Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye skal jeg ta i betaling for hundepass?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg synes 1000 kroner uka er helt fair - og da bør hunden ha med mat. Jeg passer tidvis andres hunder i ledige helger og det gjør jeg gratis, men er det snakk om over tid så tar jeg i utgangspunktet 150 kroner døgnet, og så går det litt nedover alt ettersom hvor lenge hunden skal være. Skal den være flere uker så tar jeg 100 kroner døgnet pluss at eier må kjøpe med fôr.

Passehunder blir hos meg behandlet som mine egne, det er fritt fram for førstemann til mølla om plass i både sofa og seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tar hundre kroner døgnet,mat har de da med seg. For venner passer jeg gratis,alle hundene som er her lever sammen med oss.

Vel, jeg ville tenkt motsatt jeg, at her er det noen som virkelig er glad i hunder, og som gjør det av andre grunner enn for bare pengenes skyld. Høy pris er overhodet ikke noe kvalitetsstempel i alle

Uansett hvilken pris man ender opp med, så tenker jeg at det viktigste for begge parter må være at den er godt kommunisert på forhånd, og at begge er enig i den.

Jeg bumper denne for flere innspill om det er noen som har.

Mener dere at det bør være billigere om hunden passes over lengre perioder? Det er snakk om fast hundepass ca 3 mnder i året, i perioder så lange som 6 uker av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kjenner dem - 1000 kr uka

Kjente halvparten (500 i uka) eller gjentjeneste.

og, ja, jeg synes det kan være billigere ved lengre perioder fordi det blir en del av rutinene og ting glir mye greiere etterhvert, Dessuten blir det jo store utgifter for eier om hun/han skal betale 200 kr døgnet i ukesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke en krone om venner ber om pass, sett at de tar med egen mat til bikkja om den skal være lenge. Hadde det vært en bekjent av en venn eller noe i den duren, så ville jeg nok tatt 100-120 kroner i døgnet så lenge det gikk ut av min mat, og ikke var snakk om en GD eller annet digert som gjerne spiser et par kilo om dagen. Utenom det har jeg jo ikke mer kostnader med en ekstra hund, bare litt mer jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kjenner dem - 1000 kr uka

Kjente halvparten (500 i uka) eller gjentjeneste.

og, ja, jeg synes det kan være billigere ved lengre perioder fordi det blir en del av rutinene og ting glir mye greiere etterhvert, Dessuten blir det jo store utgifter for eier om hun/han skal betale 200 kr døgnet i ukesvis...

Eier er foreldrene av venn. De har penger, det er ikke greia, men det er selvfølgelig ingen grunn til å ta overpris.

Jeg tenker at det er viktig å ha en riktig pris, for om man betaler en grei pris for en tjeneste, så kan man også stille krav. Og mottar man en grei pris for en tjeneste, så er det lettere å innfri de krav som stilles og holde god standard. Det skal hverken være under- eller overbetalt, da er det høyest sjans for at begge parter trives. Tror jeg da?

Synes det er vanskelig og ubehagelig dette med penger. Det er en ung hund som man absolutt merker at man har i hus, endel lyd og uvaner, pluss alt unghund fører med seg. Men du har også rett i at man kommer inn i en rutine etterhvert og det merkes ikke like godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Jeg har passet hunder både titt og ofte, og så lenge jeg ikke har vesentlige forutgifter med de, tar jeg da aldri betalt! Hmm... Har jeg blitt lurt da eller? *ler* Neida, men for meg er det en fin måte å bygge opp goodwill på. Kanskje trenger jeg pass andre veien en gang, og da har jeg alt gjort tjenesten på min side ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen andre hundeeiere så godt som i "bestevenner" eller noe, da mine beste venninner ikke har hunder.

Men jeg har en rekke bekjente med hund, og det er disse min hund leker med. Så hvis noen av disse ba meg om pass av hunden sin, f.eks. en hel uke, ville jeg faktisk foretrekke å ta en sum for å passe den. F.eks. en hundrelapp pr dag (og da har de med sin egen mat). Men jeg aner ikke hvordan jeg skulle fått meg til å SI DET da, at jeg vil gjerne ha penger for det...uff! :P

Det blir ikke mye i penger, men nok til at man får litt for ansvaret, bryderiet og "maset" det kan være med en hund som trasker rastløst rundt på en ny plass hele natta....(ja, jeg passet en av dem èn natt, og krafsingen av de lange klørne hans mot gulvet hele natta holdt på å drive oss til vanvidd. Skulle han ALDRI legge seg ned og slappe av???)

