Gå til innhold
Hundesonen.no

Din ferie sommeren 2012


HHC
 Share

Recommended Posts

Djeezes, ta deg en pille, eller?

Femidotten forklarte sin "begrensede cruiseferie" med studentbudsjett, og jeg vet at jeg hadde betydelig bedre økonomi de syv-åtte årene jeg studerte enn det jeg har nå som jeg går sykemeldt. Ergo er mitt feriebudsjett enda dårligere enn for de fleste studenter. Ikke har jeg lov - eller mulighet - til å ta meg en grei sommerjobb for å tjene opp penger til en ferie siste uka i juli og for mat resten av studieåret heller.

Men så spesifiserte jeg også at det var med "la familia" da, av den enkle grunn at jeg er på studentbudsjett :P

(For de som ikke har vært på cruise før, så er det cashless og alle cruisekorta på lugaren må registreres på et betalingskort - og det er ikke mitt kort i allefall :lol: )

Resten av ferien er stort sett planen og jobbe for å tjene penger til studentøkonomien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wow. Så du finner det provoserende når folk prioriterer sine kroner annerledes enn DU ville gjort? Har du god utsikt fra den pidestallen din? Fordi DU av en eller annen grunn mente du måtte kutte ut

Jeg kan hvertfall ikke klage på dårlig råd da, som har både hester, hunder OG katter. For et luxusliv jeg lever! Seriøst. Livskvalitet HELE året fremfor to-tre uker, sier nå jeg.

Håper jeg kan ta med hunder og hest opp til Tolga og være der endel i ferien. Ri lange turer innover fjellet på Buggen, og lure bonden til å være med å bade i et iskaldt fjellvann. Han er lykkelig uvi

Og innimellom skal det puttes inn litt treningshelger, og ja Benedicte, la oss komme oss på fjelltur! Det kunne vi jo egentlig gjort rett etter Hemsedal? Siden vi først er der oppe.

Når dere er i området her, vil jeg anbefale en tur i Skarveheimen, hvis dere ikke har gått der før :) Utrolig fint terreng og natur! Jeg har jobbet på Iungsdalshytta, og forelsket meg helt i områdene rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snodig denne tråden ble da... (Sitter på hendene mine jeg :) )

og taster følgende med nesetuppen:

Fordi jeg har valgt å jobbe og nettopp har fått en ny og utrolig spennende arbeidsplass, så er vi nødt til å ta ferien vår før 1. august. Håpet er minimum 2 uker på familietur til et sted som kan by på varme/kultur/matopplevelser og ubegrensede bade-/lekemuligheter for de minste.

Jeg regner med at det vil koste sånn ca et års studielån/uføretrygd å dra for familien vår på fire, men noe av dette har jeg allerede spart opp på å kvitte meg med bikkjene mine (de kostet sånn ca 30 000 i året + utstillingsturer/kurs/etc), så jeg drar med ganske god samvittighet og håper at både barna og vi voksne vil få en opplevelse for livet.

God sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien tyvstarter i mai. Eller faktisk siste helgen i april. Da har jeg fått flyttet over alt skrotet til det nye huset og jeg har fått pakket ut det viktigste før valpen kommer i hus. Og da skal jeg være hjemme en ukes tid, eller litt lenger blir det, som vi skal kose oss sammen og bare nyte det fine vårværet (jeg har selvagt ikke glemt å bestille sol). Inneklemt dag blir også forvandlet til langhelg.

Så skal frøkna bli med meg på jobb litt før ferien starter i juli. Da blir det en uke spor og brukslydighet på Sølen. Uka etter skal Sandra og jeg på hytta mi som ligger et kvarters tid fra der Sølenkurset holdes. (Og sånn til info føler jeg meg så fin på det når jeg sier "Sølen" for lokalt heter det "Sør'n". Sølenstua, ja, men Sølenfjellet heter bare Sør'n på folkemunne og det er jeg oppvokst med å si. Men hvis jeg nå sier jeg skal til Sør'n så skjønner jo ikke dere bæret :P)

Deretter blir det en ukes tid hjemme i det nye huset, og jeg ser allerede for meg late dager på terrassen, lp trening i hagen, pledd og boklesing på plenen, masse baking, dagsturer til Drøbak osv.

Helgekurs med Maren blir det i slutten av juli, da er planen at kelpiefrøkna skal i ilden.

Så blir det en tur til Finland hvor Marvinius skal kjempe om cacib og cert sånn at vi kan pynte på tittelen. Men med tidligere bulldozeropptreden er jeg faktisk litt usikker på om det blir noe av hvis dommern får se en sånn apekatt i ringen.

