Gå til innhold
Hundesonen.no

Flinke dyrleger?


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Vi leser stadig på nett om dyrleger som gjør feil, ikke gir god nok informasjon og man føler at man ikke blir hørt.

På de tre årene jeg har hatt hund har jeg vært hos en del dyrleger da jeg har flyttet mye og ikke ett eneste sted har jeg følt meg "velkommen". Ene stedet jobbet dyrlegen omtrent uten å ense meg og jeg endte opp med å besvime pga noe han brukte på bikja og når jeg våkna preka han om at det kunne skje. kunne han ikke nevnt det mens jeg stor der å støtta meg til bordet og var så uvell at det tydelig måtte synes? En annen snakket heller nesten ikke til meg og når jeg fikk regninga hadde de oppført pris på to teipbiter som ble brukt og de tok 6 kr pr godbit de stappet i hunden min uten mitt samtykke. Ett annet sted endte vi opp med en operasjon til 5000 som ikke var nødvendig og ett annet sted enn det igjen skulle jeg kjøpe for til bikja og etter noen sek. fikk jeg beskjed om at det bare var å avlive bikja mi pga han var blanding og de bare var syke.

Jah så jeg tenkte rett og slett å spørre hvilke dyrleger er dere fornøyd med og hvorfor? Kunne jo vært greit å ha en tråd med litt positivt om dyrlegene (jeg er overbvist om at de finnes der ute) og kanskje det kan være til hjelp for andre som er på jakt etter flink dyrlege. Skriv gjerne hvor i landet dyrlegen/kontoret er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ikke for å krangle, kverulere eller være ekkel, altså, men er det ikke greit å få litt balanse i regnskapet, da? Dersom jeg f.eks. hadde lest at noen i denne tråden var superfornøyd med "Bæliutten vet

Jeg tror jeg har brukt alle veterinærene i distriktet, fordi jeg til å begynne med aldri var spesielt fornøyd med en spesiell - helt til jeg begynte å gå til Eiker Dyreklinikk. Jaran Knive er fantasti

sørum og fet veterinærkontor er helt supre! Har min egen veterinær der som er utrolig hyggelig og veldig flink med dyrene mine

Jeg er veldig fornøyd med Tønsberg Dyreklinikk på Jarlsberg. De fleste er trivelige, de er veldig dyktige og OK på pris :)

Har tilbrakt alt for mye tid der, men har veldig god erfaring både på kundeservice og kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Rising Dyreklinikk i Skien siden første hunden i min levetid.

Mest respekt hadde jeg da de ikke fant diagnose på den første hunden vår (som vi desverre mistet) og dyrlegen i ettertid ikke fikk helt ro uten å komme til bunns i det. Han fikk derfor hunden åpnet for å avkrefte/bekrefte mistanker.

Så vidt jeg vet er de ok på priser (helt ærlig, vi ser ikke på det lenger). Men de tar meg seriøst når det trengs.

Sist var jeg inne med eldstemann som hadde en kul i buken. Dyrlegen konstanterte ganske kjapt at det var 98% sikkert en fettkul. Da jeg nevnte kreft på rasen ovs trippelsjekket hun at det var en fettkul med andre metoder. Slikt liker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes smådyrsklinikk! Nå har vi en liten hær av dyr, føles ihvertfall slik med 2 hunder og to katter, så en kan trygt si at vi er innom mer enn en gang i året. Og vi føler oss alltid velkommen! Både vår faste dyrlege, og alle assistentene er superkoselige. Vi får masse info uansett hva det gjelder, og de er kjempeflinke med å følge opp. Nå har vi heldigvis ikke hatt noen alvorlige sykdommer eller skader, så jeg kan ikke referere til noen heltehistorier her, men de er ihvertfall våre hverdagshelter som stiller opp og tar vare på både oss og dyrene.

