Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

320098_118332424942559_1399151242_n.jpg

Herregud så søte! De er jo bare hullitennene søte :D

Må bare ventilere bittelitt her. Fordi jeg egentlig er litt lei meg :( Vi hadde invitert til bursdagselskap til Sophias 2 års dag, og jeg forstår godt om folk ikke kan komme og sånt. Men når de sier de skal komme, og nå ikveld sier de plutselig at de enten hadde glemt det, eller kunne ikke komme men glemt å si ifra nå idag så sårer det litt :( Vi hadde fikset og styra og plutselig kommer det nesten ingen. Skuffendes. Jaja, heldigvis bryr ikke Soph seg eller blir å huske det og kommer til å stappe i seg gele, bløtkake og sjokolade imorgen :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonisene er best!!! Lill: da hadde jeg blitt litt lei meg også. Msn blir liksom mer følsom når det gjelder barna, alt er så mye viktigere når det dreier seg om dem - uansett om de bryr seg eller ei... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så søte! De er jo bare hullitennene søte :D

Må bare ventilere bittelitt her. Fordi jeg egentlig er litt lei meg :( Vi hadde invitert til bursdagselskap til Sophias 2 års dag, og jeg forstår godt om folk ikke kan komme og sånt. Men når de sier de skal komme, og nå ikveld sier de plutselig at de enten hadde glemt det, eller kunne ikke komme men glemt å si ifra nå idag så sårer det litt :( Vi hadde fikset og styra og plutselig kommer det nesten ingen. Skuffendes. Jaja, heldigvis bryr ikke Soph seg eller blir å huske det og kommer til å stappe i seg gele, bløtkake og sjokolade imorgen :lol:

Du det skjønner jeg veldig godt :( *klemmepåistedetforogsetteinnsmileysidenjegikkehuskerklemmesmileysen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så søte! De er jo bare hullitennene søte :D

Må bare ventilere bittelitt her. Fordi jeg egentlig er litt lei meg :( Vi hadde invitert til bursdagselskap til Sophias 2 års dag, og jeg forstår godt om folk ikke kan komme og sånt. Men når de sier de skal komme, og nå ikveld sier de plutselig at de enten hadde glemt det, eller kunne ikke komme men glemt å si ifra nå idag så sårer det litt :( Vi hadde fikset og styra og plutselig kommer det nesten ingen. Skuffendes. Jaja, heldigvis bryr ikke Soph seg eller blir å huske det og kommer til å stappe i seg gele, bløtkake og sjokolade imorgen :lol:

Å den som hadde bodd litt nærmere! Skulle jo kommet sporenstreks! :sorcerer:

Skjønner godt at du er skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det skjønner jeg veldig godt :( *klemmepåistedetforogsetteinnsmileysidenjegikkehuskerklemmesmileysen*

Å den som hadde bodd litt nærmere! Skulle jo kommet sporenstreks! :sorcerer:

Skjønner godt at du er skuffet.

sonisene er best!!! Lill: da hadde jeg blitt litt lei meg også. Msn blir liksom mer følsom når det gjelder barna, alt er så mye viktigere når det dreier seg om dem - uansett om de bryr seg eller ei... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Takk dere. Kjente det var litt sårt å være mamma ikveld, men det gikk over etter jeg hadde fått luftet det her inne... Vi er jo første av alle vennene våre som får barn, så det har nok noe å si.. Itillegg bestemte slekt ser for å reise på vinterferie isteden, og glemte å si ifra så plutselig sitter vi igjen med få personer- Men får tenke kvalitet og ikke kvantitet på de som kommer :ahappy: Sonen altså :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Kjente det var litt sårt å være mamma ikveld, men det gikk over etter jeg hadde fått luftet det her inne... Vi er jo første av alle vennene våre som får barn, så det har nok noe å si.. Itillegg bestemte slekt ser for å reise på vinterferie isteden, og glemte å si ifra så plutselig sitter vi igjen med få personer- Men får tenke kvalitet og ikke kvantitet på de som kommer :ahappy: Sonen altså :heart:

Neste gang inviterer du til sonenbursdag. Vi reiser hit og dit og lengre enn langt, bare fordi vi kan :D:heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang inviterer du til sonenbursdag. Vi reiser hit og dit og lengre enn langt, bare fordi vi kan :D:heart:

Yeah! !

Jeg piler inn hit hver morgen for å seom noe har skjedd, kan bare forestille meg hvordan mammaene har det hehe. .Heldigvis har jeg glemt mye av følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: det skjønner jeg godt at man blir litt skuffet for.