Mulig det blir litt mer hjemmetid også, vi får se :)

Ja og kanskje det blir en svipptur til Danmark så frøloppa får vist sine bulldozerkunster der også. Bare så vi kan sikre oss at dommern ikke får sett de fine bevegelsene hans og bare rister på hodet.

Nå følte jeg meg innmari optimistisk :lol:

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, synes du er heldig jeg! Bare kunne farte avgårde alene sånn uten videre.

Altså, misunner deg ikke samlivsbruddet, og priser meg lykkelig for et lykkelig ekteskap. Men jeg elsker å reise, og gjerne alene. Så en av mine "sorger" i ekteskapet er at jeg får reist altfor lite alene, siden man jo skal dele de spennende reisene. Jeg har selv vært sykemeldt i evigheter, og den sommeren jeg endelig ble frisk nok til å gjøre noe som helst planla jeg en uke alene i London - og så ble jeg sammen med han jeg nå er gift med. Jeg dro på den uka alene likevel, og i løpet av året blir det stort sett en tur eller to på egenhånd (gjerne til England, som er favorittlandet).

Personlig elsker jeg å bare bruke tiden for meg selv, gjøre som JEG har lyst til, i mitt eget tempo, spise der jeg vil, oppleve det jeg vil, og ta avstikkere der jeg vil. Nyt det så lenge du kan! (selv om jada, jeg vet at det er forskjell på å være frivillig og ufrivillig alene).

(PS: Når er du på Ringebufjellet? Om det samstemmer kan vi jo ta en fjelldate! :D )

Jeg håper jeg kommer dit du er - at jeg kan trives nok i mitt eget selskap og føle meg trygg nok til at jeg mestrer å feriere alene.

Det verste er at jeg var på et par ferier alene mens jeg var i forholdet - men jeg var ikke alene på samme måten, for han var bare en SMS/telefon unna, og jeg kunne dele mye av det jeg opplevde med en gang på grunn av telefonens vidunderlige muligheter. Var jeg redd, var jeg glad, var jeg bekymret, var jeg forvirret, var jeg begeistret, var jeg målløs. Vissheten om at jeg var i et forhold med en som elsket meg for den jeg er gjorde meg tryggere, på samme måte som at da forholdet endte mistet jeg veldig mye (alt?) av min selvtillit og selvsikkerhet. Han bygde meg opp gjennom de 11-12 årene jeg kjente ham, men jeg raste sammen igjen da han dro. Så jeg er en bit unna det å nyte dette...

Spesialen på Ringebu er pinsehelga.

Men så spesifiserte jeg også at det var med "la familia" da, av den enkle grunn at jeg er på studentbudsjett :P

(For de som ikke har vært på cruise før, så er det cashless og alle cruisekorta på lugaren må registreres på et betalingskort - og det er ikke mitt kort i allefall :lol: )

Jeg tolket det som at du skulle reise MED dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar tidlig sommerferie i år, og forsetter der vi slapp i fjor, nemlig Baltukim.

Men før det tar vi oss en tyvstart med ei uke i Riga nå i mars, for å stille på Latvisk vinner, kose oss og shoppe masse.

30 mai legger vi av gårde på sommerferie.

Veien til Estland blir reine transportetapper, første økta Tromsø - Helsinki.

Derfra tar vi ferga til tallin hvor vi blir fra torsdag til søndag med innlagt utstilling, selvfølgelig Estonian winner 2012.

Vi tar oss et par netter i Pernu, en fantastisk flott badeby, før vi legger veien til Riga, også der med innlagt utstilling i helga.

Vår datter og kjæresten kommer til Riga, og så blir de med oss videre til Litauen.

Der regner vi med å bo i Kaunas, og eventuel Vilnius.

Og der får vi med oss to nasjonale utstillinger i to småbyer i nærheten av Kaunas.

Derfra blir det samme veien hjem via Latvia,Estland og Finland.

Vi blir borte i drøye 3 uker.

Så blir vi hjemme noen uker, da med innlagte helgeturer til Nord-Sverige og muligens Finland, samt nasjonale utstillinger her nord.

På høsten blir det en ny liten ferie i september.

Vi er litt usikkre, men vurderer Gibraltar om de har utstilling der i år som i fjor.

Eller vi finner en utstilling i Portugal i samme tidsperiode.

Blir vel 12-12 dager borte, og da reiser vi med fly og har kun 2 av hundene med.

