakk i samvittigheten min i nøyaktig 0,0001 sekunder før jeg sovna. :aww::lol: Var så trøtt at jeg så stjerner så var vanvittig godt med en time på øyet før han kom inn med henne og plasserte henne vedsidenav meg før han gikk i fjøset - så sov vi litt til. :lol: Slitsomt med tur til sivilisasjon med sulten unge. Public amming er herved ikke noe problem lenger - drar heller frem puppen enn å ha en hyylende sulten unge. :aww::lol:

Nå har vi kjøpt hipp og minifom - samt enda en dr brownflaske - så kanskje vi kan bedre luftmonsteret litt, stakkars - hun jobber mye med luft som skal ut. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tilbud på Janus-sett til 169,- for coop-medlemmer nå :) H har fått et slikt fra før fra farmoren sin, jeg kjøpte 2 sett ekstra idag.

Men! Regnvotter uten for i, noen som vet hvor jeg får tak i det?

Xxl har. Billige og gode.

Geniale. I den nye barnehagen vil de bare ha uten for så man heller kan bytte vantene inni. Jeg kjøpte heldigvis i fjor.

Har enda ikke begynt å oppdatere garderoben til A jeg.

Didrikson 2 delt passer godt enda, den får holde litt til.

Så lenge det ikke er snø han kan få i ryggen når han aker er den mest praktisk enn sålenge tenker jeg. Parkdress og tissing i skogen er et styr og jakka dekker godt nedover rumpa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er lille frk. Dings 14 dager i dag :wub: Og vi har vært hjemme en uke og en dag. Nå begynner hun endelig å få litt våkenperioder som ikke er kun knyttet til sult eller magevondt. :wub:

HÆ?! 14 dager? Nei, det er hun da vel ikke! Maks fire! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med en Didriksondress til å ha hjemme, og en HH i bhg. Didrikson var billig, HH var heller ikke dyr, så da fikk han et reserve regnsett også. Erfaringen er at det trengs.

Trenger bare å få noen til å strikke sokker, så begynner vi å bli klar til kulda. :)

Husker ikke hvem som spurte, men jeg synes name it ulla er veldig tynn og litt slafsete. Vi har kjøpt mye Pierre Robert, Janus, Nøstebarn (ingen kan konkurrere med ullfleecen deres), Reflex, ja jeg tror det er it.

Ullfleecedressen fra Nøstebarn kan jeg ikke si nok godt om. Den er gull! dessverre dyr, men har god gjensalgsverdi og den siste holdt i to vintre hos oss. Vi kjøper for tredje gang nå.

Thanx! Det jeg var redd for.. Jaja, jeg er nøstebarnfan på min hals, de to strømpisene og bodiene jeg kjøpte før tøtta ble født holder enda såvidt. Greitnok, strømpisene var aaaaltfor store men brukbare i begynnelsen, men alikevel. Så absolutt verdt pengene! :)

Forøvrig er lille frk. Dings 14 dager i dag :wub: Og vi har vært hjemme en uke og en dag. Nå begynner hun endelig å få litt våkenperioder som ikke er kun knyttet til sult eller magevondt. :wub:

