Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye skal jeg ta i betaling for hundepass?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Tror ikke pass av hunder går som hobby. Mer vennetjeneste som å male huset til naboen eller noe. Selger du hjemmestrikkete selbuvotter er det hobby. Bare tipper, men bryr meg ikke så veldig, kjenner jeg :)

Når SiriE passer Tinka, vil hun ikke ha penger. Det var jo hennes hund og kanskje det blir litt rart. Vi får fylle opp barskapet hennes i steden 2.gif

Scilos er hos en han er veldig glad i og som er veldig glad i han. Han har veldig dårlig råd, så han får et par tusen for to ukers pass. Han ville aldri ha bedt om det, men da får jeg en anledning til å hjelpe han litt, siden han hjelper meg, uten at det blir leit.

Det er ikke alle som ber om penger, selv om de både trenger og fortjener det :)

Hundepass går under hund som hobby. Sjekket med jurist.

Edit: that is hvis man har beviselig utlegg på eget hundehold, mener jeg og huske :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tar hundre kroner døgnet,mat har de da med seg. For venner passer jeg gratis,alle hundene som er her lever sammen med oss.

Vel, jeg ville tenkt motsatt jeg, at her er det noen som virkelig er glad i hunder, og som gjør det av andre grunner enn for bare pengenes skyld. Høy pris er overhodet ikke noe kvalitetsstempel i alle

Uansett hvilken pris man ender opp med, så tenker jeg at det viktigste for begge parter må være at den er godt kommunisert på forhånd, og at begge er enig i den.

Guest Kåre Lise

Hundepass går under hund som hobby. Sjekket med jurist.

det gjør jo ikke nødvendigvis det, blir litt som barnevakt for naboen og tanta mens å passe hundre hunder i løpet er overhodet ingen hobby og noe annet en passe hundene til famile og venner. Den 4000,- regelen er jo ikke der for at man skal passe hundre hunder a 4000,- å leve godt på 400k skattefritt. Sier seg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jo ikke nødvendigvis det, blir litt som barnevakt for naboen og tanta mens å passe hundre hunder i løpet er overhodet ingen hobby og noe annet en passe hundene til famile og venner. Den 4000,- regelen er jo ikke der for at man skal passe hundre hunder a 4000,- å leve godt på 400k skattefritt. Sier seg selv

Les editen da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Les editen da.

jada leser på mobilen prøver begrense trøkkinga.. :-) Utgifter til eget hundehold er jo uinteressant og retterdigjør ikke skattefri inntekt. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada leser på mobilen prøver begrense trøkkinga.. :-) Utgifter til eget hundehold er jo uinteressant og retterdigjør ikke skattefri inntekt. :-)

Ehm, det er ikke irrelevant. Det betyr jo ikke at man kan tjene ubegrenset på hund heller akkurat. Jeg er ikke god på de korrekte formuleringene, men jeg kan for eksempel finansiere min egen hundehobby, ved å tjene penger på hundeklipp. Det var visst helt kurant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ehm, det er ikke irrelevant. Det betyr jo ikke at man kan tjene ubegrenset på hund heller akkurat. Jeg er ikke god på de korrekte formuleringene, men jeg kan for eksempel finansiere min egen hundehobby, ved å tjene penger på hundeklipp. Det var visst helt kurant.

Du svarer deg jo selv her, du kan ikke tjene ubegrenset på hundeklipp om du har en dyr hundehobby. Du får det jo til å høres ut som du kan klippe hund 37,5t i uka og drive med hund på fritiden. Disse fritakene er ment for små summer og ved siden av vanlig jobb. les artiklene jeg linket til over. Det er snakk om tusenlapper i året. Skal ikke si noe jeg, gjør det samme men eneste grunnen til at jeg tørr det er jo fordi det bare er snakk om noen tusenlapper i løpet av året og ingen store summer, hverken enkeltvis eller totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke pass av hunder går som hobby. Mer vennetjeneste som å male huset til naboen eller noe. Selger du hjemmestrikkete selbuvotter er det hobby. Bare tipper, men bryr meg ikke så veldig, kjenner jeg :)

Når SiriE passer Tinka, vil hun ikke ha penger. Det var jo hennes hund og kanskje det blir litt rart. Vi får fylle opp barskapet hennes i steden 2.gif

Scilos er hos en han er veldig glad i og som er veldig glad i han. Han har veldig dårlig råd, så han får et par tusen for to ukers pass. Han ville aldri ha bedt om det, men da får jeg en anledning til å hjelpe han litt, siden han hjelper meg, uten at det blir leit.

