Gå til innhold
Hundesonen.no

Din ferie sommeren 2012


HHC
 Share

Recommended Posts

Vi blir hjemme mesteparten av ferien, med unntak av noen telt- og hytteturer i helgene. Lenge siden jeg har brukt ferien her i byen så det blir sikkert koselig - spesielt hvis flere av mine hundevenner også blir her, så man får trent litt. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wow. Så du finner det provoserende når folk prioriterer sine kroner annerledes enn DU ville gjort? Har du god utsikt fra den pidestallen din? Fordi DU av en eller annen grunn mente du måtte kutte ut

Jeg kan hvertfall ikke klage på dårlig råd da, som har både hester, hunder OG katter. For et luxusliv jeg lever! Seriøst. Livskvalitet HELE året fremfor to-tre uker, sier nå jeg.

Håper jeg kan ta med hunder og hest opp til Tolga og være der endel i ferien. Ri lange turer innover fjellet på Buggen, og lure bonden til å være med å bade i et iskaldt fjellvann. Han er lykkelig uvi

En uke i bulgaria slutten av juni. Ellers skal jeg være hjemme med dyrehagen min og samboer :heart: En uke borte fra dyrene er egentlig alt for lenge. Omg, og der kom jeg på at jeg MÅ på den danske ambasaden å fikse pass :blink:

Hadde vært kos å fått til en evt hyttertur med vofsene og samboer også da, men vi får se! Trives altfor godt hjemme altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan ta med hunder og hest opp til Tolga og være der endel i ferien. Ri lange turer innover fjellet på Buggen, og lure bonden til å være med å bade i et iskaldt fjellvann. Han er lykkelig uviten (enn så lenge) om badeplanene. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen store planer for sommerferien. Blir vel kanskje noen helgeturer - telting i skogen er noe vi har snakket om. Være helt for seg selv ved et tjern, fiske og grille, og bare kose seg :)

Ellers blir årets "sommerferie" forhåpentligvis i oktober. Og blir det noe av, går turen til Mexico :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets ferie blir en uke i sydenlandet Hellas med to gode venninner tidlig i juni engang. I fjor var vi på Korfu, i år blir det muligens Kreta - sol, sommer og strand blir det garantert. :) Resten av sommeren blir det skytteltrafikk mellom hytta i vakre Drangedal og kystbyen jeg bor i - jeg reiser til der sola er. :) Gleder meg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, ferie!

Jeg skal jobbe ut mai, og vurderer å da ta HELT ferie etter det. Fordi jeg fortjener det! Jeg har nå studert i 6 år, jobbet noe hver ferie (iblant mye jobbing), samt jobbet vedsiden av studiene i de 5 siste årene. Nå har jeg 40% stilling pluss 100%-"stilling" som student. Og det tar på. Skal ut i jobb/praksis fra august av, noe jeg vet blir en tøff overgang, så jeg skal nyte min siste lange sommerferie.

Vi starter i april vi da, med schærstetur til København, bare fordi vi kan (dette er da første gangen på seks år jeg ikke skal ha eksamen!). Så får muligens samboer lov til å ta ut en ferieuke i mai som vi håper treffer med konfirmasjonen til lillebroren hans, så da blir det en liten uke på sørvestlandet. Ellers, etter at jeg har levert hovedoppgaven min skal jeg nyte sol og sommer og kose meg med hunden, og de dagene samboer har fri blir det lange turer (Trollheimen, Sylan, Fosenfjellene) og mye latskap (grilling, bading, skogen) i sola (som jeg har bestemt at skal komme. I år skal huden min ha en annen farge i august enn i november, for sånn var det ikke i fjor). Han får forhåpentligvis ferie fra slutten av juli til midten av august, og da blir det bilferie! :D Vi har våre respektive familier på sørvestlandet (Bømlo) og på østlandet (Romerike), så det blir roadtrip dit, siden dette blir første sommeren vi har lappen og bil (vi kjørte opp og kjøpte bil i fjor høst). Så enten blir det å kjøre over fjellet og ta noen dager på Hardangervidda på veien, eller så kjører vi kysten (E39) rundt. Vi er HELT fri og kommer bare til å se an værmeldinga og hva vi vil. Forhåpentligvis kommer vi også til å rekke et par dager på min families hytte i Valdres. Ååh, det blir digg med SOMMER :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latterlig lang skolefri i år. Fra 18 mai til 3. september! Så forhåpentlig vis får jeg en av sommerjobbene jeg har søkt på, aller helst hos statens vegvesen. Så jeg håper å få jobbet en 6-8 uker i strekk i alle fall. Utover det har jeg planlagt svært lite, da det er pengene det kommer an på :P Men får jeg en jobb så blir det ferie i august tenker jeg. Gjerne en noe påkostet tur til varmere strøk sammen med sambo og eventuelt et vennepar :)

