Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Hva var det jeg sa :aww: :aww: :aww: Spådde du både fikk tvillinger og gutter jeg! :lol: Si ifra når du vil vite når nr tre kommer så skal jeg se inn i kulen min :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Så moro at det ble bekreftet! :D Når er den nye terminen?

Lykke til med navnekrangel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Godt å få det bekreftet! Håper ellers alt så bra ut med de! Lykke til med navnevalgene :)

Oioioi! Dette blir spennende! Her blir det liv i heimen! Det er noe helt eget i å se eneggede altså, noe vakkert og fascinerende.

Jeg har skiftet bæsjebleier for første gang på et år tror jeg? Omgangssyke. I begge ender. Herregud, jeg er glad jeg hadde bleier liggende. Men det ser ut til å ha roet seg veldig nå. Han spiser og drikker litt nå.

Masse god bedring. Klarer nesten ikke sette meg inn i hvordan det er å ha barn med omgangssyke..

Synes det er så koselig med alle baby og barne bildene dere legger ut! Gleder meg masse til jeg også kan legge ut sånne :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få det bekreftet! Håper ellers alt så bra ut med de! Lykke til med navnevalgene :)

Masse god bedring. Klarer nesten ikke sette meg inn i hvordan det er å ha barn med omgangssyke..

Synes det er så koselig med alle baby og barne bildene dere legger ut! Gleder meg masse til jeg også kan legge ut sånne :D

Det får du snart erfare :lol: Det var verre når vi hadde det likt... A er "flink" og bruker do eller bøtte bortsett fra første gangen. Han har bare hatt det to ganger og begge gangene ble han ( og jeg) dypt overrasket når første spying kom, på de neste er vi mer forberedt. Han liker ikke at det kommer litt bæsj i bleia , men forstår at bleie er lurt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva hilser og sier takk! (selv om det strengt tatt er i morgen hun blir 4 uker :))

Får litt dårlig samvittighet nå, siden Johanne nesten ikke sov i går, men vi har hatt to så utrolig fine dager nå! (Kan jo nevne hun har hatt to ikke så utrolig fine foregående dager i helgen...)

I går var vi faktisk på hundetrening, jeg tenkte som så at om hun ikke vil sove i vogna så har vi i hvert fall vært sosiale, men da vi kom dit var det ei som så gjerne ville trille tur ( :| ), så da ble det litt trening på meg og hunden :) Litt amming og skifting i bilen selfølgelig, tror noen av de andre ikke heeelt forsto at jeg gadd dra på trening i det hele tatt men :) Da vi kom hjem sovnet hun i sin egen seng ved 23, og jeg fikk til og med hengt opp klær og lagt meg selv før tolv! :o (Alle andre kvelder uten mannen har jeg ikke fått lagt henne før 2, og så skal jo bikkja ut, og jeg bør jo helst få litt mat etc jeg og....).

I dag startet dagen rolig og fin etter to nattamminger og opp klokken ni, T lå på et håndkle og så på at jeg dusjet, så så hun på at jeg laget frokost til meg selv, så lå vi og snakket masse sammen på et teppe før det var tid for litt barselyoga som hun sov seg igjennom avbrutt av en liten matpause. Mammaene fikk til og med tid til en kaffekopp etter yogaen før vi dro hjem, jeg satte på babycallen og fikk luftet bikkja, laget mat mens jeg fikk ryddet litt her og til og med spist mat før hun våknet! :icon_confused: Nå ligger hun å sover igjen :| Altså, noe så utrolig deilig, jeg har det semiryddig OG rene klær!

Tenkte på at hun ble født 19, eller er det ammetåka som snakker?

Og ikke ha dårlig samvittighet for det da! Det høres fantastisk ut! :D

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Gratulerer så spennende!

Unner de som får gjort alt mulig med babyene sine det av hele mitt hjerte.

Men kjenner litt på at noen kanskje tenker at jeg da er en hønemor av en annen verden som ikke tør å gjøre noe, men sånn er det. Noen dager er det å få spist middag et stort nok prosjekt i seg selv. Hun er veldig avhengig av meg og er innimellom vanskelig å få til å sove + at noen ganger tar matingen flere timer.

Men vi skal på kenneltreff om en ukes tid!

