Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye skal jeg ta i betaling for hundepass?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg skal passe en 9mnds hannhund i homonalderen( har litt mye meninger og fluer i hodet for tida).

Jeg kjenner ikke hunden, en pinscher men har møtt den to ganger. Den går godt overens med min hund, og virker tillitsfull og glad.

Eieren kjenner jeg ikke( er i familie med en jeg kjenner).

Jeg skal passe denne i tre uker, og fore den med for jeg har.

Hva er da passende pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tar hundre kroner døgnet,mat har de da med seg. For venner passer jeg gratis,alle hundene som er her lever sammen med oss.

Vel, jeg ville tenkt motsatt jeg, at her er det noen som virkelig er glad i hunder, og som gjør det av andre grunner enn for bare pengenes skyld. Høy pris er overhodet ikke noe kvalitetsstempel i alle

Uansett hvilken pris man ender opp med, så tenker jeg at det viktigste for begge parter må være at den er godt kommunisert på forhånd, og at begge er enig i den.

Jeg betaler 160kr døgnet eks fôr. Husk at du skal ha han 3uker, og om jeg ikke tar feil så blir det ikke bare turer men også litt trening i den prisen. Jeg synes 120 er minimum og 160 er passe :yes:

120*21 = 2520 kr. Det er gjerne dyrere på kennel/pensjonat, men uansett en helt vill pris å ta som privatperson. 750 kr virker ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120*21 = 2520 kr. Det er gjerne dyrere på kennel/pensjonat, men uansett en helt vill pris å ta som privatperson. 750 kr virker ok.

Hvorfor er det villt? :P Hunden får sikkert god oppfølging, mental trening, tur, får være med i familien osv. På en kennel, får den vel ikke den oppfølgingen i like stor grad? Eller? (Har aldri sett på/hatt hund på kennel, men det er det inntrykket jeg har. De har jo ofte endel hunder å ta seg av).

Og Debbie bruker også av sitt eget fôr, som koster penger.

Jeg synes man burde kunne ta 2000 kr uten å få dårlig samvittighet for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120*21 = 2520 kr. Det er gjerne dyrere på kennel/pensjonat, men uansett en helt vill pris å ta som privatperson. 750 kr virker ok.

750 kr for tre uker?

En knapp tusenlapp i uka synes jeg er helt saklig, litt pluss eller minus alt ettersom hvor krevende hunden er, hvor mye merjobb det er for vedkommede å passe hunden (har du 10 chihuahuas og passer en til fra eget oppdrett ville jeg nok ikke betalt så mye :P ) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120*21 = 2520 kr. Det er gjerne dyrere på kennel/pensjonat, men uansett en helt vill pris å ta som privatperson. 750 kr virker ok.

Hadde min passer bedt om 1000kr for 3 uker så hadde jeg ikke satt bikkja dit (om det ikke var familie da). Jeg ville ikke stolt på at han hadde fått være en del av flokken, få de turene som tregs og den treningen/stimulien som må til for å holde hodet stimulert. Jeg betaler helle 300kr døgnet for å vite at hunden min har det bra enn å sette den på en hvilket som helst kennel, men det er meg da :icecream:

Edit: lagt til ett ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min passer bedt om 1000kr for 3 uker så hadde jeg ikke satt bikkja dit (om det ikke var familie da). Jeg ville ikke stolt på at han hadde fått være en del av flokken, få de turene som tregs og den treningen/stimulien som må til for å holde hodet stimulert. Jeg betaler helle 300kr døgnet for å vite at hunden min har det bra enn å sette den på en hvilket som helst kennel, men det er meg da :icecream:

Edit: lagt til ett ord

Vel, jeg ville tenkt motsatt jeg, at her er det noen som virkelig er glad i hunder, og som gjør det av andre grunner enn for bare pengenes skyld. Høy pris er overhodet ikke noe kvalitetsstempel i alle tilfeller.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min passer bedt om 1000kr for 3 uker så hadde jeg ikke satt bikkja dit (om det ikke var familie da). Jeg ville ikke stolt på at han hadde fått være en del av flokken, få de turene som tregs og den treningen/stimulien som må til for å holde hodet stimulert. Jeg betaler helle 300kr døgnet for å vite at hunden min har det bra enn å sette den på en hvilket som helst kennel, men det er meg da :icecream:

Edit: lagt til ett ord

En privat passer, som du kjenner og vet liker hunden?

Vi skal bort i to uker nå, og bare en av de som skal passe Kovu en uke får betalt for det. De andre gjør det fordi de har lyst, er glad i hunder, og er voksne mennesker med jobb (evt. pensjonert fra jobb) som ikke har behov for den tusenlappen eller to ekstra.

Men klart, det er ikke fetteren til kona til naboen det er snakk om.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville tenkt motsatt jeg, at her er det noen som virkelig er glad i hunder, og som gjør det av andre grunner enn for bare pengenes skyld. Høy pris er overhodet ikke noe kvalitetsstempel i alle tilfeller.

