Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder skambet barn (2) og to voksne


Ara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner at hele diskusjonen om journalisten bør bruke ordet kamphund eller ikke, føles svært uvesentlig. Det er en journalist liksom, dukker det opp "kamphund" når h*n googler rasen, så brukes ord

Amen ! Dette er bare vanvittig provoserende. Jeg har en nevø som akkurat fylte 6 år. Han er skeptisk til hunder og ville sannsynligvis begynne å slå og skrike hvis en stor hund kom bort til han.

Det er jo ikke løs hund i seg selv som er et problem. Denne saken, og alle andre lignende saker, er et resultat av mange uheldige omstendigheter. Vi snakker om feil hund, på feil sted, til feil tid, m

Guest Kåre Lise

Avlivet av veterinær

Etter at hudene ble funnet i Lyngdal i helgen, har det versert rykter om at de skal ha blitt skutt av politiet. Det stemmer ikke.

---

Fyren burde seriøst sperres inne for sin egen sikkerhet, ryktene kommer kun fra han selv og det verste er at folk trur på galskapen. Dette har han elegant stelt i stand selv, det er bare synd han ikke ser det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlivet av veterinær

Etter at hudene ble funnet i Lyngdal i helgen, har det versert rykter om at de skal ha blitt skutt av politiet. Det stemmer ikke.

Mener hundeeier pratet om at han hadde pratet med en avis og de skulle skrive en artikkel om måten hundene hadde blitt avlivet på. Men de lyver jo helt sikkert da, siden de har pratet med politiet for å høre om det stemmer at de var skutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. For et makkverk av en sak.

Men når alt er sagt og gjort så er jeg faktisk glad for at det ikke gikk verre enn det det gjorde. Så store hunder kunne ha tatt livet av et lite barn, og selv om jeg ikke ønsker å ta et mikrogram vekk fra tragedien, så er det iallfall en mager liten trøst for meg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Var en snartur innom et annet forum for å se om det stod noe om saken der. Der var visst saken ferdig diskutert gitt.

Litt fascinerende det der... Det var ikke måte på hvor mange puter man skulle sy under armene til den tiltalte der inne. Hadde vedkommende vært en helt ukjent er jeg dønn sikker på at tonen hadde vært veldig annerledes, gitt :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fascinerende det der... Det var ikke måte på hvor mange puter man skulle sy under armene til den tiltalte der inne. Hadde vedkommende vært en helt ukjent er jeg dønn sikker på at tonen hadde vært veldig annerledes, gitt :D.

Vil anta det ja. Det var stakar og ene med det andre. Men, jo mer jeg leser der inne jo mer inntrykk får jeg at det er helt ok at bikkjer biter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Så denne posten isted, ironisk ikke sant? Skrevet at den saken gjelder.

Føreren skal alltid ha kontroll på hunden sin, selv om det er båndtvang eller ikke. Det her ser ut til at naboen din ikke bryr seg om sine egne og andres hunder. (Fordi dem havner opp i det dem gjør). Har den ikke kontroll så har den brutt loven, og angriper den dine så sliter naboen om du er heldig med juristen. (Ikke alle tar hundeangrep alvorlig, selv om de biter mennesker har jeg erfart).

Fortell naboen at den skal ha kontroll på hundene, og følger den det ikke opp så anmeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er fryktelig synd at man som offer blir sittende med en sånn regning; MEN, hvor ofte får vi ikke høre at man MÅ HA reiseforsikring? Dette er vel kanskje en type eksempel som nesten virker uvirkelig, men viser hvor fort ting kan skje og det baller på seg når man får behandling som turist. Håper uansett han blir dømt som skyldig og de får det betalt av staten, da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom et annet forum for å se om det stod noe om saken der. Der var visst saken ferdig diskutert gitt.

Litt fascinerende det der... Det var ikke måte på hvor mange puter man skulle sy under armene til den tiltalte der inne. Hadde vedkommende vært en helt ukjent er jeg dønn sikker på at tonen hadde vært veldig annerledes, gitt :D.

Nå er vel årsaken og forløpet ganske så så klart og rettssaken er utsatt p g a tiltaltes psykiske tilstand. Jeg vet ikke hva som kan/bør diskuteres mer på et forum m h t den konkrete hendelsen? Og nei, i den utstrekning jeg fulgte tråden har jeg ikke inntrykk av det var puter som ble sydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel årsaken og forløpet ganske så så klart og rettssaken er utsatt p g a tiltaltes psykiske tilstand. Jeg vet ikke hva som kan/bør diskuteres mer på et forum m h t den konkrete hendelsen? Og nei, i den utstrekning jeg fulgte tråden har jeg ikke inntrykk av det var puter som ble sydd.

