Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det som gjør pannekaker og vafler så godt?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Monti jobber utrolig hardt for litt vaffel eller pannekake. Men det er jo utrolig mye rart i de rørene, derfor lurer jeg på hva jeg kan stryke? Er det noe spesielt som "trigger" de? Er vel ikke noe særlig med så søte vafler feks?

I vår vaffelrøre har vi sukker, smør, hvetemel, melk, egg, kardemomme, bakepulver og vaniljepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det så farlig da, å gi litt pannekaker og vafler som belønning? Syns folk er litt hysteriske i blant - tenker dere like mye på hva dere stapper i dere selv som hva dere gir hunden? Jeg bruker m

Å kjærevene og herremin sier jeg bare. Kjør på med vafler, ha i ekstra smør og nyt en hund som jobber . Hunder dævver ikke av litt salt heller faktisk - såfremt de ikke har nyreproblemer, og da er det

Hvis ikke hunden min tåler å få pølsebiter/kjøttkakebiter/vaffelhjerte på trening i ny og ne så ville jeg virkelig ha revurdert rasen min og hva utviklingen på den er om det skal så lite til for at hu

Du gir sikkert ikke mengder, men jeg ville funnet noe annet å belønne med. Vafler og pannekaker kan umulig være ideelt.

Det er vel ikke så veldig uvanlig å bruke det som godbiter :) Nå har det seg sånn at det er det han jobber definitivt best for og da bruker vi det i de vanskeligste situasjonene. Og nei, det er selvsagt ikke snakk om mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så veldig uvanlig å bruke det som godbiter :) Nå har det seg sånn at det er det han jobber definitivt best for og da bruker vi det i de vanskeligste situasjonene. Og nei, det er selvsagt ikke snakk om mengder :)

Det er mulig at jeg har vært bortskjemt siden jeg trente med en hund som var ivrig nesten uavhengig av hva jeg ga, og da valgte jeg noe som virket mer hundevennlig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg har vært bortskjemt siden jeg trente med en hund som var ivrig nesten uavhengig av hva jeg ga, og da valgte jeg noe som virket mer hundevennlig :)

Helt klart. Forrige hunden var sånn. Hun jobba som en gud for alt. Hadde sikkert vært belønning nok å skryte litt, liksom.. :P Han her derimot tenker egentlig at alt annet er mer spennende. Men så er han bare valpen enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrudd ned på sukkeret og kanskje hatt mindre kardemomme i. Tenker at det ikke er noe værre å gi vaffler eller pannekaker i forhold til pølser og karbonader som har mye salt i seg. Variasjon er tingen :)

Haha, alt det rare de liker :) Kan ikke skjønne at noe sånt er skadelig i fornuftige mengder. Med unntak av det jobber han bare sånn for v&h og det er så innmari upraktisk å drive med skål eller skje. :P

Nå skal jeg ikke sladre, men jeg vet da om noen som steker vafler for å bruke som godbiter på kurs, jeg. Lurt det, hvis det er det bikkja jobber for.

Hehe.. Akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hvorfor ikke gjøre det enklere å bare koke usaltede koteletter med mye fett (smak), for så å kutte i terninger? Kjøttbiter er iallefall det beste min vet, tror det er slik med alle hunder, spesielt om det er fett på.

Pannekaker er jo ikke sunt, hadde funnet et annet alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det enklere å bare koke usaltede koteletter med mye fett (smak), for så å kutte i terninger? Kjøttbiter er iallefall det beste min vet, tror det er slik med alle hunder, spesielt om det er fett på.

Pannekaker er jo ikke sunt, hadde funnet et annet alternativ.

Da er det vel bedre å gi kotelettene i rå form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du kutter ut sukker og bakepulver. For mye sukker er ikke bra til pensjonist alderen. Det med bakepulver kan umulig være bra, resten vet jeg ikke men tror det skal gå i små mengder. Hvis du gir protein pannekaker, vil ikke det være bedre? De skal være litt sunnere.

Ja, sukker og bakepulver skal kuttes, selvsagt. Ellers kan sikkert kardemommen kuttes også. Proteinpannekaker har jeg aldri hørt om.

Hvorfor ikke gjøre det enklere å bare koke usaltede koteletter med mye fett (smak), for så å kutte i terninger? Kjøttbiter er iallefall det beste min vet, tror det er slik med alle hunder, spesielt om det er fett på.

Pannekaker er jo ikke sunt, hadde funnet et annet alternativ.

Ingen hunder er like og jeg kjenner MANGE hunder som aldri ville jobba for koteletter :) Det samme gjelder dessverre min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Da er det vel bedre å gi kotelettene i rå form?

Hvorfor det? Blir bare klissete å ha med seg rått kjøtt rundt, på trening/tur osv. Hunder tar da til seg næring fra kokt kjøtt også, bare lettere fra rått?

Ingen hunder er like og jeg kjenner MANGE hunder som aldri ville jobba for koteletter :) Det samme gjelder dessverre min.

Okey, aldri møtt en hund som ikke liker kjøtt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Blir bare klissete å ha med seg rått kjøtt rundt, på trening/tur osv. Hunder tar da til seg næring fra kokt kjøtt også, bare lettere fra rått?

Okey, aldri møtt en hund som ikke liker kjøtt. :P

Joda, han liker det jo. Men han er ikke spesielt interessert i å jobbe for det om det er annet enn hjemme i stua, om du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Blir bare klissete å ha med seg rått kjøtt rundt, på trening/tur osv. Hunder tar da til seg næring fra kokt kjøtt også, bare lettere fra rått?

Det kommer ann på hvor lenge du koker det. De er rovdyr så det bør være rått uansett. Det er ikke noe klissete, om ikke finnes det andre ting du kan bruke. Du kan jo legge det i plastikkpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så farlig da, å gi litt pannekaker og vafler som belønning? Syns folk er litt hysteriske i blant - tenker dere like mye på hva dere stapper i dere selv som hva dere gir hunden? :aww:

Jeg bruker mye forskjellig som godbiter - i hovedsak Frolic og pølser, men også for eksempel ost, pannekaker, kjøttboller, karbonader, kokt makaroni også videre. Ingenting av dette er innmari sunt i seg selv (verken for hunder eller mennesker), men det blir jo ikke noen store mengder av noe av dette når jeg bruker det som godbiter i ny og ne, og dessuten varierer mellom de ulike typene godbiter, slik at det ikke blir noen overdrevne mengder av noe av det. Det er fremdeles tørrfôr og V&H som dominerer Tinkas kosthold, uansett hvor mye Frolic, pølser eller pannekaker hun får på lydighetsbanen.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så farlig da, å gi litt pannekaker og vafler som belønning? Syns folk er litt hysteriske i blant - tenker dere like mye på hva dere stapper i dere selv som hva dere gir hunden? :aww:

Ja hvis du vet hvor skadelig sukker er for en hund. Jeg er avslappet og ikke hysterisk. Det er bare ett råd for å holde hunden litt friskere men samtidig gi den noe den liker. Jeg tenker selv hva jeg spiser, men nå er en menneskekropp bygd anderledes enn det en hund sin er. Så at jeg kan fordøye mel og hunden ikke kan, er vel noe å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er det så farlig da, å gi litt pannekaker og vafler som belønning? Syns folk er litt hysteriske i blant - tenker dere like mye på hva dere stapper i dere selv som hva dere gir hunden? :aww:

Sunt er det iallefall ikke, og sukker/salt er skadelig i mengder, forstår ikke grunnen til å gi noe man VET er skadelig? Selv i mindre mengder, men det er meg, jeg forstår det ikke.

Og nei, jeg er dessverre (?) ikke like nøye med hva jeg selv får i meg, men det er for meg veldig viktig å gjøre alt jeg kan for at min hund skal få det beste, for jeg vil ikke påføre meg selv så dårlig samvittighet om han faktisk ble syk grunnet noe som så lett kunne vært unngått ved å gi hunden optimal kost. Blir han en dag syk for noe, eller i eldre dager får organproblemer e.l, så vet jeg at det iallefall ikke er jeg som har påført hunden dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så farlig da, å gi litt pannekaker og vafler som belønning? Syns folk er litt hysteriske i blant - tenker dere like mye på hva dere stapper i dere selv som hva dere gir hunden? :aww:

Jeg bruker mye forskjellig som godbiter - i hovedsak Frolic og pølser, men også for eksempel ost, pannekaker, kjøttboller, karbonader, kokt makaroni også videre. Ingenting av dette er innmari sunt i seg selv (verken for hunder eller mennesker), men det blir jo ikke noen store mengder av noe av dette når jeg bruker det som godbiter i ny og ne, og dessuten varierer mellom de ulike typene godbiter, slik at det ikke blir noen overdrevne mengder av noe av det. Det er fremdeles tørrfôr og V&H som dominerer Tinkas kosthold, uansett hvor mye Frolic, pølser eller pannekaker hun får på lydighetsbanen.

Enig. Og som det er med oss mennesker: et sundt og variert kosthold hvor man spiser alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke sladre, men jeg vet da om noen som steker vafler for å bruke som godbiter på kurs, jeg. Lurt det, hvis det er det bikkja jobber for.

Haha, det har jeg gjort! :D Med Elwira er vafler virkelig snop med stor S. Hun gjør ALT for en vaffel! Hun er ikke like interessert i "vanlige" godbiter man kjøper, så her må det meste lages før kurs uansett (fiskekaker og pølser fungerer det og!).

Mayah fungerer på alt. Kan like gjerne gi en gulerotbit som en vaffelbit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har jeg gjort! :D Med Elwira er vafler virkelig snop med stor S. Hun gjør ALT for en vaffel! Hun er ikke like interessert i "vanlige" godbiter man kjøper, så her må det meste lages før kurs uansett (fiskekaker og pølser fungerer det og!).

Mayah fungerer på alt. Kan like gjerne gi en gulerotbit som en vaffelbit :P

Det var deg jeg tenkte på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...