Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bli kvitt "edderkopper "?


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Hyl og skrik! :-O!

Har edderkopp fobi så det holder! Her vi bor er det invasjon av husedderkopper! Jeg blir vettskremt ,og har lett febrilsk etter en måte å få tatt de på, så her var det mye nyttig!

Hos oss er det sånne monstre som stadig kommer inn:

486531_10151139633800091_1680487446_n.jpg

Lurer på om jeg skal dekke til vinduer med myggnetting, fungerer det? Har vinduer lukker i fra sumring til skumring, og synes det har hjulpet litt. Vi har sånn lufte luker på veggen, og jeg lurer på om ikke de er helt tette.. For èt sted må de jo komme inn når vinduer og dører stort sett er lukket om natten! De kan jo komme inn på dagen, men er de ikke nattaktive? Lurer på om jeg skal dekke til vinduer med myggnetting, fungerer det?

Hvis jeg hadde hatt en sånn en i huset så tror jeg at jeg hadde dødd på meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skaff dere katter.

Dette er en veldig interessant tråd for slike som meg som vil ha alskens råd for at disse krekene skal DØ! Men vær så snill, legg bildene i spoiler!

Eller shiba!

De høyfrekvente musejagerene man får kjøpt på clas ohlson o.l. funker av og til på edderkopper. Vi har hatt en del av de store som har vært avbildet her, og jeg synes det har vært mindre av dem i år, etter at vi satte inn elektronisk musejager i 1. etasje. Mulig det har noe med været å gjøre dog, siden jeg har sett 3 de siste få ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i en slik? og hvordan holder man den?

Jeg kjøpte min på et hagesenter i Danmark (hvor jeg bor de neste sju ukene) for 25 kroner. Det er en slik en: http://koedaedendeplanter.dk/ (trykk på venus fluefanger)

Han har over tjue hoder, så han spiser en god del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permetrin ekstra tar knekken på dem. Sprayen kjøpes bla på Felleskjøpet, og tar alt av insekter + edderkopper. Jeg slet med det der jeg bodde før, de var digre og var over alt. Det kom stadig fler, og til slutt kom jeg over denne sprayen. Jeg sprayet dørkarmer, åpnet dør og vinduer og sprayet i sprekken rundt hele, langs lister, i boden, soverom osv Med jevnlig spraying, ca en gang i uka + hvis det dukket opp en i tillegg, så ble de borte. BORTE!

Sprayet hele sessongen selv om de ble borte.

Jeg lover det hjelper, om du er flink å spraye jevnlig :)

Marvin har rett. Jeg flyttet nylig inn i kjellerleilighet og fikk helt noia av alle edderkoppene og stanklene. Etter at jeg sprayet vinduskarmer utvendig med Permetrin har jeg knapt sett en enste en. Er ikke stor tilhenger av gift, men noen ganger må man bare gå til det steget...

Edit: Da jeg bodde et år hos vertsfamilie i Texas (mange ekle kryp i Texas!) på videregående fikk jeg virkelig oppleve effekten av å spraye bort insekter. Der sprayet de ca. hver tredje måned med en eller annen slags gass som også brukes på sykehus. Etter et døgn eller to hadde alle edderkoppene krøpet frem og dødd, så var det bare å finne feiebrettet og koste dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en eller annen spray (kjøpt på Plantasjen), som insekt dør av om de går over. Bor i et gammelt hus med mange sprekker, og da jeg flyttet inn var det bebodd av stokkmaur. Den sprayen har gjort at jeg omtrent ikke ser insekter inne lenger.

OT: Apropos Texas og spraying med gift. Jeg bodde i Arizona hos noen som ikke sprayet *grøsse* Det er der edderkoppfobien min kommer fra. Sorte enker og skorpioner overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyl og skrik! :-O!

Har edderkopp fobi så det holder! Her vi bor er det invasjon av husedderkopper! Jeg blir vettskremt ,og har lett febrilsk etter en måte å få tatt de på, så her var det mye nyttig!

