Gå til innhold
Hundesonen.no

Yaktrax brodder


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg klarer omtrent ikke å gå ute nå. Jeg har sånne brodder som man kjøper over alt, en gummigreie som man trer på skoene, med knaster under. Jeg har klart å falle to ganger nå med disse på, og med mine stive knær så slår jeg meg skikkelig når jeg faller! :icon_cry:

Jeg hører at flere av dere skryter av Yaktrax. Fungerer de på sånt føre som er her i Trøndelag nå tro? Vi snakker om steinhard, såpeglatt is med vann på. Strøsand skylles bare bort. Det er bratte bakker nedi her jeg bor, og det er nummeret før jeg lufter hunder i langline mens jeg selv sitter på en benk i hagen!

Hvor selger de Yaktrax i Trondheim? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funker sånn tålig greit. Du sitter jo ikke fast, men får mye bedre feste. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd andre brodder enn Yaktrax.... Så vet ikke hvordan de sitter på i forhold til andre. Men det er jo et must på sånt føre som er her i Trondheim nå.. Var nettopp ute, og holdt meg på beina, men hadde nok et par ganger der jeg sklei litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke Yaktrax broddene er så gode på slett blåholke dvs is som er helt jevn og ikke noe snø eller feste på, men jeg kommer meg da frem :)

Nå har mine Yaktrax brodder holdt i 3år, så nå så har en stropp på hver sagt takk for seg, så jeg har vært på ebay og kjøpt nye brodder:

Skikkelige "pigger" til blåholka og "Yaktrax" brodder foran og "pigger" bak

Dersom disse ikke er bra, så går jeg tilbake til Yaktrax fordi jeg er fornøyde med dem, unntatt som sagt på helt slett is ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vanlige piggbrodder, og de funker fett for meg :) Renate, de første piggene dine så nesten ut som fjellklatrerpigger, pass deg så du ikke setter deg fast i isen :lol:

Jeg har nesten tenkt på det selv...ser kanskje litt harry ut der jeg kommer med klatrepigger, jeg får prøve og se, ellers så selger jeg dem her inne til folk som kanskje bor på steder med isbre ha ha :rofl::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige brodder er jo som å gå på.. Ja jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men det blir jo nesten som små meie-knotter. Yaktrax-spiralene går på kryss og tvers, og derfor gir de så godt feste. Om man sklir "langs" en spiral er det en i motsatt retning som stopper. Ikke at man sklir da, men du skønner :) På skikkelig glarholke er det ingenting som funker 100%, men yaktraxene er det som kommer desidert nærmest.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige brodder er jo som å gå på.. Ja jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men det blir jo nesten som små meie-knotter. Yaktrax-spiralene går på kryss og tvers, og derfor gir de så godt feste. Om man sklir "langs" en spiral er det en i motsatt retning som stopper. Ikke at man sklir da, men du skønner :)På skikkelig glarholke er det ingenting som funker 100%, men yaktraxene er det som kommer desidert nærmest.

Joda, mine fjellklatrer pigger funker nok (se høyere op i tråden) hi hi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte noen piggsko i jula. Funka supert! men de var ikke kjempekomfortable å gå flere km på. Var litt harde med relativt dårlig demping. Dette var en støvlevariant, ikke "joggesko med pigg". Men for all del, skulle gjerne hatt et par slik som denne vinteren har vært så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge sorter, og jeg synes ikke yaktrac er så bra på is. De sklir sidelengs. Det beste å ha utenpå skoene er rett og slett etpar store strikkesokker i ull. De "fester" seg til den våte isen. Klippe av linningen og tre sokken utenpå støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte yaktrax til 250 kr på G-Sport i går, og dro rett ut og jogga med jentene! Det var verken føret eller broddene som skapte problemer, men en viss rød fare ved navn Aiko. :gaah:

Men broddene er supre, sjøl om jeg ikke kunne tru det helt da jeg balanserte oppover isveien med stive knær, UTEN å tryne! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Yaktrax-broddene mine for første gang i dag, og de fungerte veldig fint! Gode både på glatt holke, strødd is og hardpakket snø. Innimellom kom jeg til strekninger med helt bar asfalt, og der var de litt ubehagelige å gå med. Skoene jeg gikk med i dag har ganske tynn såle, så da kjente jeg det kanskje ekstra godt. Men uansett vil det jo ikke være særlig mye bar asfalt på en strekning som jeg velger å ta på meg brodder for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har yaktrax og de siste dagene har jeg lett opp de mest "holkete" og ustrødde delene av veien for å teste de litt når jeg har gått tur. De funker veldig bra synes jeg :) På virkelig hard og glatt stålis kjenner jeg jo at det er glatt, men jeg sklir ikke. Er mye mer fornøyd med disse enn med de vanlige broddene jeg hadde før.

Skal sies at det er ganske flatt her, så jeg har ikke prøvd dem i bratte bakker med blankis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...