Er veldig klar for både vår og sommer!

Sesongstart, reising, shopping, sol, sommer og masse, masse annet deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sommerferie blir i hele april i år... Skal tilbringe 4 uker i Thailand! :D

Vi stasjonerer oss på Jomtien utenfor Pattaya, og kommer til å reise rundt.

Skal blant annet besøke Tiger tempelet, besøke noen landsbyer nord for Bangkok, øyhopping til blant annet Koh Larn, Koh Samet, Koh Sark og Koh Phi.Også skal vi såklart besøke apefjellet og treffe en hel haug med andre spennende dyr..

Koh Sark

Resized-GSEKA.jpg

Koh Larn

pattaya-day-trip-koh-larn01.jpg

Koh Phi

Koh_Phi_Phi_Island.jpg

Koh Samet

MainImage_City_1642_I_0126763.jpg

Tiger tempelet

tiger_temple_1.jpg

Monkey Mountain

Thailand+2009+415-1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sommerferie blir i hele april i år... Skal tilbringe 4 uker i Thailand! :D

Vi stasjonerer oss på Jomtien utenfor Pattaya, og kommer til å reise rundt.

Skal blant annet besøke Tiger tempelet, besøke noen landsbyer nord for Bangkok, øyhopping til blant annet Koh Larn, Koh Samet, Koh Sark og Koh Phi.Også skal vi såklart besøke apefjellet og treffe en hel haug med andre spennende dyr..

Har du vært der før, og besøkt noen av disse stedene? Vi droppet alt som hadde med dyr å gjøre der borte, fordi jeg er veldig skeptisk til hvordan de behandler dem. Det er jo en million elefant-steder for eksempel, og alle hadde topp rating på Tripadvisor fra familier som syntes det var sååå spennende og fantastisk, og så var det noen få dyrevenner som beskrev hvordan dyra faktisk hadde det... Nå kan man jo spørre seg hvor bra elefantene hadde hatt det uten turistene, men aper og tigre har det best fritt i naturen, spør du meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITT kjedelig å tenke på å reise på "ferie" alene m/hundene, men hvis det involverer utstillinger så treffer man jo likevel massevis av likesinnede og (kanskje) trivelige folk dèr. Og jeg må si at det å bo på hotell alene er veeeldig deilig, da...

Så for noen uker siden satt jeg og kikket på terminlister i de fleste land i kjørbar avstand, tenkte og funderte. Har jo bare voksne hunder hjemme nå, alle er vaksinert og blodprøvetestet etter alle kunstens regler - så det meste innenfor Europa har vært vurdert. Men jeg fant fort ut at en roadtrip med 200 mil hver vei ville bli ytterst kjedelig å dra på alene...

Sverige er jo flott, men hundene er liksom "ferdig" med det de trenger der for tiden.

Finland er absolutt fristende, men ingenting som passet de helgene jeg kunne være borte (pga planlagt ferie hos andre på jobben).

Danmark er jo et land jeg elsker - men også der var det endel "triste" dommere de helgene jeg vurderte, helt til jeg fant ut at det faktisk er dobbeltutstilling for boston terriere og DKK Int. på søndagen på Bornholm!

Ok, det involverer ferge (som jeg jo absolutt HATER), men samtidig er det jo ikke mer enn et par timers båttur, da.. DET bør jeg jo overleve..

Kikket på hoteller, campingplasser (evt. ta med vogna?), feriehus-/leiligheter og sentere.. Fant ett i Rønne (samme by som utst.holdes) - ferieleilighet kun 3-4 km fra utstillingen med to soverom, kjøkken, bad, tv, trådløst internett... Kun 4 ledige den helgen, så jeg bare booket, jeg! Fantes såklart massevis av hotellrom også, men for under 1000,- danske kr pr natt så var det liksom ikke helt dèr jeg gadd å spare en tusenlapp, liksom...

Skal få med meg litt "kultur" og ferie også, så jeg booket for 4 netter - torsdag til mandag. Gleder meg!

Mulig at jeg tar en liten stop-over på turen dit eller hjem hos gode venner i Falkenberg også - de har ofte ledig plass i camp.vogna som står i hagen..

Susanne

Ungarn er et fint sted :ide:

Min sommer (sånn foreløbig i alle fall):

Juli: Forhåpentligvis være flue på veggen på en eller annen klinikk ca halve måneden, også være i Oslo andre halve.