(Inne så det går ann å amme - det ødelegger jo ganske mye at det er 6 minus masse snø og is ute her liksom...)

Det går sikkert kjempebra når vi først kaster oss ut i det. :) Gleder meg veldig!

Og snart kommer våren med bar grusplass her nede og varme. :heart:

Jeg har forresten sendt kort til akupunktøren jeg var hos for å fortelle at hun kom som et skudd og at jeg rakk å føde av meg selv. Og idag kom bæresjal fra sonen i posten. :D

Det blir gull å ha tror jeg! :flowers:

Bestemors skatt! :heart:

479707_10151548916446399_1633360797_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. .

Så moro:) og sikkert slitsomt, men moro å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg sa :aww: :aww: :aww: Spådde du både fikk tvillinger og gutter jeg! :lol: Si ifra når du vil vite når nr tre kommer så skal jeg se inn i kulen min :aww:

Du er skummel... :| Og håhnei du! Her kommer ingen nummer tre :lol:

Så moro at det ble bekreftet! :D Når er den nye terminen?

Lykke til med navnekrangel :lol:

Termin er nå 16. august :) Og takk :P

Så moro:) og sikkert slitsomt, men moro å vite:)

Jepp, tror det blir fryktelig slitsomt :lol: Men vi prøver å forberede oss litt, blant annet vurderer vi å melde oss på tvillingforberedende kurs og melde oss inn i tvillingforeldreforeningen :) Tror det blir moro jeg!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttetvillinger! Grattis Wed!

Ooh, ooh! H hadde også et par sånne "synge til Jesus"-tryner. :D

8572741786_b32eb048bf_z.jpg

Hva kommer de trynene av egentlig? Det ser jo ut som om hun trener på noe når hun driver med det her i alle fall :P Og du verden så søt :wub:

Bestemors skatt! :heart:

479707_10151548916446399_1633360797_n.jp

Ååååh :heart: Nå gleder jeg meg så fryktelig, fryktelig til søndag. Da reiser vi hjem til mamma og pappa en hel uke. De har bare sett henne en minihelg når hun var helt nyfødt, så de gleder seg enormt til ei hel uke med henne. Åh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Grattis! :D

Bare kom til meg du. Jeg er et oppkomme av fine navn. Kent Raymond og Ronny Åge f.eks.! :innocent:

Hva var det jeg sa :aww: :aww: :aww: Spådde du både fikk tvillinger og gutter jeg! :lol: Si ifra når du vil vite når nr tre kommer så skal jeg se inn i kulen min :aww:

Nummer tre? Mener du ikke nummer tre og nummer fire? :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får velge en hver da wed :P

Nope! :lol: Jeg vil ha kontroll på begge :aww:

Grattis! :D

Bare kom til meg du. Jeg er et oppkomme av fine navn. Kent Raymond og Ronny Åge f.eks.! :innocent:

Nummer tre? Mener du ikke nummer tre og nummer fire? :D

:fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsa og Pysa ( A-godkjent), Pål og Petter ( neste blir Espen seff) , Karius og Baktus. ..

Prøver liksom å komme på kjente brødre-navn :)

Pølsa og Pysa... :lol: Men Pål og Petter? Du mener vel ikke Per og Pål? :lol: Alle forslag er avvist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsa og Pysa... :lol: Men Pål og Petter? Du mener vel ikke Per og Pål? :lol: Alle forslag er avvist :P

Bare prøvde å teste deg litt *plystre* Pelle og Pysa var det visst også.

Kasper og Jesper? Albert og Skybert?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut og Kalle. Leif og Lars. Sverre og Sigurd. Ragnar og Agnar ( så enkelt! ) , Aleks og Sander ( siden halve navn er så i vinden) , Kain og Abel ( navnet skjemmer ingen? ) ..

Herregud, tvillingnavn ER vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd (den ordinære). Og fått bekreftet to gutter! Jordmor var overhodet ikke i tvil. Så vi er i full gang med å krangle om navn, og det ER så vanskelig! Har også fått bekreftet en gang for alle at de er eneggede. Terminen ble justert med hele to dager. Heretter skal jeg på kontroll hver 14. dag.

Navnetråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...