Det er ikke alle som ber om penger, selv om de både trenger og fortjener det :)

Også er jo Tinka verdens enkleste sjel liksom :P For meg er det faktisk utrolig hyggelig å bli spurt, og veldig koselig å ha Tinka på besøk!

Jeg har noen flere hunder som jeg passer uten å ta noe for det. Også er jeg litt i den tro at om man får litt for det, en liten gave osv. så har man jo mye mer lyst til å gjøre det igjen.

Samt at det skal være hyggelig å passe hunden, blir det for mye og slitsomt, så mister ihvertfall jeg lysten til å gjøre det igjen.

Jeg har jo passet Yaris noen dager i år, og når jeg ble spurt om to uker, så sa jeg høflig at det dessverre ble litt mye. Han krever ekstremt mye, og har mine tvil til at Luna hadde syntes det var så gøy å ha ham her så lenge. Dette tiltross for at jeg sikkert kunne tatt betalt det jeg ønsket (innenfor rimelighetens grenser).

Utenom dette passer jeg jo Iver og Chico iblant, da får jeg enten en slant, eller kanskje en gave. Dette er jo riktignok min mors hunder, men det er jo uansett ikke gitt at jeg skal stille opp å passe dem når som helst. Men som regel passer det veldig fint.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri tatt betalt, og har strengt tatt hatt mer utgifter ved å passe andres hunder enn inntekter. Mange som sier de skal betale for mat etter på, og lover bort vin og mat og blabla som ikke blir noe av. Men det gjør liksom ikke noe så lenge vi kan banke på døra deres å sette vår hund der på samme premisser en annen gang ;)

(men dette er stort sett folk vi kjenner altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer deg jo selv her, du kan ikke tjene ubegrenset på hundeklipp om du har en dyr hundehobby. Du får det jo til å høres ut som du kan klippe hund 37,5t i uka og drive med hund på fritiden. Disse fritakene er ment for små summer og ved siden av vanlig jobb. les artiklene jeg linket til over. Det er snakk om tusenlapper i året. Skal ikke si noe jeg, gjør det samme men eneste grunnen til at jeg tørr det er jo fordi det bare er snakk om noen tusenlapper i løpet av året og ingen store summer, hverken enkeltvis eller totalt.

Selvsagt ikke, men man kan ikke tjene ubegrenset på hekleduker heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passet hunder fordi jeg har hatt veldig lyst, spesielt hvis jeg ikke har hatt hund selv i en periode. Jeg har til og med spurt om å få lov til å passe ett par goinger :) Da har det vært så trivelig at jeg måtte be om å ha de bare litt til før hundene ble hentet. At eierne har gitt en gave i tillegg til hundekos er jo bare bonus.

Jeg har også tidvis vært "uformell hundelufter", fordi jeg har hatt lyst til å ha med de aktuelle hundene på turer - og har da også fått gaver tilbake som en takk fordi det ble en god hjelp for eierne. Jeg merket også at gavene var gjennomtenkte i forhold til meg, og da føler man seg verdsatt :)

Å passe fremmede hunder i type "hjemmekennel"-ånd blir vel litt annenledes, men ett par hundre kroner per døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hunder som jeg har oppdrettet eller venner sine: gratis med forbehold at de går sammen med mine.

Går ikke bikkjene sammen med mine så passer jeg ikke. Jeg har "krav" om at de skal skli inn i min hverdag sånn noen lunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hundre kroner døgnet for "fremmede" hunder,venners hunder i ei helg tar jeg ikke noe for.De hundene som er innom her lever sammen med oss døgnet rundt,ikke noe slags oppstalling.