FY søren så fort tiden går... Tuva er 6 mnd i dag hun, vi kom hjem fra sykehuset i går og en evighet siden kjennes det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken er det L som har begynt i barnehagen. Begynte i går, og da gikk det jo greit, vi var der en time og jeg var der hele tiden, litt sjenert, men mykte opp etter hvert. I dag leverte jeg, var der en stund, og det var så vondt å se at hun liksom VISSTE at jeg skulle gå etter hvert. Så jeg fant ut til slutt at det beste var å si hade og gå, men det var ikke noe særlig moro å gå da, jeg gråt da jeg satte meg i bilen (og L gråt da jeg gikk, men det hadde visst sluttet før jeg kom til bilen). Jeg vet at det går bra, at hun har det fint, selv om hun nok syns det blir uvant mange unger i begynnelsen, og jeg fikk melding fra barnehagen om at det gikk bra (dog med et bilde av en jente som så veldig sutrete ut), men huff så hardt det er å være mamma noen ganger, og skulle sende barnet ut i den store verden... Herfra blir det liksom mer og mer alvor, forteller magen min meg (selv om jeg tror den magen overdriver litt fordi den er litt følsom akkurat nå), men fornuften sier at det går bra, og at hun har godt av å være sammen med andre barn. Så da gjør det vel det... Nå sover hun på time nr 2, det gjør stort inntrykk å begynne i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken er det L som har begynt i barnehagen. Begynte i går, og da gikk det jo greit, vi var der en time og jeg var der hele tiden, litt sjenert, men mykte opp etter hvert. I dag leverte jeg, var der en stund, og det var så vondt å se at hun liksom VISSTE at jeg skulle gå etter hvert. Så jeg fant ut til slutt at det beste var å si hade og gå, men det var ikke noe særlig moro å gå da, jeg gråt da jeg satte meg i bilen (og L gråt da jeg gikk, men det hadde visst sluttet før jeg kom til bilen). Jeg vet at det går bra, at hun har det fint, selv om hun nok syns det blir uvant mange unger i begynnelsen, og jeg fikk melding fra barnehagen om at det gikk bra (dog med et bilde av en jente som så veldig sutrete ut), men huff så hardt det er å være mamma noen ganger, og skulle sende barnet ut i den store verden... Herfra blir det liksom mer og mer alvor, forteller magen min meg (selv om jeg tror den magen overdriver litt fordi den er litt følsom akkurat nå), men fornuften sier at det går bra, og at hun har godt av å være sammen med andre barn. Så da gjør det vel det... Nå sover hun på time nr 2, det gjør stort inntrykk å begynne i barnehagen...

Det er grusomt. Jeg vet at det går bedre med A nå, men allikevel blir jeg helt hudløs hver gang jeg leverer og han er lei seg.

Unger gjør at man blir så overfølsom! A strøk meg på armen og sa "du er så fin , mamma" før han sovnet og jeg ble liggende å sveve på rosa skyer lenge etter at han sovnet :lol:

Det går nok superbra med L skal du se :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt. Jeg vet at det går bedre med A nå, men allikevel blir jeg helt hudløs hver gang jeg leverer og han er lei seg.

Unger gjør at man blir så overfølsom! A strøk meg på armen og sa "du er så fin , mamma" før han sovnet og jeg ble liggende å sveve på rosa skyer lenge etter at han sovnet :lol:

Det går nok superbra med L skal du se :)

Ja, jeg var ikke akkurat superufølsom fra før, men etter jeg ble mamma ble jeg jo helt skjelven for alt, og når ungen din klamrer seg fast til deg og gråter, så vil du jo egentlig bare løfte henne opp og ta henne med hjem og passe på henne til hun blir 40 (og mens jeg skriver dette minner hjernen min meg på at jeg egentlig er utslitt etter en sommerferie med en aktiv halvannetåring (snart) som aldri står stille, og aldri sover, og at jeg egentlig ser frem til at hun skal få ut litt energi med barn på sin egen alder;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være helsesøster må være en utrolig hyggelig jobb. Jeg får jo så mye ros og tar det til meg :aww: Fine helsesøster som duller og steller med de små dagen lang. Isa kom med geipen da hun fikk vaksinene, men gråt ikke. Hun smilte til helsesøster rett etterpå, godt lillegullet ikke er langsint :P

Nå har jeg en litt pipete, slapp unge som sover masse. Ingen hyling eller feber, takk og lov!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne kryper, ruller og sitter rundt i hele huset nå og faller mye og dunker hodet sitt. Vondt i mammahjertet! Jeg kan vel ikke ta frem bobleplasten og fjerne alle møblene...

Men hun er jo liten i forhold til hvor mobil hun er, så bør jeg begrense henne eller er det bare sånn det er, og lærer de av det så tidlig som nå? :)

Edit: Så bra Charleen! Dere går ikke tilfeldigvis til Eiksmarka HS?

Gratulerer med 2 uker, 3 måneder og 6 måneders dagen idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne kryper, ruller og sitter rundt i hele huset nå og faller mye og dunker hodet sitt. Vondt i mammahjertet! Jeg kan vel ikke ta frem bobleplasten og fjerne alle møblene...

Men hun er jo liten i forhold til hvor mobil hun er, så bør jeg begrense henne eller er det bare sånn det er, og lærer de av det så tidlig som nå? :)

Edit: Så bra Charleen! Dere går ikke tilfeldigvis til Eiksmarka HS?