Selv om vi nå har flyttet til Stavanger, så reiser vi fremdeles til Sandnes Smådyrsklinikk med dyrene våre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dyrlegen Katarina på Grim torv veterinærhus. Rett ved Kristiansand sentrum. Jeg er veldig fornøyd der. De er grundige, sender journal på mail etter hvert besøk noe jeg syns er supert, om jeg har glemt et eller anna med noe behandling feks. De er alltid veldig blide, og tar seg god tid. Føler meg veldig velkommen og at dyrene blir tatt godt vare på. Hun er flink med både hunder og fugler noe som er praktisk for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Stange Dyreklinikk. Absolutt alle som jobber der er hyggelige og imøtekommende, og tar seg godt av kundene. Føler meg også trygg på at hunden er i gode hender. (Har røntget og operert der, og følte at alt var på stell.)

Så jeg anbefaler dem på det varmeste :-) Har bodd litt rundt om, og dette er den første klinikken jeg virkelig er fornøyd med. Hvis det ikke er noe akutt venter jeg til jeg er i de trakter med å dra til dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig god erfaring med Jeløya dyreklinikk. Litt dårlige på tilbakemeldinger var de men ellers veldig bra.

Har noen her erfaring med Langhus dyreklinikk? Har flyttet ut i det området og den klinikken er den nærmeste for meg og mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forskjellig vetrinærer til forskjellige ting, og dessverre så er det sjelden jeg er fornøyd med en "hel" klinikk.

Mulig jeg er kresen da .... :P

De som jeg har vært fornøyd med opp gjennom årene er

Dyreklinikken Bergen Vest; Jannicke og Christa

Dyreklinikken på Stend; Thomas

Myrbø Dyreklinikk; Gisela og Milde

Askøy Dyreklinikk; Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig, veldig fornøyd med Mandal Dyreklinikk :) Hittil har jeg bare vært der med Tuf sitt stoffskifteproblem, og Aud har tatt alt seriøst og gitt forståelige svar på alt jeg har lurt på :) Skal bruke henne neste gang det dukker opp noe også. Nekter å bytte dyrlege, selv om vi skal flytte til Søgne.

Tidligere har jeg brukt Centrum Dyreklinikk i Fredrikstad, og har bare vært fornøyd der også :) Har også vært på et par akutt-timer på Fredrikstad Dyreklinikk. Der er det fryktelig dyrt, men folka er supre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med TAM Dyreklinikk på Liertoppen, spesielt Dyrlege Kristin :)

De har tatt veldig godt vare på Kua i soppisende tider og de svarer utfyllende på mange spm, uten at de får meg til å virke som en idiot av en hønemor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebakk Dyreklinikk. De har alltid tid til hunden og deg. De diskuterer med deg om de skal utføre ulike behandlingsmetoder, som da Fibi hadde satt fast et eller annet i systemet og vi i fellesskap utsatte røntgen ett døgn, men gikk for parafin. Det kom ut av seg selv og vi sparte oss for både ubehag, risiko og penger :). Du får raskt time, det er aldri kø på venteværelset og er det akutt, kommer du alltid inn med èn gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhus dyreklinikk var vel i media for et par år tilbake pga en kastrering gone wrong.

Nå bruker jeg elverum dyreklinikk, veldig fornøyd med dem nå. Vært litt mindre fornøyd med dem tidligere, men nå har veterinærene der delt seg i to klinikker og stemningen er en helt annen. Har også brukt hamar et par ganger. Veldig fornøyd med dem og, liten rolig klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et OK forhold til dyrlegen vi bruker. Dog synes jeg de er svært dårlige på å stille rett diagnose (hvertfall i mitt tilfelle) og fortelle hva de gjør mens de undesøker. Samtidig virker de litt stressa og redde for at noe skal skje under en vanlig rutinekontroll. En siste ting var inkalling til vaksinasjon, som har vært ikke-esisterende de siste årene, så jeg endte opp med å dra dit for å spørre om det var tid for vaksinasjon (noe det selvfølgelig var..) og så etter timen, sendte de innkallingen. :P

Grunnen til at familien her ikke ønsker å bytte klinikk og lege er pga prisene. Jeg for min del skulle gjerne tatt med pelsen til et annet sted, men når jeg ikke har det økonomiske ansvaret i husholdningen har jeg ikke mye jeg skulle ha sagt.

