Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva irriterer deg på sosiale media?


ida
 Share

Recommended Posts

Noen ganger smeller jeg igjen lokket på pcn, bare fordi jeg blir sur. Det som gjør meg sur, er sånne oppdateringer: "Dette ble en trist dag" uten noe mer. Alle som vet hva det dreier seg om, sender klemmer og sympatier og "Ja, jeg er også skikkelig lei meg. Klem", resten av oss aner ikke hva det dreier seg om. Er det noe vi burde visst, noe vi burde forholdt oss til, noe som angår flere? Nei, se det får man jo ikke vite. De som vet hva det dreier seg om, har jo sannsynligvis kontakt med vedkommende på andre måter, siden de alle vet hva det er snakk om. Vi andre kan godt få slippe halvkvedete viser. Vil du ha sympati, må du jo fortelle hva som har skjedd. Er det hemmelig, så la være å si noe om det på et offentlig forum i det hele tatt, da :gaah: Takk :)

Og av akkurat de grunnene du skriver her, er grunnen til at jeg er svært lite på sonen - og hopper over stort sett alt i an-tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen ganger smeller jeg igjen lokket på pcn, bare fordi jeg blir sur. Det som gjør meg sur, er sånne oppdateringer: "Dette ble en trist dag" uten noe mer. Alle som vet hva det dreier seg om, sender kl

Er det bare jeg som finner det underholdende å bli irritert??? Det er en grunn til at jeg henger både i AN-tråden og på FB liksom *ler*.

"Legge meg ---> Skolen ---> Mate katten ---> Trening ---> Dusjen ---> Spise middag ---> Henge på senteret ---> Natta" Jeg syntes også at enkelte kan spare fødsels og gravi

Bare for å si det da, så er det ikke sånn at jeg sitter og er kjempefrustrert fordi noen på Facebook poster "sånne" statuser, det er mer sånn jeg kan tenke på når spørsmålet kommer opp.

Har slettet et par stykker fra skolen som jeg er SÅ uenig med politisk sett når de skriver om "jævla utlendinger" osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt paff over enkeltes overdeling jeg. Forleden var det ei bekjent som skrev; Hvorfor lage barn hjemme når man kan gjøre det *stedet de var på* istedet???

Sånn ellers er det alle disse "vakre" og "kloke" tekstene på dramatiske bilder som scrolles kjapt over. Og antimannfolk/eks/dårlige venner-tekstene er til å bli irritert over når det er de samme som til stadighet legger de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt rart da IW? Altså, man er jo mer enn sin politiske mening? Selv om jeg ikke har noen "ekstreme" venner, så har jeg venner helt fra ene sia av politisk parti, til den andre. En av mine bedre venner er en skikkelig gjennomsyra kommunist, vi snakker helt AKP-nivå. Og jeg er vel rimelig sentrum-høyre-aktig av meg. Det er jo flere dimensjoner til en person enn ens politiske standpunkt? Er jo bare koselig å diskutere litt politikk, jeg veit hvor han er og jeg veit hvor jeg er. Det er jo ikke noen grunn til å slutte å omgås? :P Men selvfølgelig, det kommer vel an på hvor nært man kjenner personen - og hvor blatant sosialt uintelligent noen er. Selv om det jo er et interessant diskusjonstema - hvor lite akseptert det er å være "åpen FRP'er", mens "åpen AKP'er" ikke er noe gæærnt. Men nok om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for mye for meg nå folk skal være så utrolig...klissete i sin omgangstone med venninner. "Snuppa" og "kjære vennen min" og "du er SÅ vakker, snuppelupp" og "klem, elsker deg" til hverandre i HVER eneste post. Altså venninner i mellom, ikke kjærester.... Det syns jeg blir litt for mye. Nå snakker vi om en lang rad nedover der ord som "snuppa" og "snuppeluppen" befinner seg i hver eneste post.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ustanselig klager over Facebook - og fortsatt insisterer på å bruke det.

Folk som glemmer venner som ikke er på Facebook (ja, vag bitterhet i tonen der).

Kunne sikkert skrevet en lang liste, men det er sent på natten og jeg har dårlig nett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse her : kl 1307 : har matet katten ! Georgpuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen var sulten :(

kl 1308: går i dusjen , blir godt !

kl. 1315: **** my life...

kommentarer:

hva har skjedd ? ;O

hva har skjedd ? ;O

chat?

chat?

hva har skjedd ? ;O

den som skrev statusen : Det er ingenting.. sier det på chat istede!

kl.1345 G.... F.... er nå gift med S... T...

kl1356 : i still love , and i promise, i always will! Gustav :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

regner med at dere skjønner pointet.. irriter meg også de som er i et forhold så ut av forhold, så inn i forhold igjen med samma personen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kangerlussuaq: Jo, men når det er en person man egentlig ikke kjenner, og som er på Facebook fordi man gikk i samme klasse, så føler jeg at da vil jeg heller slette enn å føle for å "krangle" hver gang personen legger ut at innvandrere er alle kriminelle idioter som stjeler fra NAV :) Jeg har andre venner som jeg ikke er enig med politisk, men da er det gjerne litt mer saklig. Har ikke noe imot at mine nærmere venner enn akkurat denne personen har andre meninger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt rart da IW? Altså, man er jo mer enn sin politiske mening? Selv om jeg ikke har noen "ekstreme" venner, så har jeg venner helt fra ene sia av politisk parti, til den andre. En av mine bedre venner er en skikkelig gjennomsyra kommunist, vi snakker helt AKP-nivå. Og jeg er vel rimelig sentrum-høyre-aktig av meg. Det er jo flere dimensjoner til en person enn ens politiske standpunkt? Er jo bare koselig å diskutere litt politikk, jeg veit hvor han er og jeg veit hvor jeg er. Det er jo ikke noen grunn til å slutte å omgås? :P Men selvfølgelig, det kommer vel an på hvor nært man kjenner personen - og hvor blatant sosialt uintelligent noen er. Selv om det jo er et interessant diskusjonstema - hvor lite akseptert det er å være "åpen FRP'er", mens "åpen AKP'er" ikke er noe gæærnt. Men nok om det :P

Bare for å kommentere. Jeg er rimelig lagt ute på ventresiden selv, og har en del ganske radikale politiske venner. Radikale på begge sider av det politiske spektere som virker som om de er på facebook kun for yttre en politsk mening. For det første irriterer det meg at enkelte folk ser verden så utrolig sort/hvit og er totalt blottet for empati og forståelse for andre kulturer/meninger osv. Det irriterer meg like mye med folk som tror at alle mennesker med penger er onde, som folk som tror at alle innvandrere er dumme. For det andre irriterer det meg at disse menneskene tydeligvis må trykke sine politiske meninger ned i halsen på alle andre. Greit med en diskusjon i ny og ne, men når samme menneske poster 30 artikler om hvor grusomt det er at høyresiden i Europa er på vei fremover blir det bare for dumt. Da blir de glatt slettet hos meg. Og for ordens skyld er vennene mine på venstresiden nesten verre på dette.

Jeg har også slettet ett par Amerikanske venner på facebook, som har skrevet statuser som helligjør det Amerikanske militæret og det å dø for landet sitt, og ett par som er fanatisk anti-abort, ettersom det i grunn er mer etiske spørsmål for meg, enn politske. Bedre å slette de fra facebook, enn å irritere meg daglig over tidligere nevnt mangel på empati og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med mile lange status oppdateringer. Samme hva de handler om, men når det dekker en hel side, da blir det for mye.

Sånne tekster leser jeg sjelden. Lange tekster tror jeg ikke blir lest av så mange flere enn de som kjenner forfatteren godt. Da må innholdet i alle fall være veldig interessant,spennende eller morsomt. Og så er det enkelte som burde lære seg å lage avsnitt, det gjør teksten veldig mye mer lesbar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fb statusen min blir vel nesten bare brukt til å oppdatere hunderelaterte hendelser den :D .