Hvis ikke får jeg fortsette med butikkjobbing fordelt utover sommeren og ta det derfra.

Jeg skal på Norsk Portugisisk Vannhund Klubbs sommertreff på Andebu, det er bankers. Også vil jeg gjerne til papillonspesialen i Sverige, en tredagers.

Egentlig litt deilig å ikke ha planlagt så mye! Men jobbe - DET må jeg. Om ikke går jeg på veggen. Kan ikke ha 15,5 uker med bare ferie og fri.

EDIT!

Jeg kan jo ikke utelate den "tidlige" sommerferien min, da. Jeg skal 10 dager til San Francisco på studietur fra 13-23 april. DET blir bra, det. Jeg har skrapet sammen alt jeg eier og har av sparepenger for å få råd til turen, og jobber som en gal for å spare opp til litt lommepenger med mine to ekstrajobber ved siden av studiene. Men guri malla, det må jo være verdt det. Besøk på Berkley, byplankontoret og i det hele tatt. Vi skal lære masse om gater og veier, og det er utrolig relevant ift min utdannelse. Gleder meg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Frankrike (den franske rivieraen) i månedsskifte mai/juni, for å delta på landstreffet til Fransk Breton Klubb. Samt tilbringe noen dager i St.Tropez når man først er der.

Så blir det to ukers sommerferie i juli, hvor hundene er med. Ikke helt bestemt enda, men blir nok telting, fisking, fjellturer og kos.

På høsten gifter broren min seg i Spania, så da skal jeg dit en uke. Og rett etterpå er det en ukes jakt.

5ukers ferie er seriøst altfor lite ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke får noe fra lånekassen i juni og juli skal jeg tilbringe sommeren inne, med å slå inn grillmat og øl på Kiwi.

Har inderlig lyst til å ta noen dager på hyttegred ved Ullared eller bestige en liten fjelltopp, vi får se hva jeg har råd til. Har vært på to utenlandsturer allerede i år, tror ikke vi har råd til flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at studentbudsjettferie er bedre enn NAV-budsjettferie...

Dette blir nok min tøffeste sommer etter samlivsbruddet i 2010 - vi pleide ALLTID å reise på romantisk kjæresteferie på sommeren, men i fjor klarte jeg å fortrenge savnet og sårheten siden jeg fikk valper til St. Hans. Så i år blir første året jeg må anerkjenne at ferie og ALENE nå må gå overens.

Så planen er bilferie - det er mindre ensomt enn å dra på flyplassen alene, sitte på flyet alene, hente bagasjen alene, finne shuttlebus alene, sjekke inn på hotell alene, være så forbanna alene oppi alle andre som reiser som familie eller par. Å kjøre bil gir meg en trygghet og mestringsfølelse, så jeg håper jeg klarer å ta den med meg inn i ferien for øvrig.

Jeg har ikke spikret ruta enda, men jeg tenker at jeg drar 15. mai herfra til pappa, som er hele 2 timers kjøring. Der lemper jeg av X'en, overnatter, og fortsetter turen tidlig 16. mai nedover til Malmö og København. Så kjører jeg to-tre timer inn i Tyskland, og overnatter en natt der, før jeg neste morgen kjører videre til et slags slott en times tid utenfor Salzburg, hvor jeg skal bo sammen med en gjeng hundefolk jeg kjenner og ikke kjenner i varierende grad. Vi skal sikkert feire at det er 17. mai med noe flytende, og vifte med noen norske flagg.

