Gå til innhold
Hundesonen.no

Din ferie sommeren 2012


HHC
 Share

Recommended Posts

Lotta inspirerte meg til å drømme meg bort til årets ferie - noen som har lagt planer enda? :)

Jeg er på studentbudsjett i år, så har bestemt meg for å joine la familia en uke på denne doningen:msc-divina-at-sea.jpg

MSC Divina heter herligheten, den skal sjøsettes i mai - ergo suiten vår er faktisk ikke brukt mer enn 5-6 ganger før vi tar den i bruk :D Vi var på et av søsterskipene i fjor.

Vi skal bo på noe som heter Yatch Club, tilsvarende vi gjorde i fjor. Det er en slags "vip" ombord på skipet, med eget soldekk, restaurant og noen andre fine features (som 24/7 butler-tjeneste som vi aldri brukte :lol:). Litt oppskrytt, men veldig behagelig med bl. annet fri bar og minibar, og ikke minst eget soldekk uten trengsel ;)

Ruten er slik:

Venezia - Bari - Katakolon - Izmir - Istanbul - Dubrovnik - Venezia

Gleder meg vilt da jeg ikke har vært så mye i det sør-østlige middelhavet før :)

Et tips til barnefamilier: barn opp til 18år bor i foreldrenes lugar for småpenger (tror vi betalte 3000 for hele uka for meg da jeg var 16år) og da er alle måltider, tips, underholdning etc. inkl i den prisen(!).

Resten av ferien har svært få planer, noen som har tips til noe som passer en slunken studentlommebok? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wow. Så du finner det provoserende når folk prioriterer sine kroner annerledes enn DU ville gjort? Har du god utsikt fra den pidestallen din? Fordi DU av en eller annen grunn mente du måtte kutte ut

Jeg kan hvertfall ikke klage på dårlig råd da, som har både hester, hunder OG katter. For et luxusliv jeg lever! Seriøst. Livskvalitet HELE året fremfor to-tre uker, sier nå jeg.

Håper jeg kan ta med hunder og hest opp til Tolga og være der endel i ferien. Ri lange turer innover fjellet på Buggen, og lure bonden til å være med å bade i et iskaldt fjellvann. Han er lykkelig uvi

Jeg, samboer og hans bestekompis har planer om å dra to uker til Alanya, Tyrkia i juli :) Også har jeg lyst å dra en uke til syden i høstferien, men det er ikke planlagt.

Jeg har søkt på en tolleraspirant stilling, så om jeg får den, kan jeg ikke dra noen sted. Men jeg er ganske usikker på om jeg får den, siden det bare er 2-3 stillinger i hele vest-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke at cruise er billig, det er det så klart ikke - MEN reiser man først 2 i en lugar er ikke prisen så ille for de andre.

For i de ca 3000 for en 17 åring f.eks er det jo frokost, lunsj, opp til 6 retters middag, midnattsbuffè hele uka, fast tips, alle show, konserter etc.

Vi betalte ca 17 000 for de 2 første (Dette på yatch club, som er dyrere enn vanlig turistklasse, og i den prisen ligger også oppgradering på suiten) og 9 000 for meg nå som jeg har passert 18. I vår pris ligger da i tillegg bruk av egne områder på båten, fri bar, fri minibar med påfyll, vin og annen drikke til alle måltider. Og noen "luksustillegg" som gratis transport til og fra flyplass, til utflukter, captains cocktailparty (fjåsete greier! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke si at sommeren starter i mai, for da kan jeg ta med at jeg skal på tre hundekurs som jeg gleder meg veldig til. :D

Så skal jeg få hesten min igjen, og tilbringe mye tid sammen med han :wub:

Så skal jeg kanskje til syden, og i to eller tre bryllup! Det kvalifiserer til ny kjole. :aww:

Håper det blir tid til litt hytteliv med mann og hunder også, for det er den aller beste ferien syntes jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt alle planene ennå, men foreløpig ser sommeren slik ut:

Tur til Tyskland for å holde LP-kurs

SprachcaffeDusseldorf.jpg

Vinjerock eller slottsfjellfestivalen (begge er samme helg...! krise!)

slottsfjell_1228654c.jpg

Tror det blir slottsfjell, for på søndagen samme helg skal jeg nemlig på...

...gjeteleir på kronbacken i 5-6 dager!