Så jeg mener, er det risiko for at jeg blir holdt oppe halve natta i en uke, så vil jeg ta en liten betaling for det "bryderiet".... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å gå opp i pris, da :D

Jeg kommer til å gå opp en 50 lapp i døgnet mtp at hun har ødelagt endel, hun kommer seg ut av grinden sin (som jeg fikk med som hun skulle være med når hun var alene)

Når det kommer til venner så passer jeg gratis, men sier at jeg gjerne ønsker at de passer mine når jeg skal ut på tur, dette fungerer helt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dytt!

Jeg skal passe to hunder i sommer (ikke kjente hunder)

En voksen tispe,og en valp på 6mnd,og lurer på hvilken pris jeg bør si?

Jeg VIL ligge lavere i pris, enn kennel da jeg ser på det som en liten bi-inntekt bare. Passer hunder fast,så.

Men det er da snakk om disse 2hundene,i 14dager ( +- 1/2dager)

Så hva skal jeg si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skattepliktig inntekt og slikt, hvis man tjener mer enn 2000,-, tror jeg. Er det noen av dere som tenker på det, eller er det ikke sett på som jobb å passe hunder? Har egentlig ingen sterke meninger, men det er altså mulig kriminell aktivitet dere diskuterer :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skattepliktig inntekt og slikt, hvis man tjener mer enn 2000,-, tror jeg. Er det noen av dere som tenker på det, eller er det iike sett på som jobb å passe hunder? Har egentlig ingen sterke meninger, men det er altså mulig kriminell aktivitet dere diskuterer :teehe:

Dette må da gå som hobbyinntekt? Isåfall er det kun skattepliktig om man kan forvente å gå med overskudd over tid, og vi kan vel ikke regne to uker som "over tid" vil jeg gjette. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det 70 000 på hobby da?

Uansett jeg har vanligvis tatt 150,- pr døgn de få gangene jeg har passet ukjente hunder. I ettertid har jeg tenkt at det er alt for lite. Det er ofte en del arbeid med en ekstra hund, i alle fall for min del. En billig kennel tar rundt 200,- pr døgn, men en del kenneler tar nærmere 400,- pr døgn. Jeg tør påstå at det er mye mer hyggelig for en hund å være i et privat hjem kontra kennel. Og etter å ha jobbet på kennel i seks år, er jeg ikke i tvil på hva jeg ville valgt for mine hunder. I et privat hjem er oppfølgingen stort sett mye bedre og hundene slipper å bli stallet opp. 300-400,- pr døgn pr hund, hadde jeg lett betalt for hundepass og jeg hadde ikke stusset over prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Man kan tjene 30.000kr i året på hobbyvirksomhet, svjv

Er ikke det 70 000 på hobby da?

Tror ikke det er sånne makstak.. Det er som disse oppdretterdiskusjonene du kan fint sope inn 30 og 70 tusen så lenge du kan dokumentere utgifter, hvis ikke og over tid blir det for næringsinntekt å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så, Snusken. Nå har jeg litt på hundeklipp, men gud, så mye utgifter jeg har på hobbyen, og alt av kvitteringer er tatt vare på, for sikkerhets skyld - om jeg noen gang skulle overskride bare de 30 000 :)

Jeg henger skikkelig etter, ser jeg... Tar 500,- pr uke :icon_redface: Men det er faste gjester fra eget oppdrett, da..

Det er jo litt annerledes, sånn sett. Jeg tar i utgangspunktet ingenting for pass av hunder til venner og familie, for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke pass av hunder går som hobby. Mer vennetjeneste som å male huset til naboen eller noe. Selger du hjemmestrikkete selbuvotter er det hobby. Bare tipper, men bryr meg ikke så veldig, kjenner jeg :)

Når SiriE passer Tinka, vil hun ikke ha penger. Det var jo hennes hund og kanskje det blir litt rart. Vi får fylle opp barskapet hennes i steden 2.gif

Scilos er hos en han er veldig glad i og som er veldig glad i han. Han har veldig dårlig råd, så han får et par tusen for to ukers pass. Han ville aldri ha bedt om det, men da får jeg en anledning til å hjelpe han litt, siden han hjelper meg, uten at det blir leit.

Det er ikke alle som ber om penger, selv om de både trenger og fortjener det :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...