Gå til innhold
Hundesonen.no

Borsali'nos 2nd H Hermoza " Mozza"


Mud
 Share

Recommended Posts

Jada, jeg vet, hun er ikke min riktig enda..Men det ser såpass lovende ut at jeg vil kalle det sikkert som banken at hun snart blir min. Sikrere enn mange Amerikanske banker i det minste..

Mozza er hos oss på prøve, og hun klarer seg veldig bra. De viktige kriteriene mine oppfyller hun: allergivennlig, barnevennlig, kan være alene hjemme, gneldrer ikke inne og krever lite.

Dette er punkter jeg tviler på vil endre seg, og andre ting som kan dukke opp er ingen krise på en så letthåndterlig hund.

Overgangen er sjokkartet, det skal jeg ikke legge skjul på. En helt annen type hund enn noen av de jeg er vant til, men det er helt greit! Hun er bare snill, skal helst kose hele tiden og takler ting utrolig godt! Alt er jo litt nytt og småskummelt siden hun ikke er vant til byliv, men hun begynner å bli så varm i trøya at jeg ser tilløp til "vill og gal" atferd på begynnelsen av turen. Dvs hun spretter litt med bakbena. Så får det heller være at hun enn så lenge har det veldig travelt med å få seg hjem etter en viss tid.

Dagene går med på miljøtrening, kos, litt småtrening og å trene innkalling.

Målene mine for Mozza er:

  • at hun skal fortsette å være en flott familiehund for Ask
  • få bedre selvtillit
  • tryggere på bymiljø
  • lære at passerende hunder ikke nødvendigvis skal spise henne
  • bygge litt muskler
  • trene lp
  • trene spor
  • kanskje ag
  • få startet i en av disse grenene
  • litt utstilling

Mozzas mål for seg selv:

  • få tak i den ***** katta...

Bildespam..

IMG_0208.jpg

IMG_0194.jpg

IMG_0203.jpg

Mozza har hvit stripe på ryggen henne...

IMG_0207.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0198.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk:) Hun passer veldig godt inn. I dag fikk hun tidenes mentaltest, hun fikk besøke søskenbarna til Ask , henholdsvis 2 og 5 år. De er - i motsetning til Ask - ikke hundevante, og de er enhver hun

Lille Blå fra landet er nå offisielt en by-lemur Det feires med et glass vin, en tyggepinne og bildespam fra hennes nye liv.. Fortsatt Mob kamera, sorry..

Ja, og ta med deg hunden! Siden regningen for eierskifte har kommet i posten og jeg nå har hatt Mozza i 4 uker er det vel på tide med en oppdatering? Uten bilder da jeg bare har mobilkamera og hun

Posted Images

Hun er helt fantastisk på mange måter. jeg tar meg selv daglig i å lure på hvordan hun ville gjort det på en Mh. Ting er rart, litt nytt, kanskje skummelt, men hun takler det på en måte ingen av mine tidligere hunder hadde gjort. Inkl jacken faktisk...

Hun har på en måte mykheten til mynden og motet til terrieren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiipiii! Annette og Ask har fått seg hund! :bananas: :bananas: :bananas:

Ser ut som hund og barn har fått skikkelig god kontakt :innocent::jump::rofl:

Takket være deg! :D

Hund og barn går over all forventning, det er ren idyll :D

Men nå som Ask er hos pappaen sin merker jeg at hun leter litt stakkar..

Jeg bør vel kanskje presisere for de som ikke følger med i A.N tråden at Mozza er en Bedlington Terrier på 2,5 år som blir omplassert pga en tannmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - ble det en sånn SÅ fort! Kjempemorsomt, da!

Styggsøte som de er - jeg har BARE positive ting å si om de jeg har møtt i alle fall. Virker som greie, snille og enkle hunder å bli vant til, og selv om de nok kan se skjøre ut, er det baaare for å lure oss.

Grattis!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så hyggelig at du har fått deg hund igjen. Hun ser så herlig ut! Håper hun blir værende!

Ang bedlington og MH kom jeg på akkurat nå jeg jo har sett en Bedlington gå MH og ble skikkelig imponert, masse lekelyst og skuddfast. Det var Anton til Siv. Tok bilder og:

(det var venninna si tenker jeg som kom på det nå som du har skaffet deg en bedlington og ikke mens du lurte på å skaffe deg det.. :icon_redface: )

anton1.jpg

anton4.jpg

anton5.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - ble det en sånn SÅ fort! Kjempemorsomt, da!

Styggsøte som de er - jeg har BARE positive ting å si om de jeg har møtt i alle fall. Virker som greie, snille og enkle hunder å bli vant til, og selv om de nok kan se skjøre ut, er det baaare for å lure oss.

Grattis!

Susanne

Det er nok den største overgangen: å ha en hund som ser ut som om hun dør på seg, men så fikser hun det fint allikevel :P

Det og å ha en hund som nesten ikke merkes, selv når hun er vill og gal *ler*

Jepp =)

Tesh kan være litt voldsom med en gang, men hun gir seg fort etter første halloen :P De fleste hunder digger Tesh!

Hun er merkelig nok (eller fornuftig nok?) mest redd små hunder faktisk...

Søtinger. Vil på besøk snart, jeg :heart:

Bare å komme! :D

Å så hyggelig at du har fått deg hund igjen. Hun ser så herlig ut! Håper hun blir værende!

Ang bedlington og MH kom jeg på akkurat nå jeg jo har sett en Bedlington gå MH og ble skikkelig imponert, masse lekelyst og skuddfast. Det var Anton til Siv. Tok bilder og:

(det var venninna si tenker jeg som kom på det nå som du har skaffet deg en bedlington og ikke mens du lurte på å skaffe deg det.. :icon_redface: )

*klippe fine bilder*

Hadde ikke vi en ganske lang samtale om Bedliss nylig? Og så nevnte du ingenting! :0

Mozza er ikke så superleken, men så har ikke jeg jobbet noe særlig med det enda heller. Kunne jeg fått tak i et flådd katteskinn hadde det vært i boks*ler* Hun har en helt rå avreagering.

Da er det vel på sin plass å si GRATULERER! :D Jeg likte målet hennes jeg :lol:

Jeg er ikke fult så begeistret for målet hennes, men det er da godt hun har noen *ler*

Hun er en liten tøffing altså. For noen dager siden tuslet hun i beina mine, nå traver hun noen meter forann meg og sjekker ut alt. Hun kan tilmed få seg til å hoppe litt rundt i grøftene, bare for å få ut litt livsglede :)

Tror hun trives her. Og så smiler hun! :D

Reaksjonene fra omgivelsene er helt anderledes enn jeg var forberedt på. Spesielt ungdommer av den "tøffe seg" typen synes hun er kul. Veldig merkelig...

Sist i dag overhørte jeg flere komentarer fra tenåringsgutter som syntes bikkja var rå fordi den hadde henholdsvis hanekam og mohawk *ler*

" åh sjekk, kul bikkje, MOHAWK jo! Sykt kul" " åh sjekk , fin hund, hanekam!" :lol:

Jeg derimot syntes de var grisestygge første gang jeg så en, hadde noen fortalt meg at jeg kom til ende med en få år etter hadde jeg nektet plent... Men de er jo fiiiine...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...