August: Jobbe på vinmonopolet i Tromsdalen. Fineste butikken med de beste folka <3

Også siden Kuma klarte Ti på Topp i fjor mens modern passa han har jeg bestemt meg for å ikke være noe dårligere og skal gå Ti på Topp sommeren 2012.. because I can.. or at least I think I can. Ellers skal det bli mange fine turer i Tromsdalen, og jeg skal endelig gjennomføre Stryken - Oslo turen jeg har hatt som en hemmelig drøm en god stund nå.. bare si ifra om noen vil være med.. helst noen som kan veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommer skal vi:

- På treningssamling ei uke med HV. Spor, rundering og bitearbid.

- Gå en lengre fjelltur med et par overnattinger. Selvsagt med hundene.

- På kenneltreff i Sverige, der Action skal MH testes.

- Til syden på høsten en gang.

Det blir alltid mye mer :ahappy: Jeg liker sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært der før, og besøkt noen av disse stedene? Vi droppet alt som hadde med dyr å gjøre der borte, fordi jeg er veldig skeptisk til hvordan de behandler dem. Det er jo en million elefant-steder for eksempel, og alle hadde topp rating på Tripadvisor fra familier som syntes det var sååå spennende og fantastisk, og så var det noen få dyrevenner som beskrev hvordan dyra faktisk hadde det... Nå kan man jo spørre seg hvor bra elefantene hadde hatt det uten turistene, men aper og tigre har det best fritt i naturen, spør du meg.

Ja, har hus der nede og har vært der 2 ganger før.. Har besøkt det meste av hva som kan besøkes i området rundt Pattaya, og det er en god del av dyreparkene der som ikke behandler dyrene noe særlig pent. Mange av dyrene blir blant annet dopet ned bare pga turismen og plassert i latterlige små bur.

Men det er også et fåtall mindre populære "dyreparker" som er mer gjemt for turismen, hvor det virker som dyrene har det bra. Hvor dyrene lever fritt i nasjonalparker. Tenker da mest på apene. Det er disse områdene vi besøker nå :) Men ja, vi har besøkt fæle dyreparker...

Tiger tempelet har jeg aldri besøk før, og har hørt det er ingenting igjen nå fra hvordan det opprinnelig var; Munker som tok seg av noen tigre for å bevare tigerbestanden i området. Ingen tegn til små bur, doping eller fastlenkede dyr.

Nå er de fleste munkene byttet ut med frivillige ungdommer fra alle verdensdeler, fastlenkede og neddopete tigre og altfor mye turisme. Dette har skjedd på bare 4-5 år! Planen var å besøke tempelet for å oppleve hvordan det er der, men vi har ikke bestemt oss helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Jeg syntes ihvertfall du gjør en kjempejobb med å karre deg opp igjen, (om enn ufrivillig) og syntes du kan være stolt av ferieplanene dine. :)

Også blir det på en måte feil å si, men jeg kjenner meg litt igjen og jeg hadde ikke taklet det noe bedre enn deg om Øivind så brått hadde forsvunnet ut av mitt liv, når jeg hadde helt andre planer.

Jeg skjønner hva du mener med at han bygget deg opp mens dere var sammen, ettersom jeg føler at Øivind har gjort det samme for meg.

Det jeg mener (som er veldig vanskelig å formidle riktig) er at du er ikke noe svakere enn andre mennesker, sett utifra din situasjon og hva du har opplevd i livet. Du merker det kanskje ikke fordi det gjør så vondt, men du kjemper deg videre for hver dag som går og jeg håper at det på en eller annen måte kommer til å ende opp i noe bra tillslutt, for det fortjener du så inderlig.

Vi heier på deg!

(Og skulle kanskje ikke tatt dette her, men det var nå jeg følte for å si det, selv om jeg tenker og heier på deg hver enste dag når jeg ikke sier noe også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ihvertfall du gjør en kjempejobb med å karre deg opp igjen, (om enn ufrivillig) og syntes du kan være stolt av ferieplanene dine. :)

Også blir det på en måte feil å si, men jeg kjenner meg litt igjen og jeg hadde ikke taklet det noe bedre enn deg om Øivind så brått hadde forsvunnet ut av mitt liv, når jeg hadde helt andre planer.

Jeg skjønner hva du mener med at han bygget deg opp mens dere var sammen, ettersom jeg føler at Øivind har gjort det samme for meg.

Det jeg mener (som er veldig vanskelig å formidle riktig) er at du er ikke noe svakere enn andre mennesker, sett utifra din situasjon og hva du har opplevd i livet. Du merker det kanskje ikke fordi det gjør så vondt, men du kjemper deg videre for hver dag som går og jeg håper at det på en eller annen måte kommer til å ende opp i noe bra tillslutt, for det fortjener du så inderlig.

