Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Er det ikke 1 mars? Jeg har flyttet til ny kommune ( dvs 15 fra der jeg bodde før hehe ) , så han har bare plass ut året ..
Ikke for overflytting. 1. mars er hovedopptaket, 1. feb er overflytting. Men om du har flyttet kommune så tror jeg hovedopptaket stemmer. Jeg ville ringt bhg du er interessert i og forklart saken, noen av de private kan bestemme selv hvem de tar opp. Det er iallfall verdt et besøk? Venninna mi sikret seg plass på den måten, stikke på besøk og vise seg fram. Hun solgte seg litt inn rett og slett. Håper det ordner seg! Bhg er en stor greie. Husker når han startet, det var intenst. Vi er spente på hvilken avdeling vi havner på vi. Bhg har to utegrupper nemlig og selv om det går helt fint det og, så er håpet at han havner på vanlig gruppe sammen med bestis Marte. Hvordan går det med dere, soelvd? Håper dere koser dere gløgg ihjel! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ikke for overflytting. 1. mars er hovedopptaket, 1. feb er overflytting. Men om du har flyttet kommune så tror jeg hovedopptaket stemmer.Jeg ville ringt bhg du er interessert i og forklart saken, noen av de private kan bestemme selv hvem de tar opp. Det er iallfall verdt et besøk? Venninna mi sikret seg plass på den måten, stikke på besøk og vise seg fram. Hun solgte seg litt inn rett og slett. Håper det ordner seg! Bhg er en stor greie. Husker når han startet, det var intenst.Vi er spente på hvilken avdeling vi havner på vi. Bhg har to utegrupper nemlig og selv om det går helt fint det og, så er håpet at han havner på vanlig gruppe sammen med bestis Marte.Hvordan går det med dere, soelvd? Håper dere koser dere gløgg ihjel! :)

Tenkte jeg skulle ringe i dag og besøke i løpet av uka. Barnehagen er så viktig! Dette er en andelsbarnehage, noe jeg håper skremmer vekk de av foreldrene som ikke er såååå opptatt av riktig barnehage som meg. Det blir jo en ekstra utgift.

Tenkte å selge meg rått inn. Ask er jo tørr, sånt setter de stort sett pris på og jeg har såpass barnehage- erfaring at jeg er ydmyk for jobben de gjør og ikke bitcher over småting. Jeg innser at ungen fint tilpasser seg andre rutiner der liksom. Også har jeg en jobb hvor prestasjonene mine teller mer enn antall timer slik at jeg fint kan være den ene ekstra dagen hjemme så han henter seg inn etter sykdom og heller jibbe ekstra når han er hos far. Sånt vet jrg teller mye, slitne barn i barnehagen ødelegger så innmari for hele gruppa. Jeg suger på å merke klær da. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høflig du er, a.. :ermm:

Noen har bedre oppdragelse vet du :aww:(bare tuller med deg, man skal være litt forsiktig med overhormonelle nybakte mamma'r også)

Masse masse lykke til Marie!!! Dette klarer du så fint atte, vi forventer å høre om ny baby alt på onsdag!! Neinei, overhodet ikke noe press :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; for ei nydelig lita pie soelvd! Helt skjønn :wub:

*random*

Tenker masse på deg Marie. :hug: Gleder meg til å høre om den fine lille tulla di :)

Imellom besøk, syk mamma og sykt barn har jeg ikke hatt så god tid til denne tråden i helga, men jeg har omsider ført over et lite bidrag jeg også. Og jeg synes forresten at om du vil, så skal du bruke de på deg selv. Kanskje en frisørtime eller en ansiktsbehandling eller noe om et par-tre uker? :)

Masse lykke til, aldeles snart er hun her!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg masse på Marie altså. *Sende gode vibber*

Og Marie? Pengene er sine til fritt bruk. Spare de til lille jenta, kjøpe noe dere trenger, noe du vil, en gave fra sonen, you name it :)
Jeg skal sjekke konto og overføre mer i morgen tenker jeg. Jeg vet om iallefall to til som har betalt inn litt :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fantastiske mennesker, dere hjalp! :heart:

Slimproppen gikk 18.30 igår kveld og da fikk jeg svake rier samtidig, som tok seg opp gjennom natten og var veldig vonde. Ringte ABC men det var akkurat ikke nok til å komme inn. De var så vonde at det ikke var mulig å sove, men sovnet kanskje litt halv 7 og skulle opp 7. Typisk. :teehe:
Inn til sjekk på Ullevål og blir møtt av verdens søteste jordmor. Det hjalp så utrolig! Fine prøver og CTG viste at jeg har rier med 5 minutters mellomrom. Åpning på to cm. Fra å være helt umoden på fredag er det fantastisk!
Så jeg fikk reise hjem mellom 10.00 - 13.00 -har vært på tur med hundene nå. :heart:
De vil nemlig gi meg en sjanse til å få fortsette selv, så det var bare bra å ut å gå. Hvis det tar seg opp og jeg går i fødsel på ordentlig, så triller de meg bare over til ABC!
Hvis ikke blir jeg satt igang utover dagen, for de vil ha meg i gang nå. Men etter å ha møtt hun søte jordmoren (som vel dessverre går av vakt etterhvert), har det uansett roet meg ganske mye på at det skal gå bra å føde der også.
For de som var der idag har lyttet til meg og bare vært fine. Så ja dere har hatt helt rett hittill og håper dere har tenkt il å fortsette å ha rett også. :aww:

Og sånne rier altså. Man vil ha de når man ikke har de, men man vil ikke ha de når man har de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅH, så herlig!!! :heart:
Masse gode tanker til deg Marie! Vet du, jeg har hele tiden tankt at fødselen ville starte i dag, men tidlgiere syntes jeg det hlrtes for lenge ut til for at jeg villle si noe, og så var jeg usikker på om jeg hadde den følelsen bare fordi du hadde time til igangsetting i dag. Håpre det tar seg opp av seg selv og at du får drømmefødselen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fantastiske mennesker, dere hjalp! :heart:

Slimproppen gikk 18.30 igår kveld og da fikk jeg svake rier samtidig, som tok seg opp gjennom natten og var veldig vonde. Ringte ABC men det var akkurat ikke nok til å komme inn. De var så vonde at det ikke var mulig å sove, men sovnet kanskje litt halv 7 og skulle opp 7. Typisk. :teehe:

Inn til sjekk på Ullevål og blir møtt av verdens søteste jordmor. Det hjalp så utrolig! Fine prøver og CTG viste at jeg har rier med 5 minutters mellomrom. Åpning på to cm. Fra å være helt umoden på fredag er det fantastisk!

Så jeg fikk reise hjem mellom 10.00 - 13.00 -har vært på tur med hundene nå. :heart:

De vil nemlig gi meg en sjanse til å få fortsette selv, så det var bare bra å ut å gå. Hvis det tar seg opp og jeg går i fødsel på ordentlig, så triller de meg bare over til ABC!

Hvis ikke blir jeg satt igang utover dagen, for de vil ha meg i gang nå. Men etter å ha møtt hun søte jordmoren (som vel dessverre går av vakt etterhvert), har det uansett roet meg ganske mye på at det skal gå bra å føde der også.

For de som var der idag har lyttet til meg og bare vært fine. Så ja dere har hatt helt rett hittill og håper dere har tenkt il å fortsette å ha rett også. :aww:

Og sånne rier altså. Man vil ha de når man ikke har de, men man vil ikke ha de når man har de!

Å for et herlig innlegg! Sender over alt jeg har av fødestøv og urkvinne-energi :D

Og hvis det ikke tar seg opp selv, har jo kroppen din starta litt selv likevel, og da tror jeg tiltak og fødsel vil gå helt fint, åkke som hvordan det blir :) Uansett ønsker jeg dere en fin fødselsdag, jeg tror hun er ute iløpet av kvelden jeg. Heia Marie :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bedre oppdragelse vet du :aww:(bare tuller med deg, man skal være litt forsiktig med overhormonelle nybakte mamma'r også)

No worries, humoren er fremdeles til stede (frem til det smeller :D ).

Marie, snakka med deg på facebook, men jeg syntes det var så hyggelig å lese heiarop her når jeg lå og kjedet meg mellom riene, så da heier jeg litt her. Heiaheia! Jeg kjenner jeg blir på grinern bare av å tenke på følelsen du snart har når du får henne opp til deg. Hold fokuset på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...