Sindre skal i bursdag i dag- til nabojenta som blir 5. De går ikke i samme barnehage, men er gode venner. Jeg lurer dog på om det bare kommer ukjente jenter dit, så lurer på om jeg bør være med han eller ikke. Får se hva han vil.
De er forresten i samme "årskull". Dæven. Det er bare litt over ett år til minin skal bli skolegutt! :shocked:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Puh* - har ikke blitt etterlyst enda. Har ikke skjedd noe, men det er jo imorgen eller natt til mandag hun kommer. :ahappy:
Uansett er det maks 3 dager til baby regner jeg med! :)

Håper dere får en kjempefin bursdag idag Lill! :heart:


Og er Sindre så stor allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå satt jeg her og stusset på hvorfor ingen hadde etterlyst alle de gravide, det er jo laangt på dag... før jeg innså at det er kanskje jeg som har fått døgnet snudd på hodet :lol: Lang natt, hun har hatt vondt i magen og klarte ikke roe seg. Å være våken gjorde ikke så mye, men det gjør allerede vondt langt, langt inn i mammahjertet når hun gråter sånn. Jeg har i alle fall fått se i natt (og det siste halvannet døgnet) at babyen har fått en fantastisk pappa. Han stiller opp, gjør masse og er i tillegg helt fortapt i den lille tulla. Jeg må krangle meg til å få holde henne, for han synes egentlig hun kan være hos pappaen sin hele tiden. Det "hjelper" ikke at hun tydelig liker pappaen sin og roer seg helt utrolig sammen med han. :)

Tøtta var 3700 gram og 50 cm (akkurat det pappaen tippet, mest fordi han var nøyaktig det sammen når han ble født). Og til dere med fødsel nært forestående håper jeg dere får en som jeg gjorde. Ingen komplikasjoner, fra de regnet fødselen (ca 7 cm) tok det 6 1/2 time før hun var ute. Jeg klarte det og da klarer dere det også! Heiaheia!

Og Marie, uansett hvordan de neste dagene blir så må du prøve å finne trøst i at du snart har jenta di i armene dine. Det er verdt alt sammen - dette klarer du!

Edit: Og en ting til. Jeg fikk en fantastisk jordmor ved vaktskifte kl 15, altså som var med de siste 6 1/2 timene. Hun var helt fantastisk. Ikke nøl med å bytte om dere ikke liker jordmoren, hun skal ha mye av æren for at min fødsel gikk bra. :)

188337_10151412345167225_167296492_n.jpg

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅh, hun er så fantastisk søt Soelvd!! Skjønner at du oser over av stolhet nå! Og for et vakkert navn :wub:
*mimre tilbake til barselstiden igjen*

Jordmødre ja... jeg har hatt både fantastiske og ikke fantastiske jeg også. Med Sindre gikk jeg vel igjennom hele vaktlisten (på to sykehus) to ganger. Husker hun jeg hadde under utpressingen. Jeg fikk ikke lov til å prese, siden jeg ikke hadde de siste millimetere med full åpning enda. PRØV å få en som har hatt kraftige rier i nesten 50 timer og som nå ligger med kraftige press-rier til IKKE å presse du! :sint_01:
Husker tydelig at hun sa "to rier til, så skal du få presse". Jeg torturerte meg igjennom to rier, og når den tredje kom presterte hun å si "Vent en rie til nå". YEAH RIGHT! Jeg passer vanligvis tungen min altså, men da kom det noen mindre pene gloser etterfulgt av "Du sa at jeg skulle vente to rier, nå har jeg ventet to rier, nå presser jeg for ¤%/&/()/=!!!" Selv mannen fikk litt hakeslepp :P
Er noen voldsomme urkrefter i sving. Samme jordmor var forøvrig overbevist om at jeg ikke ville ha krefter til å få han ut selv, så totalt utmattet jeg var, og de stod visst klare til å ta imot meg på akutt-keisersnittavdelingen. Men jeg klarte det :ahappy:
Idet han kom ut husker jeg det kom 5-6 mennsker stormende inn. jeg fikk såvidt se han før de løp avgådre med han. Her er noen bilder av Sindre for ca 4 år og 3 mnd siden:
563241_342946659147800_1689886276_n.jpg

Med Magnus fikk jeg bare omtrent 2 timer på sykehuset før fødselen var ferdig, så der hadde jeg bare en fantastisk jordmor, som hjalp meg hele veien, spillte på mitt lag og lot meg presse når pressriene kom :wub:

Nyklekket Magnus med storebror:
75173_453496852692_7441129_n.jpg

148128_453496732692_6890605_n.jpg

150301_453496552692_882998_n.jpg


Sorry bildespam, men nå begynte jeg å mimre :icon_cry:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare svare på litt ting jeg var for sliten til å svare på igår. :)

Da blir du nok i så fall lagt inn på obsposten. Der var jeg, og jeg lå kun på rom med en annen en gang og var innlagt kanskje 4 ganger til sammen. Så det kan jo hende du får enkeltrom :) håper fødselen setter i gang av seg selv i løpet av helgen! :hug:

Fødselen ble igangsatt her også, og det gikk helt fint :) grunnen til komplikasjonene var ikke pga igangsettelsen :)

Okei, så du lå på obs posten etter / fordi du var igangsatt? Kan jeg spørre hvilken måte du ble satt igang på? :)
Fikk kjæresten din være der mesteparten av tiden? (Hvis han hadde mulighet da.)

Og kjære, kjære, Marie! Huff, så tungt det må være for deg nå, og jeg blir så frustrert på dine vegne! Hvorfor ønsker de å sette deg igang på mandag? Jeg forstår ikke når både du og barn har det helt supert (ja, kanskje ikke du rent psykisk da, på overtid og alt det fører med seg). Man kan jo fint vente uten at det utgjør noen fare, så lenge barnet blir fulgt opp nøye, og det synes jeg man skal åpne for når mors ønsker er såpass sterke som dine. De skal ta hensyn til mor og hennes ønsker, de skal faktisk strekke seg for deg så lenge barnet har det bra.

Får du til å ta fram stengestemmen din? Kreve som et minimum at Øivind får være sammen med deg, forklar at du blir redd og at du føler at fødeplanen din blir tatt fra deg og du føler deg litt maktesløs? Om det betyr at du må ha enerom, vel så skal du ha enerom.


Ja, det er tungt at jeg ikke får velge selv. Jeg tror ikke det hadde vært farlig å gå lenger over, tvert imot stoler jeg på at kroppen min vet bedre når den er klar enn det legene gjør... Og nå var jo alt så bra som det kunne være med både meg og babyen. Jeg har ikke bekkenløsning eller noe, så bortsett fra litt småplager kunne jeg klart å gå gravid en god stund til.
Jeg føler ikke at de lyttet så veldig til meg, det var 'kalde harde' retningslinjer som måtte følges. Nå vet ikke jeg nok om konsekvensene ved å gå for lenge, og grunnen til at de har så strikte retningslinjer - kanskje det vil hjelpe meg om jeg finner ut av det.
Har også inntrykk av at mange er motsatt av meg - så lei av å gå gravid at de vil ha ungen ut asap og at det kanskje påvirker hvordan legene tenker?

Men nå har jeg fått time og da er det vel for sent. Så jeg må prøve å klare å snakke for meg når vi først kommer til den timen jeg egentlig ikke vil ha..

Det sagt. Jeg hadde også fått time for igangsettelse, og selv om jeg ikke hadde så spesifikke planer som deg (ikke ABC), så var det siste jeg ville å bli igangsatt. Som du sier så øker det sjanser for komplikasjoner, og det er det siste man vil.

Jeg hadde time klokka 11 og vannet gikk i femtiden samme morgen. In the nick of time, så det går det også. Så ikke gi opp håpet. Modning, symptomer, slimpropper, murringer, som vi vet har det lite å si for når man føder. Man kan ha tonnevis og ikke føde på lang tid, slik det var med soelvd, eller man kan ha ingen indikasjoner whatever, og bam! så er det i gang.

Jeg føler sånn med deg! :console:

Dette var beroligende å lese, og jeg lever i håpet om at det samme skjer her! :)

Jeg har ikke råd til å bidra desverre, men jeg kan avkrefte endel. Du må IkKE føde alene om fødselen blir igangsatt. Det er bare tull. Om fødselen ikke starter og de av en eller annen grunn ikke vil slippe deg hjem ( jeg dro hjem med bf på kvelden, fødselen startet noen timer senere) må du kanskje sove noen timer alene, men faren får være der hele tiden under fødsel. Igangsatte fødsler forløper stort sett helt normalt. Ingen av barna i A sin generasjon ( 6 barn) , har kommet av seg selv. De eneste dramatiske var Ask sin ( det hadde ingenting med at den var igangsatt å gjøre ) og den til min yngste nevø. Han ble satt i gang for sent og var dermed egentlig for stor til å fødes vaginalt...
De fleste fødsler igangsettes nå med en modningsballong, noe som innebærer svært liten risiko.