IMG_6264.jpg

Så håper jeg på å arrangere den årlige cowboyfesten med søkenene mine, men det ser ut til at vi muligens tar et friår i år.

34458_444583811998_598411998_6409010_1367149_n.jpg

Så skal jeg jobbe på NKKU-leir

140903.jpg

statser på å få en uke i fjellet med bestevenninen min og et par hunder :)

283172_10150328473076999_598411998_9913120_6219668_n.jpg

I tillegg skal jeg holde en del helgekurs, jobbe på hundeleir, bade, dra på båttur, kite og trene hund :) Også må jeg jobbe og spare penger til ny bil... :/

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg bare være i Norge, i alle fall. Skal jobbe en del for mamma og pappa (maling + listelegging og annen småoppussing på regnværsdager) og være billettselger for Olavsfestdagene, så det er først og fremst det ferien kommer til å gå med til. Men jeg har nesten tre måneder lang sommerferie, så jeg håper å få litt avveksling innimellom! Jeg vurderer Hemsedal, også må jeg få til et par-tre dagsturer i fjellet, eller kanskje en overnattingstur. Også hadde det vært veldig gøy å få til en liten roadtrip og henge i for eksempel Oslo og Stavanger litt. Mulig jeg kan kombinere det med Hemsedal hvis jeg får låne bil og kjører ned. Jeg vurderer også en festival, men det blir litt avhengig av hva vennene mine lyster på. Gidder ikke å dra alene, liksom. :P

Men først og fremst skal jeg være hjemme på gården til mamma og pappa og kose meg med Tinka og lille valpen. :) Tipper denne sommeren kommer til å bli veldig koselig jeg, selv om jeg ikke har noen store reiseplaner. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Marie - kan sommern starte i Mai? For vi planlegger en road-trip i Alpene. Kjøre fra Munchen, Tyskland, via Østerrike, Italia, Liechtenstein og ende opp i Zurich, Sveits. Leie oss en lekker BMW eller Merche, det blir flott! Håper å hente inspirasjon fra Top Gear :) Foreløpig har vi to (evt tre) ting "spikra";

Neuschwanstein castle - Tyskland;

35371822.jpg

Stelvio Pass, Italia (det nest høyeste fjellpasset som er asfaltert i hele Europa - 2700meter ++ høyt);

tg-stelvio-pass-north-ramp.jpg

Og "kanskje spikra": Vaduz, Liecthenstein. Avhenger av kjørerute. Men man burde jo nesten kjøre innom lilleputtlandet når man først er i området :)

vaduz.jpg

Ellers blir det garantert no hytteliv og sådar. Vi har ikke planlagt lenger enn Mai, siden all reise foregår på standby-billetter :P

EDIT: Og og og kanskje vi må innom "Tre Cime" i Dolomittene, Italia!

3636926214_6b19f210e6_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets sommer ferie er 4 dager til Plymouth helt i begynnelsen av mai.. ellers er det hundehelger i mai og i selve sommeren skal vi antagelig flytte 2 hus ned i gata (leie hus av naboen her) mens vi river den gamle delen av vårt hus (den med sagflis i vegger og gulv + litt til) og bygger en helt flunkende ny stor (105 kvm) bit på stua vår. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat.. og det er med sorg at jeg ser at vårt kjære lille røde hus i skogen skal bli noe annet.. men det hadde vært greit med mer plass og at det drysser sagflis ut av vegger og tak er jo ikke så kult, og så er det veldig kaldt om vinteren. Men det er ferien i et nøtteskall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Roskilde festival i 1 1/2 uke

- Hundeferie i Hemsedal (lydighet med Ikke om det er flere plasser igjen når vi får ræva i gir. Hvis ikke spør vi om vi kan få være observatører :)

- Jobbe på gård i en uke

- Jobbe for å spare opp penger til å kjøpe meg bil :)

- Kanskje ta den etterlengtede Rondaneturen med Maria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Roskilde festival i 1 1/2 uke

- Hundeferie i Hemsedal (lydighet med Ikke om det er flere plasser igjen når vi får ræva i gir. Hvis ikke spør vi om vi kan få være observatører :)

- Jobbe på gård i en uke

- Jobbe for å spare opp penger til å kjøpe meg bil :)

- Kanskje ta den etterlengtede Rondaneturen med Maria?

