Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg håper Triana tar tak i den spyttinga. Det der går jo ikke ann! For noen drittfolk. Håper Dennis ryker denne uka.

Du veit det er ille når tv3-dama sier " Og sånn at dere vet det, Dennis lever i beste velgående!"

Morsomt at Christina klaget på at alle tørrhumpet hverandre, og så når hun skal bestemme "kongen befaler" så gjør hun akkurat det samme. Ahh jeg har sjelden sett mer dobbeltmoral enn det som kommer ut

Skrevet

Jeg har en meget sterk følelse på at jeg ikke kommer til å like hu som kommer inn i morgen..

Regner med at jeg har rett.

Enig.

Ellers er de jo hysterisk morsomme med sine tolkninger av ord og uttrykk hele gjengen.

Vi lo godt av Alina i dag med muffinsen både jeg og gubben ( som da offisielt IKKE følger med ).

Skrevet

Haha, husker du hun som måtte leke emo et år? Stakkars :P

Jeg så gårsdages episode hos en kompis i går, som har sett mye paradise. Jeg sa det med en gang jeg så hun kristne-jenta at hun sikkert bare var en ny versjon av hun emo-jenta. Men han skjønte heller ikke hva jeg mente. Lurer på om det var dansk paradise at de kledde hun ut som en emo? Kan det stemme?

Ellers så liker jeg at hun ikke kunne Fader vår. Og fortsatt, så var det ingen som reagerte noe spesielt. :P

Skrevet

Fine muffinsen det - tro om den smakte godt. :lol:

Huff, god paradise har pause i helga, har ikke innrømmet for bonden at jeg ser på det. :icon_redface:

• Like 2
Skrevet

Jeg ble glad da Are konspirerte mot Alina og syntes det var gøy at han og Iselin er smartere enn de andre tror. Så ble jeg litt trist da han på slutten sa han gjerne dolker Iselin i ryggen om han blir lei. Spørs om kanskje Alina kan ha en sjans allikevel mot slutten av uka.

Hun nye virker litt....vel... prøver hun å VÆRE Snooki, eller? :P Jeg liker ikke når folk skal slenge ut av seg masse engelske fraser hele tiden, syns det er tilgjort. Men men, kan jo hende hun er annerledes enn jeg tror etter å ha sett 20 sekunder videoklipp ;)

• Like 1
Skrevet

Tror det hadde vært lurere hvis Are bare holdt kjeft om at han ville ha ut Alina. Veldig smart av han, men ikke helt smart å si det til frøken skravle-kjærring.

Hun oppførte seg jo annerledes bare hun var på do med Alina :P

Skrevet

SPOILER:

Disse to går ikke ut på Torsdag.

Iselin og Alina ryker ikke ut. Så da fungerer nok ikke planen til Are, Dessverre

Skrevet

Jeg ble glad da Are konspirerte mot Alina og syntes det var gøy at han og Iselin er smartere enn de andre tror. Så ble jeg litt trist da han på slutten sa han gjerne dolker Iselin i ryggen om han blir lei. Spørs om kanskje Alina kan ha en sjans allikevel mot slutten av uka. ;)

Bytte ut en mer enn villig blondine med ei skikkelig isprinsesse?

Skeptisk... :w00t:

Men han må gjerne gjøre det altså.

Skrevet

Greit nok at de vil ha ut Alina, men det er jo av så teite grunner. Alle går jo enda og tror at Alina prøvde å stå med Stian for å få fredningen i forrige uke, det som Dennis og Kristin diktet opp.

Eneste Alina har gjort "galt" er å fyre oppunder med spm på pandoras, og det er jo ikke ener enn hva alle de andre også har gjort.

Blir kjedelig om Alina og Iselin forsvinner, er de jeg fniser mest av :P og Andreas, liker han bare mer og mer. Holdte på å dø av å se på når han ble intervjuet av "kristen-kristina" :D

Skrevet

Jeg håper Alina vinner, for hun synes jeg bare er skikkelig irriterende. Synes Kristina virker okey - og Iselin er kjempesøt når hun prøver å være smart og spille spillet :lol:

Skrevet

Alina skal ha en ting da ... Hun HAR en dødslekker kropp - den er vel sånn ca perfekt! Hva synes dere om antrekket til Camilla i går folkens?

• Like 1
Skrevet

Alina skal ha en ting da ... Hun HAR en dødslekker kropp - den er vel sånn ca perfekt! Hva synes dere om antrekket til Camilla i går folkens?

Antrekket?! Harry!

Det er en god samling av harry folk på det hotellet der :P

• Like 1
Skrevet

Antrekket?! Harry!

Det er en god samling av harry folk på det hotellet der :P

Enig og enig! Eneste med mer harry antrekk synes jeg var Alina ... Det ER ikke pent med leopardmønstret BH-thingie og bukse!

Skrevet

Jeg ble glad da Are konspirerte mot Alina og syntes det var gøy at han og Iselin er smartere enn de andre tror. Så ble jeg litt trist da han på slutten sa han gjerne dolker Iselin i ryggen om han blir lei. Spørs om kanskje Alina kan ha en sjans allikevel mot slutten av uka.

Jeg er enig! Syntes det var skikkelig kult av Are! Ble litt skuffa på slutten..

Jeg hører de sier det på hotellet og, men jeg synes ikke det jeg. :P Hun er så skrapa at det ser litt rart ut med så store pupper. Syntes det er fint med litt hofter for å balansere. Jeg er rett og slett glad i mer naturlig former. Får litt sånn 90-tallsassosiasjoner med baywatch-jentene. :lol:

Skrevet

Jeg tenkte faktisk det samme som deg da jeg så henne på festen - med bhting og bukse! Det så litt uproporsjonert ut. I andre klær derimot synes jeg hun er veldig flott. Liker Kristin jeg :) Hun er litt sjefete, men synes også hun virker skikkelig kul og som ei bra dame!

Skrevet

Alina lyver så ufattelig mye. Det er så utrolig irriterende. Også er hun så utrolig bitch mot Andreas..

MEN hun lager drama da :P Men hun er ei bitch, jeg hadde ikke klart å være på paradise uten å si klart og tydelig fra om hva jeg syntes om dama.

Skrevet

Jeg syntes hun nye virket hyggelig jeg. Forløpig hvertfall :)

Også liker jeg Andreas. Liker også Kristin litt bedre nå enn før.

Også syntes jeg de har begynt å bli litt morsommere nå enn i starten. Mange gullkorn :lol:

Guest Yellow
Skrevet

Både Alina og Camilla har jo silikon, så er ikke så rart om det ikke ser helt "naturlig" ut.

Skrevet

Gårdagens høydepunkt kom vel helt på slutten.

"Hva oppfant Einstein?"

Alina svarer: "Var det ikke graviditeten?"

Som jeg skrev i akkurat nå, så tror jeg ikke Alina er så dum at hun svarer det seriøst. Det var nok heller et noe spydig forsøk på å latterliggjøre Iselins mangel på intelligens :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...