Jeg mener ikke at pris er ensbetydene med kvaliteten; som du ser så skriver jeg også at jeg vil vite/være sikker på at hunden har det bra og betaler da mer. Kanskje jeg vet hvilken utfordring MIN hund er for andre... Jeg ville ikke latt min søster engang passe han gratis i 3 uker, men det er meg.

En privat passer, som du kjenner og vet liker hunden?

Vi skal bort i to uker nå, og bare en av de som skal passe Kovu en uke får betalt for det. De andre gjør det fordi de har lyst, er glad i hunder, og er voksne mennesker med jobb (evt. pensjonert fra jobb) som ikke har behov for den tusenlappen eller to ekstra.

Men klart, det er ikke fetteren til kona til naboen det er snakk om.

Kommer nok helt an på hvor godt de kjenner hunden ja. Jeg hadde ikke latt være å betalt oppdretteren om hun passet han noen uker, og når jeg setter GG til x-samboen helg i slutten av januar, så får han også litt betalt for det. Jeg vil betale for meg, jeg synes ikke det er rett at folk hunder (eller barn) gratis.

Debbie kjenner heller ikke hunden og menneskene som eier den, skal hun likevel gjøre det gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok helt an på hvor godt de kjenner hunden ja. Jeg hadde ikke latt være å betalt oppdretteren om hun passet han noen uker, og når jeg setter GG til x-samboen helg i slutten av januar, så får han også litt betalt for det. Jeg vil betale for meg, jeg synes ikke det er rett at folk hunder (eller barn) gratis.

Debbie kjenner heller ikke hunden og menneskene som eier den, skal hun likevel gjøre det gratis?

Det sa jeg vel ikke, tvert imot. Men jeg mener at betaling er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, som Lola også sier. I mitt første innlegg i tråden sa jeg at jeg gladelig betaler en tusenlapp i uka for pass av mine hunder, men at man ser an hvem, hva og hvorfor.

De andre passerene våre får også noe for det (noe valgfritt fra tax-free, silke fra Thailand, eller en passende gave av noe slag om det ikke er noe spesielt de vil ha), men det er mer symbolsk enn noe annet. Vi dekker såklart alle utgifter, men de passer hunden fordi de synes det er koslig og ønsker det, og har som sagt ikke behov for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg vel ikke, tvert imot. Men jeg mener at betaling er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, som Lola også sier. I mitt første innlegg i tråden sa jeg at jeg gladelig betaler en tusenlapp i uka for pass av mine hunder, men at man ser an hvem, hva og hvorfor.

De andre passerene våre får også noe for det (noe valgfritt fra tax-free, silke fra Thailand, eller en passende gave av noe slag om det ikke er noe spesielt de vil ha), men det er mer symbolsk enn noe annet. Vi dekker såklart alle utgifter, men de passer hunden fordi de synes det er koslig og ønsker det, og har som sagt ikke behov for pengene.

Men det er fortsatt betaling :whistle: jeg tror heller ikke x'n får penger men "feriegave".

Jeg har jo heller ikke skrevet at jeg vil betale min søster 3000kr for å ha GG 3uker, men hadde hun bedt om det så hadde jeg sikkert gjort det selv om jeg kunne betalt 2200 på en kennel.

For å forklare så alle forstår hvordan jeg tenker:

1. Har du ikke råd til å betale hundepass, så har du ikke råd til å reise på ferie!

2. For noen år siden når jeg og søstersen skulle på ferie, så tok vi fly fra Oslo ens fordi jeg skulle ha bikkja på kennel der i stede for en random i området hvor jeg bodde. Ja det ble mye dyrere når man regner i drivstoff, ekstra overnatting +++ MEN jeg stoler på at han hadde det bra der (amstaff på standal). Jeg vil heller reise på ferie å kose meg enn med nervene i høyspenn og lure på hordan bikkja har det og om de tør gå tur med han osv osv.

3. Om søstersen skal være med på tur eller av en eller ane grunn ikke kan passe GG, kennelen av mitt valg er fult, den nest beste er full men oppdretter kan ha han for 300kr døgnet, så hadde jeg jaggu betalt oppdretter det, for hun vet jeg vil la han leve akkurat som han gjør hjemme, om ikke bedre.

4.Selvfølgelig skal man ha skjønn når man tar på seg private/svarte oppdrag. Jeg og hadde satt pris på at oppdretteren ikke krevde 300kr døgnet, selv om det var krise. Jeg hadde satt pris på om noen som var glad i meg tok det på seg gratis, men den prsien hadde jeg gjengjelt i penger eller annet uansett om de ikke krevde det.

Jeg VET hvor mye arbeid det kan være å ha andres hunder hos meg (jeg krever ikke betalt av venner, men en gave jeg liker har jeg nesten alltid fått :D ), jeg er mer nervøs om deres hund blir syk enn mine egne. Jeg vet også hvor mye verdi penger har, selv om jeg ikke er konstant blakk lenger, og jeg tror ALLE har noe de kunne tenkt seg å gjort om de hadde ekstra penger eller hvor glad/varm om hjertet de blir når de får noen de ikke trodde at noen huser at de ønsket seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har variert hva jeg tar alt ettersom hunden og hvem jeg passer for. (Jeg passer mye av de samme hundene hver sommer.)