Jeg trenger liksom noen som kan fortelle at bikkja har hot-spots og trenger en grundig undersøkelse og noen kremer vi kan bruke, men det var noe dyrlegen ikke visste hva var, og ga meg antibiotika og fuciderm... Kusina mi som studerer til veterinærsykepleier visste hva det var...folka i dyrebutikken, visste hva det var. og det sier vel litt, men mor og far står fast på at denne klinikken skal vi bruke! og jeg har altså da gitt opp håpet og får bare sørge for å holde hunden korthåret og tørr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreklinikken Bergen Vest; Jannicke og Christa

Dyreklinikken på Stend; Thomas

Bergen Vest takler jeg ikke, der jeg står med en hund som ikke klarer å reise seg skikkelig eller legge seg ned igjen (og der og da skjønte jeg ikke hva det var for noe med hunden, men trodde han hadde spist en gjenstand). Og de vil ikke ta oss inn, fordi vi ikke hadde Agria og pengene på bordet i tilfelle de måtte åpne (selv om forsikringsselskapet mitt ringte dit og sa at de selvsagt skulle få pengene sine).

Heldigvis reddet Thomas og gjengen oss og kikket på det, selv om utfallet på hunden ikke var no' særlig positivt av det de fant. All kudos til Stend!

Her er jeg ellers rimelig fornøyd med Vestre Toten. Lite og koselig sted med hyggelige folk som tar seg tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen Vest takler jeg ikke, der jeg står med en hund som ikke klarer å reise seg skikkelig eller legge seg ned igjen (og der og da skjønte jeg ikke hva det var for noe med hunden, men trodde han hadde spist en gjenstand). Og de vil ikke ta oss inn, fordi vi ikke hadde Agria og pengene på bordet i tilfelle de måtte åpne (selv om forsikringsselskapet mitt ringte dit og sa at de selvsagt skulle få pengene sine).

Heldigvis reddet Thomas og gjengen oss og kikket på det, selv om utfallet på hunden ikke var no' særlig positivt av det de fant. All kudos til Stend!

Her er jeg ellers rimelig fornøyd med Vestre Toten. Lite og koselig sted med hyggelige folk som tar seg tid. :)

Handlet ikke denne tråden om flinke vertinærer? Eller har jeg misforstått?

Det er nok av vætrinærer jeg er misfornøyd med, men jeg ser ingen grunn til å henge de ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes jo det er greit å få høre andres erfaringer hos veterinærene jeg bruker. Men det er greit å huske på at det kun er èn erfaring.

Jeg har tidligere vært veldig fornøyd med Horten Dyreklinikk, da spesielt Pytte. Men nå har de bytta eiere og det er noen nye folk der. Foreløpig virker de greie. Han ene av eierne brukte lang tid for å forklare hva som ville skje da Kuma ble dopa ned for HD/AD-røntgen. Og under patellasjekken forklarte han mye rundt hvordan hundens bygning og hvor musklene lå ville påvirke patella-graden. Jeg tror aldri jeg har møtt en veterinær med så god tid før. :P

Jeg vet også at mamma er glad i Jarlsberg dyreklinikk og har brukt de i mange år på alle dyra sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet ikke denne tråden om flinke vertinærer? Eller har jeg misforstått?

Det er nok av vætrinærer jeg er misfornøyd med, men jeg ser ingen grunn til å henge de ut her.

Joda. Men om en har god erfaring med en veterinær, og resten ikke har, så er det jo ikke tatt at de er flinke? Og da er det jo greit at man kan komme med innspill på hvorfor jeg f. eks ikke ville brukt de, selv om du er fornøyd, og at det gjerne også er til hjelp for andre? Erfaringer og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...