Gjest Skrevet 24. August 2012 Rapporter Share Skrevet 24. August 2012 Hva er den mest deprimerende filmen du noen gang har sett? Jeg kom inn på temaet da jeg er ****** deppa at the moment, hørte på litt trist musikk på youtube og vips havna jeg innom Requiem for a dream av Clint Mansell. Et meget kjent soundtrack til filmen med samme navn. Og da slo det meg, herregud så trist den filmen egentlig er. Bare tanken på den får meg til å kjenne en emming av tristhet, oppgitthet og en følelse av råttent "alt". Jeg husker jeg følte meg fysisk DÅRLIG innvendig etter å ha sett den filmen, for (bittelitt spoiler alert:) den gamle dama som det går i nedoverbakke med? Det skulle ikke vært lov å lage så triste filmer. Det er nesten uutholdelig. Requiem for a dream er en sinnsykt bra film, med et viktig budskap. En av de bedre jeg har sett i mitt liv. Men du kan ta deg en fa*n på at jeg ikke kommer til å se den igjen. For den suger livsgnisten av deg; et tegn på en god film, men tungt å bære. På en "hederlig" andreplass kommer musikkvideoen til Mogwai - Hunted By A Freak. Hele komposisjonen vrir hjertet ut av meg: Har du en kandidat på en enda mer deprimerende film? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Åh, jeg vet om mange, men så kommer jeg selvsagt ikke på en eneste en! Eller jo, jeg vet om en, og den så jeg går faktisk; We need to talk about Kevin. Den er ikke særlig lystbetont. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Veldig enig med "Requiem for a dream". Sjelden man føler noe så sterkt etter å ha sett en film - så vond men likevel fascinerende fengende. Har sett den flere ganger av en eller annen merkelig anledning. Ellen Burstyn var oscarnominert for rollen, og burde så sannelig ha fått den! "American History X" og "A home at the end of the world" er også filmer som jeg synes griper tak i hjerterota på en vond måte. Filmopplevelser utover det vanlige. Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Enig med requiem + american history. Så Hakushu her om dagen, og syns den var veldig trist. Angret på at jeg så den, fikk vondt i hjertet. At ingen avlivet han, at han skulle få lov til å deppe i 9 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Million dollar baby, en drit bra film. Men jeg klarer fysisk ikke se den en gang til. Schindlers liste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 The Green Mile er forferdelig trist. Leaving Las Vegas husker jeg også godt. Den handler om Nicolas Cage som prøver å drikke seg ihjel mens han har selskap at en stripper eller prostituert. Precious er også temmelig vond å se. Brokeback mountain. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Lilja forever er så trist helt fra begynnelse til slutt. Tristeste filmen jeg har sett. Den er knallbra den filmen anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Jeg ser ikke på triste filmer, siden jeg hater å bli trist. Men Marley & me er jo en klassisk trist film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 City of God og Kom og se. De er begge ubehagelige fordi de er såpass realistiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Hva er den mest deprimerende filmen du noen gang har sett? Jeg kom inn på temaet da jeg er ****** deppa at the moment, hørte på litt trist musikk på youtube og vips havna jeg innom Requiem for a dream av Clint Mansell. Et meget kjent soundtrack til filmen med samme navn. Og da slo det meg, herregud så trist den filmen egentlig er. Bare tanken på den får meg til å kjenne en emming av tristhet, oppgitthet og en følelse av råttent "alt". Jeg husker jeg følte meg fysisk DÅRLIG innvendig etter å ha sett den filmen, for (bittelitt spoiler alert:) den gamle dama som det går i nedoverbakke med? Det skulle ikke vært lov å lage så triste filmer. Det er nesten uutholdelig. Requiem for a dream er en sinnsykt bra film, med et viktig budskap. En av de bedre jeg har sett i mitt liv. Men du kan ta deg en fa*n på at jeg ikke kommer til å se den igjen. For den suger livsgnisten av deg; et tegn på en god film, men tungt å bære. På en "hederlig" andreplass kommer musikkvideoen til Mogwai - Hunted By A Freak. Hele komposisjonen vrir hjertet ut av meg: Har du en kandidat på en enda mer deprimerende film? åååå den filmen var trist stakkars alle dyra snufs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Into the wild... en sann historie. Egentlig ikke så veldig trist når han opplever Amerika, men jeg synes bare det er tragisk måten historien ender. Han hadde en drøm, og den endte ikke helt slik han hadde planlagt. Jeg får vondt inn i meg. Ellers er jo American History X en sterk film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Slenger meg på requiem for a dream og american history x. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 in to the wild. sikkert mange fler men de fleste er nevnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Hachiko filmen OG Hachiko Monogatari, både den engelske og japanske versjonen gjør vonde, vonde ting med hjertet mitt. ..og hvorfor ingen avlivde han: Vel, han var "eid" av jernbanestasjonen og fikk både mat og medisinsk behandling når han var syk (men ikke ormekur visstnok, for det fant de i obduksjonen..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 "Purpurfargen". Husker jeg så den da jeg var 14 eller noe, første gangen jeg gråt av en film... Ellers er det andre filmer jeg synes er fryktelige triste, men kommer ikke på noen i farten. Eller jo, kanskje "The savages"... den var og litt lei. jo jo! "livet er herlig" eller hva nå den heter. Den italienske, om konsentrasjonsleiren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 En av de mest deprimerende filmene jeg har sett er Lars von Triers "Breaking the waves". Men jeg syns det er vesentlig forskjell på deprimerende og triste filmer. "The Big Blue" av Luc Besson er en av de tristeste filmene jeg har sett, men finnes ikke deprimerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
breton Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 (endret) Det er to filmer som har gitt meg lyst til å løpe skrikende ut av kinosalen og som jeg har fått fysisk vondt av å se - Breaking the waves og Requiem for a dream. Den førstnevnte kunne jeg nok sett om igjen, men lar det være fordi jeg er redd den skal bli "ødelagt" hvis den ikke er så bra som jeg husker. Reqiuem kommer jeg aldri til å se igjen. Men FOR en film. Edit: forsøkt å rette opp rare tegn. Endret 25. August 2012 av breton Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 "Schindlers liste" er det første som slår meg. Den filmen er jo basert på virkeligheten og sannhet, og DET gjør den utrolig, utrolig trist å se... tanken på at så grusomme hendelser og mennesker faktisk fant sted, det gjør meg alvorlig trist, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Slumdog millionaire Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 "Schindlers liste" er det første som slår meg. Den filmen er jo basert på virkeligheten og sannhet, og DET gjør den utrolig, utrolig trist å se... tanken på at så grusomme hendelser og mennesker faktisk fant sted, det gjør meg alvorlig trist, ja. JA! Den glemte jeg helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 P.S i love you The Green Mile The Boy in the striped pyjamas. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjollebolle Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 American History X ja, og ogsaa enig med Lilja 4-Ever. Sistnevnte er jeg glad jeg saa, men kommer ikke til aa se den igjen. Syns Irreversible var baade vond og deprimerende aa se og, igjen neppe en film jeg setter paa igjen med det foerste. (Og beklager oe og aa, blir bare rart ellers når jeg poster her inne fra padden). Edit 2: Og der funket det likevel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 The boy in the striped pyjamas - om konsentrasjonsleir og jøder fortalt fra en uskyldig femårings (?) perspektiv. Måtte sitte i ti minutter etter filmen og bare kjenne litt på følelsene mine. The reader - kanskje ikke så deprimerende, men veldig sterk og trist, jeg gråt hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Requim for a dream er bare forferdelig. Den er rett og slett fysisk ubehagelig å se på! Samme med Lilja 4ever, og jeg synes også Kongen av Bastøy må nevnes i denne sammenheng. Jeg synes også det er viktig å skille mellom trist og deprimerende. Titanic og P.S. I love you er triste, men på en sånn godtrist måte. De andre jeg har nevnt her er sånn som får deg til å miste troen på menneskeheten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 25. August 2012 Rapporter Share Skrevet 25. August 2012 Åh en til som jeg syns er fæl og det er ikke noe håp i tunnellen; "Never let me go". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts