Gå til innhold
Hundesonen.no

Hverdagslivets verste dørstokkmil!


Mirai
 Share

Recommended Posts

Det er noen ting som er såå kjeedeeliiig i hverdagslivet. Ting som tar meg en evighet å gjøre, men som man ikke kan slippe unna. Vil heller sitte i sofaen og råtne enn å lette på baken for å få dem gjort!

Her er mine verste:

- Dusje!! Det er så grusomt kjedelig (misforstå meg rett, jeg gjør det, men å vaske håret f. eks, tar jo evigheter!)

- Brette sammen klesvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jepp det er helt sikkert FYFY! Jeg er tøff og tør innrømme det alle kjenner på med ujevne mellomrom! Når det regner sidelengs og blåser nordsibersk nordavind er jeg nokså sikker på at de fleste av oss

Følelsen av varmt vann og det å stå der er fint, men det er alt det andre kjedelige som følger med. Kle av seg, ta ned håret, vaske håret, skylle, balsam, vaske kroppen, barbere beina om nødvendig, va

Godt samboer ikke merker forskjell om jeg bare parrer litt av hvert

Her er mine verste:

- Dusje! Det er så grusomt kjedelig (misforstå meg rett, jeg gjør det, men å vaske håret f. eks, tar jo evigheter!)

- Brette sammen klesvasken.

De kan jeg lett signere, skjønner hva du mener med dusjing ja. Noen ganger kan det jo være kjempedigg men da har jeg lyst å synke ned i et badekar. Mila ble også lenger nå som dørene på dusjen skviker noe grasalt i ørene når du lukker dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysjing her også. Selve dysjingen er ok,men jeg MÅ føne håret etterpå.( Klarer ikke gå med vått hår). Det er kjeeeeeedelig...

Henge opp klesvask,og brette etterpå.

Stryking.

Sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen.

Livet er hardt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing er så kjedelig. eller, det er hardt å gå inn i dusjen, og minst like hardt å gå ut igjen etterpå :lol:

Steke kjøttdeig. Det er veldig, veldig kjedelig av en eller annen grunn :icon_confused:

Henge opp klesvask, og pare sokker. Særlig siden både jeg og gubben bruker svarte bomullssokker fra Dressmann. Det er seriøst en million sokker som skal pares hver gang :frantics:

Gå ut med hunden når det regner. Særlig siden dyret har verdens største selskapsblære og synes det er utrolig unødvendig å gå ut og bli våt i håret :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge når det er sand etter hunden sånn cirka overalt... og man hadde husvasken dagen før!

Skifte på sengen... spesielt når man la på rent tøy ikke så lenge siden, og så har hunden hoppet oppi med skitne labber. Dyret kan også dette med å grise til skikkelig og gni seg oppi senga mi også når han først er i gang.

Æsj, la meg liksågreit bare legge til alt av husarbeid! :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ta klær ut av vaskemaskina, henge dem opp og senere rydde dem vekk.

Ellers misliker jeg sterkt å stryke klær, derfor overlater jeg dette til mamma (selv om jeg er 40 liksom).

Jeg elsker å dusje da, og å bade. Men uten badekar blir det lange minutter i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av husarbeid :-P

Gjøre rent rotteburet når det er stygt vær ute (jeg pleier å spyle det med hageslangen når det er pent vær og la det tørke ute)...

Dusje... Deilig å dusje, men et ork å komme seg i dusjen, og det samme å tørke seg og kle seg etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing er et ork iblant ja... og pusse tenner. Noen ganger tenker jeg på at jeg må pusse tenner minst to ganger om dagen resten av livet... det er en utmattende tanke :lol:

Egentlig er alt en dørstokkmil for meg :P

Line da! gressklipping er jo utrolig gøy :D Jeg elsker det jeg :D Kunne gjort det gratis for deg til og med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper lett unna :aww:

- Ut med søpla. Jeg klarer ikke!

- Klesvask. Hele greia, sette i vaskemaskinen, sette i tørketrommelen, brette og sette på plass. No no.

- Skifte på senga. Det er så slitsom jobb...

- Holde gangen ryddig. Evighets jobb.

Jeg er "bortskjemt" og mannen min tar alt det der for oss så jeg slipper :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-klesvasking - bare det å gå hele leiligheten rundt å samle opp klær(hoho, rydde og kanskje?), putte i maskinen, sortere etter farger, også skal det søren meg henges opp, og så etter det har hengt en uke til tørk(kremt) så må det brettes og legges i skapet fordi det kommer en ny haug med klær, om ikke det havner i en haug på et "rent" sted der hundene ikke kan ligge i det til jeg skal ha det på meg eller gidder brette :D

- ta ut og inn av oppvaksmaskinen... inn er værst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske og henge opp klær er kjedelig...

Stå opp om morningen er gørr, når sengen er god og varm å ligge i...

Ta bussen...

..ellers er det ikke så mye jeg synes er kjedelig i hverdagen. Jeg er en av de få som faktisk synes husarbeid er kjekt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenklipping! :gaah: Ingen over, ingen ved siden - gud som jeg hater plenklipping...

Gah heeeelt enig! Hvordan i alle dager vokser gress så fort tenker bare jeg!

Men nå skal jeg ikke klage, for her jeg bor nå så tar bestefaren til typen seg av det, men ser ut som han koser seg der han kjører rundt på sitteklipperen hans!

Vaske gulv! Går som regel an å støvsuge, men da tenker jeg alltid at jeg vasker imorgen, men da er det jo sandete/støvete igjen, så da støvsuger jeg heller en gang til og så sier jeg meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask er nok det aller aller verste tror jeg, og da er det ganske ille for jeg hater husarbeid og matlaging og rydding noe intenst.

Jeg kan bruke 6 timer på en oppvask - 5 1/2 time å grue meg og så 1/2 time å gjøre den.. I tillegg kan jeg kaste bort uendeligheter med tid pga oppvasken. Jeg klarer ikke å kose meg med noe hvis jeg har oppvasken hengende over meg, så jeg forsøker å gjøre unna oppvasken før jeg andre ting som jeg synes er morsommere - men det funker ikke - oppvaskvegringen er så tidkrevende at jeg går bare rundt omkring og gjør ingenting!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

- Dusje. Det er seriøst et ork. Spesielt siden jeg absolutt MÅÅÅ dusje etter jobb da jeg blir fett og ekkelt i ansiktet.

- Lage middag. Hater det! Men jeg elsker å lage mat. Ikke prøv å forstå forskjellen engang :P

- Jeg elsker å gå tur ute, men jeg hater å komme i gang liksom. Det samme gjelder egentlig trening; jeg liker å gjøre det, men hater å starte.

- Stå opp om mårran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var jeg som sliter med å komme meg i dusjen, egentlig litt godt å se at andre også har det slik. Hos meg er det hovedsaklig fordi jeg får så masse floker i håret så det tar en evighet å få gredd det.

Rydding!! og støvsuging!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...