18. mai skal jeg gå en lang tur i noe jeg ser for meg som idyllisk fjellnatur, så både hund og sjåfør kan få strekke på beina og gjøre noe annet. På kvelden blir det pelsstell og bad, før vi 19. mai stiller på den østerrikske spesialen og 20. mail stiller på WDS.

21. mai setter jeg meg i bilen igjen, og planen er å beregne fire dager hjem igjen - slik at vi kan ha litt bilferie på vei hjem, stoppe på fine plasser, gå turer i fjellet eller surre rundt i gamlebyer, i hvert fall gjøre noe hundevennlig på dagen, kjøre på kvelden, sove på forhåndsbooket overnatting, feriere der på dagen, også videre. Så håper jeg at jeg er hjemme i Norge torsdag eller fredag, så kan vi hvile litt, før vi trolig søndag morgen kjører til Gudbransdalen for rasespesialen. Hannhunder og valper bedømmes lørdag, men jeg vil ikke stresse hjem fra Østerrike og jeg vil ikke gjøre Foenix drittlei utstilling. Så vi tar heller en siestadag lørdag, om det trengs. Jeg har dog lekt med tanken om å overnatte fra søndag til mandag, og gå en skikkelig tur i Ringebufjellet på mandag før vi reiser hjem, men vi får se - overnatting koster penger det og.

Dette forutsetter selvfølgelig at Foenix er i pels - jeg bruker ikke altfor mye penger på bensin og overnatting for å reise på to utstillinger hun ikke kan stilles på.

Hvor vi overnatter på vei hjem fra Østerrike er ikke bestemt, så bare å rope ut om noen har tips og forslag til steder å stoppe, plasser å se og ting å gjøre. Jeg føler meg tryggest om jeg forhåndsbooker, så en ikke må bruke mye tid på å lete etter ledige senger.

Jeg har slettes ikke råd til en slik ferietur, men jeg pleier å få en slump penger fra mamma og pappa når jeg har bursdag, så jeg har spurt forsiktig om jeg kan få det i mai i stedet for august. I og med at jeg på grunn av min helsesituasjon boikottet min egen tredveårsdag i fjor og nektet de så mye som å kremte gratulerer per SMS, virker det som om de er lettet og glad for at jeg faktisk vil gjøre noe for meg selv i år.

Det er hundre andre ting jeg kunne brukt pengene mer fornuftig på, men jeg har LYST til å stille egenprodusert junior på verdensvinneren, og akkurat nå er det sunt for meg å gjøre noe jeg har LYST til, det er så altfor sjelden jeg virkelig ønsker noe for tiden. Jeg håper turen blir positiv og at det gir meg en lettere inngang til det å feriere ensomt. Kanskje tør jeg større ting når jeg en dag er tilbake i jobb og har skikkelig penger mellom hendene igjen.

Resten av sommeren blir rimelig intetsigende - jeg tviler på at det blir noe som helst av utstilling i juni og juli siden jeg kommer til å blakke meg på Østerrike og må fylle opp kontoen igjen.

Ikke liker jeg sommer som årstid heller - det er for varmt, det er for klamt, det er hoggorm og flått, jeg får ikke puste, jeg takler ikke sommerværet. Jeg har vannskrekk og hoggormskrekk; jeg koser meg ikke ved vannet og jeg får hysteriske anfall i skogen når jeg tror jeg kanskje kan ha sett en hoggorm.

Så sommermånedene kommer jeg mye sannsynlig til å tilbringe sløv og ødelagt mens sola er oppe, også får hundene få sine turer etter kveldsnytt. Mens jeg venter på september...

Ellers skal vi også vente på løpetid, som er forventet rundt 20. juli, så X'en kan parres igjen - men det blir ikke et Latrudakull, hun skal leases bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at studentbudsjettferie er bedre enn NAV-budsjettferie...

