Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder skambet barn (2) og to voksne


Ara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner at hele diskusjonen om journalisten bør bruke ordet kamphund eller ikke, føles svært uvesentlig. Det er en journalist liksom, dukker det opp "kamphund" når h*n googler rasen, så brukes ord

Amen ! Dette er bare vanvittig provoserende. Jeg har en nevø som akkurat fylte 6 år. Han er skeptisk til hunder og ville sannsynligvis begynne å slå og skrike hvis en stor hund kom bort til han.

Det er jo ikke løs hund i seg selv som er et problem. Denne saken, og alle andre lignende saker, er et resultat av mange uheldige omstendigheter. Vi snakker om feil hund, på feil sted, til feil tid, m

Guest Belgerpia

Vedtatt at 2 av 3 skal avlives http://www.vg.no/nyh...?artid=10066697

Eieren vil anke da..

Jeg hadde egenhendig tatt mine hunder til dyrlegen hvis dem hadde gjort noe sånt noe! Sånne hunder trenger vi virkelig ikke i samfunnet.

Nemlig - det samme hadde jeg gjort - jeg hadde bare gitt politiet beskjed om å avlive hundene umiddelbart. Ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tørt å hatt hunder som hadde gjort noe sånt. Hadde fått dem avlivet umiddelbart. Tror heller ikke han kommer langt her, men fatter ikke hva han tenker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, hvis jeg selv visste at det kun var en hund som bet (og vitner bekrefter dette) synes jeg jo ikke at det er rimelig å avlive de to andre, da..

Men som jeg oppfattet det så har den andre vært involvert i biteepisoder tidligere (men da mot andre hunder).

Så jo, begge de to hundene hadde vært avlivet samme kveld, hvis de var mine. UANSETT hvor mye folk vifter med armer, skriker og truer - så skal de selvsagt ikke gå til angrep på folk.

Den tredje ville vært meldt til enhver form for analyse, test og vurdering av alle dyktige hundefolk jeg vet om...

Sånne hunder kan, og blir ikke, gitt tilbake til eieren - for å "leve ut sine lykkelige dager" i samme nabolag som dette har skjedd. Det ville jo vært aldeles fryktelig.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han blir fratatt den tredje hunden også slik at den kan komme til et litt mer ansvarsfullt hjem.

Men den ene hunden var jo en annen sin. Nå vet jeg ikke om den tredje, den som ikke skal avlives, er denne tullingen sin, eller tullingens bror (mener jeg leste en plass at broren eide den ene av blandingene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han blir fratatt den tredje hunden også slik at den kan komme til et litt mer ansvarsfullt hjem.

Den tredje hunden er ikke hans hund. Det er også blitt sagt at denne hunden ikke var med på dette. Noen hevder også at det er kun den franske mastiffen som bet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å ressonere seg fram til det, hvis du tenker litt tilbake ...

Men er det så åpenbart? Hvis det så henger jeg med.

Håper denne saken får oppfølging forøvrig. Av det jeg klarer å se ut fra artikler som er skrevet om hendelsen er både bikkjer og eier en smule ustabile... Håper de som blir angrepet får muligheten til treffe og omgås så de kan stole på snille, gode hunder en dag, så de slipper å bære med seg frykt for hund hele livet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på canis og lest tråden der.. og fastslår at jeg synes det er flere fornuftige folk her altså.. eller at canis har flere "avvikere" enn vi har her..

Shit happens og det er et enormt ansvar å ha en hund som kan finne på å bite folk (eller hunder for den saks skyld) når den er løs - uansett grunn. Så jeg håper hundene blir avlivet. Synd at disse tingene skjer mens det er agurktid slik at det blir stor media-interesse, for jeg er alltid redd for at man skal få for seg å skjerpe inn hundeloven ytterligere..

Men av og til lurer jeg på om man skulle hatt ansvarlighetstesting av hunde-eiere altså..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på canis og lest tråden der.. og fastslår at jeg synes det er flere fornuftige folk her altså.. eller at canis har flere "avvikere" enn vi har her..

Shit happens og det er et enormt ansvar å ha en hund som kan finne på å bite folk (eller hunder for den saks skyld) når den er løs - uansett grunn. Så jeg håper hundene blir avlivet. Synd at disse tingene skjer mens det er agurktid slik at det blir stor media-interesse, for jeg er alltid redd for at man skal få for seg å skjerpe inn hundeloven ytterligere..

Men av og til lurer jeg på om man skulle hatt ansvarlighetstesting av hunde-eiere altså..

Ja, enig. Jeg har også lest på canis. Jeg kan ikke forstå at tilsynelatende voksne, intelligente folk kan få seg til å skrive som de gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en tur på Canis jeg også, fordi jeg hadde mine mistanker om hvem dette dreier seg om som eier. Den ble ytterligere forsterket av hva jeg fant der. Men ellers enig i at Canisfolket innimellom er noen folk med meninger som jeg virkelig håper er i ytterkanten hva gjelder hundenorge. Er i alle fall mer fornuftig stemning her inne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Har vært inne på canis og lest tråden der.. og fastslår at jeg synes det er flere fornuftige folk her altså.. eller at canis har flere "avvikere" enn vi har her..

Shit happens og det er et enormt ansvar å ha en hund som kan finne på å bite folk (eller hunder for den saks skyld) når den er løs - uansett grunn. Så jeg håper hundene blir avlivet. Synd at disse tingene skjer mens det er agurktid slik at det blir stor media-interesse, for jeg er alltid redd for at man skal få for seg å skjerpe inn hundeloven ytterligere..

Men av og til lurer jeg på om man skulle hatt ansvarlighetstesting av hunde-eiere altså..

Ler. Jeg er en av "avvikerne" og jeg synes nok at diskusjonene rundt Mandal-angrepet og om hunden som bet en annen hund er veldig så polarisert. Etter min mening burde Mandal-eieren tatt affære og vurdert avliving så snart angrepet var et faktum (at han ikke gjorde det før det skjedde er bare å beklage dersom det er tilfelle at hunden hadde vært innvolvert i andre hendelser tidligere).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å ressonere seg fram til det, hvis du tenker litt tilbake ...

Hva er greia med å henge ut tidligere medlemmer litt sånn difust? Eneste jeg kommer på er XXXX, og det er jo leit om andres insinusjoner går utover evt uskyldige medlemmer. Eller? Er dette i det hele tatt innenfor retningslinjene til forumet?

Endret av Gjest
Fjernet brukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...