Jeg skjønner at igangsetting ikke er det du så for deg, men fødselsopplevelsen blir for de aller aller fleste helt normal.
Pust med magen du og ikke stress så mye med det. Lett å si kanskje, men jeg tror det er det beste du kan gjøre :hug:

Edit: glemte å si at igangsatte ofte blir bedre ivaretatt enn de som føder naturlig også. og at de alltid er første pri hvis fødestua er full. Man slipper å måtte dra i hui og hast til et annet sykehus når fødsel er i gang. Fordi min fødsel var i gangsatt av riksen slapp jeg å dra til Asker og Bærum midt på natten slik de med normal fødsel måtte.

Det å måtte være alene er det jeg uroer meg mest for + komplikasjoner. Timen til igangsettelse er kl 9 om morgenen og jeg har hørt at det kan ta tid. Så hvis ingenting har skjedd til kvelden, regner jeg med å måtte være natt til tirsdag alene der? Tror ikke man får reise hjem når man først er satt igang.
Har vært innlagt før og da var jeg jo ikke satt igang eller noe så hadde ikke noe å grue meg for. Likevel sov jeg ingenting den natten, og syntes kanskje ikke det er den beste måten å lade opp til fødsel på. I tillegg er jeg dessverre så pysete / håpløs / avhengig av Øivind at jeg kommer til å bli veldig lei meg om det skjer.

stakkars Marie, for et press! :lol: Jeg husker jeg ble gal av alt maset om jeg ikke fdet snart n岠jeg gikk p堯vertid. Slektninger og venner som plutselig ringte daglig s宮 bare for 堳jekke hvordan det gikk. N堶ar jeg overbevist om at UL terminen var feil ( det er jeg enda ) , s堳trengt tatt var jeg bare 2 dager p堯vertid etter min kalkyle n岠jeg ble satt i gang. Disse UL m嬩ngene de gjr er ikke veldig nyaktige, jeg ble forespeilet en opp mot 5 kg stor baby og ut kom Ask 3621 g tung og 51 lang. Akkurat passe stor og moden. Kunne sikkert ventet minst en uke til, men s堶iste det seg at det uansett var umulig for meg 堦堩gang en fdsel naturlig. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ja, det er endel mas, kanskje særlig på familiene våre faktisk siden noen har fått med seg at man ikke skal mase på selve den gravide.
Kan jeg spørre hvorfor du ble satt igang igjen, og med hvilken metode? Og det var ikke derfor fødselen ble så komplisert?

Nå satt jeg her og stusset på hvorfor ingen hadde etterlyst alle de gravide, det er jo laangt på dag... før jeg innså at det er kanskje jeg som har fått døgnet snudd på hodet :lol: Lang natt, hun har hatt vondt i magen og klarte ikke roe seg. Å være våken gjorde ikke så mye, men det gjør allerede vondt langt, langt inn i mammahjertet når hun gråter sånn. Jeg har i alle fall fått se i natt (og det siste halvannet døgnet) at babyen har fått en fantastisk pappa. Han stiller opp, gjør masse og er i tillegg helt fortapt i den lille tulla. Jeg må krangle meg til å få holde henne, for han synes egentlig hun kan være hos pappaen sin hele tiden. Det "hjelper" ikke at hun tydelig liker pappaen sin og roer seg helt utrolig sammen med han. :)

Tøtta var 3700 gram og 50 cm (akkurat det pappaen tippet, mest fordi han var nøyaktig det sammen når han ble født). Og til dere med fødsel nært forestående håper jeg dere får en som jeg gjorde. Ingen komplikasjoner, fra de regnet fødselen (ca 7 cm) tok det 6 1/2 time før hun var ute. Jeg klarte det og da klarer dere det også! Heiaheia!

Og Marie, uansett hvordan de neste dagene blir så må du prøve å finne trøst i at du snart har jenta di i armene dine. Det er verdt alt sammen - dette klarer du!

Edit: Og en ting til. Jeg fikk en fantastisk jordmor ved vaktskifte kl 15, altså som var med de siste 6 1/2 timene. Hun var helt fantastisk. Ikke nøl med å bytte om dere ikke liker jordmoren, hun skal ha mye av æren for at min fødsel gikk bra. :)

188337_10151412345167225_167296492_n.jpg


For et koselig innlegg! Ikke at hun har vondt i magen, men resten :wub:
Tusen takk!