Hunder som ikke går sammen med mine passer jeg ikke over lengre tid. Og naturlig nok kan jeg ikke ha hunder her som ikke liker katter :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også pleid å ta 100kr døgnet i pass for kjentfolk og enkle hunder. Nå kan jeg ikke passe hunder da, siden mine egne er så sære. :lol: Men passet mye hunder tidligere da jeg hadde litt mer omgjengelige hunder selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvem som eier. Eneste jeg forventer, er at folk skal dekke maten hunden spiser, om de ikke leverer med mat, eller ønsker at jeg fôrer på V&H. Jeg synes liksom ikke jeg skal ha kostnader for å passe en hund. :P

Ellers har jeg tatt 100-250 per døgn, alt etter hvem som har eid hunden, og evt hvilken avtale de har hatt med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alltid jeg får betalt eller men,får jeg det er det som regel 100 kroner dagen. Fin pris det synes jeg. Det bruker jeg betale om noen passer mi + kjøper noen gaver i tilegg.

Ellers er vi noen hunde naboer her som bytter på pass av hverandres hunder uten ta betalt såklart så det er veldig kjekt;)

Til naboen som jeg har passet hunden til i mange år opptil 4 uker av gangen uten høre en lyd,ikke få med mat eller få noe for det har jeg sluttet passe hunden til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes det er helt greit å ta 100 kr pr dag når en passer en annens hund,for det ER krevende å både ha egen hund og passe andres hund.DET er MIN mening :-) Selv har eg en bitteliten aprikos dvergpuddel jente (27,5 cm i nakkehøyde) på snart 7 år,og hun er verdens skjønneste lille mammadalt,men til og med HUN krever sitt hver dag av stell,omsorg,kjærlighet og turer selv om hun er ei veldig rolig og kosete godjente.Da eg passet en nabo av meg sin sorte dvergpuddel gutt tok eg 100 kr pr dag pluss at han hadde med sitt eget fòr.Han er en ekstremt hyper,masete og krevende puddel,så eg hadde veeeeeldig god samvittighet for å ta betalt for å passe ham! Var helt utslitt da eieren kom og hentet ham etter 10 dager,så eg trengte faktisk et par dager på å komme meg etter han dro.Den tusenlappen eg tjente syntes eg at eg fortjente :-) Prince var som et familiemedlem og var sammen med oss hele tiden både dag og natt :-) Oss består av meg,Oda (puddeljenta mi) og min 18 år gamle sønn :-) Eg kan kun passe røytefrie hunder pga allergi mot alle dyr som røyter :-( Ellers så elsker eg alle dyr av hele mitt herte,sjel og sinn <3 <3 <3 Har sååååå lyst på en puddel til,men først må det spares :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg skal være barnevakt for "barnebarnet" om fjorten dager, jeg har sagt jeg skal ha 100 kroner døgnet og jeg synes det er en grei pris. Jeg kunne sikkert tatt mer, jeg er garantert verdt det liksom - men jeg synes det er greit.

Stort sett så har jeg ikke tatt noe for å være barnevakt, og det er greit det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å ha hundepass til Sirkus Samurai i hele 4 uker i sommer. Det har vært viktig for meg at de som skal passe dem har et forhold til jentene og virkelig ønsker å være sammen med dem, og disse to personene har spurt om de kan få lov. Det setter jeg umåtelig pris på, og jeg ønsker også å påskjønne dem for det, sjøl om vi på en måte "bytter" tjenester. Jentene har med alt av eget utstyr, snacks og fôr, sånn at det "eneste" hundepasser trenger å tenke på, er å gi dem vann, turer og kos. Og det veit jeg at de vil få i massevis. :)

Hun som skal ha dem de to første ukene kommer jeg til å betale 2000 kr, noe som betyr litt over 140 kr i døgnet. Det er ikke noe hun har bedt om, men fordi hun er den som skal levere jentene til neste hundepasser og fordi jeg ikke har noe nærmere forhold til henne enn at hun er en kollega, ønsker jeg å gjøre det sånn. Han som skal ha dem de siste ukene er faren til den fine mannen jeg skal på ferie sammen med, og det føles litt snålt å skulle gi han penger, da han garantert har veldig mye mer av det enn jeg. :P Jeg kommer derfor heller til å kjøpe med noe fint til han, feks rødvin og en bok.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ofte at når venner passer andre hunder så kommer de uten mat.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor eierene gjør dette?