Øhm... I snitt 9000,- 10 ganger i året (selv om man har husleie og alle andre utgifter 12 mnd) der man må betale tilbake 6000 av de (og mange tusen går til bøker hvert semester)? Det skal "dekke" leilighet, mat, (bil), hunder, reiser etc. Tviler på at det er skolestipendet som går til ferie, gitt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm... I snitt 9000,- 10 ganger i året der man må betale tilbake 6000 av de (og mange tusen går til bøker hvert semester)? Det skal "dekke" leilighet, mat, (bil), hunder, reiser etc. Tviler på at det er skolestipendet som går til ferie, gitt!

Djeezes, ta deg en pille, eller?

Femidotten forklarte sin "begrensede cruiseferie" med studentbudsjett, og jeg vet at jeg hadde betydelig bedre økonomi de syv-åtte årene jeg studerte enn det jeg har nå som jeg går sykemeldt. Ergo er mitt feriebudsjett enda dårligere enn for de fleste studenter. Ikke har jeg lov - eller mulighet - til å ta meg en grei sommerjobb for å tjene opp penger til en ferie siste uka i juli og for mat resten av studieåret heller.

En har den økonomien en har, men noen ganger synes jeg studenter stakkarsliggjør seg selv litt vel mye. Og jeg har rett til å si det etter å ha vært gjennom et mangeårig studieløp, etter å ha vært i arbeidslivet, og nå vært i en NAV-situasjon lenger enn moro er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeezes, ta deg en pille, eller?

Femidotten forklarte sin "begrensede cruiseferie" med studentbudsjett, og jeg vet at jeg hadde betydelig bedre økonomi de syv-åtte årene jeg studerte enn det jeg har nå som jeg går sykemeldt. Ergo er mitt feriebudsjett enda dårligere enn for de fleste studenter. Ikke har jeg lov - eller mulighet - til å ta meg en grei sommerjobb for å tjene opp penger til en ferie siste uka i juli og for mat resten av studieåret heller.

En har den økonomien en har, men noen ganger synes jeg studenter stakkarsliggjør seg selv litt vel mye. Og jeg har rett til å si det etter å ha vært gjennom et mangeårig studieløp, etter å ha vært i arbeidslivet, og nå vært i en NAV-situasjon lenger enn moro er.

Jeg mener "skyld på deg sjæl" hvis det var det du trodde.

Jeg ville bare påpeke at penger til ferie ikke har noe som helst å gjøre med studielånet. De pengene (og en del til) er borte på langt mer livsnødvendige ting, og ferie må man tjente penger til utenom. Det er selvfølgelig et problem når man faktisk er syk og ikke kan jobbe. Det har jeg all respekt for og synes er litt trist å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN ferie blir akkurat sånn jeg liker, men med en ny twist;) Siden jeg blir mamma for første gang i slutten av mai skal ferien bare brukes til å sette ned tempo og lære oss den nye situasjonen.... Og når vi føler vi er klar for det så tar vi en tur på hytte i Son, så lenge vi vil og været holder, og en tur (eller helst fler hvis jeg og Linux får velge;) på hytte på fjellet så lenge vi vil. Innenfor de fem ukene ferie samboer har. Det er første sommeren uten sommerjobb eller andre former for spesialopplegg som har "ødelagt" sommergleden litt, så jeg gleder meg:) Det skal selvsagt være fint vær og passe varmt hele sommeren, og babyen som kommer ut skal være helt kolikkfri og sove om natten;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det jobbing for det meste, penger må man ha. Håper å få med meg en del hunderelaterte aktiviteter, både utstillinger, stevner og kurs. Jeg har skikkelig lyst på fjelltur, så det skal jeg virkelig prøve å få til. Har åpen invitasjon til Gran Canaria med familien en uke eller to, og selv om Anfi del Mar er mitt lille ferieparadis, så vet jeg ikke hvor mye det frister i år. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener "skyld på deg sjæl" hvis det var det du trodde.

Jeg ville bare påpeke at penger til ferie ikke har noe som helst å gjøre med studielånet. De pengene (og en del til) er borte på langt mer livsnødvendige ting, og ferie må man tjente penger til utenom. Det er selvfølgelig et problem når man faktisk er syk og ikke kan jobbe. Det har jeg all respekt for og synes er litt trist å høre.