(Ikke meningen å begynne å fokusere negativt med dette innlegget igjen altså folkens, men jeg må bare prøve å forberede meg til mandag hvis det er den veien det går!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig, fabelaktig søt hun er Soelvd! *Stolt sonenbestemor*

Nommin såå nydelig liten dukke!

Jeg har tårer i øynene, fordi hun er så søt, og fordi jeg husker så godt første gangen jeg følte på at et annet lite menneske kan ha en virkning så dypt i hjertet mitt:) Gratulerer igjen, soelvd, og kos dere:)

Tuusen takk. Jeg er selvsagt helt enig :lol: Og ja. Det er en rar følelse. Og så tilstedeværende at man nesten føler man kan ta på den :P

ÅÅÅÅh, hun er så fantastisk søt Soelvd!! Skjønner at du oser over av stolhet nå! Og for et vakkert navn :wub:

*mimre tilbake til barselstiden igjen*

Tusen takk! og da er det bekreftet, man kan bli babysyk på andre babyer selv om man har en selv :wub:

*klippe*

Hvor skulle du føde igjen? Mamma fødte meg på Ullevål, hun ble i gangsatt fordi det ikke skjedde noe mer etter vannavgang. Og når jeg fortalte om det du sa ang igangsetting og sånn der du er så sa hun at det hørtes ut som der hun var. og hun hadde syntes det hørtes ille ut, men det gikk veldig fint. Hun hadde dessuten en ukomplisert og veldig fin fødsel. :) Satte i gang med drypp. Nå er dette 22 år siden, men det kan jo være godt å vite at det gikk finfint på den tiden også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare svare på litt ting jeg var for sliten til å svare på igår. :)

Okei, så du lå på obs posten etter / fordi du var igangsatt? Kan jeg spørre hvilken måte du ble satt igang på? :)

Fikk kjæresten din være der mesteparten av tiden? (Hvis han hadde mulighet da.)

Ja, jeg ble lagt inn der pga igangsettelsen. Fikk sånt ballongkateter, som fungerte veldig bra! Samboeren min var der litt dagen jeg ble satt i gang, men ikke på natten. Jeg sov ikke da pga rier, men det ble noe helt annet enn de nettene jeg ikke sov noe særlig der under tidligere innleggelser. Var jo spent osv også, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd :) siden E var så syk fikk samboeren min være der hele døgnet frem til vi flyttet på sånn familiehybel. Men det er jo mulig du blir lagt inn på en annen avdeling, det skal jeg ikke si sikkert! Men det går helt fint, Marie! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig quote

Åherrefred så nydelig! Helt ferdig og perfekt hun:)

Her humper det og går, tøtta i magen klemmer på alt av blodårer når jeg sitter og ligger så jeg forsøker holde meg mest mulig i gang ellers blir jeg uvel. Og i går kveld hadde jeg modningsrier :D Ellers skjer det ikke så veldig masse spennende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherrefred så nydelig! Helt ferdig og perfekt hun:)

Her humper det og går, tøtta i magen klemmer på alt av blodårer når jeg sitter og ligger så jeg forsøker holde meg mest mulig i gang ellers blir jeg uvel. Og i går kveld hadde jeg modningsrier :D Ellers skjer det ikke så veldig masse spennende...

Takk :D Modningsrier! Føles ut som en evighet siden :lol: Så vips så er babyen hos deg :D Stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Modningsrier! Føles ut som en evighet siden :lol: Så vips så er babyen hos deg :D Stå på :-)

Du hadde de jo faktisk for en liten evighet siden :lol:

Jeg er bare glad for at noen viser tegn på å ville komme ut på ett eller annet tidspunkt jeg, trodde nesten hun skulle bygge og bo inni der.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde de jo faktisk for en liten evighet siden :lol:

Jeg er bare glad for at noen viser tegn på å ville komme ut på ett eller annet tidspunkt jeg, trodde nesten hun skulle bygge og bo inni der.. :P

Svigesøster sa kvelden før hun kom at "Nei, nå tror jeg ikke Tuva har tenkt å komme ut. Hun har nok flyttet inn i magen permanent!" :lol: Men nei. De kommer heldigvis ut. Hvis ikke hadde vi sprukket :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om frøkna er like klar som meg for å komme ut, hun har nå rotert 180 grader mens jeg har sittet og sett på, så nå er ryggen hennes på min høyre side og ikke på venstre som den har vært i ukesvis. Og det er ikke måte på hva slags exorciststillinger som blir forsøkt inni her. Innvollene mine får bank, skikkelig grisebank.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...