Hos oss er det sånne monstre som stadig kommer inn:

486531_10151139633800091_1680487446_n.jpg

Lurer på om jeg skal dekke til vinduer med myggnetting, fungerer det? Har vinduer lukker i fra sumring til skumring, og synes det har hjulpet litt. Vi har sånn lufte luker på veggen, og jeg lurer på om ikke de er helt tette.. For èt sted må de jo komme inn når vinduer og dører stort sett er lukket om natten! De kan jo komme inn på dagen, men er de ikke nattaktive? Lurer på om jeg skal dekke til vinduer med myggnetting, fungerer det?

*Hyyyyyyl* En så stor og stygg edderkopp har jeg aldri sett! UGH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Apropos Texas og spraying med gift. Jeg bodde i Arizona hos noen som ikke sprayet *grøsse* Det er der edderkoppfobien min kommer fra. Sorte enker og skorpioner overalt.

Usjameien! Ikke bare ******, men faktisk farlig i tillegg... *grøss*

Jeg synes jeg opplevde mer enn nok av småkryp og slanger selv om huset jeg bodde i ble sprayet, men på en måte tror jeg faktisk jeg ble litt herdet også. Men nå friker jeg helt ut. Må kanskje ha litt tilvenningstid til ny kjellerleilighet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjameien! Ikke bare ******, men faktisk farlig i tillegg... *grøss*

Jeg synes jeg opplevde mer enn nok av småkryp og slanger selv om huset jeg bodde i ble sprayet, men på en måte tror jeg faktisk jeg ble litt herdet også. Men nå friker jeg helt ut. Må kanskje ha litt tilvenningstid til ny kjellerleilighet..

Hehe, ja, jeg ble alt annet enn herdet.

Skorpionene var heldigvis ikke så giftige. Ikke stort verre enn et vepsestikk, ble jeg fortalt. Men de sorte enkene var litt verre.

Og jeg så aldri slanger *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg ble alt annet enn herdet.

Skorpionene var heldigvis ikke så giftige. Ikke stort verre enn et vepsestikk, ble jeg fortalt. Men de sorte enkene var litt verre.

Og jeg så aldri slanger *grøsse*

Vi hadde copperheads i blomsterbedet da vi skulle ordne det på våren. Vræææl! Den ble raskt hakket i fillebiter med spaden, men lå alikevel og vrei på seg lenge etter den var delt i to... Og da jeg var på besøk hos ei venninne en gang så buktet det seg en slange i svømmebassenget hennes. Full panikk, men faren hennes fisket den med en håv og kunne berolige oss med at det var en totalt ufarlig 'garden snake'.. Jeg foretrekker heller hageslanger i plast må jeg si.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en sånn en i huset så tror jeg at jeg hadde dødd på meg.

Yess, jeg døde på meg, og er død enda! Fikk jo hjerteinfarkt da jeg så den, knappe to meter unna der jeg satt. Godt man har en tøff og sterk samboer som moste udyret.

*Hyyyyyyl* En så stor og stygg edderkopp har jeg aldri sett! UGH!

Trodde jeg hadde sett store edderkopper, men denne tok kaka. Den må ha vært minst 8-10 cm i beinspenn. Har lest meg litt opp, og funnet ut at arten heter Norsk husedderkopp, og er en av de søstre artene i Norge. *GRØSS* typisk at når vi først blir invandert av edderkopper, så må de jo seff være den største man får tak i her til lands..