Det var trådstarter som sa hun ferierte på studentbudsjett, og jeg VET at et studentbudsjett sjelden går rundt uten at det suppleres med sommerjobb, deltidsjobb, helgejobb, foreldres bidrag, etc. Jeg var student fra høsten 2000 til sommeren 2007, så jeg har noen sommerferie på studentbudsjett bak meg. Men det var først da jeg ble langtidssykemeldt jeg måtte begynne å lage meg faktiske budsjett, telle kronestykker og gjøre harde, tunge prioriteringer i hverdagen.

Jeg mener ikke at studenter skal skylde seg selv for å være i den situasjonen, for det er viktig med utdannelse. Men en kan ikke akkurat klandres for å bli syk, heller. Dog føles det av og til som om staten gjør det, når de gjør det så vanskelig å fortsette "voksenlivet" en levde mens en var i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien min blir en uke på NBF sitt ukeskurs på Sølen der jeg håper få gjort mye av dette:

284736_10150740100280072_834435071_20125301_6339355_n.jpg

Og jeg skal en uke på Sølen for å få gjort mye av dette:

34593_141175359243015_100000516542715_329972_1473219_n.jpg

Så skal jeg avgårde til 3 dagers utstilling Sawo Show i Finland (som heldigvis er min friuke fra jobb :D )

283040_10150739395555072_834435071_20116521_6176042_n.jpg

Og akkurat det skal vi også :lol:

Nei, jeg stalker ikke JEanette.... trur eg :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke spikret sommeren min enda.. Hm, jeg må ta noen prioriteringer fremover!

- Dublinstur i juni! Da skal jeg og en venninne sitte på irske puber og dra til Wicklow national park på dagsturer. Å, gleder meg. :ahappy:

- Passe litt hunder.

- Så blir det enten Sølen eller Hemsedal.. Hm, det ser faktisk ut som at det blir Hemsedal, for da blir det mer tid til de hundene som ikke går selve kurset og lommeboken min blir ikke like tom.

- Venninnetur eller en tur til hytta vår på Sandane.

- En uke på NKKUs sommerleir.

Og innimellom skal det puttes inn litt treningshelger, og ja Benedicte, la oss komme oss på fjelltur! Det kunne vi jo egentlig gjort rett etter Hemsedal? Siden vi først er der oppe. Også skal jeg i hvert fall stille på NKK Bjerke, og i oktober skal jeg feire mamma sin 50-årsdag en langhelg i Italia. Å, jeg skal så mye gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at studentbudsjettferie er bedre enn NAV-budsjettferie...

Dette blir nok min tøffeste sommer etter samlivsbruddet i 2010 - vi pleide ALLTID å reise på romantisk kjæresteferie på sommeren, men i fjor klarte jeg å fortrenge savnet og sårheten siden jeg fikk valper til St. Hans. Så i år blir første året jeg må anerkjenne at ferie og ALENE nå må gå overens.

Så planen er bilferie - det er mindre ensomt enn å dra på flyplassen alene, sitte på flyet alene, hente bagasjen alene, finne shuttlebus alene, sjekke inn på hotell alene, være så forbanna alene oppi alle andre som reiser som familie eller par. Å kjøre bil gir meg en trygghet og mestringsfølelse, så jeg håper jeg klarer å ta den med meg inn i ferien for øvrig.

Jeg har ikke spikret ruta enda, men jeg tenker at jeg drar 15. mai herfra til pappa, som er hele 2 timers kjøring. Der lemper jeg av X'en, overnatter, og fortsetter turen tidlig 16. mai nedover til Malmö og København. Så kjører jeg to-tre timer inn i Tyskland, og overnatter en natt der, før jeg neste morgen kjører videre til et slags slott en times tid utenfor Salzburg, hvor jeg skal bo sammen med en gjeng hundefolk jeg kjenner og ikke kjenner i varierende grad. Vi skal sikkert feire at det er 17. mai med noe flytende, og vifte med noen norske flagg.