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere mer når det kommer nye artikler om saken? Jeg synes det er helt åpenbart at dette både må og skal diskuteres, jeg, spesielt kanskje når tiltalte har opptrådt slik han har både på visse diskusjonsfora og mht saken sin.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere mer når det kommer nye artikler om saken? Jeg synes det er helt åpenbart at dette både må og skal diskuteres, jeg, spesielt kanskje når tiltalte har opptrådt slik han har både på visse diskusjonsfora og mht saken sin.
Det eneste konkrete er vel at saken er utsatt? Samt at de som ble forulempet mener at staten Norge skal betale for utgiftene de har hatt og evt kommer til å få p g a hendelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Og nei, i den utstrekning jeg fulgte tråden har jeg ikke inntrykk av det var puter som ble sydd.

Nei, årets desidert mest omtalte hundesak i media er bare tilfeldigvis "ferdig diskutert" der sånn helt uten videre, fantastisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, årets desidert mest omtalte hundesak i media er bare tilfeldigvis "ferdig diskutert" der sånn helt uten videre, fantastisk.

Det eneste nye er vel at rettssaken er utsatt - og det er vel ikke noe spesielt å diskutere? Her på sonen er det åpenbart mer interessant å harselere rundt avgjørelsen til moderatoren på en annen gruppe samt å sitere tiltaltes tidligere utsagn. Artikkelens faktiske innhold ble såvidt jeg kunne oppfatte i liten grad diskutert. Hendelsesforløpet og de faktiske forhold er vel forlengst klarlagt og hvor interessant er det å fortsette å tygge allerede ferdigtygd mat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå er vel årsaken og forløpet ganske så så klart og rettssaken er utsatt p g a tiltaltes psykiske tilstand. Jeg vet ikke hva som kan/bør diskuteres mer på et forum m h t den konkrete hendelsen? Og nei, i den utstrekning jeg fulgte tråden har jeg ikke inntrykk av det var puter som ble sydd.

Det eneste konkrete er vel at saken er utsatt? Samt at de som ble forulempet mener at staten Norge skal betale for utgiftene de har hatt og evt kommer til å få p g a hendelsen.

Det eneste nye er vel at rettssaken er utsatt - og det er vel ikke noe spesielt å diskutere? Her på sonen er det åpenbart mer interessant å harselere rundt avgjørelsen til moderatoren på en annen gruppe samt å sitere tiltaltes tidligere utsagn. Artikkelens faktiske innhold ble såvidt jeg kunne oppfatte i liten grad diskutert. Hendelsesforløpet og de faktiske forhold er vel forlengst klarlagt og hvor interessant er det å fortsette å tygge allerede ferdigtygd mat?

God morgen, må du våkne opp. :) Du gjentar deg til det kjedsommelige. Nå er det vel opp til brukerne å avgjøre hvorvidt det er noe mer å diskutere. Og ja, når man ser tilbake på alle putene som er sydd i silke fyllt med dun så er det svært betenkelig at saken blir avvist som den gjør. Jeg håper dere er komfortable og fornøyde med innsatsen og resultatet. Å støtte denne personen som det er gjort og først nå forhindre ytterlige kommentarer har ikke vært noe annet enn en gedigen bjørnetjeneste, det er i min verden like opplagt og vedtatt som hendelsesforløpet og de faktiske forhold du selv refererer til. Rettsaken derimot er ikke avgjort og av interesse. For vi snakker fortsatt om årets hundesak i media, for å sitere din høyst profilerte venninne: Etter biteepisoden i Mandal denne uken har jeg og flere av mine kolleger fått en rekke henvendelser fra pressen du bruker jo henne som referanse selv til støtt og stadig så da gjør jeg det også. Selvfølgelig er det av interesse når saken blir utsatt pga uteblivelse i tingretten og usikkerhet rundt nye opplysninger vedr. siktedes psykiske tilstand. Nøyaktig hvem de forulempede selv mener skal betale er forsåvidt uinteressant, det som er mer interessant er at det er siktede ved en ev. dom som ville risikert å måtte betalt en erstatning men siden han opplagt er blakk bl.a. derfor forsøkte stjele hundene fra politiets varetekt vil en ev. erstatning sannsynligvis bare bli en realitet gjennom den offentlige voldsoffererstatningen. All den tid du har kjempet for hundesaken, hundeloven og raselovgivningen finner jeg det noe besynderlig at du av alle mener at dette ikke har noe interesse. Det er jo opplagt at av alle saker ikke bare i år men siste år så er vel denne eksemplet av eksempler på saker man ønsker å komme til livs med en raselovgivning uten at vi behøver ta den diskusjonen nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...