Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør hunden din når den ikke helt skjønner hva du ber om?


Caro
 Share

Recommended Posts

Caro han ser fort litt forvirra ut, kommer kanskje bort til meg og dulter i armen min "hva da mor??", faller om å ligger langflat på gulvet å ser små frustrert ut (kommer ofte noen lyder og da som "graaau, awwuwuu, hmprfff) eller så bare improviserer han! :)

Sist i dag så ba jeg han hente en sokk som lå på gulvet inne på kjøkkenet, han skjønte ikke det helt så da tok han like så godt halen sin å kom med den istede..morro klumpen! :)

Hvordan reagerer deres hunder når den ikke helt forstår?? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana står der og ser på meg. Man ser tyyyydelig at hun tenker så det knaker. Holdt på med bakpartskontroll igår kveld, og da så jeg hjulene spinne. Man så at hun tenkte på hva hun skulle gjøre, hva hun måtte gjøre for å få nammis. Morro! Ofte SKAL hun til å gjøre noe hun kan fra før, men så stopper hun rett før hun gjør det. Og så kan hun improvisere og kanskje vise meg noe hun kan fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper sin løsning på det meste er å sitte bamse. Det er det ultimate trikset for ham. Eventuelt dytter han på møbler med snuten eller dasker til dem med labben. Target og bamse løser alt :sweat:

Her er en liten snutt av Casper som ikke aner hva han skal gjøre (jeg hadde heller ikke bestemt meg nemlig, tok bare frem klikker og godbiter :P) Så da prøvde han seg på en usynlig targetmappe og litt bukking og rygging og sånn :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ico begynner å hoppe rett og og ned på plassen han står og lager en hel haug med frustrasjonslyder, og så prøver han å gå gjennom alt han kan, ett triks av gangen, hele remsa, og når ikke dét heller funker, da blir frustrasjonen stor, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusern rygger eller dekker. Funker ikke det kommer det lyder. Basenjien sitter, og sitter og sitter og sitter og sitter, han flytter på seg og "sitter hardere" :lol: Lukisen trekker ned rullegardina og bare står der og ser fjern ut. :lol: Er han virkelig gira så dekker eller sitter han, eller hopper på meg. Samojeden sitter og gir labb. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå kan ikke Imouto så veldig mye, men hun pleier å kunne "legge seg", spesielt når jeg peker med fingeren ned i matta jeg vil hun skal ligge på for å tørke av seg etter tur mens jeg kler av meg. I går ville hun ikke eller skjønte ikke helt hva jeg mente eller skjønte ikke hvorfor hun skulle, så da sto hun bare og så lei seg ut mens jeg til slutt blei ganske irritert og prøvde å trykke baken hennes ned for deretter å dra ut frambeina (ja, megapedagogisk, jeg veit). Til slutt blei hun så betutta at hun tok to skritt mot meg der jeg satt på huk og pekte sint på matta, og la hodet sitt mot mitt. :wub: Så da blei vi sittende der og kose da, i stedet for at hun var lei seg og jeg var sinna.

Ganske lurt, sånn egentlig. :P

Aiko lager frustrasjonslyder og prøver mange fine ting med poter som klasker både hit og dit, og så har hun en ganske så karakteristisk "kaste på hodet"-bevegelse når hun prøver å få meg til å avsløre hva jeg vil at hun skal gjøre. :teehe:

Edit: Føler for å legge til at Aiko kun gjør dette når hun er ivrig. Stort sett sitter hun og ser på meg og snur hodet vekk dersom hun finner ut at hun ikke gidder. :P

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For inntil kort tid siden vekslet Robert mellom sitt og ligg og sitt og ligg når han ikke skjønte hva jeg ville han skulle gjøre. Nå har vi avansert til sitt, ligg stå på bakbeina og gi labb og litt frustrasjonslyder. Tipper han kommer til å komme med hele repertoaret etterhvert når vi får lært inn flere ting :)

Jo! Og så setter han seg og gjør seg pen og ser på meg med stooooooore øyne :wub: Og da må matmor beherske seg for å ikke belønne for å bare være pen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojeden sitter og gir labb. :lol:

Har du fått en til? :o

Grim løper også unna og steller seg opp. Ofte med litt rart blikk, med tunga såvidt utenfor munnen. Ikke like pent som Noah med andre ord. :lol: Ellers kan han furte, knurre, rygge unna og stelle seg opp igjen. Med enda teitere uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse gjør alt han kan og piper sårt! Usannsynlig slitsomt, for han koker helt over, så da må vi bare bryte av til han har landet litt :D

Shensi sitter bjørn, går rundt i ring, klasker ned i dekk, bukker eller slenger bakføttene oppetter en vegg og satser på at en av de funker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...