Og det jeg legger merke til hos andre er vel også mest det som handler om hund/hunder/andre dyr :D .Noe snevert interessefelt kanskje :icon_redface: . :D .

Andre hendelser er stort sett forbeholdt de jeg snakker med "live" og AN :yes: .

Irritert blir jeg vel mest av "kliss" og delinger av samme elendige sitat i flere dager..

Endret av Toril
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par folk på Facebook som irriterer meg. En slettet jeg da han 22. Juli, før vi visste hva som hadde skjedd, sa at dette var et muslimsk terrorangrep - og så fulgte opp med at vi nordmenn kunne takke oss selv fordi vi så lenge hadde provosert Islam. Sukk.

Ellers irriterer jeg meg også over de som skriver navnet til kjæresten sin på slutten av HVER status, og de som ikke har forandret seg en dritt siden ungdomsskolen. :lol: Har en "venninne" som legger ut samme type bilder nå som hun gjorde da Facebook var ny, og stadig får kommentarer fra guttevenner om "å heisann du!" og sånn. Haha. Da tenker jeg med meg selv at jeg kanskje bare burde slette dem, så jeg slipper å irriterre meg over at de fortsatt er 14. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert en sånn en som mine ikke-hundevenner på fb er drittlei av :rofl: Jeg skriver veldig, veldig sjelden noe personlig i statusen, det går hovedsakelig i et Ganziebilde i ny og ne (i snitt ett bilde om dagen :innocent: ) Men jeg har sagt at om de ikke liker det, så må de bare slette meg, og heller holde seg til sine venner som har baby, som poster statusrapport og bilder av gullbæsjen til gullungen og hvilken farge oppkastet hadde :x

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Legge meg ---> Skolen ---> Mate katten ---> Trening ---> Dusjen ---> Spise middag ---> Henge på senteret ---> Natta"

:gaah:

Jeg syntes også at enkelte kan spare fødsels og graviditetsdetaljer for facebook, uansett hvor naturlig det måtte være..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de lola-bildene med klisse text som søsteren min legger ut flere ganger om dagen, det er liksom ikke et par stykker heller :gaah: :gaah: :gaah:

Ellers så er jeg ganske rund i kantene om hva folk legger ut, hopper bare glatt over det som jeg ikke bryr meg om.

Ikke hundefolk på listen min må være ganske lei av Chicka ditt og Chicka datt og Chicka bilder...nesten så jeg blir litt flau over meg selv når jeg tenker over det, de må tro jeg ikke har noe liv utenom hunden...eller har jeg det :rofl::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og heller holde seg til sine venner som har baby, som poster statusrapport og bilder av gullbæsjen til gullungen og hvilken farge oppkastet hadde :x

Hva ER det med sånne folk??? Tror de virkelig utverdenen har noe som helst interesse av å vite at ungen har bæsjet på potta for første gang, hvor mange ganger ungen har tisset iløpet av natten og om ungen har grønn snørr liksom??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg kjenner meg igjen av noe av det dere irriterer dere over, jeg :icon_redface:

Egentlig kommer jeg ikke på noe jeg irriterer meg over :P Om folk skriver A uten å si B, så bare gjetter jeg meg til hva det er, så blir det en morsom historie :P Lange statuser er noen ganger spennende. Ting jeg ikke liker scroller jeg over :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja får vel nevne noe jeg også da siden tråden ble opprettet :P

Folk som hele tiden kommer med slike "kloke ord"... Eller når de skriver "Ekte venner kommenterer oppdateringen min" BLABLABLA!

Folk som HELE tiden skriver om hvor flink ungen deres er.. Ungen min kan gå! Ungen min bæsja idag! Ungen min er forkjøla og snørret renner... I DONT CARE :P

Jeg var ram på fb før, men nå har jeg roa meg ned litt... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting forstår jeg i hvert fall og det er at det kan ikke være lett å være en god venn på facebook med så mange meninger om alt. Jeg tror omtrent at noen missliker det du skriver uansett hva du skriver jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...