18. mai skal jeg gå en lang tur i noe jeg ser for meg som idyllisk fjellnatur, så både hund og sjåfør kan få strekke på beina og gjøre noe annet. På kvelden blir det pelsstell og bad, før vi 19. mai stiller på den østerrikske spesialen og 20. mail stiller på WDS.

21. mai setter jeg meg i bilen igjen, og planen er å beregne fire dager hjem igjen - slik at vi kan ha litt bilferie på vei hjem, stoppe på fine plasser, gå turer i fjellet eller surre rundt i gamlebyer, i hvert fall gjøre noe hundevennlig på dagen, kjøre på kvelden, sove på forhåndsbooket overnatting, feriere der på dagen, også videre. Så håper jeg at jeg er hjemme i Norge torsdag eller fredag, så kan vi hvile litt, før vi trolig søndag morgen kjører til Gudbransdalen for rasespesialen. Hannhunder og valper bedømmes lørdag, men jeg vil ikke stresse hjem fra Østerrike og jeg vil ikke gjøre Foenix drittlei utstilling. Så vi tar heller en siestadag lørdag, om det trengs. Jeg har dog lekt med tanken om å overnatte fra søndag til mandag, og gå en skikkelig tur i Ringebufjellet på mandag før vi reiser hjem, men vi får se - overnatting koster penger det og.

Hey, synes du er heldig jeg! Bare kunne farte avgårde alene sånn uten videre.

Altså, misunner deg ikke samlivsbruddet, og priser meg lykkelig for et lykkelig ekteskap. Men jeg elsker å reise, og gjerne alene. Så en av mine "sorger" i ekteskapet er at jeg får reist altfor lite alene, siden man jo skal dele de spennende reisene. Jeg har selv vært sykemeldt i evigheter, og den sommeren jeg endelig ble frisk nok til å gjøre noe som helst planla jeg en uke alene i London - og så ble jeg sammen med han jeg nå er gift med. Jeg dro på den uka alene likevel, og i løpet av året blir det stort sett en tur eller to på egenhånd (gjerne til England, som er favorittlandet).

Personlig elsker jeg å bare bruke tiden for meg selv, gjøre som JEG har lyst til, i mitt eget tempo, spise der jeg vil, oppleve det jeg vil, og ta avstikkere der jeg vil. Nyt det så lenge du kan! (selv om jada, jeg vet at det er forskjell på å være frivillig og ufrivillig alene).

(PS: Når er du på Ringebufjellet? Om det samstemmer kan vi jo ta en fjelldate! :D )

Jeg må legge til en ferieplan til! Siste helga i juli skal nemlig Aiko og jeg på "lydighetskurs" hos Borderen! :lol:

Hey, er dette noe som er offentlig og åpent for "alle" eller? Og er det plass til flere? :D

Djeezes, ta deg en pille, eller?

Femidotten forklarte sin "begrensede cruiseferie" med studentbudsjett, og jeg vet at jeg hadde betydelig bedre økonomi de syv-åtte årene jeg studerte enn det jeg har nå som jeg går sykemeldt. Ergo er mitt feriebudsjett enda dårligere enn for de fleste studenter. Ikke har jeg lov - eller mulighet - til å ta meg en grei sommerjobb for å tjene opp penger til en ferie siste uka i juli og for mat resten av studieåret heller.

En har den økonomien en har, men noen ganger synes jeg studenter stakkarsliggjør seg selv litt vel mye. Og jeg har rett til å si det etter å ha vært gjennom et mangeårig studieløp, etter å ha vært i arbeidslivet, og nå vært i en NAV-situasjon lenger enn moro er.

Og med studentbudsjett tror jeg at "ferie med familien" = mamma og pappa betaler. ;)

Men at studenter ikke har noe å klage over økonomisk er jeg enig i. Lever man et fornuftig studentliv med et moderat alkoholinntak så er det ikke noe problem å overleve. Jeg hadde ekstrajobb en tid i studiene, de pengen hadde jeg "til overs" da semesteret var over (og Gud var jeg glad for det da jeg gikk på en smell og ble utbrent og dypt deprimert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...