Kanskje de har vært på kennel hvor de har fått mat inkludert i prisen?

Selv så har jeg alltid sendt med Chicka hennes egen mat, tenker med grøss på at hun kanskje hadde stått på mat med høy fettprosent og blitt trill rund

Chicka kan ikke stå på kennel pga opplevelser tidligere i livet, før jeg fikk hun.

Hun passes aldri av andre enn godt bekjente av meg som bestevenninnen min og familie, jeg er altfor hønemor til å sette hun bort til folk jeg bare kjenner litt, da hadde jeg ikke fått ro på ferien

Jeg tjenester eller kjøper med gaver når jeg kommer hjem, faren min fikk engang vask av hele huset og han var stor fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere betaler/tar betalt for å passe foreldre/ barns hunder.

Heldig jeg som har en mamma som passer fire gratis, hehe.

Jeg tar ikke betalt, men syns det er fint med byttepass

Min mor tar ikke betalt for å passe hundene mine, og jeg hadde ikke tatt betalt om hun hadde hatt hund. Og venner så forventer jeg ikke annet enn at de skal dekke evt utgifter med pass. Men så byttepasser jeg ikke. :P Enten passer min mor hundene mine, eller så reiser jeg ikke. Den eneste som jeg hadde overlatt hundene mine ellers til, bor jo i Tromsø sånn sett. :P

Men dersom man passer mer "periferie" hunder, så har jeg tatt meg betalt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått lov til å betale de som pleier å passe Thorvald (oppdretterne hans), ei heller om det har vært noen andre :P Selv ikke når oppdretterne våre passet Thorvald i over 14 dager fikk vi lov å betale (de mener at Thorvald ikke utgjør noe ekstra, og når ei venninne av meg passet Thorvald fikk jeg heller ikke lov å betale siden hun syns det var så koselig og han var så enkel, hun ønsker seg nemlig hund :P ).. Men vi gir alltid reisegaver som takk da, og det får vi også tilbake når vi passer oppdretters hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere betaler/tar betalt for å passe foreldre/ barns hunder.

Heldig jeg som har en mamma som passer fire gratis, hehe.

Jeg tar ikke betalt, men syns det er fint med byttepass

Nå er det egentlig mormor som har passet Chicka mest, men hun gikk bort ifjor, så nå stiller mammaen min opp og som på lørdag som jeg var på bryllup så passet venninnen min.

Mormor og mamma tar/tok aldri betalt og jeg kunne ALDRI drømt om å ta penger av mamma for å passe pusen hennes, blir litt sært syntes jeg.

Vi gir gaver til hverandre da, ikke store, men en hyggelig "takk for hjelpen gave".

Jeg og venninnen min betaler ikke hverandre, vi passer bare hundene når vi har behov for det.

Venninnen min sin hund er veldig god venn med Chicka, vi går tur sammen hver dag, så jeg stoler på de i samme hus.

Jeg hadde aldri satt Chicka sammen folk jeg nesten ikke kjenner og med hunder jeg ikke vet hvordan er?

Da hadde jeg faktisk blitt hjemme om dette var det eneste alternativet, jeg vet jeg er sær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere betaler/tar betalt for å passe foreldre/ barns hunder.

Heldig jeg som har en mamma som passer fire gratis, hehe.

Jeg tar ikke betalt, men syns det er fint med byttepass

Tok ikke betalt da jeg passet hunden til bror i 4 uker. Men han fikk dekke vet.regning selv. :lol: Snille lillesøstern liksom som ringer han når han lander på gardermoen og sier vi må til vet. med hunden hans fordi han har hull i hodet. Hadde jeg fått betalt så hadde jeg nok dekket endel selv siden han ikke var forsikra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...