Gratulerer med 2 uker, 3 måneder og 6 måneders dagen idag :D

Hvor gammel er hun igjen? A var litt for aktiv for sitt eget beste fikk vi beskjed om på 6 ukers kontrollen, og da måtte vi ha matte på gulvet så han ikke skulle slå hodet. Når han var rundt 4 mnd kuttet vi det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun igjen? A var litt for aktiv for sitt eget beste fikk vi beskjed om på 6 ukers kontrollen, og da måtte vi ha matte på gulvet så han ikke skulle slå hodet. Når han var rundt 4 mnd kuttet vi det ut.

6 mndr :) Vi starter alltid på matte, men hun blir ikke på den særlig lenge. Er en hel verden å finne ut av, og ikke minst smake seg gjennom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mndr :) Vi starter alltid på matte, men hun blir ikke på den særlig lenge. Er en hel verden å finne ut av, og ikke minst smake seg gjennom :ahappy:

Da ville jeg ikke vært så bekymret. 6 mnd ja, det visste jeg jo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya begynte i barnehagen for 2.5 uke siden og hun gråter så sårt hver dag når jeg går. Det er helt forferdelig. Får så vondt i Mammahjertet mitt. Og blir jo ikke akkurat bedre av å være gravid og hormonell på toppen av det hele liksom... :/

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya begynte i barnehagen for 2.5 uke siden og hun gråter så sårt hver dag når jeg går. Det er helt forferdelig. Får så vondt i Mammahjertet mitt. Og blir jo ikke akkurat bedre av å være gravid og hormonell på toppen av det hele liksom... :/

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Huff, stakkars dere, jeg håperhåperhåper det går litt fortere her, vi har jo vært igjennom en runde med tilvenning hos dagmamma, og det var bare en eller to dager med gråt da vi dro ( pluss en liten runde til etter noen uker, helt etter "oppskriften")... Det er ikke noe særlig å føle at man "forlater" barnet sitt, men jeg vet jo at jeg overlevde (og trivdes) barnehagen selv;)

Og i morgen skal vi igjennom det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være forferdelig vanskelig å levere barna i bhg i starten, når de blir så lei seg. Men, ofte varer jo det bare så lenge de ser foreldrene, heldigvis. Da jeg jobbet i bhg hadde vi en policy om at alle barna skulle ha alenetid på fanget hver dag, og det var ofte noe vi la til rett etter ankomst - veldig fint! Litt kos og nærhet, og barna var stort sett alltid klar for å leke etter et par minutter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være forferdelig vanskelig å levere barna i bhg i starten, når de blir så lei seg. Men, ofte varer jo det bare så lenge de ser foreldrene, heldigvis. Da jeg jobbet i bhg hadde vi en policy om at alle barna skulle ha alenetid på fanget hver dag, og det var ofte noe vi la til rett etter ankomst - veldig fint! Litt kos og nærhet, og barna var stort sett alltid klar for å leke etter et par minutter.

Det virker som hun er flink til det hun som er vår kontakt nå i begynnelsen. Men nå får jo L (nesten) all hennes oppmerksomhet de dagene her, går ut fra at det kan bli mindre sånn tid etterhvert. Akkurat nå sitter hun med frokosten og lurer på om hun skal gi den siste biten til Linux eller ta den selv... Den havner som regel til Linux hvis jeg ikke følger med:) I dag skal hun sove i barnehagen for første gang, og jeg håper (og tror) at hun sover bedre der (siden hun blir litt mer sliten) enn hjemme..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne kryper, ruller og sitter rundt i hele huset nå og faller mye og dunker hodet sitt. Vondt i mammahjertet! Jeg kan vel ikke ta frem bobleplasten og fjerne alle møblene...

Men hun er jo liten i forhold til hvor mobil hun er, så bør jeg begrense henne eller er det bare sånn det er, og lærer de av det så tidlig som nå? :)

Edit: Så bra Charleen! Dere går ikke tilfeldigvis til Eiksmarka HS?

Gratulerer med 2 uker, 3 måneder og 6 måneders dagen idag :D

Jeg jinxet det. Hun fikk feber i natt og har sutret i hele natt og i hele dag. De sa det pleide å gå over etter 12-24 timer, så da burde det være over innen den neste halvtimen :P

Vi går på storøya helsestasjon og er kjempefornøyde med de :)

Jeg føler med dere som har barn som er i innkjøring i barnehagen. Skjønner godt at det river litt i mammahjertene. Derfor skal jeg nyyyyte å ha Isa hjemme noen måneder til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...