Jeg liker så dårlig at jeg ikke kan kombinere Hemsedal med sommerjobben jeg må ha :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Cap Esterel i Frankrike i to uker:)

RV031-Cap-Esterel-Apartment-Riviera-Pool-B.jpg

Skal ha leiebil,så vi kommer til å farte litt rundt om kring.

Bl.a skal vi til Grasse i Provence (Hvis noen har sett filmen Parfymen,så er det til Grasse han reiser og lager parfyme av damene :P)

grasse.jpg

Hvis noen er kjent der nede,så er det bare å komme med tips til hva vi kan finne på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten feriepenger blir det vanskelig med noe spennende ferie, men det blir nok en del helger på hytta tenker jeg :) Da skal jeg og bikkjene gå mange deilige fjellturer sammen! Håper så innmari på fint vær altså, da blir det uansett den beste ferien man kan ha :wub:

Har også lyst til å dra på NKK Trondheim, men får se hva det blir til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år satser vi på å ha noen fine familiedager på hytta :) først er det slektstreff, og etterpå tenkte vi bare å ha noen late dager, med kanskje noen fjellturer og noen fisketurer. Vi får se hva den nye sjefen i huset bestemmer at vi kan/skal gjøre... :ahappy:

Her er Sita på toppen av et lite fjell som ligger rett bak hytta vår:

315_49381275464_597545464_1687741_5237_n.jpg

"It's Miss Sita to you, thankyouverymuch" :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede hatt en uke med hytteferie i fjellet, så blir det en uke med hundekurs på levanger i slutten på juni, ca 14 dager med biltur norover i landet hvor hundene får bli med. Blir sikkert en del fjellturer osv i tilegg til litt severdigheter. Også ligger det an for og avslutte med en uke på canariøyene på tidligvinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste plan er en langhelg i Sverige i huset til Venninen min. Vi har også blitt bedt på hyttetur i nesbyen på luksushytta til firmaet til svogeren min ( seriøst, den hytta har ALT ), men det er egentlig ikke lov med hund der og da utgår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede hatt en uke med hytteferie i fjellet, så blir det en uke med hundekurs på levanger i slutten på juni, ca 14 dager med biltur norover i landet hvor hundene får bli med. Blir sikkert en del fjellturer osv i tilegg til litt severdigheter. Også ligger det an for og avslutte med en uke på canariøyene på tidligvinteren :)

Sommerferie i februar? Laaaaang sommer :D

Min eneste plan er en langhelg i Sverige i huset til Venninen min. Vi har også blitt bedt på hyttetur i nesbyen på luksushytta til firmaet til svogeren min ( seriøst, den hytta har ALT ), men det er egentlig ikke lov med hund der og da utgår det.

Åååå, dere skulle blitt med oss til Larkollen, men da må noen passe Fibi. De andre syns sikkert Mozza er kul :D Tinka har jo truffet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets "sommerferie" er en uke nå med nyfødte valper, en uke når valpene er 7-8 uker, noen dager rundt WDS og antagelig en el. to uker i aug/sept som jeg har planlagt å dra på fjelltur. Mest sannsynlig Hardangervidda. I alle fall noen av dagene.

Ikke noe eksotisk eller veldig spennende i folk flest sine øyne. Men jeg har vært mye utenlands tidligere og savner det ikke ;)

SKAL tilbake til Afrika en dag, men ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Min sommerfere håper jeg blir en tur på Hardangervidda med hund, fiskestang og kanskje kanon.Er så klart litt væravhengig. Skal også se om jeg kan få til en uke på fjellet i slutten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer håper jeg på noen teltturer hjemme på fjellet her i lag med sønn og gubbe (og vofser). I tillegg blir det kanskje en gåtur i Rondane i lag med ei venninne og mine røde (og svart) farer. Aldri gått i Rondane før, så gleder meg til det :D

Vi vurderer også en tur til NKK Trondheim, så tar vel noen fridager da.

Mine foreldre har pratet om en Canada-tur, og jeg har lyst til å være med (og vil så klart ha med sønn og gubbe på det å), men vi får se. Mye som må planlegges med alle de firbeinte da! Eller kanskje vi ska snike oss med hvis de drar av gårde til Hawaii nærmere jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ferie på meg i år, bortsett fra muligens en uke hos Gråtass. Iom at jeg planlegger valpekull, spares ferien til da, dvs at jeg faktisk skal ha sommerjobb i fellesferien der jeg ordinært har ferie fra jobben min :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...