Freaky!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi er Ias o store beskytter og kommer styrtende for å redde henne fra de livsfarlige stankelbeina eller edderkoppene, når Ia hyler. En kveld var det kommet inn en sånn sort bille og den bare hæla ikke Fibi å ta. Smakte høgg, kanskje. Hun ble så lei seg at Ia måtte finne en edderkopp og hyle litt, så Fibi fikk reddet henne likevel :homestar: (= hjertesmiley)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F******N! for noen grusomme vesner! Jeg hater edderkopper. De husedderkoppene dere har der sør tok kaka. Det største vi har her er korsedderkopp. Ille nok. Jeg sverger til permetrin ekstra :heart: Det tar alt. Også maur. Elsker å praye de ekle dyra med det!

Kommer til å få mareritt inatt pga det jækla bildet som ble lagt ut her. Kunne vært lagt i spoiler :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss..

Minnes min første tur til California, vi hadde fått låne et hus som hadde stått ubebodd i noen måneder, og det KRYDDE av edderkopper der. De bodde mye i rør og sånn, så hver gang man skulle dusje kom det alltid to-tre opp av sluker når man skrudde på dusjen.. En kveld satt jeg i stua, og mamma satt tvers ovenfor meg med ryggen mot veggen. Hun fortalte det at jeg plutselig bare hadde fått kulrunde øyne og satt og måpte, for opp langs veggen, bak mamma, kom det krypendes en kjempeedderkopp. Ugh! Heldigvis ufarlige da, men broren min bodde en stund lengre ut på landet, og der hadde de masse sorte enker. Grøss

Og, hehe. En gang vi var i Sør-Dakota hadde vi stoppet og lunsjet, og når vi skal inn i bilen igjen sittet det en stor, hårete edderkopp på en sv pedalene.. Og før broren min rekker å drepe den kryper den liksom oppunder der, og vi fant den aldri igjen.. Var lenge vi kjørte med buksene oppi sokkene og med følelsen av at det klødde overalt :s

Var en sånn, tror vi:

Wolf_Spider_8_eyes_PB032198.jpg

Ulveedderkopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en runde rundt huset i skumringen 2 ganger hvert år å sprayer med insekt-kverk for landbruk.

Da kverker jeg en 100 ++ puss der de fødes, er lett 500 bittesmå edderkopper i en sånn klynge/eggball...

Prosjekt vi driver med nå er å fjerne alle blomsterbed langs husveggene slik at det er bare plen helt inn til grunnmuren...

Enklere vedlikehold, bedre for grunnmuren, bedre for bordkledning, bedre for og man ser ut av kjellervinduene og edderkopper trives litt mindre.

Stiv pris, men Kvalitet og enkelt i bruk.

http://norsol.no/Modules/Page/viewPage.asp?modid=7217&level=7217

Alternativt borrelåsfesting som man får til 1/20 av prisen.

http://www.jysk.no/140/470/5218300/a/catalog

Folk sier man må fjerne spindelvev med en gang man ser det, men ser ingen effekt av det, bare mer aktivitet og trim til edderkoppene å sysle med, de gir ikke opp og flytter ut akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på felleskjøpet og kjøpt spray. Har sprayet rundt verandadøren, og skal ta de andre dørene senere. Håper det fungerer! Tenker å ta et raid på terrassen der det er mest, den er overbygd så de trives vist ekstra godt der. For min del kan de godt henge rundt huset, bare de ikke kommer inn!

Det står at det er skadelig for miljøet og ekstremt brannfarlig, ikke akkurat en slik ting jeg er fan av å bruke, men akkurat når de kommer til de beistene her så skyr jeg ingen midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk den inne i stua å slikt, setter flekker og lukter...

Sprayet på kvisten når vi flyttet inn i 2008, siden har det ikke vært fluer på kvisten... :P

Brukte vist *LITT* mye...

"spray i 5sekunder for 30m2" - holdt på i 10minutter jeg... :P

Vent med å spray til kvelden og mørket kommer, da er det full åpen krig med lommelykt...

Svært tilfredsstillende... :-)

Men om det er greit ute (de gjør jo en jobb)

Så er det jo å bruke myggnetting og lukke vinduer som er cluet...

Slipper man både fluer, veps og etterkåppær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...