Gå til innhold
Hundesonen.no

Borsali'nos 2nd H Hermoza " Mozza"


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk:) Hun passer veldig godt inn. I dag fikk hun tidenes mentaltest, hun fikk besøke søskenbarna til Ask , henholdsvis 2 og 5 år. De er - i motsetning til Ask - ikke hundevante, og de er enhver hun

Lille Blå fra landet er nå offisielt en by-lemur Det feires med et glass vin, en tyggepinne og bildespam fra hennes nye liv.. Fortsatt Mob kamera, sorry..

Ja, og ta med deg hunden! Siden regningen for eierskifte har kommet i posten og jeg nå har hatt Mozza i 4 uker er det vel på tide med en oppdatering? Uten bilder da jeg bare har mobilkamera og hun

Posted Images

Heey, så kult! Grattis med din egne lille kamphund, kamphunder er de beste hundene de. :P

Høres ut som dere har det storartet sammen, og jeg skal hilse Ask fra Heljar og si at hund, det er bra søskensubstitutt det! :)

Kamphund! Wtf?? Lille myke krølle? *sjokkert* Hun vil sikkert egentlig innerst inne bli venner med pusen henne, hun er jo bare søt og snill for tenk :heart:

Ask er veeeeeeldig glad i Mozzaen sin, så glad i henne at han på enkelte turer gråter hvis hun ikke er i synsfeltet hans og ler seg i hjel bare hun rister seg *ler*

Hun er jo såå herlig :wub: og jeg har seriøst aldri kjent så deilig pels noen gang! :D Tror Tesh likte krølledyret også, haha.

Hun har herlig pels ja :wub: Gleder meg til å vaske henne lørdag for da blir den enda mykere..

Mozza likte Tesh også henne, bare hun fikk tenkt seg grundig om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Tror jeg har møtt ham på Bjerke eller i Hellerudhallen (trener de AG med Stovner hundeklubb, tro?), eller hm, nei vet bare at jeg har møtt den hunden. Mer enn en gang.

De trente ihvertfall med Stovner, i det siste har dem vel vært litt rundt omkring. sist gang jeg prata med Siv så tror jeg de trena på Kløfta. Dem pleier å være "overalt" på ag stevner med bikkjene (har 2 stk BC/Whippet mix og en Sheltie + Anton da)

Grattis med hund da :D Nydelig :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trente ihvertfall med Stovner, i det siste har dem vel vært litt rundt omkring. sist gang jeg prata med Siv så tror jeg de trena på Kløfta. Dem pleier å være "overalt" på ag stevner med bikkjene (har 2 stk BC/Whippet mix og en Sheltie + Anton da)

Grattis med hund da :D Nydelig :heart:

Da har jeg sikkert overfalt dem på Bjerke og Hellerudsletta og her og der :icon_redface:

Gleder meg til søndag! Jeg kommer hundeløs, evt har jeg med Tinka og møter Ia i samme slengen for hun har vært i attenårslag og når man bor i huttiheita betyr det overnattings og Ane er tipset og hun kommer eventuelt uten hund for å hilse på lille vennen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sikkert overfalt dem på Bjerke og Hellerudsletta og her og der :icon_redface:

Gleder meg til søndag! Jeg kommer hundeløs, evt har jeg med Tinka og møter Ia i samme slengen for hun har vært i attenårslag og når man bor i huttiheita betyr det overnattings og Ane er tipset og hun kommer eventuelt uten hund for å hilse på lille vennen sin :)

Bra!:D Dere må jo ha savnet henne intenst * ler*

Du holdt jo på å kidnappe hunden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozzamor blir her (selvfølgelig), og ser ut til å trives godt.

Hun har blitt tøffere, på godt og vondt, men har ikke begynt med noe jeg ikke tror går over med mengdetrening (bjeffing på mennesker og hunder i enkelte situasjoner).

Ellers er hun bare snill og søt, og en flott kompis for Ask..Har ikke hjerte til å skille de to :wub:

(dårlig mobkamera, jeg vet)

Dagene går med til dette:

IMG_0213.jpg

IMG_0214.jpg

IMG_0221.jpg

Dette

IMG_0223.jpg

Og morgnene starter ofte sånn...

IMG_0228.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere da dere gikk på tur med Tesh! Kjørte forbi, ellers hadde jeg stoppa å hilst på :P Det var lett å legge merke til dere. En GD og en bedliss på tur, meget uvanlig syn! Hehe! Men helt herlig :wub:

Virker jo nesten som om jeg stalker dere nå, jeg har ikke vært i Drammen siden sist gang jeg så dere :icon_redface: Neste gang må jeg hilse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg så dere da dere gikk på tur med Tesh! Kjørte forbi, ellers hadde jeg stoppa å hilst på :P Det var lett å legge merke til dere. En GD og en bedliss på tur, meget uvanlig syn! Hehe! Men helt herlig :wub:

Virker jo nesten som om jeg stalker dere nå, jeg har ikke vært i Drammen siden sist gang jeg så dere :icon_redface: Neste gang må jeg hilse på!

Ja, og ta med deg hunden! :P

Siden regningen for eierskifte har kommet i posten og jeg nå har hatt Mozza i 4 uker er det vel på tide med en oppdatering? Uten bilder da jeg bare har mobilkamera og hun er skamklipt..

Den stille forsiktige prinsessen er borte. Her er det hopp, sprell , tjo og hei + masse kos.

Hun strutter av selvtillit på tur og ikke minst energi.

I rake motsetning til Loke er hun førermyk og mentalt sterk. Loke var litt omvendt :P

Hun er veldig umoden både fysisk og mentalt så vi har lagt agility litt på hylla til hun får " samlet" seg mer og får litt mer kontroll på bevegelsene sine. Vil ikke risikere skader. Ellers er hun enormt treningsvillig hva enn vi gjør, masse intensitet og lite stress. Hun kamper som en Terrier ( lydeffekter er viktig) og sover som en mynde.

Den eneste utfordringen som er igjen er passering av fremmede hunder, der har vi fått lyd ( som forventet) men siden vi bor midt i byen regner jeg med hun får nok mengdetrening når været blir varmere. Jeg er uansett så vant med å ha hunder som tuller i passeringer at jeg bryr meg ikke :P

Hun elsker mennesker ned hele seg og er fortsatt en engel med Ask. Sånn bortsett fra at hun ødelegger lekene hans, men sånt må man regne med * ler*

Kort oppsummert så tør jeg påstå at jeg har fått meg en veldig bra hund! Sannsynligvis den beste jeg har hatt hvis jeg skal være objektiv... Sånn etter Jonas, men med han skjønte jeg ikke hva jeg hadde :P

Det knyter seg litt inni meg enda når jeg ser vakre belgere, men jeg er allikevel sjeleglad for at jeg valgte bedliss. Jeg har ikke angret et sekund, og jeg blir mer og mer fornøyd :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Mozza :wub: Tror det er lurt å vente litt med de store fysiske og krevende sprellende jeg også.

Hun ER litt valp, virket iallefall som om Talli og Blaze annså henne litt som valp når vi var på tur. "Den skal oversees, men ikke korrigeres for sine sprell" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Mozza :wub: Tror det er lurt å vente litt med de store fysiske og krevende sprellende jeg også.

Hun ER litt valp, virket iallefall som om Talli og Blaze annså henne litt som valp når vi var på tur. "Den skal oversees, men ikke korrigeres for sine sprell" :P

Det er helt merkelig å se på henne og prøve å fatte at det er en voksen hund noen ganger :lol:

Jaja, begynt på skrætsj med voksne hunder før jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men overgangen til tispe er ubehagelig altså. Det er så mye mer praktisk med hunder som tisser på alt :P

Det finnes tisper som gjør det og.. :getlost: *stirre bort på den tisseluktende, kjønnsforirrede tispen min som tisser med en fot i været, om ikke to*

Så moro at alt går så bra :D Gratulerer med hund! Jeg gleder meg til å følge med på hva dere får til, også syns jeg du skal MH teste hun :aww:

En ting jeg kom til å tenke på, sier du Måssa, eller Mossa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaia: tror hun må vente litt før hun leker løs med større hunder, til våren tror jeg mye er gjort. Er så redd for skader.

Mm: jeg sier Mossa. MH hadde vært kult ja, får se hva vi får til. Tissegreia hennes har gått over, nå tisser hun like ofte som ev hannhund nesten. Og hun er veldig opptatt av å markere i hagen så hun tisser ofte 2-3 ganger før ungen er i vogna :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaia: tror hun må vente litt før hun leker løs med større hunder, til våren tror jeg mye er gjort. Er så redd for skader.

Mm: jeg sier Mossa. MH hadde vært kult ja, får se hva vi får til. Tissegreia hennes har gått over, nå tisser hun like ofte som ev hannhund nesten. Og hun er veldig opptatt av å markere i hagen så hun tisser ofte 2-3 ganger før ungen er i vogna :lol:

Jeg har alltid sagt Måssa i hodet mitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig å høre om henne, altså :). Herlig at det går så fint!

Du har litt lyst på en bedliss, sant? :P

Maria: jeg har ingen! Har så dårlig kamera på tlf og jeg har mistet helt lysten på å ta bilder av henne overhodet etter at jeg tok hanekammen hennes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...