Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder skambet barn (2) og to voksne


Ara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner at hele diskusjonen om journalisten bør bruke ordet kamphund eller ikke, føles svært uvesentlig. Det er en journalist liksom, dukker det opp "kamphund" når h*n googler rasen, så brukes ord

Amen ! Dette er bare vanvittig provoserende. Jeg har en nevø som akkurat fylte 6 år. Han er skeptisk til hunder og ville sannsynligvis begynne å slå og skrike hvis en stor hund kom bort til han.

Det er jo ikke løs hund i seg selv som er et problem. Denne saken, og alle andre lignende saker, er et resultat av mange uheldige omstendigheter. Vi snakker om feil hund, på feil sted, til feil tid, m

Kan du ikke istedet svare på det jeg spør om?

Så vidt jeg kjenner til, så er det ingen mellompudler som henger i bildekk, det er ikke noe større miljø for det hos puddeleierene. Og siden jeg svarte på det du spurte om, så kan jo du svare på det jeg lurte på, sant? Tror du hunder ser forskjell på bitepølser og bildekk? I så fall, tror du ikke at de samme hundene ser forskjell på bildekk og folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så vidt jeg kjenner til, så er det ingen mellompudler som henger i bildekk, det er ikke noe større miljø for det hos puddeleierene. Og siden jeg svarte på det du spurte om, så kan jo du svare på det jeg lurte på, sant? Tror du hunder ser forskjell på bitepølser og bildekk? I så fall, tror du ikke at de samme hundene ser forskjell på bildekk og folk?

Grunnen til at det ikke er noe større miljø for dette hos puddeleierne kan ikke ha noe sammenheng med at puddlene ikke har disse egenskapene? :whistle: Jeg snakker ikke om å se forskjell på bildekk, bitepølser, bikkjer og mennesker for den saks skyld, jeg snakker om hundenes iboende egenskaper. Og nei, schäfere henger heller ikke i bildekk. Hadde de gjort det hadde du selvfølgelig sett mer av det men de trenger oftest andre stimuli for å bite og ikke minst for å holde enn ett dødt dekk hengende fra ett tre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tydeligvis ikke, like morsomt hver gang noen kommer med en påstand som er feil.

Hva er det som er feil? For å holde oss til saken som tråden så er det vel mye som er feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev:

Normalt og normalt freulein.. Det blir litt vanskelig å diskutere med og forholde seg til noen som ene dagen mener at en kamphund ikke er en kamphund mens neste dag er det bare helt normalt og naturligste ting i verden å henge lengst mulig i bildekk. :icon_confused:

Hva er det som er feil? For å holde oss til saken som tråden så er det vel mye som er feil.

Jeg lurer fortsatt på hvor du har det ifra at jeg mener at Staffen ikke har vært en kamphund. Det er feil at du påstår det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er noe større miljø for dette hos puddeleierne kan ikke ha noe sammenheng med at puddlene ikke har disse egenskapene? :whistle:

Jeg tror ikke det, kjære Snusken, jeg tror det har mer mot puddeleieres aversjoner mot å vekke sånne ting hos hundene sine å gjøre. Det er f.eks en utbredt mening om at hunder med kamplyst er farlige, også i puddelmiljøet. Dessuten skal pudlene ha lange, smale og elegante hoder, og hunder får vissnok altfor mye muskler i kjevene av drakamp - sies det :)

Jeg snakker ikke om å se forskjell på bildekk, bitepølser, bikkjer og mennesker for den saks skyld, jeg snakker om hundenes iboende egenskaper. Og nei, schäfere henger heller ikke i bildekk. Hadde de gjort det hadde du selvfølgelig sett mer av det men de trenger oftest andre stimuli for å bite og ikke minst for å holde enn ett dødt dekk hengende fra ett tre.

Jasså? Så du tror ikke at dine meninger om hunder som henger i bildekk er en anelse forutinntatt? For, skal man snakke om trening og egenskaper som gjør hunder farlig for folk, så er vel denne slags trening:

tregning.jpg

Langt farligere for mennesker enn hva litt dingling i et tre er?

Du kan gjerne få se en video om du ønsker mer innføring i hva slags sport dette er, her er fra NM 2012:

And just for the fun of it;

Det er rett nok en storpuddel, men allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest følgende: "men om jeg skal ta fram rasisten og den fordomsfulle i meg, så er jeg ikke i tvil om at når man er fra et område i europa hvor løshunder er farlig av ulike grunner, og hunder generelt er noe skumle greier at de kjapt kan ha oppført seg rimelig utagerende, hoing, sparking, opphausing.... men... høyere gjerde kunne fiksa den biffen"

ergo er det barnet, moren og onkelen sin feil at hundene hoppet over gjerdet og angrep, for de må jo da ha hoiet og skreket og sparket og hauset opp FØR hundene hoppet over. Og startet de ETTER at hunden hoppet over, så var det enda mer deres egen skyld at hunden bet. Så det så!

Jepp, man lærer noe nytt hver dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt og normalt freulein.. Det blir litt vanskelig å diskutere med og forholde seg til noen som ene dagen mener at en kamphund ikke er en kamphund mens neste dag er det bare helt normalt og naturligste ting i verden å henge lengst mulig i bildekk. :icon_confused:

Det er ingenting unormalt med den typen trening som det her er snakk om. Selv jeg, med mynden min, ikke akkurat typisk hund for slike ting, har latt meg inspirere av lignende aktiviteter, da det er glimrende fysisk trening for hund -- noe de fleste hunder har godt av.

Det virker ikke som at hundeeieren ikke innser hva som har skjedd, men det blir dumt å forsøke å ta han på at han har vært aktiv med hundene sine.

Noen relevante videoer på lignende treningsformer:

Springpole:

Flirtpole:

Det er veldig effektive former for trening, og hundene får bruke hele kroppen. Flirtpole er glimrende til å trene mynder til LC, da det også går på jaktviljen.

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest følgende: "men om jeg skal ta fram rasisten og den fordomsfulle i meg, så er jeg ikke i tvil om at når man er fra et område i europa hvor løshunder er farlig av ulike grunner, og hunder generelt er noe skumle greier at de kjapt kan ha oppført seg rimelig utagerende, hoing, sparking, opphausing.... men... høyere gjerde kunne fiksa den biffen"

ergo er det barnet, moren og onkelen sin feil at hundene hoppet over gjerdet og angrep, for de må jo da ha hoiet og skreket og sparket og hauset opp FØR hundene hoppet over. Og startet de ETTER at hunden hoppet over, så var det enda mer deres egen skyld at hunden bet. Så det så!

Hvis hundeeieren sin forklaring er riktig hoppet hunden over gjerdet og var fortsatt rolig på utsiden av hagen - men at ofrene begynte å hoie, skrike og sparke som reaksjon på at hunden var løs fra hagen.

Men det virker å være mange forskjellige forklaringer her, og hundeeieren selv virker jo ikke å innse hva som har skjedd, så da spørs det vel om han er den mest troverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det noen unnskyldning for at bikkjene hoppet over gjerdet og angrep da? At noen hoier og skriker utenfor der bikkjene holder til?

Noen vitner hevder at hunden hoppet over gjerdet og da moren og den andre voksne der forsøkte få hunden vekk, skrikende, hoiende sparkende - what ever, så angrep hunden.

For meg er det i grunnen uvesentlig hva som er årsaken, hva som skjedde og i hvem rekkefølge. Men jeg lever nok i min egen lille boble, for i min verden skal ikke hunder biter, og gjør de det har hundeeieren mislykkets i sitt ansvar som hundeeier, og vi har ikke plass for hunder som biter. Men ser jo at det er mange som er uenige med meg og finner unnskyldninger for at hunden angrep og skadet et barn, dennes mor og slektning.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke er så mange pudler som henger fra bildekk har vel kanskje også noe med hvem som KJØPER pudler?

Dessuten, ønsker man kamplyst i hunden sin så kan man jobbe med det fra de er valper - jeg vil tro at pudler har anlegg for å jobbe veldig bra og jeg har absolutt ingen problemer med å se for meg at en som ønsker å drive aktivt med pudlen sin kan få den giret, aktiv og ikke minst elske drakamp/jaktleker.

Men igjen, jeg vil ikke tro at det er noe "mannen i gata" som kjøper puddel som familie- og kosehund driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en IPO-puddel :w00t:

Javisst! Jeg fant en til i mitt korte googlesøk i stad, forresten ;)

At hunder angriper folk som hoier til de, tyder på en ganske lav terskel for å angripe, forøvrig. Idiothunder med idioteiere, det er jo bare nødt til å bli katastrofe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well done 2ne, du har fått en tråd om et hundeangrep til å handle om pudler :P

Skal du poppe inn i tråder for å kommentere det jeg skriver og ingenting annet, så hadde det vært fint om du evnet å lese litt mer enn bare en brøkdel av det jeg har ytret. Men det er sikkert enklere å komme med surmaga kommentarer enn å komme med noe som har relevans i diskusjonen (det siste fordrer jo tross alt litt kunnskap, mener jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well done, Kangerlussuaq, du har klart å få en tråd et hundeangrep til å handle om meg. Det er nesten litt flatterende at du gidder å engasjere deg i hva jeg skriver så ofte som du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egenhendig tatt mine hunder til dyrlegen hvis dem hadde gjort noe sånt noe! Sånne hunder trenger vi virkelig ikke i samfunnet.

Enig.

Men eieren mener jo faktisk at det var ofrenes skyld...

Snakk om farlig holdning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Men eieren mener jo faktisk at det var ofrenes skyld...

Snakk om farlig holdning.

Ja ganske utrolig.

Lurer på hvilket grunnlag han har for å skylde på ofrene her.

Utifra hva jeg har lest vel og merke er det absolutt ingenting som tyder på at ofrene har gjort noke galt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...