Vi heier på deg!

(Og skulle kanskje ikke tatt dette her, men det var nå jeg følte for å si det, selv om jeg tenker og heier på deg hver enste dag når jeg ikke sier noe også.)

:hug: :hug: :hug:

Tusen takk, Marie, du er enestående! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hus der nede og har vært der 2 ganger før.. Har besøkt det meste av hva som kan besøkes i området rundt Pattaya, og det er en god del av dyreparkene der som ikke behandler dyrene noe særlig pent. Mange av dyrene blir blant annet dopet ned bare pga turismen og plassert i latterlige små bur.

Men det er også et fåtall mindre populære "dyreparker" som er mer gjemt for turismen, hvor det virker som dyrene har det bra. Hvor dyrene lever fritt i nasjonalparker. Tenker da mest på apene. Det er disse områdene vi besøker nå :) Men ja, vi har besøkt fæle dyreparker...

Tiger tempelet har jeg aldri besøk før, og har hørt det er ingenting igjen nå fra hvordan det opprinnelig var; Munker som tok seg av noen tigre for å bevare tigerbestanden i området. Ingen tegn til små bur, doping eller fastlenkede dyr.

Nå er de fleste munkene byttet ut med frivillige ungdommer fra alle verdensdeler, fastlenkede og neddopete tigre og altfor mye turisme. Dette har skjedd på bare 4-5 år! Planen var å besøke tempelet for å oppleve hvordan det er der, men vi har ikke bestemt oss helt ennå.

Nå vet jeg ikke hvordan det er nå, men da vi var i Thailand i 2009, så hadde til og med hotellet fjernet tigertempelet fra "turistattraksjons-permen" på grunn av dyreplageriet. Det sier litt, for de har en ganske høy terskel for å reagere på dyreplageri. Jeg leste også på nettet om mange frivillige som reagerte på dopingen av dyrene husker jeg. Jeg hadde veldig lyst til å se tigere og tempelet som jeg så på animal planet da jeg var yngre, men slik dritt gidder jeg ikke støtte. Jeg har flere bekjente som har vært der og de bare ler og sier at tigrene virket litt dopa, ja. Skikkelig kos å høre...

Nei, jeg får heller håpe jeg får en annen mulighet til å se tigre. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er nå, men da vi var i Thailand i 2009, så hadde til og med hotellet fjernet tigertempelet fra "turistattraksjons-permen" på grunn av dyreplageriet. Det sier litt, for de har en ganske høy terskel for å reagere på dyreplageri. Jeg leste også på nettet om mange frivillige som reagerte på dopingen av dyrene husker jeg. Jeg hadde veldig lyst til å se tigere og tempelet som jeg så på animal planet da jeg var yngre, men slik dritt gidder jeg ikke støtte. Jeg har flere bekjente som har vært der og de bare ler og sier at tigrene virket litt dopa, ja. Skikkelig kos å høre...

Nei, jeg får heller håpe jeg får en annen mulighet til å se tigre. :)

Får satse på en skikkelig jungeltur en gang! :)

...Eller en tur til Sibir!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snodig denne tråden ble da... (Sitter på hendene mine jeg :) )

og taster følgende med nesetuppen:

Fordi jeg har valgt å jobbe og nettopp har fått en ny og utrolig spennende arbeidsplass, så er vi nødt til å ta ferien vår før 1. august. Håpet er minimum 2 uker på familietur til et sted som kan by på varme/kultur/matopplevelser og ubegrensede bade-/lekemuligheter for de minste.

Jeg regner med at det vil koste sånn ca et års studielån/uføretrygd å dra for familien vår på fire, men noe av dette har jeg allerede spart opp på å kvitte meg med bikkjene mine (de kostet sånn ca 30 000 i året + utstillingsturer/kurs/etc), så jeg drar med ganske god samvittighet og håper at både barna og vi voksne vil få en opplevelse for livet.

God sommer :)

Jeg er nesten litt imponert over hvor nedlatende du klarer å være, sånn halvveis i skjul. :flowers:

Vel, mitt Navianer-budsjett er sånn omtrent hele 600 kr mer enn et studentbudsjett - dvs jeg får utbetalt sånn ca 9600 kr i mnd. Wee. Det forsørger jeg meg selv, samt halvannen tenåring på. I år har jeg en konfirmasjon og et valpekjøp (til den før nevnte konfirmanten - og jeg burde sikkert ha dårlig samvittighet for å bruke så ****** mye penger på det, men sorry. Hun har ønsket seg valp i noen år nå, og det er ikke akkurat sånn at jeg pleier å overøse de med dyre presanger), så feriebudsjettet mitt er sånn omtrent -><- stort. Jeg går ut fra at vi kommer til å feriere i Casa del Kløfta i år også, og kose oss på de vakre strendene rundt Nordbytjernet.