Venninne av familien med verdens enkleste retriever har jeg aldri tatt betaling for - det føles ikke som arbeid å ha en bikkje som det der i hus. Hormonell unghund med adferdsproblemer hadde jeg ingen problemer med å ta 1000 kr uka for.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg det problemet nå, for enten så passer familien min (bestemor, bror og mamma bor i generasjonsbolig på 3etager) hun og de får gaver for å passe hun, de vil ikke ha penger for å passe hun.

Ellers så har jeg ei venninne som jeg går turer sammen med hver dag som Chicka kjenner godt, vi bytter på hundepass og gir hverandre gaver fra taxfree eller noe annet når vi kommer hjem :)

Men hadde jeg måttet ha noen andre til å passe Chicka så hadde jeg spurt hvor mye de skulle ha, men hadde ikke gitt under 1000kr uka, mat hadde jeg kjøpt inn selv til Chicka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

750 kr for tre uker?

En knapp tusenlapp i uka synes jeg er helt saklig, litt pluss eller minus alt ettersom hvor krevende hunden er, hvor mye merjobb det er for vedkommede å passe hunden (har du 10 chihuahuas og passer en til fra eget oppdrett ville jeg nok ikke betalt så mye :P ) osv.

Jeg kunne aldri fått meg til å be om tusenvis av kroner for tre uker, da ville jeg heller sagt nei. Hadde da heller aldri betalt andre så mye for å passe dyr for meg.

Tror nok at jeg uansett skulle klart å finne pass, uten at jeg måtte betale flere tusen for tre uker. Det grenser til griskhet i mine øyne, men ser at jeg er ganske alene om å mene det.

Har selv passet hund et par ganger, fra en helg til en ukes tid, og det nærmeste vi kom betaling var en tallerken med hundemotiv. Da kjente vi riktignok eierne, men de passet aldri hund for oss eller gjorde oss tilsvarende tjenester.

Få kostnadene dekket og legg til noe, eller si nei. Det aller enkleste er å vente og se om de vil gi noe, men da risikerer du også å ikke få noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min passer bedt om 1000kr for 3 uker så hadde jeg ikke satt bikkja dit (om det ikke var familie da). Jeg ville ikke stolt på at han hadde fått være en del av flokken, få de turene som tregs og den treningen/stimulien som må til for å holde hodet stimulert. Jeg betaler helle 300kr døgnet for å vite at hunden min har det bra enn å sette den på en hvilket som helst kennel, men det er meg da :icecream:

Edit: lagt til ett ord

Pris spiller ingen rolle i forhold til hvordan oppholdet vil være for hunden. Gratis kan være minst like bra som to-tre tusen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte litt (absolitt ikke mye) da Tesh var på Rena i flere uker! Husker faktisk ikke hva jeg betalte, men syns ikke det var mye for det var så mye hjelp i å ha henne der! (Takk igjen Rak og Tulip :wub:

Jeg har også betalt 175 kr døgnet da Tesh var på kennel fast annenhver helg, men da på en "hjemmekennel" hvor hundene var i hjemmemiljø og fikk sove i senga.

Selv har jeg tatt betaling litt utifra hvor mye jobb der er! Og litt fra hvem jeg passer hund av. Om det er noen som jevnt passer mine tar jeg ingenting :) En ting er å passe en enkel liten godklump som ikke gjør noe av seg annet enn å være søt, kontra en som f.eks maser en del med mine hunder og ikke helt klarer å slappe av som krever mye i løpet av en dag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passa hunder for venner her flere ganger, tar aldri noe for det. Aldri passa for ukjente eller bare bekjente da. Vi reiser sjelden så mye til utlandet, men gjør vi har vi en fast passer som kommer hjem hit og bor med alle dyrene. Vi har jo ti papegøyer og to katter i tillegg til hundene. Så hadde blitt stress å levert de rundt hehe. Passeren vår elsker dyr da og kan ikke ha sine egne så han vil nesten ikke ha noe for det, men vi gir litt og kjøper alltid med en gave i tillegg . Jeg tenker kanskje en hundrelapp i døgnet er ok om jeg skulle tatt betalt for å passe en hund..om det ikke var mer enn å passe dem da, altså ikke masse trening osv i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt fair å betale 1000-1200-1500 kroner uken jeg altså. Nå har jeg passet mye hunder hjemme de siste årene, og det krever faktisk en good del! Tur, mat, hensyn til personlighet og spesielle greier, plass, tid, and so on. Jeg hadde slitt seriøst med å la noen passe min 40 kgs ganske kompliserte hannhund uten at jeg betalte dem nok til at oddsen var god for at de ikke knakk nakken på ham etter en ukes tid :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Til sammenligning så betaler jeg "husvakten" vår 1000kr for en helg, da er det ansvaret for 3 hester (om sommeren står de ute hele døgnet, så da er det bare å se at de er hele og innenfor gjerdet), en katt som skal ha mat og slippes ut/inn. I tillegg er det 2-4 hunder her som skal fores og luftes. Alt av mat, også brus og godis til huspasseren og huspasserens hunder er her. Jeg syns det er billig, men så er det også en av mine beste venninder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...