And for the record. Mitt hundebudsjett ligger på ganske mye mindre enn 30.000 kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avgårde 5 dager med foreldrene mine i slutten av mai, og gleder meg hinsides MYE til det.

Det blir første gang på 7 år at jeg reiser til ett land som faktisk er varmt :P Jeg har prioritert hunder - ikke ferie :P

Ellers skal jeg feriere i min egen hage, med mine fantastisk flotte, utrolig nydelige hunder, å bedre ferie enn det får man ikke for alle pengene i verden! :wub: Er vi heldige får vi noen uker fint vær, hvor vi kan bade i både sjø og vann rundtforbi - gå lange turer og bare kose oss, rett å slett!

Så får vi se om jeg må ta et pliktbesøk til Italia i løpet av året... Selv om jeg ikke egentlig er fristet :P Liker Norge jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får studenter 9000 i mnd? Max "her i nord" er 6700kr/mnd hvor en del omgjøres til stipend om du står på eksamen.

Det er det alle får, det. :) Tviler på at noen får utbetalt 9000 av lånekassen!? Maksimun utbetaling fra lånekassen er 6700. Senere får du omgjort 40 % til stipend. Hurra for bortimot 350 000 i studielån liksom :P

Jeg mottar 6700 i måneden, der ca. halvparten går til husleie. Så jeg må jobbe i tillegg for å ha råd til å gjøre annet enn å bare spinke og spare. 2 ekstrajobber gir en inntekt på alt fra 3-5000 ekstra i måneden, heldigvis.

Men jeg klager overhode ikke og klarer meg veldig greit. Men uten å jobbe ved siden av hadde jeg slitt litt kjenner jeg. Men sorry, O.T!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får studenter 9000 i mnd? Max "her i nord" er 6700kr/mnd hvor en del omgjøres til stipend om du står på eksamen.

Det er det alle får, det. :) Tviler på at noen får utbetalt 9000 av lånekassen!? Maksimun utbetaling fra lånekassen er 6700. Senere får du omgjort 40 % til stipend.

Jeg mottar 6700 i måneden, der ca. halvparten går til husleie. Så jeg må jobbe i tillegg for å ha råd til å gjøre annet enn å bare spinke og spare. 2 ekstrajobber gir en inntekt på alt fra 3-5000 ekstra i måneden, heldigvis.

Men jeg klager overhode ikke og klarer meg veldig greit. Men uten å jobbe ved siden av hadde jeg slitt litt kjenner jeg. Men sorry, O.T!

Jeg veit ikke hva studenter får i dag jeg, jeg tok utgangspunkt i hva Borderen skreiv her:

Øhm... I snitt 9000,- 10 ganger i året (selv om man har husleie og alle andre utgifter 12 mnd) der man må betale tilbake 6000 av de (og mange tusen går til bøker hvert semester)? Det skal "dekke" leilighet, mat, (bil), hunder, reiser etc. Tviler på at det er skolestipendet som går til ferie, gitt!

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får studenter 9000 i mnd? Max "her i nord" er 6700kr/mnd hvor en del omgjøres til stipend om du står på eksamen.

Det er det alle får, det. :) Tviler på at noen får utbetalt 9000 av lånekassen!? Maksimun utbetaling fra lånekassen er 6700. Senere får du omgjort 40 % til stipend. Hurra for bortimot 350 000 i studielån liksom :P

Jeg mottar 6700 i måneden, der ca. halvparten går til husleie. Så jeg må jobbe i tillegg for å ha råd til å gjøre annet enn å bare spinke og spare. 2 ekstrajobber gir en inntekt på alt fra 3-5000 ekstra i måneden, heldigvis.

Men jeg klager overhode ikke og klarer meg veldig greit. Men uten å jobbe ved siden av hadde jeg slitt litt kjenner jeg. Men sorry, O.T!

Dere får jo litt mer i januar og august vel? Jeg har ikke regna på det, men det høres riktig ut det. ;)

Jeg er glad jeg har samboer jeg, for hvis ikke så kunne jeg ikke hatt to hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...